Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mira, een tweede ronde?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

natalie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Mira

Ongelezen bericht door natalie »

Gimmick schreef:En voor de meelezende azijnpissers die achter mijn rug om roddelen over de eventuele inzet van Taxi voor dit nest....

Kiss my ass... mijn hond en mijn beslissing...

Ik begrijp werkelijk niet waarom mensen daar zo ingewikkeld over doen. Dit wordt een hartstikke leuk nest. :ok:
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

Gimmick schreef:En voor de meelezende azijnpissers die achter mijn rug om roddelen over de eventuele inzet van Taxi voor dit nest....

Wat gebeurt er nu weer ......
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Marlett
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel

Ongelezen bericht door Marlett »

:ok:

Ik ben heel benieuwd naar eventuele pups!
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Er zijn mensen naar de fokker van Taxi gestapt dat ik taxi ga inzetten voor een bastaard pret nest.
Dus de fokker kwam bij mij op de lijn. Wat ervan klopte gewoon uit nieuwsgierigheid.
Dus toen ik zei dat het om dit nestje ging moest ze heel hard lachen. Ach zei ze dat is toch prachtig zo'n volledig geteste kruising.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Wat zijn mensen toch raar. Zouden die mensen zichzelf heeeeeeeel goed en bijzonder vinden.
Weet je of het actieve hf-ers zijn?
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Gimmick schreef:Er zijn mensen naar de fokker van Taxi gestapt dat ik taxi ga inzetten voor een bastaard pret nest.
Dus de fokker kwam bij mij op de lijn. Wat ervan klopte gewoon uit nieuwsgierigheid.
Dus toen ik zei dat het om dit nestje ging moest ze heel hard lachen. Ach zei ze dat is toch prachtig zo'n volledig geteste kruising.
Kun je de honden ergens registreren? Want het zou voor beide rassen een mooie uitbreiding van de genen pool kunnen zijn. Beide honden hebben een stamboom dus inschrijven in het ras kan later best. De whippet is deels terriër van oorsprong en kwa karakter vult het elkaar ook smakelijk aan waarschijnlijk.

Je weet nooit of een van de rassen straks nog wat aan een van de pups heeft.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Gimmick schreef:Er zijn mensen naar de fokker van Taxi gestapt dat ik taxi ga inzetten voor een bastaard pret nest.
Hoe dan? Werkelijk mijn bek valt open van dat gedrag... waar bemoei je je mee, hou het lekker bij je eigen bekrompen wereldje! (Jij niet he even voor de duidelijkheid ;) )
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Dieptriest dit gedrag, laten de naar de fokker stappers zich de ogen uit de kop schamen...

Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Het moet toch niet gekker worden... :80: Bemoeizucht ten top!
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Ik kan er echt niet bij :19:

Maar goed zulke dingen gebeuren vaker op het hf en niemand heeft het gedaan natuurlijk. Helden :cheer:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

fenneke schreef:Ik kan er echt niet bij :19:

Maar goed zulke dingen gebeuren vaker op het hf en niemand heeft het gedaan natuurlijk. Helden :cheer:
Ja, dat vind ik eigenlijk nog vreemder dan een fokker benaderen. Dat is op zich nogal wat, de stap maken van forum naar privéleven.
Dan moet je er toch volle bak van overtuigd zijn dat er een misstand plaatsvindt en jij gerechtigd bent je daar in te mengen.
Waarom is het dan zo moeilijk dat openlijk te communiceren?
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

dagmar88 schreef:

Ja, dat vind ik eigenlijk nog vreemder dan een fokker benaderen. Dat is op zich nogal wat, de stap maken van forum naar privéleven.
Dan moet je er toch volle bak van overtuigd zijn dat er een misstand plaatsvindt en jij gerechtigd bent je daar in te mengen.
Echt niet te begrijpen :denken:
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Hahaha! Nouja, gekkies.
Ik zal het nooit begrijpen.
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

dagmar88 schreef:

Ik vind dat eerste toch wel het bizarst hoor. Hoe haal je het in je bolle kop? Alleen de moeite al. Fokker uitpluizen, en contact met een wildvreemde opnemen. Nou weet je, Gimmick enzo, ehhhh Taxi, ehhh...

Maar het tekent deze mensen wel enorm dat ze dan hier dus ook niet met de billen bloot gaan. Dat is dan weer heel logisch. Dat hoort ook weer bij achterbaks.
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Het wereldje van de AHT is klein. En ik heb een idee wie het zijn...
De fokker van Taxi is een grote bekende in de aht wereld.
Dus prima...
Gelukkig weet zij dat ik heel zuinig ben op Taxi en al meerdere dekkingen afgeslagen heb omdat ik de teef niet geschikt vind. Dus dat ik echt wel weet wat ik doe...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Triest en vooral bekrompen gedoe. Maar hé, het klopt wel want dit is nou pas écht een pretnest! Van de uitgebreide voorpret tot de allerprettigste pups (/honden) :cheer: !
dagmar88
Zeer actief

:mrgreen: Het zou ook maar geen hoger doel dienen dan leuke, mooie, gezonde huishonden de best mogelijke start en gelukkige bazen geven.

