Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het Spaanse opvanghondjes topic
Moderator: moderatorteam
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Re: Het Spaanse opvanghondjes topic
Zal ik dan maar zeggen, gefeliciteerd met jullie aanwinst 
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite-
Safari
Manu is de renbaandag niet iets voor Uma?
-
Manu
En dan te bedenken dat ik 2 jaar geleden niets met honden had. Ik vond ze wel leuk maar ik kon alleen een Labrador herkennen bij wijze van. Ik vind het hebben van honden zo leuk, echt een aanvulling op mijn leven. Ze maken me zo vrolijk, elke keer weer.
Nooit gedacht dat ik als hondenvrouwtje zou eindigen
-
Manu
Oh dat is een goede zeg! Dat zal ze geweldig vinden!Safari schreef:Manu is de renbaandag niet iets voor Uma?
-
Aniway
@ Manu: Gefeliciteerd 
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Gefeliciteerd
heb je de prinsessenspullen al klaar liggen?
Ik vind die wolly op het filmpje zo grappig
Ik vind die wolly op het filmpje zo grappig
-
Manu
Prinsessentrui
En de eerste foto van de shoot 

En Manu moet ik ook even showen natuurlijk

En Manu moet ik ook even showen natuurlijk

-
Aniway
Prachtige foto's, Manu 
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Leuke honden heb je.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Valerie
- Zeer actief
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ptje, wat gaat het al goed met Ren zo snel na zijn verhuizing!
En Manu, geweldig dat het er naar uitziet dat Uma mag blijven! Denk dat Mojo ook wel een keertje met haar wil rennen.
En Manu, geweldig dat het er naar uitziet dat Uma mag blijven! Denk dat Mojo ook wel een keertje met haar wil rennen.
Laatst gewijzigd door LongFields op 23 feb 2015 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Ach kijk ze gaan dan , daar word je toch blij van 
Ik wacht even met feliciteren , maar zie dit wel n goeie afloop hebben hoor
Zelfs ik vind haar leuk, en ik heb eigenlijk totaal niks met podenco's
En Ren heeft z'n draai ook al gevonden lees ik
Dat zal nog moeilijk worden als er n baasje voor is gevonden
Ik wacht even met feliciteren , maar zie dit wel n goeie afloop hebben hoor
Zelfs ik vind haar leuk, en ik heb eigenlijk totaal niks met podenco's
En Ren heeft z'n draai ook al gevonden lees ik
Dat zal nog moeilijk worden als er n baasje voor is gevonden
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-
Alex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder
Gefeliciteerd! Wat leuk dat ze kan blijven, veel plezier met je mooie hondenkoppel.
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Jaaaaaaa! Nog meer Uma foto's en filmpjes. Echt een heerlijk koppel zo met Manu samen 
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
- Omega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
En jij, nog steeds standvastig?Ptje schreef:Zal ik dan maar zeggen, gefeliciteerd met jullie aanwinst
Rasta en Ren zijn zo leuk samen.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Ja hoor nog steeds standvastig al zal het best lastig worden om afscheid te nemen als ie weer weggaat.
Hij is zó slim hé, zonet een kluifje uitgedeeld, Rasta zit, braaf, kluifje.
Ik had me nog niet gedraaid of baf Ren zat al op zijn kontje
.
Als ik mijn andere dieren niet gehad had dan mocht ie gerust blijven maar ze hebben allemaal aandacht nodig.
Ik had me nog niet gedraaid of baf Ren zat al op zijn kontje
Als ik mijn andere dieren niet gehad had dan mocht ie gerust blijven maar ze hebben allemaal aandacht nodig.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite-
Manu
Uhu.Ptje schreef:Ja hoor nog steeds standvastig al zal het best lastig worden om afscheid te nemen als ie weer weggaat.
Ik had me nog niet gedraaid of baf Ren zat al op zijn kontje.
Wacht maar
2 honden vragen niet veel meer aandacht dan 1
Kijk mijn meisje braaf melden tijdens het loslopen

