Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mira, een tweede ronde?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Mira

Ongelezen bericht door malinois »

Kelpie lijkt me ook wel leuk maar die zullen ook te groot zijn misschien?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Australian Kelpies zijn toch helemaal niet groot?
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pioenroos »

Schapendoes! Sportief, vrolijk, sociaalvaardig, mensgericht, altijd in voor activiteiten, niet te groot, bearded en langhaar :pffff:
Afbeelding
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Hm zou ik niet doen.. zit best wat angst en lastig gedrag in Schapendoezen.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

crutz schreef:
Nanna schreef:
blondie schreef:
Nanna schreef:Nee. Geen Havanezer. Ik wil het niét hebben, hoor je me?
Ierse Setter dan?
Ook niet. Ik eis iets spettiefs. Ik blijf nog steeds bij de Border Collie, en nee, dat zijn heus niet allemaal van die grote paarden. Of een Kelpie of zo. Dat mag ook nog wel :engel:

Perry is toch een Border Collie???
Volgens de meeste komt hij anders toch echt uit het buitenland hoor :LOL: hij is wat voorzichtig, geen dolle pup die overal op af dendert. Husky hoorde ik toen hij kleiner was ook vaak. Alleen bij wedstrijden wordt hij herkent als border collie, maar ook daar heeft niemand in 1x zijn kleur goed.
Perry en Noah

Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Is een kelpie niet wat grof gebouwd voor een klein poppetje als Mira? Meestal passen de pups wel zich wel aan de ruimte in de baarmoeder aan maar soms levert dat toch moeizame bevallingen op.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Marie-Josée schreef:Is een kelpie niet wat grof gebouwd voor een klein poppetje als Mira? Meestal passen de pups wel zich wel aan de ruimte in de baarmoeder aan maar soms levert dat toch moeizame bevallingen op.
Het enige waar je echt op moet letten is de breedte van de schedel en ja kelpies hebben best in verhouding tot een Whippet een brede kop.
Pupformaat ansich past zich inderdaad aan aan de teef/ruimte.

Binnen mijn ras is een relatief groot verschil tussen reu en teef (zelf gedekt met 13 cm schofthoogte en 20 kilo verschil als maximale verschil) en natuurlijke dekkingen en bevallingen zijn probleemloos.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Afschuwelijke aftekening ( vind ik dan) en ik schat dat de kans op hypernerveuze pups dan meteen verdubbelt.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:
Marie-Josée schreef:Afschuwelijke aftekening ( vind ik dan) en ik schat dat de kans op hypernerveuze pups dan meteen verdubbelt.
Het ging effe om de bouw ;-) Die aftekening ben je zelf bij, je móet geen merle gebruiken.
Ik vind verder Whippets totaal niet zenuwachtig dus hoezo verdubbelen? De Sheltie is meer hittepetitterig maar ook met een vriendelijk en meewerkend karakter dus in principe prima daarin te sturen.
Dat was een paar jaar terug mijn eerste keus voor het x husky nest. Niet te vinden.
gerard k
Actief
Mijn ras(sen): Västgötaspets, Working kelpie

Ongelezen bericht door gerard k »

Cleva schreef:
malinois schreef:Kelpie lijkt me ook wel leuk maar die zullen ook te groot zijn misschien?
Superleuk. Heb je er een in de aanbieding?
En dan graag een die ook een beetje leuk meedoet op het genetische vlak.
10 zwarte fikken durf ik gewoon niet. Dan ging ik wel labradors fokken.
Ik heb een hele lieve, en leuke.
Maar zal voor mira misschien wat groot zijn
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Cleva schreef:Mira is vooral verschrikkelijk lief.
Ze ondergaat en accepteert gewoon wat haar aangeboden wordt en heeft een aangeboren neiging de boel positief te beschouwen. Dat vind ik zelf het belangrijkst. Gewoon gelukkige hondjes.
Ik vind nijd en angst altijd vreselijk begrijpelijk maar volgens mij zoeken mensen dat niet.

