Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

in beslag genomen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2

Re: in beslag genomen

Ongelezen bericht door Alfilillo »

@mieke: dat lijkt me inderdaad heel vervelend, als kinderen naar je hond toe gaan terwijl je zegt dat ze hem met rust moeten laten.
Onder andere om deze reden ga ik niet meer met Alfil bij het hek staan als ik mijn zoontjes van school haal. Het stikt daar van de kinderen en heel vaak aaien ze hem zonder het te vragen. Ik kan het ze nauwelijks kwalijk nemen: die kinderen zien de hond van Ramón en Manuel, niet onbekend in hun ogen, met een hoog aaibaarheidsgehalte en ja, dan gaan ze direct aaien. Maar daarom mijd ik die plek nu dus. Dat vind ik eerlijk gezegd mijn verantwoordelijkheid.
In het bos of op het strand heb ik het eigenlijk nog nooit meegemaakt dat kinderen ongevraagd aaien. Het was eerder lily die als pup opdringerig (lees:speels enthousiast) in de persoonlijke zone van kinderen kwam. Die waren er niet altijd blij mee :oeps:
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Alfilillo schreef:@mieke: dat lijkt me inderdaad heel vervelend, als kinderen naar je hond toe gaan terwijl je zegt dat ze hem met rust moeten laten.
Onder andere om deze reden ga ik niet meer met Alfil bij het hek staan als ik mijn zoontjes van school haal. Het stikt daar van de kinderen en heel vaak aaien ze hem zonder het te vragen. Ik kan het ze nauwelijks kwalijk nemen: die kinderen zien de hond van Ramón en Manuel, niet onbekend in hun ogen, met een hoog aaibaarheidsgehalte en ja, dan gaan ze direct aaien. Maar daarom mijd ik die plek nu dus. Dat vind ik eerlijk gezegd mijn verantwoordelijkheid.
In het bos of op het strand heb ik het eigenlijk nog nooit meegemaakt dat kinderen ongevraagd aaien. Het was eerder lily die als pup opdringerig (lees:speels enthousiast) in de persoonlijke zone van kinderen kwam. Die waren er niet altijd blij mee :oeps:
Maar dan ben je er zelf toch bij om duidelijk nee te zeggen? Lotje houdt niet van kinderen en als ze toch willen aaien is het gewoon nee, is niet verstandig en ik loop door. Bij moeders met kleine kindjes zeg ik gewoon dat ik bang ben dat Lotje het kindje omver springt en lopen we ook door.

En onderstaand is iets wat je zelf in de gaten moet houden en ook je puppy niet naar kinderen laten gaan, voordat je weet of dat goed is.
Het was eerder lily die als pup opdringerig (lees:speels enthousiast) in de persoonlijke zone van kinderen kwam. Die waren er niet altijd blij mee :oeps:
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Maar die hele discussie over kinderen versus honden is hier niet echt heel erg relevant. Kunnen jullie daar geen apart topic voor openen?
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

mijke schreef:Maar die hele discussie over kinderen versus honden is hier niet echt heel erg relevant. Kunnen jullie daar geen apart topic voor openen?
Ik heb een paar keer op het punt gestaan om hetzelfde te tikken, je hebt helemaal gelijk vind ik dus. :ok:
Mieke2
Actief

Ongelezen bericht door Mieke2 »

@lieke
Kinderen zijn misschien niet anders dan vroeger, maar de ouders wel. Die leggen hun kind geen strobreed in de weg als het kind anderen lastigvalt. Dus hoe mensen over kinderen denken is zeker veranderd. Kinderen worden niet meer gecorrigeerd als ze de fout in gaan.
En als anderen een irritant kind corrigeren, zelfs als het de leerkracht van het kind is, kan die de wind van voren krijgen of zelfs bedreigd worden door ouders.

Verdraagzaamheid is inderdaad een groot goed en daar ben ik ook voorstander van.

Elkaar met rust laten is ook een groot goed. Ik laat kinderen met rust,ik bemoei me niet met kinderen of hun ouders, laten ze mij en mijn honden dan ook met rust laten.

Dat kinderen in een sloot vallen of uit een boom vallen gebeurde vroeger en nu nog steeds. Dat is niet veranderd.
Maar doordat kinderen irritant of opdringerig gedrag naar honden vertonen, kan een hond bijten. Vroeger werd tegen een kind gezegd: dan had je die hond ook met rust moeten laten.
Nu wordt de politie erbij gehaald en is de hond de klos en kan in beslag worden genomen.
Dank zij een irritant en opdringerig kind! Wat niet gecorrigeerd is door de ouders. Dat zijn grote gevolgen voor de hond en de hondeneigenaar.
Als je niet 24/7 op je kind kan/wil letten dan zijn de consequenties dat het kind verkeerd gedrag naar honden kan vertonen en kan worden gebeten. Dat hoort er dan bij en dan is niet de hond de schuld, maar de ouders van het kind.
Ik let in ieder geval wèl 24/7 op mijn honden!
Mieke2
Actief

Ongelezen bericht door Mieke2 »

@mijke en longfields:

Ik vind ook dat de discussie over honden en kinderen hier eigenlijk niet thuishoort, en ik zal er nu ook over ophouden.

