Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verbod op 'schokhalsband' voor honden
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
- Aantal honden: 2
Re: Verbod op 'schokhalsband' voor honden
Totaal niet instabiel. Super om mee te fokken en als ze zich niet gedraagt zet ze er gewoon stroom op.
Ik vind het echt sneu voor de honden en ook voor de eventuele pups die er moeten komen.
Ik vind het echt sneu voor de honden en ook voor de eventuele pups die er moeten komen.
- amelie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ja duidelijk een superstabiele hond.Inge schreef:
En dan zeg je dat je gelooft dat ze echt wel stabiel is????

Ik zou me als pupkoper knap belazerd voelen als ik op zoek ben naar een leuke poedelkruising en ik zie bij het pupbezoek dat die zogenaamd stabiele moeder niet eens aan te halen is.
Domor, je omschrijft dingen waar ik geloof ik niet eens stil bij zou staan. Van een stoeprandje vallen? Nachtmerries? Serieus? Maakt dat uit of en wanneer je hond droomt?
Je vermenselijkt je honden en volgens mij heb je in je hoofd hele verklaringen waarom ze bepaalde dingen doen waarna je niet meer bereid bent verder te kijken.
Volgens mij zou je het leven maar knap saai vinden als je geen zogenaamd suuuuperzielige verknipte hondjes zou hebben om over te klagen.

- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Soms verklaarbaar, omdat ik inderdaad onrustiger ben (zoals vanmorgen, gezien ik daarna een belangrijke meeting had), of omdat de dag/uren daarvoor voor haar pittig zijn geweest, soms kan ik geen verklaring vinden.Fotogravinnetje schreef:Onverklaarbaar meer stress, of was jij op die dagen gestresster, ongeduldiger, onduidelijker, chaotischer?
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Dat is toch gewoon jouw fout? Niet op bedacht met een hond waar je van weet dat ze jaagt bestaat niet.Domor schreef:Op niet leuke dagen kan ze geen rust vinden. Binnen tegenwoordig dan wel redelijk, hoewel ze dan veel sneller dan normaal opvliegt/aanslaat dan normaal op geluiden en dus niet echt ontspannen gaat liggen. Buiten is ze dan voornamelijk in de riem aan het hangen, piepen, blaffen, geen tijd vinden om een hoopje te doen, zo druk met de omgeving zijn dat ze de omgeving mist (dat kan een stoeprandje zijn waar ze vanaf valt maar eigenlijk hoort te wachten, maar ook een boom zijn of een hek), dan jaagt ze aan de lijn wel achter auto's en fietsers aan. En soms is dat een halve wandeling en is ze haar ei daarna weer kwijt, meestal een hele wandeling en soms een hele dag. Tegenwoordig eigenlijk nooit meer langer dan een hele dag. Maar niet zelden heeft ze na een hele dag dan die nacht wel een nachtmerrie, soms op de dag zelf. Vroeger ging ze op dit soort dagen helemaal loco. Ze heeft wel eens een minuut lang alleen maar in de riem monotoon lopen blaffen terwijl ze op haar achterpoten liep en er zover ik kon zien geen prikkel was en ze was op dat moment volledig onbereikbaar. Een slechte dag is een dag met (onverklaarbaar) meer stress.
Ik vind het maar beperkt opmerkelijk dat een waterhond haar hersenen inzet om te doen wat zij het allergaafst vindt om te doen. Ze heeft die kans 2x gehad. De eerste keer op bekend terrein, de tweede keer op vreemd terrein waar ze eerst een stukje achter een mountainbiker aan is gegaan (ik was niet bedacht op die biker, die rijden niet waar ik normaal loop, mijn fout).
Ik wandel geregeld met Nanna, met jonge honden die weinig kennen. Ongeleide projectielen soms

-
- Zeer actief
Nou zeg inderdaad. De reacties zijn van hetzelfde niveau als waarvan ze Domor beschuldigen: overanalyseren en Domor dingen in de schoenen schuiven die op z'n zachtst gezegd twijfelachtig zijn. Maar zelf doen ze het zoooo goed met hun honden, al pakken ze die soms 'niet bepaald zachtzinnig' aanCleva schreef:Ik vind het eigenlijk wel een keer genoeg.
Het punt is wel duidelijk; Domor doet het niet goed.
Sjongejonge. Je kunt ook overdrijven, hoor.