Ze is vandaag mee geweest naar een pakjesavond en behalve het feit dat ze een stuk banketstaaf gepikt heeft is dat heel goed gegaan. Gewoon vanzelf.
Ze heeft met iedereen even contact gemaakt. Onderscheid zelf wel wie daar wel niet zin in heeft en handelt ernaar.
Ze kan gewoon los een piesrondje van 15 meter doen zonder aangelijnd te hoeven worden en daarna gaat ze tussen de visite die een pittige maar vriendschappelijke zwartepietendiscussie voert gewoon slapen.
Het is een ultiem huisdiertje. Ze is er letterlijk voor in de wieg gelegd en ik wil de volgende generatie ook daarvoor in de wieg leggen.
Als je zoiets in een reu zoekt, is een poedel ook een leuke optie :engel:
Krijg je wel leuke ruwhaartjes van! Als je een sportieve reu kiest die graag iets wil ondernemen, heb je snelle, ondernemende, brave, slimme hondjes met een atletisch uiterlijk en :I:
Maar da's vast geen goed idee.

:I:
Afbeelding
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind dat ook heel leuk al vertrouw ik op een of andere manier het ras poedel voor geen meter meer. Zo leuk als ze zouden moeten zijn zoveel gedragissues merk ik juist om me heen. En al die medium doodles hoor je ook niks dan zenuwelijer verhalen over. Ik heb het gevoel dat de poedel een steeds strakker gespannen draadje wordt. Met gekke tiks als niet herstellen van schrik en overgevoeligheid etc. Dus ik vind de poedel eng. Ik zie nooit meer van die robuuste poedels van vroeger die je de pis niet lauw kreeg.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Hilde schreef:
Cleva schreef:Mira is vooral verschrikkelijk lief.
Ze ondergaat en accepteert gewoon wat haar aangeboden wordt en heeft een aangeboren neiging de boel positief te beschouwen. Dat vind ik zelf het belangrijkst. Gewoon gelukkige hondjes.
Ik vind nijd en angst altijd vreselijk begrijpelijk maar volgens mij zoeken mensen dat niet.

Ze is vandaag mee geweest naar een pakjesavond en behalve het feit dat ze een stuk banketstaaf gepikt heeft is dat heel goed gegaan. Gewoon vanzelf.
Ze heeft met iedereen even contact gemaakt. Onderscheid zelf wel wie daar wel niet zin in heeft en handelt ernaar.
Ze kan gewoon los een piesrondje van 15 meter doen zonder aangelijnd te hoeven worden en daarna gaat ze tussen de visite die een pittige maar vriendschappelijke zwartepietendiscussie voert gewoon slapen.
Het is een ultiem huisdiertje. Ze is er letterlijk voor in de wieg gelegd en ik wil de volgende generatie ook daarvoor in de wieg leggen.
Als je zoiets in een reu zoekt, is een poedel ook een leuke optie :engel:
Krijg je wel leuke ruwhaartjes van! Als je een sportieve reu kiest die graag iets wil ondernemen, heb je snelle, ondernemende, brave, slimme hondjes met een atletisch uiterlijk en :I:
Maar da's vast geen goed idee.

Afbeelding
:I: :I: :I:

Als pup superleuk, ben benieuwd hoe die er volwassen uit ziet.
Hilde
Zeer actief

_Tiny_ schreef:De poedel is al een aantal keer besproken en Cleva vindt dat overduidelijk niks. Ik heb het nog nooit zien werken om iemand een richting op te proberen te lullen die hij/zij overduidelijk niet wil :wink:

Maar Hilde heeft helemaal gelijk als ze zegt dat Mira's beschrijving precies is zoals een poedel is of althans hoort te zijn. Is mij ook al een paar keer opgevallen. Die van mij zijn iig wel zo. Ik ken genoeg poedels die een hele dag meegaan naar een trimwedstrijd/trimdemonstratie,trimmersbeurs en daar de show stelen met hun innemende persoonlijkheid en vervolgens heerlijk gaan liggen slapen naast de stoel van de baas. Dat zijn wel allemaal Koningspoedels. Maar ik ken er ook die het absoluut niet meer zijn. Vooral bij de kleine poedels heb je lijnen die hypernerveus zijn en ook niet meer herstellen.
Wat dat betreft heeft Laeken jammer genoeg gelijk.
Een poedel hoort een alerte hond te zijn en zoals overal kunnen mensen geen maat houden en worden ze soms zo alert gefokt dat je beter van adhd kunt spreken. Ik ken ze wel en ik vind ze ook niet leuk. Dat is niet hoe een poedel hoort te zijn.

