Achteraf knaagt dat natuurlijk, maar achteraf is hendig lullen, zeggen ze dan. Je kon dit niet voorzien, en als je het had voorzien, had je maatregelen genomen, dat weet ik heel zeker. Maar dat je jezelf niets kwalijk hoeft te nemen, maakt het verlies niet minder wrang en verdrietig. Ik hoop dat het tzt z'n plaatsje vindt, al krijg je je Zpades er niet mee terugcrutz schreef: T klote is gewoon dat t zo makkelijk te voorkomen is....maarja, als zelfs de fokker die daar woont op advies van haar DA niet preventief behandeld, waarom zou ik dat hier dan moeten doen......
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bah, jonge hond ziek - 30-1 DOOD - uitslag sectie HARTWORM
Moderator: moderatorteam
-
Gos
- Zeer actief
Re: Bah, jonge hond ziek - 30-1 DOOD - 1ste uitslag sectie
-
Asta
hoe kan een fokker in een warme staat niet preventief behandelen
dat snap ik niet, je neemt toch geen risico's met je dieren zeker met puppies die zo kwestbaar zijn
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Bah, jonge hond ziek - 30-1 DOOD - 1ste uitslag sectie
Omdat haar DA zegt dat t niet nodig is....omdat haar DA zegt dat t daar in de regio niet voorkomt.....Asta schreef:hoe kan een fokker in een warme staat niet preventief behandelendat snap ik niet, je neemt toch geen risico's met je dieren zeker met puppies die zo kwestbaar zijn
Vaak zegt iedereen hier dat DAsen alleen om t geld extra (vaak onnodige) entingen, ontwormingen etc geven, helaas is haar DA de andere kant op doorgeslagen.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Buiten dat zijn t in de VS niet enkel de warme staten (weet ik inmiddels) Chicago is bv ook een gebied waar de infectiedruk erg hoog is, dat is nu niet bepaald een warme staat.
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Helemaal mee eens.Ennath schreef:Je hebt je best gedaan met de kennis die je had.crutz schreef:Jeannettebo schreef:bah dus toch, ben benieuwd wat er verder nog uitkomt
ja, ook geheel tot de verbazing van de DA uit Belgie die de hart echo heeft gemaakt (& ook Gent, want het is dus niet normaal dat de wormen niet in het hart zitten), niet alleen omdat het dus niet zichtbaar was, maar ook omdat hartworm normaal (schijnbaar) niet zo'n snel verloop heeft...
geeft me wel al meer rust, want had hem dus echt niet meer kunnen redden...ook wel weer klote, want had ik hem dan niet eerder al moeten laten gaan?????
Je hebt je best gedaan om meer kennis op te doen.
Echt: je hoeft je niet schuldig te voelen
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Bah, jonge hond ziek - 30-1 DOOD.....
crutz schreef:zojuist al gebeld met de eerste uitslag
toch hartworm, ondanks dat ze niet op de hartecho zichtbaar waren. Ze zaten in de longslagader & hij is uiteindelijk overleden aan een longembolie. Maar er zijn nog flink wat losse eindjes, want op zijn lijf kwamen allemaal bloedingen boven, in de buikstreek, achter de ellebogen, de ogen dus etc.
alles wordt dus nog vervolgd...
Maar als je hartworm zegt, dan leg ik ook direct de link met Ehrlichia of Leishmania. Zou het niet kunnen dat hij naast hartworm
ook één van deze ziektes had? Dat zou het verloop en symptomen nog verder verklaren.
-
Neeltje
Je komt dan inderdaad uit bij de ziektes die in warmere streken voorkomen. Dat vroegen ze trouwens dinsdag ook aan mij, of Yentle in het buitenland was geweest. Maar goed, behalve dat ze in Hasselt is geboren, was ze verder niet geweest.Caro. schreef:crutz schreef:zojuist al gebeld met de eerste uitslag
toch hartworm, ondanks dat ze niet op de hartecho zichtbaar waren. Ze zaten in de longslagader & hij is uiteindelijk overleden aan een longembolie. Maar er zijn nog flink wat losse eindjes, want op zijn lijf kwamen allemaal bloedingen boven, in de buikstreek, achter de ellebogen, de ogen dus etc.