Lekker met z'n allen schoppen tegen een zondebok, lekker veilig natuurlijk want ze staan goed verscholen en kunnen zelf niet geraakt worden

Weet je, het gaat me hier helemaal niet om Domor, maar om de honden die verkloot worden, daar gaat het me om. Een hond hoort een kwalitatief goed leven te hebben, een veilige omgeving en een stabiele baas, zo niet, krijg je honden die niet weten wat de baas wilt en van allerlei gekke dingen gaan doen, om daar zelf maar invulling aan te geven. Waar dit dus een heel duidelijk voorbeeld van is.*Wolf* schreef:Nou zeg inderdaad. De reacties zijn van hetzelfde niveau als waarvan ze Domor beschuldigen: overanalyseren en Domor dingen in de schoenen schuiven die op z'n zachtst gezegd twijfelachtig zijn. Maar zelf doen ze het zoooo goed met hun honden, al pakken ze die soms 'niet bepaald zachtzinnig' aanCleva schreef:Ik vind het eigenlijk wel een keer genoeg.
Lekker met z'n allen schoppen tegen een zondebok, lekker veilig natuurlijk want ze staan goed verscholen en kunnen zelf niet geraakt worden
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Maar dan nog is het wel een keertje klaar.Neeltje schreef:Weet je, het gaat me hier helemaal niet om Domor, maar om de honden die verkloot worden, daar gaat het me om. Een hond hoort een kwalitatief goed leven te hebben, een veilige omgeving en een stabiele baas, zo niet, krijg je honden die niet weten wat de baas wilt en van allerlei gekke dingen gaan doen, om daar zelf maar invulling aan te geven. Waar dit dus een heel duidelijk voorbeeld van is.*Wolf* schreef:Nou zeg inderdaad. De reacties zijn van hetzelfde niveau als waarvan ze Domor beschuldigen: overanalyseren en Domor dingen in de schoenen schuiven die op z'n zachtst gezegd twijfelachtig zijn. Maar zelf doen ze het zoooo goed met hun honden, al pakken ze die soms 'niet bepaald zachtzinnig' aanCleva schreef:Ik vind het eigenlijk wel een keer genoeg.
Het punt is wel gemaakt.
Ik vind het nog knap dat Domor iedere keer blijft reageren. En vooral ook netjes antwoord op blijft geven.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Ik zie net dat je binnenkort naar Oudenhoorn gaat verhuizen. Dat is 10min van waar ik woon(tijdelijk maar straks ook als ik ben verhuisd). Als je wil kunnen 1 van de 2 poedels straks af en toe met mij mee wandelen(1 van de stranden of Brielse meer).
Heb niet het idee dat je de andere goedbedoelde adviezen wil gaan opvolgen, maar misschien dat je hier wel gebruik van wil maken. De plekken waar ik loop zijn meestal heel rustig, ze hoeven dan niks anders dan 'go with the flow'.
Heb niet het idee dat je de andere goedbedoelde adviezen wil gaan opvolgen, maar misschien dat je hier wel gebruik van wil maken. De plekken waar ik loop zijn meestal heel rustig, ze hoeven dan niks anders dan 'go with the flow'.
-
- Vaste gebruiker
Helemaal met je eens Wolf.Nou zeg inderdaad. De reacties zijn van hetzelfde niveau als waarvan ze Domor beschuldigen: overanalyseren en Domor dingen in de schoenen schuiven die op z'n zachtst gezegd twijfelachtig zijn. Maar zelf doen ze het zoooo goed met hun honden, al pakken ze die soms 'niet bepaald zachtzinnig' aan

Ik vraag me af of hier wel gemodereerd wordt. Het gaat hier links en rechts op dit forum regelmatig verder dan personen aanvallen. De vijandigheid en leedvermaak druipt er iets te vaak van af. Jammer.

- dagmar88
- Zeer actief
boemel schreef: Ik vraag me af of hier wel gemodereerd wordt. Het gaat hier links en rechts op dit forum regelmatig verder dan personen aanvallen. De vijandigheid en leedvermaak druipt er iets te vaak van af. Jammer.