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Blijft een leuk topic dit
Jion, goed dat jullie er zo over hebben nagedacht, zo te horen moet hij heel makkelijk een nieuw baasje vinden. Hij is echt leuk om te zien
Manu, gefeliciteerd!
echt een mooi stel
Jion, goed dat jullie er zo over hebben nagedacht, zo te horen moet hij heel makkelijk een nieuw baasje vinden. Hij is echt leuk om te zien
Manu, gefeliciteerd!
- Sanne&Bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️
Jion, die Jim was een mooie voor bij Bo denk ik!
Het komt hier alleen niet uit, ik ben zwanger van ons eerste kindje en weet niet hoe dat gaat lopen allemaal...
Het komt hier alleen niet uit, ik ben zwanger van ons eerste kindje en weet niet hoe dat gaat lopen allemaal...
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
- Valerie
- Zeer actief
Ah wat balen dat de hondjes niet zo verliefd zijn op Jimi als jij bent. Wie weet komt er ooit nog wat op jullie pad, met Jimi komt het wel goed 
-
Manu
Ahh Frolic! Ik kan ook niet wachten tot Gipsy er is
Spannend hoor. En toch gaat het die laatste week ineens wel weer heel snel.
Jion, wat jammer
Balen dat je hondjes hem toch niet zo leuk vinden. Die willen zo'n leuke baas natuurlijk niet delen
Gelukkig heeft Jimi jullie om een leuke baas uit te gaan zoeken, komt vast meer dan goed met zo'n leuke donderaap
Jion, wat jammer
Balen dat je hondjes hem toch niet zo leuk vinden. Die willen zo'n leuke baas natuurlijk niet delen
Gelukkig heeft Jimi jullie om een leuke baas uit te gaan zoeken, komt vast meer dan goed met zo'n leuke donderaap
- Hanneke2
- Zeer actief
Verstandig besluit hoor. Het had me verbaasd als je hem wel had gehouden want zowel voor jouw roedeltje als voor Jimi zou het niet optimaal zijn op de lange duur. Ik heb ook wel eens een logeeropvangertje gehad waar ik eigenlijk stikverliefd op was, maar het paste gewoon niet. Jack moest alsmaar op zijn strepen gaan staan en die had dat uiteindelijk niet volgehouden, dat moet je niet willen.Jion schreef:Nou wij hebben vanmorgen de knoop maar doorgehakt dat we Jimi niet zelf gaan adopteren.Als we hem als eerste of tweede hond hadden gekregen hadden we geen seconde getwijfeld, maar er is niet echt een klik met Rosca en Duende en die hebben ook een stem. Onze hondjes trekken zich nu binnenshuis toch wat terug omdat Jimi zo'n knuffelbeer is, en buitenshuis moeten we onze aandacht steeds bij Rosca en Duende houden waardoor apporteerspelletjes e.d. er voor Jimi niet echt inzitten terwijl hij daar dol op is.
En wat dat betreft verdient Jimi gewoon beter. Die verdient de hoofdprijs met een baasje die hem onverdeelde aandacht en heel veel knuffels geeft, en die veel bal-en trekspelletjes met hem doet en veel met hem in de bossen wandelt. En die misschien ook wel een hondenmaatje van zijn eigen formaat voor hem heeft waarmee het klikt en waarmee hij heerlijk kan rennen, en/of kinderen die lekker met hem kunnen spelen.
Het zal wel niet lang duren voor dat perfecte baasje zich aandient denk ik. Hij is echt een wereldhond; een prachtig middenmaatje, kalm, gehoorzaam, zindelijk, sloopt niet, blaft nauwelijks, lief naar iedereen, loopt perfect los en aan de lijn, en een ontzettende knuffelkont.
Maar tot die tijd gaan wij nog even lekker van dat heerlijke zoenhoofd genieten.![]()
Ik hoop dat er een geweldige baas voor hem komt en dat jullie nog heel veel andere geweldige honden gaan opvangen en dat je daar heel veel over vertelt.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- kipo
- Zeer actief
Ik heb bericht, Aura komt op mijn verjaardag onze kant op
. Klein nadeel, vriend vond meteen dat 'ie dan geen cadeau meer hoefde te kopen
.
Ik ben stikzenuwachtig, hoe zou het gaan, kan ik hier ook jubelverhalen komen vertellen of moet ik mijn heil gaan zoeken in de afdeling gedrag
. Zou ze enige notie van zindelijkheid hebben, hoe reageert ze op de kinderen, en op Pol, en Pol op haar.....
Het moge duidelijk zijn dat ik het onbevangene waarmee ik mijn eerste hond ophaalde (niet gehinderd door veel kennis), kwijt ben.
Gelukkig heb ik meneer kipo nog, die ziet geen beren.
Ik ben stikzenuwachtig, hoe zou het gaan, kan ik hier ook jubelverhalen komen vertellen of moet ik mijn heil gaan zoeken in de afdeling gedrag
Het moge duidelijk zijn dat ik het onbevangene waarmee ik mijn eerste hond ophaalde (niet gehinderd door veel kennis), kwijt ben.
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik zou me van tevoren instellen op niet zindelijk, en daar ook niet al te moeilijk over doen. Het valt waarschijnlijk reuze mee, maar zelfs een hond die je hele huis onder poept en piest wordt al heel snel bijna vanzelf zindelijk. Veeeel sneller dan een pup, en zonder dat je iets hoeft te 'leren', hoogstens wat hoera en koekies roepen als het buiten gebeurt.kipo schreef:Ik heb bericht, Aura komt op mijn verjaardag onze kant op. Klein nadeel, vriend vond meteen dat 'ie dan geen cadeau meer hoefde te kopen
.
Ik ben stikzenuwachtig, hoe zou het gaan, kan ik hier ook jubelverhalen komen vertellen of moet ik mijn heil gaan zoeken in de afdeling gedrag. Zou ze enige notie van zindelijkheid hebben, hoe reageert ze op de kinderen, en op Pol, en Pol op haar.....
Ik heb de indruk dat de meeste buitenlandse hondjes een heel stevig idee hebben van 'roedel'. Dus als ze binnenkomen in het huis waar al een hond is, zullen ze daar heel snel dikke vrienden mee willen worden. Lilo kon destijds in het begin werkelijk met nul honden, maar Jack was meteen onzelieveheerensinterklaas.
Kinders is een geval apart, en ik denk dat als kinders niks anders doen dan koekies aankondigen en koekies dan desnoods gooien, dat het helemaal prima gaat. Niks afdwingen en kijken naar die hond, dan zie je snel genoeg hoe je het verder moet begeleiden of dat het helemaal okee is. Mijn Jack was waarschijnlijk lieve kinders gewend, was er dol op en stiklief mee. Lilo had waarschijnlijk nog nooit kinderen gezien en vond ze per direct geweldig. Toto vindt kinderen een beetje eng, is wellicht geplaagd door kinderen toen hij als puppeding op straat liep. Je weet nooit zeker wat er gebeurd is, maar gewoon goed kijken naar die hond en daarop inspelen. Dan komt het goed.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- kipo
- Zeer actief
Ik ben een week nadat Gypsie bij Frolic arriveert jarig. En nee, geen foto's, niks meer gekregen

