Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pup gebeten door boerboel

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Wil de hond schreef:
jelle schreef:
linlin schreef: skype
[rotate=180]?[/rotate]Que? :denken:
¿
Ja hee, met een Spaans toetsenbord, dan kan ik het ook :neenee:
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

linlin schreef:aan het hebben van een boerboel zitten heel wat moeizame kanten, waar je niet zo snel achterkomt. hetzelfde gaat op voor skype. eveneens voor heupbroeken, nu we toch bezig zijn. :mrgreen:
Ik kom een heel end..alleen die heupbroeken.. :denken:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
jelle
Zeer actief

Eline* schreef:
jelle schreef:
Eline* schreef:
jelle schreef: [rotate=180]?[/rotate]Que? :denken:
Je loopt achter als er geen belletje gaat rinkelen! :mrgreen:
:19: .... ik hoor niks! ....

Waarachter, trouwens?
Achter een heleboel mensen met een Boerboel en een belprog. op de pc dat Skype heet! :wink:
Soms is het helemaal niet zo erg om op bepaalde punten wat achter te lopen, geloof ik :mrgreen:

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Het feit dat iemand geld verdient met fokken zal me een zorg zijn als het allemaal een beetje verantwoord gebeurt, maar ik vraag me werkelijk af of je in Nederland voldoende verantwoordwoordelijke bazen kan vinden voor de pups. Ik moet bekennen dat ik nog maar 1 boerboelpup in mijn omgeving ben tegengekomen, maar die is na vier maanden overleden door een waterhoofd (en bij nader inzien, als ik nu foto's van pups zie, had dat beessie inderdaad een heel vreemd gevormde kop, maar ja, dat realiseer je je niet als je nooit boerboelpups ziet).

Maar goed, veel andere mensen hebben dat puppie ook gezien (liep mee met de uitlaatservice), het was een heerlijk vrolijk ding, lekker lomp op een lieve manier. Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen zich af gaan vragen of het geen leuke hond voor hen zou zijn. En dan is het dus echt de vraag of fokkers zo slim zijn om onder meer duidelijk te maken dat de pup na twee jaar misschien niet meer met de uitlaatservice mee kan naar het drukke hondenpark, of misschien ook wel, maar dat de mevrouw van de uitlaatservice niet ziek moet worden zodat haar man een keer de hondjes thuis ophaalt. :N:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

Eline* schreef:
linlin schreef:aan het hebben van een boerboel zitten heel wat moeizame kanten, waar je niet zo snel achterkomt. hetzelfde gaat op voor skype. eveneens voor heupbroeken, nu we toch bezig zijn. :mrgreen:
Nou, ik vind ze best moeizaam, en ik ben er dan ook vanaf gestapt. Misschien dat het prettig zit als je een dikke kont hebt, maar ik blijf de neiging hebben om ze op te hijsen. En je kan ook geen ouwe onderbroeken meer aan, want die zie je als je bukt, dus je moet meteen aan de trendy bijpassende slips. Moeizaam.
jelle
Zeer actief

Martijn schreef:
Hanneke2 schreef:
Eline* schreef:
Nou, ik vind ze best moeizaam, en ik ben er dan ook vanaf gestapt. Misschien dat het prettig zit als je een dikke kont hebt, maar ik blijf de neiging hebben om ze op te hijsen. En je kan ook geen ouwe onderbroeken meer aan, want die zie je als je bukt, dus je moet meteen aan de trendy bijpassende slips. Moeizaam.
Grmpffff...ik zeg niets! Helemaal NIETS!
Welles!

Of, grammaticaal correcter:
Nietes!