Er wordt wel gemodereerd hoor, pb's ook.
Wel zo min mogelijk en niet op een manier die je waarschijnlijk van andere fora gewend bent.
Zou er in jouw plaats blij mee zijn.
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 12 mei 2016 00:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Alsjeblieft zeg... dit is geen libelleforum. Als je even gewoon wat rondgekeken had had je dat ook gewoon geweten.boemel schreef:Helemaal met je eens Wolf.Nou zeg inderdaad. De reacties zijn van hetzelfde niveau als waarvan ze Domor beschuldigen: overanalyseren en Domor dingen in de schoenen schuiven die op z'n zachtst gezegd twijfelachtig zijn. Maar zelf doen ze het zoooo goed met hun honden, al pakken ze die soms 'niet bepaald zachtzinnig' aan
Lekker met z'n allen schoppen tegen een zondebok, lekker veilig natuurlijk want ze staan goed verscholen en kunnen zelf niet geraakt worden![]()
Ik vraag me af of hier wel gemodereerd wordt. Het gaat hier links en rechts op dit forum regelmatig verder dan personen aanvallen. De vijandigheid en leedvermaak druipt er iets te vaak van af. Jammer.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Vaste gebruiker
Wat hier zo nu en dan te lezen is dat is pas eng.
En ach, onze zelf benoemde hondenfluisteraar uit Vlissingen heeft natuurlijk ook weer een mening.
En ach, onze zelf benoemde hondenfluisteraar uit Vlissingen heeft natuurlijk ook weer een mening.
- dagmar88
- Zeer actief
boemel schreef:Wat hier zo nu en dan te lezen is dat is pas eng.
Hoe speelt je nieuwe personage? Lekker wel, of moet je er nog even inkomen?
Dat is gewoon zoals het er hier op het forum aan toe gaat. Je kunt niet van de tientallen actieve leden verwachten dat ze allemaal hetzelfde reageren en het overal over eens zijn. Dus komen er meningsverschillen. Wat jij niet ziet, en dat kan niemand je kwalijk nemen omdat je geen actief lid bent, is dat er een gigántische steun kan uitgaan van het forum als er iets aan de hand is met een lid. Dat compenseert het gemopper onderling ruimschoots i.m.o..
-
- Zeer actief
Mwah, ik weet niet of dat "knap" is.Gimmick schreef: Maar dan nog is het wel een keertje klaar.
Het punt is wel gemaakt.
Ik vind het nog knap dat Domor iedere keer blijft reageren. En vooral ook netjes antwoord op blijft geven.
Ik vind ook wel dat het een keer genoeg is, maar ik snap ook wel dat men doorgaat. Het lijkt alsof niets Domor iets doet en ze blijft elke keer haar eigen verhaal weer met een enorm lange lap tekst teruggooien. Ik zie het niet als netjes en knap reageren, ik zie het meer als een beetje irritant. Elke keer hetzelfde, van zichzelf overtuigde, grote idioot lange verhaal.

- dagmar88
- Zeer actief
Tara schreef: Deze is inderdaad wel héul onmiskenbaar.

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Zo zie ik het ook, maar ik vind het ook geen enkel probleem als iemand daar iets van zegt, het daar niet mee eens is, het te ver vindt gaan of vindt dat het wel een keer genoeg is geweest. Dat moet dan net zo goed gezegd kunnen worden.sjm schreef:Mwah, ik weet niet of dat "knap" is.Gimmick schreef: Maar dan nog is het wel een keertje klaar.
Het punt is wel gemaakt.
Ik vind ook wel dat het een keer genoeg is, maar ik snap ook wel dat men doorgaat. Het lijkt alsof niets Domor iets doet en ze blijft elke keer haar eigen verhaal weer met een enorm lange lap tekst teruggooien. Ik zie het niet als netjes en knap reageren, ik zie het meer als een beetje irritant. Elke keer hetzelfde, van zichzelf overtuigde, grote idioot lange verhaal.Ik snap echt wel dat dit niet leuk is en ik vind sommige opmerkingen ook wel erg ver gaan. Maar het is vooral een frustratie denk ik, dat niets doordringt dat het niet alleen aan die hond ligt.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat moet inderdaad ook kunnenDeDiana schreef:Zo zie ik het ook, maar ik vind het ook geen enkel probleem als iemand daar iets van zegt, het daar niet mee eens is, het te ver vindt gaan of vindt dat het wel een keer genoeg is geweest. Dat moet dan net zo goed gezegd kunnen worden.sjm schreef:Mwah, ik weet niet of dat "knap" is.Gimmick schreef: Maar dan nog is het wel een keertje klaar.
Het punt is wel gemaakt.
Ik vind ook wel dat het een keer genoeg is, maar ik snap ook wel dat men doorgaat. Het lijkt alsof niets Domor iets doet en ze blijft elke keer haar eigen verhaal weer met een enorm lange lap tekst teruggooien. Ik zie het niet als netjes en knap reageren, ik zie het meer als een beetje irritant. Elke keer hetzelfde, van zichzelf overtuigde, grote idioot lange verhaal.Ik snap echt wel dat dit niet leuk is en ik vind sommige opmerkingen ook wel erg ver gaan. Maar het is vooral een frustratie denk ik, dat niets doordringt dat het niet alleen aan die hond ligt.