alles wordt dus nog vervolgd...![]()
Maar als je hartworm zegt, dan leg ik ook direct de link met Ehrlichia of Leishmania. Zou het niet kunnen dat hij naast hartworm
ook één van deze ziektes had? Dat zou het verloop en symptomen nog verder verklaren.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Caro. schreef:crutz schreef:zojuist al gebeld met de eerste uitslag
alles wordt dus nog vervolgd...![]()
wacht nu gewoon even af waar ze verder vanuit Gent mee komen, speculeren schiet niemand iets mee op & dood is hij toch al.
weet wel dat de optie auto immuun eerder genoemd is (door mn eigen DA, of dat of vergiftiging, die blijft overigens nog steeds bij vergiftiging), maar afgeketst op niet reageren op pred & op het feit dat alle organen goed bleven bij de bloeduitslagen
-
Asta
Nou inderdaad zeg, ben er zelf niet in thuis maar mijn zus zei dat het sowieso in de warme staten veel voorkomt.crutz schreef:Omdat haar DA zegt dat t niet nodig is....omdat haar DA zegt dat t daar in de regio niet voorkomt.....Asta schreef:hoe kan een fokker in een warme staat niet preventief behandelendat snap ik niet, je neemt toch geen risico's met je dieren zeker met puppies die zo kwestbaar zijn
Vaak zegt iedereen hier dat DAsen alleen om t geld extra (vaak onnodige) entingen, ontwormingen etc geven, helaas is haar DA de andere kant op doorgeslagen.
-
Brigitte
- Zeer actief
Wat verschrikkelijk zeg, heel veel sterkte met dit verlies.. 
-
Angelique.
Gaat het een beetje Carmen ? 
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
ja ach, t gaat gewoon door hè....Angelique. schreef:Gaat het een beetje Carmen ?
Mis m'n ventje echt nog wel erg....
Kan t ook nog niet echt afsluiten. Eerst t volledige rapport.
Heb wel al wat haren van z'n staart afgeknipt, die zitten bij Ace z'n urn in t doosje & hoop dat ze z'n koppie hebben kunnen sparen bij de sectie. Die prepareert Frank dan voor me voor thuis in de kast...
Dan is t pas echt klaar & af....
-
Angelique.
Dan pas kan je het een plekje gaan geven..... 
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Wat een drama Carmen
Heel veel sterkte met dit verlies. Aan jouw inzet heeft het in ieder geval niet gelegen. 
-
Annedee
- Erelid
- Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk
Heb net het hele verschrikkelijke verhaal gelezen en zit hier nu met een dikke keel. Wat ontzettend erg voor jullie, maar het enige wat ik kan zeggen is dat als ik het zo lees je alles hebt gedaan wat in je vermogen lag. Ik hoop dat je dat zelf nu al een beetje gaat inzien... Veel, heel veel sterkte.
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
wat verschrikkelijk, heel veel sterkte 

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Gisteren nog contact gehad met de fokster. Dacht dat ze maandag kon testen, maar de testen konden maandag pas besteld worden. Als UPS meewerkt heeft ze ze donderdag binnen. T zijn uitgebreide testen die ze iom de DA besteld heeft, Lyme, hartworm & nog 2 geloof ik. Ze is (logisch) bloednerveus, zowel voor de uitslag als om zelf zo'n zelfde tijdbommetje als Zpades te hebben lopen (of bij een vd pupkopers).
Vorige mnd heeft ze een volwassen teef gekocht voor de fok. Alleen was die net voor verkoop loops geworden, dus werd t sowieso een half jaar later dat ze pas wat kon. Maar nu weet ze t ff (logisch, heb t zelf ook, ben blij dat de pups nu niet bij ons liggen, maar bij Minna) niet meer....
Dr DA wist ook direct weer wie Zpades was, net als iedereen (de kennis die hem voor mee meegenomen heeft, iedereen hier, de DA in België waar hij z'n laatste weekend door gebracht heeft) had ook die een zeer groot zwak voor dit bijzondere mannetje met zijn relaxte karakter....