En doorrrr. Lees maar niet meer mee :pffff:
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Het moeten toch mensen zijn die jou 'kennen'? Hoe weten ze anders welke fokker ze moeten benaderen? Ik neem aan dat Taxi niet z'n stamboomnaam is?
Hufterig. Dat kun je het beste beantwoorden met een dikke middelvinger inderdaad.
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Bijzonder volk is het toch. Ze doen net of het om levensbedreigende zaken gaat van nationaal belang.
Doe normaal!
Het gaat gewoon om honden. Huisdieren. Niets bijzonders.
Het interesseert toch ook niemand of ik mijn Vlaamse reus laat dekken door de Lotharinger van de buurman!

Waarom is het wel wereldschokkend als het om (ras)honden gaat.
Ik begrijp daar helemaal niets van. Over het paard getilde idioten.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Cleva schreef:
Nanna schreef:Je gaat toch wel wat houden?
Is wel de bedoeling maar het moet niet.
Jawel, tegen het verdriet. Een voor jezelf maakt alles goed :D

Wat denk je dat Hein er van gaat vinden?
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Soms kan ik echt met verbazing lezen over mensen die volwassen behoren te zijn.
Ik ga het lekker seggun.
Heey mevrouw de fokkert weet U wat zij met Taxi gaat doen?
Ze laat hem zómaar wippen met een wippert en nog wel van Clévaaa oh oh oh oooohhooohh.
Goed doe zoals de hond, pis er over en laat maar gaan, gelukkig is de fokster van Taxi wel een normaal reagerend iemand.
Ben wel benieuwd wat er uit gaat komen.
Wel een beetje triest hoe mensen kunnen doen, ga je rashonden fokken ben je verkeerd bezig en kruisingen mogen ook al niet pffff bemoei je met je eigen zaken zou ik zo denken, jullie gaan niet over één nacht ijs.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Het is toch juist leuk als mensen er zo zwaar aan tillen? Is het blijkbaar speciaal. Ik zou het wel een eer vinden en verder zou het me echt aan mijn reet roesten wat de fokker en een of andere snitch er van vinden. Je reu raakt niet besmet van een ander ras dus waar mensen zich druk over maken is mij een raadsel.
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Mira is echt een meisje :I:
Die grote, onschuldige ogen: vind mij liehiefff!
Ik zou haar ook de hele dag in dekentjes leggen en dat bolle voorhoofd kussen.

Ik hoef er geen hond meer bij, maar dit is toch een geweldige moeder voor je toekomstige hondje :lief:
Ik zou het zo leuk vinden voor mijn moeder, strandwandelingen maken en samen met haar whippetmix naar de bejaarde pony. Thuis bij haar op de bank op schoot terwijl ze haar boek leest.
Manuma
Zeer actief

Net als bij Uma. Ideaal.
Voor ons blijft er altijd minimaal één (half)windhond in huis. Ze zijn zo lief.
En je mag ze nog aankleden ook.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

En ik maar denken dat Perry zielig kan kijken :LOL: Mira is een vrouwelijke Perry qua uiterlijk, komt denk ik vooral door de kleuren. Mooie dame.
Perry en Noah

Afbeelding
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Ohh, ik had die filmpjes van Mira nog niet eerder gezien, geweldig om haar zo te zien rennen.
Heb eens wat meer gelezen over het karakter van AHT's, dat lijken me eigenlijk hartstikke leuke hondjes! Alleen hou ik persoonlijk niet van naakte honden. Het is vast al eerder geschreven, maar zouden er behaarde honden uit een kruising met Mira komen? Of een combi?
Zamunda
Zeer actief

Persistence schreef:Ohh, ik had die filmpjes van Mira nog niet eerder gezien, geweldig om haar zo te zien rennen.
Heb eens wat meer gelezen over het karakter van AHT's, dat lijken me eigenlijk hartstikke leuke hondjes! Alleen hou ik persoonlijk niet van naakte honden. Het is vast al eerder geschreven, maar zouden er behaarde honden uit een kruising met Mira komen? Of een combi?
Geen nakerds omdat het een recessief gen is als ik het goed onthouden heb.
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Zamunda schreef:
Persistence schreef: Geen nakerds omdat het een recessief gen is als ik het goed onthouden heb.
:cheer: :cheer: :cheer:

Ik had ook écht gedacht dat Taxi een stuk groter was, maar nu valt hier ook eindelijk het kwartje en deel ik jullie enthousiasme. :mrgreen:

Hebben ze dan ook niet de problemen met tanden zoals Chinese naakthonden dat hebben?
Zamunda
Zeer actief

Ik moet zo lachen om die springvlo zodra ze uit het water is :I: . Het filmpje van de buiteling had ik al eens gezien maar volgens mij had ik Ravi toen nog niet, nu valt het verschil in rennen me enorm op. Ravi rent heel snel (natuurlijk) maar volgens mij niet met dezelfde techniek als Mira. Op zich niet gek natuurlijk want Mier is op en top windhond en Ravi is een kruising van windhond(en) en terriër(s), maar ik misschien zijn whippets sowieso nog apart tussen de windhonden qua rennen? Ze hebben natuurlijk die wat aflopende bouw waardoor ze met die achterpoten nog verder nog voren kunnen grijpen als ik het nu zo zie in je filmpje?
Ik moet toch ook eens een slow motion filmpje maken van hoe hij rent, ben nu wel benieuwd.
Soeb88
Zeer actief

Ongelezen bericht door Soeb88 »

Geweldig! Als je haar zo ziet gaan is het net alsof ze zo licht is als een veertje. Los van de wereld en genieten maar.
Leuk hondje!
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”