Afbeelding

Hanneke2
Zeer actief

Martijn schreef:Als iemand twee nesten boerboelpups per jaar fokt dan geeft dat een dusdanige plus dat je wel heel heilig moet zijn als je het zoveelste nestje niet toch door laat gaan hoewel de teef in kwestie eigenlijk een twijfelgeval is. Geld en principes staan elkaar altijd in de weg. Ook bij hondenfokkers.
Ja, je moet wel heel sterk in je schoenen staan als je omwille van principes effe een paar duizend euro aan je neus voorbij laat gaan. En ach, dan zullen die pups niet optimaal zijn, de kopers gaan er toch niet mee fokken, en elke fokker heeft wel eens een minder nestje, dat valt best te beargumenteren, gewoon een keertje met deze teef zodat de helft van de nieuwe badkamer betaald is, moet kunnen.
Hanneke2
Zeer actief

Martijn schreef:
Hanneke2 schreef:
Eline* schreef:
Grmpffff...ik zeg niets! Helemaal NIETS!
Jij hebt net een paar nieuwe heupbroeken gekocht met bijpassende slips?

Nee, dan zou ik ook niks zeggen. :mrgreen:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Hanneke2 schreef:
Martijn schreef:Als iemand twee nesten boerboelpups per jaar fokt dan geeft dat een dusdanige plus dat je wel heel heilig moet zijn als je het zoveelste nestje niet toch door laat gaan hoewel de teef in kwestie eigenlijk een twijfelgeval is. Geld en principes staan elkaar altijd in de weg. Ook bij hondenfokkers.
Ja, je moet wel heel sterk in je schoenen staan als je omwille van principes effe een paar duizend euro aan je neus voorbij laat gaan. En ach, dan zullen die pups niet optimaal zijn, de kopers gaan er toch niet mee fokken, en elke fokker heeft wel eens een minder nestje, dat valt best te beargumenteren, gewoon een keertje met deze teef zodat de helft van de nieuwe badkamer betaald is, moet kunnen.
Exact! :ok: Je zou gek zijn als je liever elke dag naar je werk gaat. Beter 3 maanden vrij nemen en de badkamer gratis krijgen naast het spelen met je pups.
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

En ach, dan zullen die pups niet optimaal zijn, de kopers gaan er toch niet mee fokken,
En al gaan ze er wel mee fokken, dat zal jou als rasechte broodfokker toch niet uit je slaap houden?
Hanneke2
Zeer actief

Wil de hond schreef:
En ach, dan zullen die pups niet optimaal zijn, de kopers gaan er toch niet mee fokken,
En al gaan ze er wel mee fokken, dat zal jou als rasechte broodfokker toch niet uit je slaap houden?
Nee Wil, je mist het punt. Het zijn geen onmensen die teven in donkere schuren hebben liggen die zo denken, het zijn gewoon mensen die met de beste bedoelingen begonnen zijn met fokken. Het is gewoon ontzettend moeilijk om die verleiding te weerstaan. Daarom ben ik ook van mening dat buitenlandse hondjes gecastreerd en wel afgeleverd zouden moeten worden bij hun nieuwe eigenaars. Als Jack niet gecastreerd was zou ik misschien ook wel overwogen hebben om er een mooie ongecastreerde teef bij te halen. Een gezonde podencoteef gooit er moeiteloos tien pups uit, a 1000 euro per stuk... nou, dan hoef ik me niet meer druk te maken of mijn salaris wel voldoende is als mijn WAO-uitkering minder zou worden.

Ik denk dat het systeem gewoon niet klopt. 'Goeie fokkers vragen 1000 euro'. Nou, misschien zouden goeie fokkers netjes onder de pupfabriek-prijzen moeten gaan zitten. Dan bleef het een hobby waar ze geld op toe moesten leggen (en dat hoort zo bij hobbies), *en* ze hielpen mee om het pupfabriekprobleem op te lossen. Dat is echt hart hebben voor je ras, denk ik.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ik begreep je wel hoor, geloof ik. Maar volgens mij begrijp jij mij even niet helemaal.

Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat al zouden de kopers van deze pups van deze fokker wel gaan fokken met hun pups de fokker zelf daar niet echt wakker van zal liggen.