Ik zit via PB al wedjes af te sluiten welke personages allemaal in Cindy's (of hoé ze ook heet) kop en dus op het HF zittenNanna schreef:Als Cindy liep het niet helemaal lekker meer, dus nu boemelen we zo maar verderTara schreef:dagmar88 schreef:boemel schreef:Wat hier zo nu en dan te lezen is dat is pas eng.
Hoe speelt je nieuwe personage? Lekker wel, of moet je er nog even inkomen?
Deze is inderdaad wel héul onmiskenbaar.

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
ja! maike is goed. écht goed!sternentänzerin schreef: Als je er met de nieuwe aanloop wat training betreft niet uitkomt kan ik je Maike van dogs2school aanraden. Positieve training, geen dwang en ervaring met honden die angst hebben, vast zitten in hun hoofd of high energy zijn maar het niet kwijt kunnen om welke reden ook.
Verder heeft ze ook een fijne communicatiestijl en ervaring met mensen die in hun hoofd leven en niet in het hier en nu.

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
dat eerste weet ik niet, maar ik zou haar alsnog aanraden.Dipsy20 schreef:M@scha schreef:ja! maike is goed. écht goed!sternentänzerin schreef: Als je er met de nieuwe aanloop wat training betreft niet uitkomt kan ik je Maike van dogs2school aanraden. Positieve training, geen dwang en ervaring met honden die angst hebben, vast zitten in hun hoofd of high energy zijn maar het niet kwijt kunnen om welke reden ook.
Verder heeft ze ook een fijne communicatiestijl en ervaring met mensen die in hun hoofd leven en niet in het hier en nu.
Sorry dat ik er ff tussen kom maar
Hoe is zij met Mechelse herders en geeft ze ook privé training ?
ik ga ervan uit dat zij privé training geeft maar dat weet ik niet.
ik heb samen met haar les gegeven (zij heeft stage bij mij gelopen toen zij begon met lesgeven op de HSV)
ik ben inmiddels gestopt, maar zij blijft zich ontwikkelen.
de rust en het enthousiasme die elkaar enorm aanvullen zijn echt enorme pluspunten voor haar. (naast kennis en kunde)

- sternentänzerin
- Zeer actief
Dipsy20 schreef:Bedankt voor het antwoord ga contact opnemenM@scha schreef:dat eerste weet ik niet, maar ik zou haar alsnog aanraden.Dipsy20 schreef:M@scha schreef: ja! maike is goed. écht goed!
Sorry dat ik er ff tussen kom maar
Hoe is zij met Mechelse herders en geeft ze ook privé training ?
ik ga ervan uit dat zij privé training geeft maar dat weet ik niet.
ik heb samen met haar les gegeven (zij heeft stage bij mij gelopen toen zij begon met lesgeven op de HSV)
ik ben inmiddels gestopt, maar zij blijft zich ontwikkelen.
de rust en het enthousiasme die elkaar enorm aanvullen zijn echt enorme pluspunten voor haar. (naast kennis en kunde)
Hopelijk kan ze iets betekenen voor ons
Haar moeder is ooit enorm actief in de IPO geweest en daardoor weet ze van herders veel. En ze heeft voor mijn gevoel enorm goed oog voor het individu met zijn / haar rugzakje, los van de raskennis
Wij hebben een Griekse herder en ondanks haar mensenvrees is Maike heel snel haar beste vriendinnetje geworden. Dat vertelde mij heel snel genoeg waardoor ook ik bij haar kon ontspannen