Vorige mnd heeft ze een volwassen teef gekocht voor de fok. Alleen was die net voor verkoop loops geworden, dus werd t sowieso een half jaar later dat ze pas wat kon. Maar nu weet ze t ff (logisch, heb t zelf ook, ben blij dat de pups nu niet bij ons liggen, maar bij Minna) niet meer....
Dr DA wist ook direct weer wie Zpades was, net als iedereen (de kennis die hem voor mee meegenomen heeft, iedereen hier, de DA in België waar hij z'n laatste weekend door gebracht heeft) had ook die een zeer groot zwak voor dit bijzondere mannetje met zijn relaxte karakter....
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Bah, jonge hond ziek - 30-1 DOOD - uitslag sectie HARTWO
definitieve uitslag, sectie is binnen, moet rapport nog ophalen, maar is enkel hartworm geweest...gelukkig (al is het erg zat dat hij er aan overleden is, zeker omdat we het natuurlijk hadden kunnen voorkomen als pup)
Enkel de fokker denk ik wat minder blij gemaakt, ze heeft nl bij al haar honden een antistoffen test gedaan (al haar eigen honden en alle pups) en daar kwam uit dat ze schoon waren, maar deze DA zegt dezelfde test bij Zpades ook uitgevoerd te hebben op zaterdagochtend (bij het grote bloedonderzoek mee) & daar is ook schoon uitgekomen, het geeft dus geen garantie, helaas...
kan verder niemand wat kwalijk nemen, heb inmiddels ook contact gehad met de eigenaar van de pup die samen met Zpades hier naartoe gevlogen is om hem te waarschuwen. Hij importeert veel uit die regio, maar behandeld ook niet preventief. Die bewuste pup zit in oost Europa en heeft hij nooit meer wat van gehoord, dus daar kon hij verder niets mee....
Enkel de fokker denk ik wat minder blij gemaakt, ze heeft nl bij al haar honden een antistoffen test gedaan (al haar eigen honden en alle pups) en daar kwam uit dat ze schoon waren, maar deze DA zegt dezelfde test bij Zpades ook uitgevoerd te hebben op zaterdagochtend (bij het grote bloedonderzoek mee) & daar is ook schoon uitgekomen, het geeft dus geen garantie, helaas...
kan verder niemand wat kwalijk nemen, heb inmiddels ook contact gehad met de eigenaar van de pup die samen met Zpades hier naartoe gevlogen is om hem te waarschuwen. Hij importeert veel uit die regio, maar behandeld ook niet preventief. Die bewuste pup zit in oost Europa en heeft hij nooit meer wat van gehoord, dus daar kon hij verder niets mee....
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Hoewel het verdriet natuurlijk niet ineens weg is door deze uitslag, zal het wel heel erg helpen om alles een plaatsje te geven en er wat meer vrede mee te hebben denk ik.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
LongFields schreef:Hoewel het verdriet natuurlijk niet ineens weg is door deze uitslag, zal het wel heel erg helpen om alles een plaatsje te geven en er wat meer vrede mee te hebben denk ik.
nee, t blijft moeilijk, zeker ook nog eens met het nieuws van Draco er bovenop (belletje van de aanrijding kreeg ik nog geen week na het overlijden van Zpades, wilde de goede man graag bij staan, maar kon op dat moment het ook ff niet handlen....)
maar idd, het krijgt langzaam aan een plekje & durf voorzichtig toch te gaan genieten van BigBro die zoals ik er nu in sta toch deze kant op komt....
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Wat fijn, een hoop positiviteit in de vorm van een pup waar je een hele nieuwe start mee kunt gaan maken. Het is je gegund Carmen.crutz schreef:LongFields schreef:Hoewel het verdriet natuurlijk niet ineens weg is door deze uitslag, zal het wel heel erg helpen om alles een plaatsje te geven en er wat meer vrede mee te hebben denk ik.
nee, t blijft moeilijk, zeker ook nog eens met het nieuws van Draco er bovenop (belletje van de aanrijding kreeg ik nog geen week na het overlijden van Zpades, wilde de goede man graag bij staan, maar kon op dat moment het ook ff niet handlen....)
maar idd, het krijgt langzaam aan een plekje & durf voorzichtig toch te gaan genieten van BigBro die zoals ik er nu in sta toch deze kant op komt....
