je bent echt lachwekkend willy.Wil de hond schreef:Een doodgeboren pup vergelijken met een stukje van een levende pup van een dag of twee oud afsnijden is een beetje rare vergelijking, vindt je niet.yamie schreef:beter lezen, niet na een weekje, de dag van geboorte of de dag erna![]()
vraag je dit ook aan fokkers wat ze doen met eventueel overleden puppen? doodgeboren puppen? prima hoor, raar dat je dat zo interesant vind.. die stukjes gingen idd gewoon in de kliko.. of had ik ze dan in een kersenhoutje doosje moeten begraven ? of laten cremeren en uitstrooien? had ik dan meer "hart'voor mijn dieren gehad? of is dat nu toch al helemaal niet meer zo omdat ik een andere mening heb?
Een dode pup kun je inderdaad netjes begraven, een stukje staart begraven zou ik ook niet doen nee. Volgens mij maakt het niet uit wat je met die stukjes pup doet, het feit dat je ze er af hebt laten hakken maakt al duidelijk zat waar jouw hart voor jouw honden zit, op een iets ander plekje dan het mijne.
Maakt jouw dat minder of slechter, of mij beter?
Nee, dat niet, maar het maakt ons wel anders, het zegt iets over hoe jij of ik tegen honden aankijken.
We hoeven ook echt niet allemaal precies hetzelfde te denken en doen, maar daar waar het gaat om het respekteren van de integriteit van een pup zou het volgens mij goed zijn als iedereen daar dezelfde grenzen bij aan zou houden.
In pups snijden om estethische redenen? Nee, bedankt, wat mij betreft.
je zo druk maken over dat mensen couperen mooi vinden maar zelf ben je geen haar beter.
nee alleen pitje willen blijven zien zoals ze in de pit gebruikt worden en de in de volksmond genoemde pit wil je niet eens pitjes noemen.
tegen couperen zijn maar indirect voor gevechten zijn omdat anders de pit niet meer zal zijn zoals het geweest is.
das wel normaal wou je zeggen?

jou hart zit net zo fout voor honden als die van de mensen die gecoupeerde oren mooi vinden.