10 maanden, 10!!! maanden is hij alweer, ons kleintje Taran
Nou ja, 10 maanden en een week dan
En wat genieten we van ons roedeltje. Taran is een schat. Ja tuurlijk is het ook een grrrrote etterbak, maar ja daar ben je een pubersaarloos voor
Taran hinkt een beetje op 2 gedachtes. Hij weet nog niet zo goed of hij nu terughoudend gaat worden of gewoon lekker vrij. Meestal hangt hij er dus wat tussenin. Hij kijkt een nieuwe situatie 2 minuten aan en besluit dan dat het of totaal niet boeiend is, of gaat het onderzoeken.
Zo ook met mensen, er komt iemand binnen en vervolgens:
kijkt Taran happy maar allert. Als ik hem daarna woefend achteruit zie lopen is het een relatief onbekende. Zie ik ineesn zijn halve meter staart heen en weer zwieren en hem uitermate lomp stuiteren dan is het een bekende. Begint hij ook nog te loeien als een afgekeurde koe dan zijn het mijn ouders, meneer Flamme of 1 van de kinderen.
Besluit Taran dat hij iemand niet kent en gaat hij dus in zijn terughoudende modus dan duurt dat (mits bezoek gewoon gaat zitten en niet raar doet) ongeveer 3 minuutjes. Daarna wordt gecheckt of er koekjes zijn en is het bezoek of of gewoon niet leuk. Maar meestal slaat de wijzer door naar wel
Luisteren doet meneer redelijk. hij komt als ik hem roep (meestal dan

) hij gaat zitten als ik hem dat vraag, hij kauwt bijna niet meer op mensen. Hij sloopt niet in huis behalve het oud papier en zijn speeltjes. Zijn steelgedrag is in de hand te houden. Hij is nog onderdanig naar iedere hond die hem een keer verteld dat het NIET leuk is om een poot in je snoet te krijgen. Met kleine hondjes is hij te lomp. Vooral door zijn lange lompe stelten.
Het is een grote knuffelbeer die het liefste aan mijn voeten of tegen me aan geplakt ligt.
Sociaal naar alle kinderen, zelfs als ze ineens, zoals gisteren met 8 tegelijk om hem heen staan omdat hij "schattig" is. Hij vindt het prima.
71 centimeter hoog is hij nu en bijna 32 kilo. Hij is achter ietsje hoger dan voor, er zal dus nog wel een cm. of 2 bijkomen. Wel is hij de laatste weken van een formaatje tank naar een iets eleganter gebouwd hondje gegaan. Daarbij is ook zijn behendigheid en zijn renvermogen zwaar vooruit gegaan. Hij weet ineens hoe hij zijn poten moet gebruiken en kan dus ineens in de lucht keren op de weg, in een meter vanuit volle snelheid stilstaan en springen en dan met 4 poten op 1 plek neerkomen om daarna een bijzonder platte kever op te graven
Hij leert nog heel veel van Mika en samen doen ze het super. Respect krijgt hij zo vanzelf bijgebracht en overmoedige buien worden zacht doch duidelijk afgekapt. Heerlijk hoor.
van hoe het begon tot nu
Net geboren, ik kreeg het smsje van Ellen dat nummer 1 voor mij was. Een grijs reutje. Meteen eigenwijs, verkeerd om geboren als enige. Tja, dat moest hem worden, nu al tegen de keer in
Uploaded with
ImageShack.us
10 weken oud, onze kleine lefgozertje
Uploaded with
ImageShack.us
En nu dan 10 maanden en een heerlijke eigenwijze knuffel. Heb mijn handen er vol aan
Uploaded with
ImageShack.us