Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wandeling Gelderland, zondag 17-02, Bussloo

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Izzie_Anneke
Zeer actief

Re: Wandeling Gelderland nummer 5, 6 en 7, pagina 14 en verd

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Ik ben dol op honden die zich niet gedragen :mrgreen:
Izzie_Anneke
Zeer actief

Kruimel53 schreef:
Izzie_Anneke schreef:Ik ben dol op honden die zich niet gedragen :mrgreen:
Naaah, daar kom je misschien nog wel van terug :engel:
Logi presteerde het laatst om een poot op te tillen bij het been van een andere hondenpersoon. Gelukkig was ik zeer rap.
En Brimi kan heel vervelend zijn naar lekker ruikende dames of heren hond. Stijl plaat voor de harses. Dan gaat hij aan de lijn overigens, dat wil ik niet hebben.
Wijlen mijn Luna had nogal last van grootheidswaanzin. Daar heb ik een en ander mee te stellen gehad maar ik was onwijs dol op haar. Izzie is eigenlijk bijna saai braaf :F:
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Uma is ook saai braaf. Manu vindt wel wat van jonge reuen die hitsig doen maar het blijft bij: " :gvd: ik ben de oppermachtige!"
Maar ik vermoed dat hij vooral lekker met Amoz wil beuken :D Ik ben heel benieuwd naar de Ijsheren! Ik heb het ras überhaupt nog nooit in het echie mogen zien :D

Ik neem mijn nieuwe camera uiteraard mee!
Rebble
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Rebble »

Charlie is altijd het braafste meisje van de klas maar ze is toch zo grappig als ze loskomt. Ik verwacht dat zij de middelmaatjes heel leuk gaat vinden en de kleintjes. Hoe ze op de grotere honden reageert ben ik heel benieuwd naar. Ze denkt volgens mij dat ze zelf formaat chihuahua is, grotere honden zijn wat eng haha
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Manu is groot (68 cm) maar hij is nooit opdringerig oid. Ik zie onzekere honden zich altijd optrekken aan hem. Hij negeert angstige honden.
In het begin zal hij veel loeien en eruit zien alsof ie alles op wil vreten maar hij vindt het vooral heel belangrijk dat iedereen weet dat hij er ook is :mrgreen: Ik denk dat Charlie hem wel leuk vindt!
Manu doet zelfs weleens wandelingen speciaal voor honden die andere honden eng vinden en dat gaat altijd goed.

Uma gaat met alle honden goed. Ze wil soms een snauw geven als ze te lang geïnteresseerd zijn in haar mooie billen maar ze is verder echt vreselijk lief :I:
Rebble
Zeer actief

Manuma schreef:Manu is groot (68 cm) maar hij is nooit opdringerig oid. Ik zie onzekere honden zich altijd optrekken aan hem. Hij negeert angstige honden.
In het begin zal hij veel loeien en eruit zien alsof ie alles op wil vreten maar hij vindt het vooral heel belangrijk dat iedereen weet dat hij er ook is :mrgreen: Ik denk dat Charlie hem wel leuk vindt!
Manu doet zelfs weleens wandelingen speciaal voor honden die andere honden eng vinden en dat gaat altijd goed.

Uma gaat met alle honden goed. Ze wil soms een snauw geven als ze te lang geïnteresseerd zijn in haar mooie billen maar ze is verder echt vreselijk lief :I:
Dan is Charlie niet eens zoveel kleiner, zij is zo'n 62 á 63 cm. Ze houdt voornamelijk niet van drukke grotere honden maar dat grotere is relatief, ze hoeven niet groter te zijn dan zijzelf is om ze spannend te vinden haha. Een tuttebel is het :I:

Je hebt het vaker gezegd inderdaad dat Manu zo goed is met wat onzekere honden, dat icm met zijn grootte maakt dat ik heel nieuwsgierig ben naar hoe Charlie jem vindt
Afbeelding
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door *Skye* »

We zijn wel met een grote groep de 11e. En wat meer grotere honden :engel: En bijna allemaal nieuwe honden en mensen. Heb er zin in.
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Zou graag een keer aanhaken met Djalu en Kenji, helaas gaat de 11e het niet worden :-(

Scheelt dat ik dan ook nog even de tijd heb om moed te verzamelen :engel:
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Nikki90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Hussel

Ongelezen bericht door Nikki90 »

Eilfy schreef:Zou graag een keer aanhaken met Djalu en Kenji, helaas gaat de 11e het niet worden :-(

'T valt heus mee, gisteren was ook mijn vuurdoop. :lol1: :mrgreen:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Eilfy schreef:Zou graag een keer aanhaken met Djalu en Kenji, helaas gaat de 11e het niet worden :-(

De 18e is ook nog een mogelijkheid :wink:
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Nikki90 schreef:

'T valt heus mee, gisteren was ook mijn vuurdoop. Afbeelding1: :mrgreen:
Ja maar jij hebt een teef ;-) Kenji is sociaal maar reuen die wat van hem willen gaat hij niet per definitie uit de weg. En hij drijft...
veertje schreef:

De 18e is ook nog een mogelijkheid :wink:
18 februari heb ik wedstrijd (Agility), debuut in de 3e graad. Ook leuk!
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

Op 11 februari, om 14 uur

Skye (Micha) met Nova in ovb,
Diana met Taartje en evt. Amoz
WW (Dimphy) met Tommy
Rebble (Marianne) met Charlie
Zivanomi (Ajda) met Ziva, Nomi, Dora
Lothian met Lucca
Hakunamatata (Shiran) met Suze
Jules01 met Archie
Brigitte met Roosje en Khaleesi
Anneke met Izzie
Domor (Anneloes) met Noa en misschien Ninthe
Manuma met Manu en Uma (mits Manu kleine Suze heel laat :P )
Kruimel met Logi en Brimi, als het mag van de griep
Tamara met Lanai
Natalie met Jip (waarschijnlijk)
mirriejj
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door mirriejj »

Ah de 11e is echt een leuke grote groep :ugh: nu wil ik ook die dag mee.

Semmie kan trouwens wel mopperen tegen andere honden, normaal is dat altijd snel weer weg en doet hij zijn eigen ding, maar anders gaat hij aan de lijn. Juna zal in het begin eerst flink in ieders oren tetteren tot ze zeker weet dat niemand haar aanraakt.

Zit je met je knappe Kenji vent alweer in de 3e graad? :eek: Waar blijft de tijd joh.
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Haha ja gaat hard! Vorig jaar nog 1e graad, die 2e waren we snel door :schrik: afgelopen weekend gepromoveerd.

Maar daardoor ook wel een mega volle agenda, al ga ik 11 februari wat met Djalu doen... Hopelijk nog een keer een wandeling op een dag dat ik kan
mirriejj
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond

Ongelezen bericht door mirriejj »

Eilfy schreef:Haha ja gaat hard! Vorig jaar nog 1e graad, die 2e waren we snel door :schrik: afgelopen weekend gepromoveerd.

Maar daardoor ook wel een mega volle agenda, al ga ik 11 februari wat met Djalu doen... Hopelijk nog een keer een wandeling op een dag dat ik kan
Jullie zijn ook een leuk team! Ik weet nog dat Juna en Kenji tegelijk in de A begonnen ja.
*Skye*
Zeer actief

natalie schreef:Op 11 februari, om 14 uur

Skye (Micha) met Nova
Diana met Taartje en evt. Amoz
WW (Dimphy) met Tommy
Rebble (Marianne) met Charlie
Zivanomi (Ajda) met Ziva, Nomi, Dora
Lothian met Lucca
Hakunamatata (Shiran) met Suze
Jules01 met Archie
Brigitte met Roosje en Khaleesi
Anneke met Izzie
Domor (Anneloes) met Noa en misschien Ninthe
Manuma met Manu en Uma (mits Manu kleine Suze heel laat :P )
Kruimel met Logi en Brimi, als het mag van de griep
Tamara met Lanai
Natalie met Jip (waarschijnlijk)
Willen alle mensen met witte Keeshondjes en Ijslanders deze keer wel komen ;) Want die wil ik graag in het echt zien :D De rest uiteraard ook, maar die als in, eventuele honden op ons verlanglijstje.

Dus Mirriejj kom je ook :D:D:D:D
Desi&Bibi
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Desi&Bibi »

Is het voor iemand een probleem dat ik mee kom met Micha?
Ik heb 2 shih tzu kruisingen waarvan 1 in de buggy zal zitten ivm poot problemen. De andere is heel makkelijk.

Komen er geen kleine-honden etende honden mee haha?
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Als het goed is niet, er komen wel meer kleintjes :D
Afbeelding
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Er komen inderdaad meer kleintjes :D

