Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sofi's Glitter Litter is uitgevlogen

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Aantal honden: 2

Re: Sofi

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Dat ziet er uit als een prima plek voor de pups straks. Tijd genoeg voor de verdere inrichting. Ik ben wel heel benieuwd naar Izzy haar rol straks. Dat bekkie in die kist :I:
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

Je meisje ziet er goed uit!! Het wordt spannend.....

Ik had je nog niet gefeliciteerd....dus bij deze...Gefeliciteerd!!
Afbeelding

So Sweet :I:
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

hakunamatata schreef:Dat ziet er uit als een prima plek voor de pups straks. Tijd genoeg voor de verdere inrichting. Ik ben wel heel benieuwd naar Izzy haar rol straks. Dat bekkie in die kist :I:
Als ik het een beetje kan inschatten zal ze méga-nieuwsgierig en supervoorzichtig zijn. Dat denk ik echt. De vraag is vooral of ze er bij mag of dat Sofi haar alle hoeken van de kamer laat zien als de pups er eenmaal zijn. Ik hoop dat ze er bij mag. Volgens mij gaat ze dat énig vinden.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Sandra&co schreef: @Dagmar: Ja, jouw nest kan potentieel een héél struikelblok worden. Zolang je zelf maar beter weet toch...
Jammer dan :mrgreen:
Zodra het zeker is trek ik tamara aan haar mouw :lol1:
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Sandra&co schreef:
hakunamatata schreef:Dat ziet er uit als een prima plek voor de pups straks. Tijd genoeg voor de verdere inrichting. Ik ben wel heel benieuwd naar Izzy haar rol straks. Dat bekkie in die kist :I:
Als ik het een beetje kan inschatten zal ze méga-nieuwsgierig en supervoorzichtig zijn. Dat denk ik echt. De vraag is vooral of ze er bij mag of dat Sofi haar alle hoeken van de kamer laat zien als de pups er eenmaal zijn. Ik hoop dat ze er bij mag. Volgens mij gaat ze dat énig vinden.
Ik hoop ook dat ze mee mag moederen. Lijkt me zo'n mooi gezicht! :D
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ja duh, dan kom ik naar het mooie Brabant natuurlijk :cool2:
Stippelteam
Zeer actief
Mijn ras(sen): dalmatiers
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Stippelteam »

Sandra&co schreef:
Manuma schreef:Ja, ik meld me bij deze aan als fotograaf voor de maternity shoot. Wel met tegenbetaling, ik wil puppy's knuffelen :hmmm:
Ik denk niet dat ik haar nog zo'n lange rit in de auto aan wil doen met d'r braakbek als ze eenmaal een échte buik heeft :mrgreen: Maar je komt maar langs tegen die tijd om te knuffelen!

De kinderkamer is inmiddels opgebouwd én goedgekeurd door beiden. Wel handig, tegen de tijd dat de pups groot zijn kan ik het schot dat in het midden zit, verplaatsen naar de voorkant van de kist zodat ze 1 'grote' ruimte krijgen. Daar kan ik zeker wel 3 hamsterwielen in kwijt :cheer:

Afbeelding

Afbeelding

D'r zit ook nog een brug bij waar ik een lamp aan kan bevestigen, maar ik denk dat ik een warmtemat onder de vetbedden wil. Dat scheelt warmteverlies en als je de mat een beetje in het midden legt en deze niet te warm is, zullen de pups niet snel langs de hoeken gaan liggen waardoor de kans op verdrukking (omdat er bijvoorbeeld per ongeluk een batskop op gaat liggen) nog kleiner wordt. D'r moet ook nog een deel 'dak' op komen, dat scheelt ook weer wat warmteverlies.

Nu even met hun eigen matrasje erin zodat ze het herkennen als slaapplek, want het is nogal hordes lopen :lol1:

En ja, d'r komt nog een zeil onder, mettertijd :mrgreen:
Als je een mat doet, zou ik die wel in de hoek leggen, dan heeft Sofi meer dan genoeg ruimte om de mat te ontvluchten, pups kunnen een mat ook te warm vinden en gaan dan dus ook in de hoek liggen. Als die in het midden ligt heb je aan 2 kanten maar een klein stukje, ik zou dus gewoon lekker zorgen voor ongeveer een gelijk deel warm en ‘koud’ :)

Hier een warmte lamp gebruikt en de pups vonden dat veel te warm.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Sandra&co

Dat is sowieso een goede tip, dank je! Ben nou toch een beetje in dubio over de lamp vs. warmtemat. Daar ga ik nog even over prakkiseren.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Een tipje van een fokker naar iemand die een nestje kreeg. Een aantal warme kruiken. Die lamp kan de huid uitdrogen. Vond het wel een hele goede tip.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Stippelteam
Zeer actief
Mijn ras(sen): dalmatiers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Stippelteam »