-
dogo4ever
- Zeer actief
Dan blijf ik toch een beetje met de vraag hoe de fokker er dan alsnog achter kan komen of haar honden hartworm hebben ja of nee omdat die andere test schoon geeft maar dit een soort van schijnveiligheid kan zijn ivm jouw hond. Weet jij dit toevallig?
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
dogo4ever schreef:Dan blijf ik toch een beetje met de vraag hoe de fokker er dan alsnog achter kan komen of haar honden hartworm hebben ja of nee omdat die andere test schoon geeft maar dit een soort van schijnveiligheid kan zijn ivm jouw hond. Weet jij dit toevallig?
zal ze in overleg met haar DA moeten doen, voor volwassen wormen kan ze dmv een hartecho testen, vor het bloed zijn er ook andere (hele dure testen, maar die zijn niet uit te voeren zoals ze nu gedaan heeft, even simpel met een druppel bloed)
@Inge, gevraagd nav wat hier in het topic stond, maar het was wel de "gewone" hartworm....
-
Selena
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
fokker kan toch ook ivermeticine (preventief) geven, vlgs mij ook gebruikt als diagnose gesteld is (Inge?).
Bah, klote!
Bah, klote!
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Selena schreef:fokker kan toch ook ivermeticine (preventief) geven, vlgs mij ook gebruikt als diagnose gesteld is (Inge?).
Bah, klote!
ze ging alles vanaf nu ook preventief behandelen...alleen als ze dus wormen hebben is dat ook weer gevaarlijk...maar goed, das kiezen uit 2 kwaden, dat wisten we ook toen we Zpades savonds stronghold gaven...
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
daarom dat ik zeg, dat is ook gevaarlijk & idd uiteindelijk Zpades zijn dood geweest, het is (helaas) een risico van de behandeling als er al volwassen exemplaren zijnInge O schreef:als er kans is op volwassen wormen is de behandeling uiteraard niet meer preventief en dan zou ik er niet zondermeer een volledige behandeldosis aan geven.Selena schreef:fokker kan toch ook ivermeticine (preventief) geven, vlgs mij ook gebruikt als diagnose gesteld is (Inge?).
Bah, klote!
maar goed, ik ben verre van een hartwormexpert, ik weet alleen dat het acuut afdoden van (veel) volwassen exemplaren dodelijk kan zijn.
ja, want ook het bloed dat de DA op zaterdag naar het labo heeft gestuurd is "bewaard" voor later onderzoek & meegenomen in de sectie in Gent,hebben ze voor de diagnose dan ook het bloed microscopisch nagekeken?crutz schreef:@Inge, gevraagd nav wat hier in het topic stond, maar het was wel de "gewone" hartworm....
de diagnose is pas bij sectie vastgesteld...
maar binnenkort die kant op voor een afspraak om alles face-to-face door te nemen, toch prettiger dan over de telefoon...
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Lila zat vol hartwormen en op de echo was niets te zien. De echo is gedaan door Garritsen, dus wel en goede op het gebied van echo's.crutz schreef:dogo4ever schreef:Dan blijf ik toch een beetje met de vraag hoe de fokker er dan alsnog achter kan komen of haar honden hartworm hebben ja of nee omdat die andere test schoon geeft maar dit een soort van schijnveiligheid kan zijn ivm jouw hond. Weet jij dit toevallig?
zal ze in overleg met haar DA moeten doen, voor volwassen wormen kan ze dmv een hartecho testen, vor het bloed zijn er ook andere (hele dure testen, maar die zijn niet uit te voeren zoals ze nu gedaan heeft, even simpel met een druppel bloed)
@Inge, gevraagd nav wat hier in het topic stond, maar het was wel de "gewone" hartworm....
Weet je toevallig hoe ze de testen doen daar op hartworm? Bij Lila werd er eigenlijk heel "simpel" gekeken of ze filaria's in haar bloed had en deze had ze helaas erg veel
En ik blijf het echt erg vinden voor je, zo'n mooie jonge hond
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..