Ik bedoel echt niet te zeggen dat zij haar honden in een donkere schuur als een pupwerpende broodfabriek houdt.
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

sotho schreef:
Wil de hond schreef:
sotho schreef:
Wil de hond schreef: Ooohhh got,

Daar hebben we onze fokker van lieve Boerboels. :eek:

Hoeveel pups hebben jullie al verkocht de afgelopen jaren?
16
Dus jullie hebben de Boerboel uitgekozen om je boterham lekker dik van te kunnen beleggen.

Ik mag toch hopen dat jullie voorbeeld niet door al te veel van jullie klanten gevolgd gaat worden.
wat een ongelovelijke trien ben jij :blah: :blah: :blah:
denk je nou werkelijk dat je daar mee een flinke boterham mee kan beleggen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Als je het goed doet moet er geld bij

Ik heb zo gekeken naar al jou berichten VERSCHRIKKELIJK,dat er nog mensen zijn die jouw serieus nemen :ok:
Jee Wil ik wist niet dat je een trien was. :mrgreen: Die Sotho laat een aap nog lachen, geld erbij zegt ie dan ook nog, ja daaaggggg. Ach ja als het zo doorgaat, gaat de Boerboel dezelfde weg als de Pitbull, erg jammer. Je hebt wel een grote waffel voor iemand die hier net komt . :neenee: kijken.
En zeker nemen wij allemaal Wil heel serieus, serieuzer dan jou. :pffff:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Het vorige nest zaten trouwens wel 10 pups in, zag ik net. Dan moet daar toch het nodige op verdiend zijn?

Die zes pups van dit nestje zal wel een beetje een tegenvaller zijn geweest, of niet, Sotho

En wat vreselijk, een doorsnee-gezinnetje in een doorsnee-woning in een doorsnee-wijk in Almere, zich opwerpend als fokker van een ras als dit, rondbazuinend dat het gewoon lieve honden zijn. Echt een ramp in wording zo, de toekomst van het ras.
vinkje
Zeer actief
Boomertje

sotho schreef:
chrico schreef:Nu ga ik me even niet geliefd maken :mrgreen:

Ik heb net de website bekeken en 1 nest in 4-2004 en een nest nu is toch geen drama. Zit ruim een jaar tussen. Dat de prijs van de honden zo hoog ligt vind ik niet verbazend als ik hoor wat verschillende rassen kosten.
Het toeleg verhaal is soms wat overtrokken maar ga eens uitrekenen de uren die er in zitten om de pups groot te brengen, gewoon buiten de normale kosten aan voer DA enz enz.
NOU INDERDAAD
DOE HET MET VEEL LIEFDE MAAR HEB FF REKENSOM GEMAAKT
KAN ZE FF KIJKEN WAT IK OVERHOU
Nou je bent een arme stakker hoor, als ik meer tijd had zou ik je beklagen, ik zou als ik jou was meteen stoppen met dat gefok, een hoop werk, je werk heb je opgezegt, en je moet dadelijk je handje op gaan houden bij de soos, omdat je niet meer te vreten hebt door dat boerboel gefok. :N: :jank: :U:
Afbeelding

laeken
Zeer actief

Wil de hond schreef:En wat vreselijk, een doorsnee-gezinnetje in een doorsnee-woning in een doorsnee-wijk in Almere, zich opwerpend als fokker van een ras als dit, rondbazuinend dat het gewoon lieve honden zijn. Echt een ramp in wording zo, de toekomst van het ras.
Ik vind dat ook moeilijk. Er zijn nu, op dit moment, zeker mensen die een boerboel hebben en zich er helemaal geen raad meer mee weten.

Het valt toch tegen dat er niemand meer kan komen slapen of BBQ-en in de tuin. Op vakantie gaan was ook best leuk geweest.
Maar wat te doen met de hond?