Sandra&co schreef:Dat is sowieso een goede tip, dank je! Ben nou toch een beetje in dubio over de lamp vs. warmtemat. Daar ga ik nog even over prakkiseren.
Het verlies van warmte met een lamp valt reuze mee,

Toen een van liz pups overleed hebben we de temp opgeschroefd naar 30 graden omdat we niet wisten wat jet was. Onder de lamp was het dan ook gewoon 30 graden. Die hing ook echt niet belachelijk laag ofzo

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Sandra&co

Manuma schreef:Ja duh, dan kom ik naar het mooie Brabant natuurlijk :cool2:
Oh leuk! Kun je 6 april bijvoorbeeld? Da's de week voor de due date, dan zal ze wel aardig op knappen staan :lol1:

Bedankt voor alle tips, d'r komt van alle kanten wat binnenstromen, zelfs écht nuttige tips :D

@Chihuahua-Paws: ik durf er geen kruiken bij leggen. Mijn honden kennen die niet en Izzy heeft veel rubberen speelgoed. Niet dat ze straks zo'n kruik doorknaagt en zich (, Sofi of de pups) brandt.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Sandra&co schreef:Dat is sowieso een goede tip, dank je! Ben nou toch een beetje in dubio over de lamp vs. warmtemat. Daar ga ik nog even over prakkiseren.
Met een beetje mazzel is t midden april warm zat en heb je niks aan lamp of mat nodig. Onze eerste djt pups waren van begin april en we zaten tijdens de bevalling buiten in zomer kleding te BBQ-en
Sandra&co

Ja. Ik denk dat ik toch gewoon die lamp er boven hang, voor het geval dat. Dan kan hij acuut aan áls het nodig is, maar hoef ik niet eerst nog te hannesen. Deze week wordt het ook alweer lenteweer, maar april doet wat hij wil :wink:
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Sandra&co schreef:
Manuma schreef:Ja, ik meld me bij deze aan als fotograaf voor de maternity shoot. Wel met tegenbetaling, ik wil puppy's knuffelen :hmmm:
Ik denk niet dat ik haar nog zo'n lange rit in de auto aan wil doen met d'r braakbek als ze eenmaal een échte buik heeft :mrgreen: Maar je komt maar langs tegen die tijd om te knuffelen!

De kinderkamer is inmiddels opgebouwd én goedgekeurd door beiden. Wel handig, tegen de tijd dat de pups groot zijn kan ik het schot dat in het midden zit, verplaatsen naar de voorkant van de kist zodat ze 1 'grote' ruimte krijgen. Daar kan ik zeker wel 3 hamsterwielen in kwijt :cheer:

Afbeelding

Afbeelding

D'r zit ook nog een brug bij waar ik een lamp aan kan bevestigen, maar ik denk dat ik een warmtemat onder de vetbedden wil. Dat scheelt warmteverlies en als je de mat een beetje in het midden legt en deze niet te warm is, zullen de pups niet snel langs de hoeken gaan liggen waardoor de kans op verdrukking (omdat er bijvoorbeeld per ongeluk een batskop op gaat liggen) nog kleiner wordt. D'r moet ook nog een deel 'dak' op komen, dat scheelt ook weer wat warmteverlies.

Nu even met hun eigen matrasje erin zodat ze het herkennen als slaapplek, want het is nogal hordes lopen :lol1:

Ah, je hoeft de kist niet te lenen?
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Sandra&co schreef:

Afbeelding

Afbeelding

Ah, je hoeft de kist niet te lenen?
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Bij heel wat markiesje-nesten gebruiken ze de SnuggleSafe voor warmte. Groot genoeg voor die kleine pups en lekker veel ruimte in de kist om een koel plekje zoeken. Veilig en makkelijk in gebruik
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik heb altijd een warmtemat en ik gebruik nooit een warmtelamp. mijn moeders vinden een lamp niet lekker, is te warm. ze ontvluchten daardoor het nest. de mat ligt altijd aan 1 kant, dan kunnen de puppen of op de mat liggen of niet. ik heb de mat altijd op een vetbed liggen en daar overheen ligt een oud laken. zo kan ik zien hoeveel en of de moeder nog vloeit en wat voor kleur. een vetbed vinden mijn honden te warm.
leuk he die spanning :tongue:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Mooie kist, handig dat je die kan vergroten voor extra ruimte als de pups wat groter worden.
Zelf heb ik ervaring met zowel een warmtelamp als matjes in de werpkist, ik had voorkeur voor de matjes omdat die verschillende standen hadden en directe warmte op een beperkt oppervlakmafgaven. De pups hadden dat razendsnelmdoor en gingen naar behoefte op of juist naast de matjes liggen. De moederhond had geen last van de extra warmte omdat ook zij gemakkelijk ernaast kon gaan liggen, bij een lamp is dat een stuk lastiger omdat die een groter gebied verwarmd.