En privé deed ze wel, denk ook altijd nog. Mocht zij helemaal klem zitten werkt ze met iemand samen die ook erg prettig is. Contact lijkt me gewoon een goed idee om te kijken wat er kan. Succes en ook veel plezier.
Trouwens wat leuk M@scha dat je het nog even omhoog haalt want mijn tip voor haar was ook echt oprecht uit een goed hart bedoeld.
...; We will never surrender Winston Churchill
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Ik vraag me af hoeveel verandering jullie van mij verwachten binnen krap 2 weken verwachten waarbij er nog 5 dagen tussenuit vallen qua contact/gebruikelijke situatie (dus eigenlijk ruim een week). Ik heb in die tijd contact opgenomen met een trainer die morgen komt; ik ben bewuster gaan kijken naar mijn gedrag en daarop de reactie van Noa; ik ben bewust veel meer gewoon in de tuin gaan zitten, dat pakte dan anders uit dan verwacht en was ook niet zoals jullie bedoelde, maar dat weet ik dan ook pas achteraf; ik ben 2x met Noa wezen scharrelen (maandag en dinsdag) en gisteren ben ik met beide honden naar het bos geweest; ik ben met iemand van dit topic een wandelafspraak aan het maken, hopelijk deze maandag; vandaag zijn ze de hele dag naar de trimmer geweest omdat ik maandag te horen kreeg dat ik vandaag een hele dag praktijk had en dat er niet geruild kon worden; oh, en daar tussendoor is net een nieuwe periode gestart en heb ik dus nieuwe vakken en ben ik bezig mijn major thesis te starten, plus dan nog de naderende verhuizing waar al wat aan voorgewerkt wordt. Bij mij heeft een dag maar 24 uur en studie en slapen nemen daar een groot deel van in.
Ik had de tip van dogs2school wel gelezen en ik ben geïnteresseerd. Als de klik er tussen Esther en mij niet is (wat ik niet verwacht), dan is dat inderdaad een goede optie. Als we na enkele lessen besluiten niet bij elkaar te passen, dan verwacht ik dat ik de training even opschort totdat ik terug ben in Oudenhoorn. Voor een al werkende combinatie wil ik best heen en weer reizen, maar bij Kynologisch Nederland (Debby van den Ban en Jeroen Oomen) is er ook veel kennis aanwezig en dan ga ik liever daar eerst voor dan in de buurt van Wageningen nog wat proberen. En hopelijk werkt het gewoon en dan reis ik heen en weer, ook geen probleem. Zeker als mijn eigen auto weer gerepareerd is want daar is Noa meer ontspannen in.
Nog wat leuks van de trimster gehoord (die het overigens weer top gedaan heeft)! Ik wilde Ninthe's afspraak maandag afzeggen omdat ik haar niet kon brengen en halen omdat ik dus praktijkdag had (7.30 van huis, 17.30 weer terug) en toen kreeg ik het aanbod om beide honden bij haar in de (overdekte) buitenkennel te zetten, ook voor de honden lekkerder dan mijn kamer met deze temperaturen. Als ik thuis ben heb ik de buitendeur permanent open als het zo warm is. Ik heb gevraagd of, als ze tijd/zin had, ook Noa kon wassen en scheren. Volgens mij heeft ze er tijd voor gemaakt. En Noa is dus nu weer lekker kort en gewassen en zelfs in poedelmodel geknipt zover dat ging, dat betekent dat ik dat van het weekend niet hoef te doen en in zeer vaardige handen gaat dat gewoon veel beter/vlotter. Dank je Rosita! Allemaal top natuurlijk, maar het leuke waar ik op doelde was dat ze Noa een stuk meer ontspannen vond dan de vorige keer.
Ik heb overigens niet getemd, geen pb's gestuurd (anders dan voor de afspraak) en ik had inderdaad pittige reacties verwacht. Het is het hondenforum... Sommige reacties waren zinloos, sommige reacties moest ik het nuttige uit het botte filteren en sommige reacties waren (vrijwel) alleen maar nuttig. Het heeft me naast een hoop narigheid naar mijn hoofd toe ook een heleboel opgeleverd en daar doe ik het voor. Daarnaast helpt het mij om mijn gedachten te ordenen en terug te kunnen halen hoe ik vond dat het ging na de verschillende momenten.
Edit:

En nu ligt ze voor mijn voeten te slapen.
Ik had de tip van dogs2school wel gelezen en ik ben geïnteresseerd. Als de klik er tussen Esther en mij niet is (wat ik niet verwacht), dan is dat inderdaad een goede optie. Als we na enkele lessen besluiten niet bij elkaar te passen, dan verwacht ik dat ik de training even opschort totdat ik terug ben in Oudenhoorn. Voor een al werkende combinatie wil ik best heen en weer reizen, maar bij Kynologisch Nederland (Debby van den Ban en Jeroen Oomen) is er ook veel kennis aanwezig en dan ga ik liever daar eerst voor dan in de buurt van Wageningen nog wat proberen. En hopelijk werkt het gewoon en dan reis ik heen en weer, ook geen probleem. Zeker als mijn eigen auto weer gerepareerd is want daar is Noa meer ontspannen in.
Nog wat leuks van de trimster gehoord (die het overigens weer top gedaan heeft)! Ik wilde Ninthe's afspraak maandag afzeggen omdat ik haar niet kon brengen en halen omdat ik dus praktijkdag had (7.30 van huis, 17.30 weer terug) en toen kreeg ik het aanbod om beide honden bij haar in de (overdekte) buitenkennel te zetten, ook voor de honden lekkerder dan mijn kamer met deze temperaturen. Als ik thuis ben heb ik de buitendeur permanent open als het zo warm is. Ik heb gevraagd of, als ze tijd/zin had, ook Noa kon wassen en scheren. Volgens mij heeft ze er tijd voor gemaakt. En Noa is dus nu weer lekker kort en gewassen en zelfs in poedelmodel geknipt zover dat ging, dat betekent dat ik dat van het weekend niet hoef te doen en in zeer vaardige handen gaat dat gewoon veel beter/vlotter. Dank je Rosita! Allemaal top natuurlijk, maar het leuke waar ik op doelde was dat ze Noa een stuk meer ontspannen vond dan de vorige keer.
Ik heb overigens niet getemd, geen pb's gestuurd (anders dan voor de afspraak) en ik had inderdaad pittige reacties verwacht. Het is het hondenforum... Sommige reacties waren zinloos, sommige reacties moest ik het nuttige uit het botte filteren en sommige reacties waren (vrijwel) alleen maar nuttig. Het heeft me naast een hoop narigheid naar mijn hoofd toe ook een heleboel opgeleverd en daar doe ik het voor. Daarnaast helpt het mij om mijn gedachten te ordenen en terug te kunnen halen hoe ik vond dat het ging na de verschillende momenten.
Edit:

En nu ligt ze voor mijn voeten te slapen.
Laatst gewijzigd door Domor op 12 mei 2016 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Goed om te lezen dat het je aan het denken heeft gezet en dat je ook met mogelijkheden voor hulp bezig bent. 
Heel veel succes en ik hoop dat je over een tijdje nog eens een update geeft.

Heel veel succes en ik hoop dat je over een tijdje nog eens een update geeft.
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Fijn om te lezen dat dit topic je aan het denken heeft gezet. Ik ben benieuwd hoe de situatie is na een poosje goede begeleiding.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Goed te lezen!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
als er nu zelfs tijdens een WK op een officieel trainingsveld met tt getraind wordt en zelfs tijdens de openingsceremonie een hond met tt rondloopt, dan denk ik dat dat verbod wel zal meevallen qua gevolgen.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Ook daar is tijdens deze wedstrijden en voorbereidingen toch een verbod op? Was daar niet vorig jaar een flinke rel over?maart schreef:als er nu zelfs tijdens een WK op een officieel trainingsveld met tt getraind wordt en zelfs tijdens de openingsceremonie een hond met tt rondloopt, dan denk ik dat dat verbod wel zal meevallen qua gevolgen.
-
- Vaste gebruiker
waar is de zichzelf benoemde hondenfluisteraar uit de afvoerput van Zeeland vandaag? Heb je eigenlijk wel tijd voor je honden als hele dagen op een forum rond hangt? Of bel je de uitlaatservice? 

- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Wie bedoel je daar mee? Wat heeft dat voor link naar dit topicboemel schreef:waar is de zichzelf benoemde hondenfluisteraar uit de afvoerput van Zeeland vandaag? Heb je eigenlijk wel tijd voor je honden als hele dagen op een forum rond hangt? Of bel je de uitlaatservice?