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
-
RedPassion
Ik heb het hele topic (genietend van jullie verhalen) gevolgd en kom nu maar even uit de meeleesmodus.
Wij (mijn man en ik) hebben ons ook aangemeld als opvanggezin en als alles goed gaat komt er hier dus binnenkort ook een opvanghondje uit Spanje.
Ik heb er heel veel zin in! Ik weet nu nog niet welke hond het gaat worden, dat ligt o.a aan de keuze van Naomi en de gedragstherapeute die nog bij de honden komt, maar het zal in ieder geval een teefje zijn (ivm onze reu). Binnenkort zal ik hier dus ook wel meer mee gaan posten. 
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
-
Alex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder
Oh leuk! Dan willen Rataplan, Kobe en ik ook wel meeFrolic schreef:Wat leuk en je woont niet eens heel ver hier vandaan dus dan kunnen we vast een keer samen wandelen met onze spaanse hondjesRedPassion schreef:Ik heb het hele topic (genietend van jullie verhalen) gevolgd en kom nu maar even uit de meeleesmodus.Wij (mijn man en ik) hebben ons ook aangemeld als opvanggezin en als alles goed gaat komt er hier dus binnenkort ook een opvanghondje uit Spanje.
Ik heb er heel veel zin in! Ik weet nu nog niet welke hond het gaat worden, dat ligt o.a aan de keuze van Naomi en de gedragstherapeute die nog bij de honden komt, maar het zal in ieder geval een teefje zijn (ivm onze reu). Binnenkort zal ik hier dus ook wel meer mee gaan posten.
![]()
-
RedPassion
Dat zou zeker leuk zijn!