Het lijkt er trouwens op dat Suze wel gewoon los kan, ze doet het zo netjes met komen als ik roep en in mijn buurt blijven. :cheer:
Met andere honden gaat ook goed, maar ze komt wel op voor zichzelf. Bijvoorbeeld steeds aan haar kont willen ruiken wordt afgestraft met een snauw :mann:
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Ninthe laat ik thuis, ze moet een kleine week rustig aan doen na haar castratie, dat zou dan net wel/net niet afgelopen zijn. Maar afgelopen wandeling liep ze wel erg vaak op de verkeerde plaats op het verkeerde moment, dus ze is toen best een paar keer onder de voet gelopen. Dat lijkt me nu niet handig. Ze mag dan wel weer op/van de bank springen, dus als het gewoon goed blijft gaan (en ze echt van de hechtingen af blijft en dus niet semi-permanent toezicht nodig heeft) kom ik wel met Noa. Die heeft namelijk een hele saaie week doordat ook zij weinig mag en redelijk weinig loopt. Ik loop zelf op verharde paden goed, maar als we erg kruip door-sluip door gaan haak ik af, mijn enkel vindt dingen als random dikke graspollen namelijk nog niet grappig.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Helaas wij zijn er niet bij. Kreeg bericht dat Whisper bij een showorganisatie de allereerste Grand Champion is geworden en die wordt zondag gehuldigd...
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Waar lopen jullie de 11e? Wil ook wel komen kijken met Guus :ok: Alleen is hij vrolijk en open en mag hij niet zomaar gepakt worden door sjaggerijnige honden :neenee:
Dus leuk! Ik kom denk ik ook wel met waarschijnlijk alleen Guus mits er geen lastige reuen mee lopen.
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Brigitte schreef:Helaas wij zijn er niet bij. Kreeg bericht dat Whisper bij een showorganisatie de allereerste Grand Champion is geworden en die wordt zondag gehuldigd...
Jammer maar gefeliciteerd :cheer:
laeken schreef:Waar lopen jullie de 11e? Wil ook wel komen kijken met Guus :ok: Alleen is hij vrolijk en open en mag hij niet zomaar gepakt worden door sjaggerijnige honden :neenee:
Dus leuk! Ik kom denk ik ook wel met waarschijnlijk alleen Guus mits er geen lastige reuen mee lopen.
We lopen in park Lingezegen in Elst (toch? Dat ga ik wel in mijn navigatie invoeren in ieder geval :engel: :LOL: ) Voor zover ik het heb bij kunnen houden lopen er allemaal gezellige honden mee. Natalie (alweer toch? Ik heb een enorm slecht geheugen :Q: ) heeft wel een jonge puberreu bij zich maar ik begreep dat hij wat onbesuisd kan zijn maar wel gewoon sociaal is?
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Rebble schreef:
Brigitte schreef:Helaas wij zijn er niet bij. Kreeg bericht dat Whisper bij een showorganisatie de allereerste Grand Champion is geworden en die wordt zondag gehuldigd...
laeken schreef:Waar lopen jullie de 11e? Wil ook wel komen kijken met Guus :ok: Alleen is hij vrolijk en open en mag hij niet zomaar gepakt worden door sjaggerijnige honden :neenee:
We lopen in park Lingezegen in Elst (toch? Dat ga ik wel in mijn navigatie invoeren in ieder geval :engel: :LOL: ) Voor zover ik het heb bij kunnen houden lopen er allemaal gezellige honden mee. Natalie (alweer toch? Ik heb een enorm slecht geheugen :Q: ) heeft wel een jonge puberreu bij zich maar ik begreep dat hij wat onbesuisd kan zijn maar wel gewoon sociaal is?
Klinkt goed! 1400 uur? Is hier vlak bij! :ok:
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

laeken schreef:
Rebble schreef:
Klinkt goed! 1400 uur? Is hier vlak bij! :ok:
Gezellig! 14.00u inderdaad. We maken ook een stop bij het omheinde veld, zodat Charlie (en volgens mij nog 1 of 2 andere honden) ook even los kunnen.
Afbeelding
*Skye*
Zeer actief

Jammer Brigitte, maar wel een leuke reden. Veel plezier.

Gezellig Laeken. Ben benieuwd naar Guus. En uiteraard ook naar jou ;)

Ik las nog iets over een enkel. Als we hetzelfde als de vorige keer lopen is het alleen over verharde paden behalve het losloopveld.

Als er animo voor is kunnen we altijd heen en terug daar een stop maken.
natalie
Zeer actief

Rebble schreef:
Dat zeg je goed ja ;-) We hebben niet eerder meegelopen met zo'n grote groep onbekende honden, dus het zou ook kunnen dat hij een beetje overrompeld raakt. Hij begrijpt de hints van andere honden doorgaans wel goed. Als hij zich tóch opdringt bij een hond die dat duidelijk niet fijn vindt, dan help ik 'm er wel aan herinneren dat dat niet wordt gewaardeerd.
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ik lees net dat de carnavalsoptocht hier zondagmiddag door de wijk trekt. Ik moet me even verdiepen in een ontsnappingsroute. Oh, en de auto zo parkeren dat we weg kunnen :roll:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik wil zondag graag mee wandelen - Ayleens loopsheid is voorbij en zondag is het precies 3 weken geleden dat het begon.
Zijn er reuen die dit lastig vinden? Anders wacht ik uiteraard nog een week af, wil niet spanning veroorzaken. :ok:

Zal vrijdagavond bij behendigheid ook nog even testen hoe de reuen er op reageren, maar de reuen hier in de buurt niet meer.
natalie
Zeer actief

_Leonie schreef:Ik wil zondag graag mee wandelen - Ayleens loopsheid is voorbij en zondag is het precies 3 weken geleden dat het begon.
Zijn er reuen die dit lastig vinden? Anders wacht ik uiteraard nog een week af, wil niet spanning veroorzaken. :ok:

Zal vrijdagavond bij behendigheid ook nog even testen hoe de reuen er op reageren, maar de reuen hier in de buurt niet meer.
Jip zou het lastig kunnen vinden. Maar laat je daar vooral niet door weerhouden. Er komen zoveel honden dat ik niet verwacht dat hij steeds bij dezelfde hond blijft hangen.
Zo'n grote groep is nieuw voor ons allebei, dus ik vind het moeilijk om zijn gedrag goed te voorspellen. Loopt het allemaal wat minder soepel dan ik verwacht dan stap ik gewoon weer in de auto. Geen probleem. Dan hebben we het geprobeerd en allebei weer wat geleerd ;)
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”