Toch zou ik heel goed uit de voeten kunnen met een goede whippoo :I: Ze lijken mij geweldig.
Maar misschien is een poedel ook wel een te commerciele keus? Ik bedoel, ik heb er geen moeite mee maar een ander wellicht wel?
Helemaal eens, Tiny! Ik denk ook dat het een te commerciele keus is of zo gezien kan worden. De poedelkruisingen zijn momenteel, wat mij betreft meer dan eens om de verkeerde redenen, populair. Ik ken leuke labra/aussie/golden/schnauzer-doodles via mijn werk, maar ook een hoop niet zulke leuke. Voor een groot deel omdat ze bij de verkeerde mensen terecht komen die de honden alleen nemen omdat ze zo knuffelig zijn en geen haar verliezen. Dat is natuurlijk ook een taak van de fokker en ik denk dat Cleva prima de juiste mensen kan uitzoeken en dat een whippet x poedel een leuke, sportieve huishond kan zijn, maar ik kan me prima voorstellen dat hij er niet voor kiest om Mira met een poedel te kruisen.

Mijn poedel is in ieder geval wel zo. Hij is wel een handvol qua energielevel, maar hij is ook gewend om veel te mogen doen en is enige hond die overal mee naar toe gaat, dat maakt ook verschil. Hij is echt supermakkelijk en lief, maar ik kan me ook voorstellen dat hij vervelend kan worden bij iemand die geen idee heeft waar hij aan begint. Hij is namelijk ook heel erg slim :tongue: en hij doet daar in principe geen vlieg kwaad mee omdat hij daar te zoet voor is, maar hij leert wel makkelijk dingen aan waarvan ik denk... mwoh. Het is ook weer snel klaar daarmee, dat scheelt. Met genoeg rust en genoeg mentale en lichamelijke uitdaging heb je echt een fantastische hond aan een poedel. Ik ken ook wel wat rustigere/slomere grote poedels die minder mentale en lichamelijke uitdaging nodig hebben, maar ik denk ook dat dat een kwestie van gewenning en lijnen is.

Al vind ik Taxi ook heel erg geweldig :I: en vind dat ook echt een heel erg leuke combinatie met Mira. Mira klinkt sowieso als de perfecte hond, terwijl ik echt wel een ander beeld van Whippets had. Hoe meer ik lees, hoe leuker ze worden :D
Afbeelding
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Krukje erbij voor t menneke en zet er maar een Schipperke op.

Een mini herdertje, actief, sportief, intelligent, trouw en dat snippige dat heft Mira wel op.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Ik vind die van hilde helemaal niet leuk . De meeste doedels niet. Als pup nog leuk en vooral als ze groter worden dan middemaat vind ik het geen mooie honden om te zien .

Baloe speelt trouwens in het bos dagelijks met 3 doedels , die alle 3 toevallig ook nog familie vanelkaar zijn. Deze zijn wel alle 3 goed van karakter :I:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Doe maar geen poedel of havanese hoor gewoon een leuke ruwhaar jr of zo beetje pit er in
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Cleva schreef:
Hilde schreef:
Al vind ik Taxi ook heel erg geweldig :I:
Taxi is ook geweldig. Daar sta ik echt helemaal achter.
Ik ben benieuwd hoe hij test op de Embark qua kleuren.
Niet dat dat een hangijzer is. Ook met zwarte pups sta ik daar achter. Het klopt gewoon. Dat is de eerste dekking en misschien ook wel de tweede.

Poedels vind ik echt moeilijk. Ik ben nota bene opgegroeid met een poedel(bouvier)kruising. Hij liep overal los, was altijd lief en had amper begeleiding nodig.
En toch durf ik het met de huidige poedel niet aan.
Ik kan het niet helemaal onderbouwen. Het is meer een gevoel.
Dat snap ik direct, er zit veel verschil in.
Ik ben ook benieuwd naar de tests van Taxi, leuk :D
Afbeelding
fenneke
Zeer actief

In Baloe zijn bosspeelgroep :mrgreen: zitten ook 2 whippets. Heerlijke beesten :I:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

fenneke schreef:Ik vind die van hilde helemaal niet leuk . De meeste doedels niet. Als pup nog leuk en vooral als ze groter worden dan middemaat vind ik het geen mooie honden om te zien .