Ik werd enorm getriggerd doordat er over gedrag van kinderen versus honden werd gesproken en dat herinnerde me aan de inbeslagname van macho een aantal jaren geleden. Het heeft diepe indruk op mij gemaakt dat kinderen er zomaar voor kunnen zorgen dat je je hond kwijtraakt omdat de ouders er niet op letten. Dat voelt zo ontzettend onrechtvaardig voor de hondeneigenaar en de hond.

Maar jullie hebben gelijk, ik zal erover ophouden.
Het is niet leuk voor Lief dat haar topic hierdoor vervuild raakt.
Dus, sorry Lief, ik heb me een beetje laten gaan.
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

Je scheert al die kinderen wel lekker over 1 kam zeg.
Alles in je post refereert iig niet naar ons en onze zoon.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Eerste reactie toen ik de OP las was 'KUT'

Ik hoop voor je dat alles goed gaat komen. Sterkte! Vind dat je er heel netjes mee om gaat.
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Shadow en kind:
Afbeelding

Zowel honden als kinderen moet je begeleiden en voor beiden ben je verantwoordelijk, ook al doen ze niet wat je van ze verlangt.
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Dank Budkes, voor je duidelijke verhaal van achter de schermen.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Mieke2 schreef:@lieke
Kinderen zijn misschien niet anders dan vroeger, maar de ouders wel. Die leggen hun kind geen strobreed in de weg als het kind anderen lastigvalt. Dus hoe mensen over kinderen denken is zeker veranderd. Kinderen worden niet meer gecorrigeerd als ze de fout in gaan.
Ouders hebben tegenwoordig al hun aandacht nodig om hun kroost tussen de hondendrollen door te laveren en de boel rustig te houden als zo'n schijtbak ook nog eens niet kan worden teruggeroepen door z'n baas.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

kooi schreef: We leven in een maatschappij met miljoenen honden en katten.
Best een goed idee dus wanneer we kinderen op de basisschool een cursus omgaan met huisdieren bieden. Weet zeker dat ze dat erg leuk vinden en het is bovendien ook in hun belang om te leren laveren met honden en katten, net zoals ze een cursus verkeer krijgen.
Mijn oudste kleinzoon (toen 8 jaar oud) heeft op school al een "snuffelcursus" gehad.
Zo'n cursus wordt al gegeven op een aantal scholen, maar nog niet overal.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Even een zijlijntje gestart:

Kinderen, honden, gedrag, verantwoordelijkheden etc:

http://www.hondenforum.nl/plaza/search. ... nreadposts
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Habibi schreef:Even een zijlijntje gestart:

Kinderen, honden, gedrag, verantwoordelijkheden etc:

http://www.hondenforum.nl/plaza/search. ... nreadposts
:ok:
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Hoe is het met de voorhoofdsholte ontsteking?
Ik hoop dat die wat minder wordt.

En ik hoop ook dat dingen iets gaan stabiliseren.
Weet je inmiddels iets meer van termijnen etc?
Afbeelding
Lief
Zeer actief
Contacteer:

De ontsteking neemt af. Qua tijdlijnen heb ik niets in te brengen: afwachten is het devies.

We proberen maar van de nood een deugd te maken. De mand wordt eens lekker uitgesopt etc.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Hoe sta je wederhelft er nu in, nu het een beetje is ''gezonken''
Afbeelding
Cashel Vale
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cashel Vale »

Het lijkt me zo moeilijk dat je niet even naar hem toe mag gaan.............
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Cashel Vale schreef:Het lijkt me zo moeilijk dat je niet even naar hem toe mag gaan.............
En niet eens even kan bellen hoe het met hem gaat :ugh:
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Cashel Vale schreef:Het lijkt me zo moeilijk dat je niet even naar hem toe mag gaan.............
Dat lijkt mij juist nog moeilijker voor een hond als je zo af en toe even langs komt. Beter is je dan helemaal niet te zien denk ik zelf.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Cashel Vale
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cashel Vale »

Tineke schreef:
Dat lijkt mij juist nog moeilijker voor een hond als je zo af en toe even langs komt. Beter is je dan helemaal niet te zien denk ik zelf.
Dat is het ook, maar dat maakt niet dat het moeilijk is dat je geen contact mag hebben
Lief
Zeer actief
Contacteer:

Lizzie. schreef:Hoe sta je wederhelft er nu in, nu het een beetje is ''gezonken''
Dat is wat dubbel. Hij is meer en meer overtuigd dat mevrouw haar hond haar moet hebben gebeten en is op dat punt erg strijdbaar.