Ik had mijn warmtematjes gewoon bij Blokker vandaan, Inventum warmtekussen en daar 2 van. Zit een extra wasbare overtrek bij die vrij dik is en dus de warmte net wat aangenamer maakt. Ik had er een vetbed overheen liggen.
Barnsley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Barnsley »

LongFields schreef: Ik had mijn warmtematjes gewoon bij Blokker vandaan, Inventum warmtekussen en daar 2 van. Zit een extra wasbare overtrek bij die vrij dik is en dus de warmte net wat aangenamer maakt. Ik had er een vetbed overheen liggen.
Geven die geen kortsluiting bij een plasje oid?
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Sandra&co schreef:
Kells schreef: Dat is fijn
Dat is zeker fijn :cheer:
:LOL:

Ik ben heel benieuwd hoe het gaat lopen en hoe je het gaat regelen allemaal dus erg leuk om zo te kunnen volgen. Ga je nog gebruik maken van een ip-camera?
Sandra&co

Zamunda schreef:
Sandra&co schreef:

Ik ben heel benieuwd hoe het gaat lopen en hoe je het gaat regelen allemaal dus erg leuk om zo te kunnen volgen. Ga je nog gebruik maken van een ip-camera?
Nee, geen ip-camera. Ik zit er naast dus ik kan alles vastleggen met m'n telefoon :D
Zamunda
Zeer actief

Sandra&co schreef:
Zamunda schreef:
Sandra&co schreef:

Nee, geen ip-camera. Ik zit er naast dus ik kan alles vastleggen met m'n telefoon :D
Nee juist voor als je er niet naast zit :tongue: . Af en toe even spieken vanaf je werk.
Sandra&co

Zamunda schreef:
Sandra&co schreef:
Nee juist voor als je er niet naast zit :tongue: . Af en toe even spieken vanaf je werk.
Oh als de pups er al zijn bedoel je? Neuh, want dan zit ik die godganse dag op die camera te blieken :LOL: Als er iets aan de hand is, dan hoor ik dat wel van de controleurs ;)
Zamunda
Zeer actief

Sandra&co schreef:
Zamunda schreef:
Sandra&co schreef:
Oh als de pups er al zijn bedoel je? Neuh, want dan zit ik die godganse dag op die camera te blieken :LOL: Als er iets aan de hand is, dan hoor ik dat wel van de controleurs ;)
Dat klinkt ook wel logisch ja, je collega's voeren dan vast ook geen zak meer uit :LOL:
Sandra&co

Nee, jezes, die zwangere pens krijgt ze al helemaal in een trance :schrik: D'r wordt wat afgekird.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Ik ben wel benieuwd naar wat het met Sofi zelf gaat doen. Bas kregen we na haar zoveelste nest. Ik denk dat ze een jaar of 4 was en ze had in elk geval net pups gehad in het asiel. Ze was een jaar daarvoor ook gevonden met een grote pup. Haar tepels waren helemaal uitgerekt en groot en nog steeds kun je zien dat ze pups gehad heeft. Dus ik denk eigenlijk dat ze wel 5 nesten ofzo heeft gehad in Spanje als het er niet meer zijn geweest.

Dat blijf ik merken. Als ze pups hoort op tv reageert ze altijd. Ze is super lief tegen elke pup op straat en ze wordt enthousiast van alle jonge dieren. Ook poesjes van 8 weken. En ik vind haar verstandig.

Dus ik ben benieuwd of jij ook veranderingen gaat zien bij Sofi. Dingen die ze na het nest anders doet.

Ik denk echt dat een periode van zorgen en verantwoordelijkheid een hond veranderen. Dat is ook logisch want Sofi krijgt 8 weken aan ervaring en gedrag mee nu waar een teefje dat nooit pups krijgt ook niks mee te maken heeft. 8 weken ervaringen geeft natuurlijk ook een invloed mee op de rest van haar leven. 8 weken straathond zijn maakt een hond anders. 8 weken in een asiel ook. Dus 8 weken moeder zijn ook lijkt mij.
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Afbeelding
Sandra&co

Lizzie. schreef:Misschien iets voor jou :mrgreen:

https://link.marktplaats.nl/m1349315232
Nee hoor :LOL:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Sandra&co schreef:
Lizzie. schreef:Misschien iets voor jou :mrgreen:

https://link.marktplaats.nl/m1349315232
Nee hoor :LOL:
Zonder opleiding, met voorrijkosten vanuit duitsland. Alles voor de zwangerschap en baby's :mrgreen:
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Habibi »

Oh, en het echo apparaat kan je op voorhand vertellen hoe jouw pups liegen... :mrgreen:

Aangeboren gedrag dus blijkbaar, liegen...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”