Baloe speelt trouwens in het bos dagelijks met 3 doedels , die alle 3 toevallig ook nog familie vanelkaar zijn. Deze zijn wel alle 3 goed van karakter :I:
Elmo is geen doedel ;)
En ondanks dat het geheel niet mijn type hond is kan ik hem wel waarderen, intelligent, werklustig, beschaafd
Hilde
Zeer actief

crutz schreef:
fenneke schreef:Ik vind die van hilde helemaal niet leuk . De meeste doedels niet. Als pup nog leuk en vooral als ze groter worden dan middemaat vind ik het geen mooie honden om te zien .

Elmo is geen doedel ;)
En ondanks dat het geheel niet mijn type hond is kan ik hem wel waarderen, intelligent, werklustig, beschaafd
Ik denk dat Fenneke de hond bedoelde waarvan ik een foto plaatste :D Maar wel heel erg bedankt voor je complimenten :J:
Afbeelding
fenneke
Zeer actief

Ja die bedoelde ik inderdaad :engel:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

fenneke schreef:Ja die bedoelde ik inderdaad :engel:
Sorry :mann:
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Cleva schreef:De embarktests voor Mira en Taxi en Mr X zijn onderweg.
Ik ben heel benieuwd!
Ik hoop dat er louter mooie uitslagen op staan want bij tegenslaagjes gaat het gewoon niet door.

Ik zal de uitslagen hier en op de site delen.
Er moet natuurlijk ook een facebookgebeuren. Pggh. Zo'n hekel aan.

Maar goed, er moeten wel baasjes zijn en die komen niet uit de lucht vallen.
Heb je de test al binnen? Ik had een test terug gestuurd maar die is kwijt krijg nu een nieuwe die vorige week al is verstuurd vanuit Amerika maar ook nog niet binnen.
En hier ook bezig met een facebook gebeuren. Wilde eerst aan een website beginnen maar dat is mij afgeraden facebook is blijkbaar toegankelijker.
Afbeelding
gevni havanezers
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Ik had nog niet gereageerd in dit topic, maar het wel gevolgd.
Enorm leuke plannen en ik ben heel benieuwd wat uiteindelijk het resultaat zal zijn.
De voorpret is in ieder geval al erg leuk.

Kijk er naar uit om weer een bijzonder nest op het forum te kunnen volgen.
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

leuk. Ik ben benieuwd voor welk uiterlijk je gaat voor je toekomstige pups. Gedrag zal denk ik wel goed zitten kan me namelijk niet voorstellen dat je een hond kiest waar het karakter je niet van aan staat.
Afbeelding
gevni havanezers
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Cleva schreef:
Jion schreef:Wat leuk en spannend! Dat de testen maar uitstekend zijn en er een mooi nestje komt. Ik ben echt heel benieuwd! :cheer:
Ja, ik ook.
Hou mijn hart vast.

Ik ben vooral benieuwd naar de erfelijke gebreken op hart, hormoonhuishouding en ogen. Niet dat ik verwacht dat ze die heeft want het komt niet echt veel voor in haar hoek van het ras maar dan weet je het maar zeker.
Voor Taxi gelden misschien weer andere aandachtspunten maar die laat ik aan zijn eigenaar over.
Ogen en PL.
Verder is het ras gezond...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
dagmar88
Zeer actief

Haha heb je je bedacht? Leuk hoor!
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

En voor de meelezende azijnpissers die achter mijn rug om roddelen over de eventuele inzet van Taxi voor dit nest....

Kiss my ass... mijn hond en mijn beslissing...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
dagmar88
Zeer actief

Gimmick schreef:En voor de meelezende azijnpissers die achter mijn rug om roddelen over de eventuele inzet van Taxi voor dit nest....

Kiss my ass... mijn hond en mijn beslissing...
Ach wat flauw toch. Wat gebeurt er dan? Valt ie er af na het dekken van een stamboomwhippet, of is hij daarna besmet?
Ik snap nooit zo waar mensen zich mee bemoeien. Doe maar leuk of houd je muil, doe ik ook.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”