Anderszins wilde hij al liever geen hond meer en wil hij met ons zoontje 0 risico lopen.
Mocht het tot herplaatsen gaan komen doen we dat wel zelf en niet door afstand te doen van Shadow.

Eerst maar eens kijken hoe het loopt.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Dat is inderdaad vreselijk dubbel, maar wel begrijpelijk, hoop dat er snel voor iedereen duidelijkheid komt.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik denk dat je Shadow het beste kan herplaatsen. Dat zou ik zelf ook doen. Puur en alleen omdat dit gebeurd is en je nu anders naar je hond gaat kijken. Hij zou evt niks gedaan kunnen hebben. Maar als hij wel gebeten heeft en dus een hond is die in een heel gel geval van opwinding en stress kiest voor het gevecht met een mens dan hoort hij niet bij je opgroeiende zoontje. Die kan nl gaan vechten met een vrindje over 3 jaar en als Shadow dan zo reageert vergeef je het jezelf nooit meer.

Ik heb ook honden gehad die zo hadden kunnen reageren. Wuilus kon dat bv. Als iemand op de grond zou liggen en ze zou er bovenop gesprongen zijn had dit kunnen gebeuren. Ik vind het nl echt des honds en helemaal niet zo heel erg raar en absurd.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Lief schreef:
Lizzie. schreef:Hoe sta je wederhelft er nu in, nu het een beetje is ''gezonken''
Dat is wat dubbel. Hij is meer en meer overtuigd dat mevrouw haar hond haar moet hebben gebeten en is op dat punt erg strijdbaar.

Anderszins wilde hij al liever geen hond meer en wil hij met ons zoontje 0 risico lopen.
Mocht het tot herplaatsen gaan komen doen we dat wel zelf en niet door afstand te doen van Shadow.

Wat ik me afvraag (aan jou of je antwoord wilt geven uiteraard), kan je niet afleiden aan de manier waarop hij er bovenop zat en
jij 'm eraf geplukt hebt, of hij gebeten heeft of niet?
Ik bedoel, wat trof je aan vlak voordat je Shadow eraf haalde? Was hij bijtende, hysterisch, grommend of probeerde hij misschien wel hond en
vrouw uit elkaar te halen of wat dan ook? Of was de situatie zo chaotisch dat je hem eraf hebt gehaald zonder het moment daarvoor te
'registreren'?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Caro. schreef:
Lief schreef:

Wat ik me afvraag (aan jou of je antwoord wilt geven uiteraard), kan je niet afleiden aan de manier waarop hij er bovenop zat en
jij 'm eraf geplukt hebt, of hij gebeten heeft of niet?
Ik bedoel, wat trof je aan vlak voordat je Shadow eraf haalde? Was hij bijtende, hysterisch, grommend of probeerde hij misschien wel hond en
vrouw uit elkaar te halen of wat dan ook? Of was de situatie zo chaotisch dat je hem eraf hebt gehaald zonder het moment daarvoor te
'registreren'?
Het lijkt me, gezien de situatie, dat ze op dit soort vragen niet kan antwoorden. Ik hoop tenminste dat ze een advocaat of op z'n minst rechtshulp heeft gezocht en het klinkt afgezaagd, maar alles wat ze hier schrijft kan tegen haar gebruikt worden.
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ri@ schreef:.
Wat was je punt Ria?
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

LongFields schreef:
Ri@ schreef:.
Wat was je punt Ria?
Dat doet er niet toe :wink:
Lief
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef: Nou, en dan nu maar op zoek naar mensen die staan te popelen om een samojeed met een strafblad in huis te halen. :ok: En dan selecteren op geschiktheid want je geeft je hond niet aan iedereen mee.
Ik had mijn probleemhond nooit aan een ander meegegeven. Nooit.
En jij ook niet.

Ik denk dat je realistisch moet blijven. Als je zo'n hond niet meer wil hebben dan heb je het over inslapen, niet over herplaatsen.
Shadow is een Alaska Malamute en dat strafblad is nog geen feit. Verdacht is niet schuldig. Ik wil hem op dit moment echt niet kwalificeren als een probleemhond. Want tot aan bewuste zondag was het gewoon een leuke, probleemloze hond. (OK wel wat aandachtspuntjes die gelden voor iedere Malamute en iedere intacte reu)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”