Die keuze kan je goed en bewust maken, daar heb ik geen enkel probleem mee. Echter iedereen weet dat de meeste honden nou niet echt bewust aangeschaft worden, aangezien 70% van de honden minimaal 2 eigenaars heeft gehad. :19:
Dat kan je niet maken met honden die gefokt zijn om levenslang trouw voor hun familie te staan en te vechten. :neenee:
Afbeelding
vinkje
Zeer actief
Boomertje

monica schreef:
Carmen schreef:
linlin schreef:
monica schreef: :wat: wooowwwww wat ben jij slim zeg... :blah:
eehh... ja, in vergelijking wel.

het valt mij iedere keer weer op dat bepaalde mensen (ik laat mij netjes uit) zich tot bepaalde honden aangetrokken voelen, uitzonderingen daargelaten. staffords. ambulls. cane corso's. rottweilers in mindere mate. en nu dan boerboels.

waarom is dat zo?
Is daar iets mis mee dan? Moet ik mij aangesproken voelen met mijn staffje en kruising dog? Vorige hond een ambull....ben ik een bepaald mens, en ik ben benieuwd wat de niet minder nette bewoordingen zijn voor mensen zoals ik.
Carmen
hahaha wil je niet weten .. en ik ook niet Carmen... :wink: Iedereen denkt dat we associaal volk zijn , omdat we zulke honden hebben ...!!!
ze moesten eens beter weten !!
Kan ik ook zeggen ... de meeste mensen die mij gaan staan uitschelden dan zijn het van die kakmensen die een golden retriever hebben ofzoiets :19:
Heeee ik heb een Golden en loop wel zo lekker rustig over straat, met mijn heel lief uitziende Golden. Dus jij wil zeggen dat Goldenbaasjes Kakkers zijn, kijk maar uit want er zitten hier dan heel veel kakkers hoor.
Laat mij dan lekker een kakker zijn, dat heb ik liever dan dat ze zeggen, kijk daar heb je die aso ook weer. :pffff: :mrgreen:
Afbeelding

Hanneke2
Zeer actief

Ik denk dat de boerboel uiteindelijk inderdaad eindigt als de pitbull, gecastreerd, gemuilkorfd en aangelijnd, en direct afgemaakt als ze van na *die* wet zijn. En in de tussenliggende periode komen er tig boerboels onplaatsbaar en diep ongelukkig in asiels terecht, worden er mensen aan gort gebeten door honden die niet beter weten dan dat ze hun werk doen, en al met al wordt het een hele hoop trieste ellende.

En wat ik dan niet begrijp, is dat mensen lopen te roepen dat ze zo van het ras houden, maar ondertussen flink meewerken aan dat nachtmerriescenario. Ik snap dat niet. Ik ben dol op podenco's, maar mijn grootste angst is dat het een modehond wordt, dus iedereen die verliefderig naar Jack kijkt krijgt behalve de leuke verhalen ook alle nadelen van het ras te horen. Want podenco's lijken op het eerste gezicht ook van die geweldige gezinshonden, en dat *zijn* het in feite ook, alleen breekt mijn hart elke keer weer als ik iemand tegenkom met een aangelijnde podenco die nooit los kan rennen. En bij de stichtingen komen ook regelmatig podenco's terug die als pup zijn geadopteerd, en die niks meer of minder hebben gedaan dan hun bloedeigen rasgedrag hebben vertoond waar de nieuwe eigenaars toch maar niet mee om konden gaan.

Echte boerboelliefhebbers zoals Martin, en anderen hier, zijn gewoon eerlijk over de voors en tegens van hun ras. Ik zou willen dat iedereen die beweert gek te zijn van een bepaald ras net zo eerlijk was.
michel
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door michel »

Zo....De AB's zijn geweest (misbaksels, bwlehhhh!!!!), de Boerboels (totaaaaal ongeschikt voor Nederland, veel te bloeddorstig namelijk!), welk ras is nu aan de beurt? TIP!!! Ik heb al een aantal Presa's gezien..... Oh oh, ook een paar Cane Corso's...Verdorie! Weer een paar van die gevaarlijke honden, straks raken OOK zij in de mode... Moet je voorstellen, schieten straks als paddestoelen uit de grond en komen die baasjes straks ook al op dit forum! Ik probeer nu geen spel of typ fouten te maken hoor, daar word je nu ook op aangesproken...
Nieuwe forumleden moeten maar niet te hoog van de toren blazen omdat ze net komen kijken, de mensen zijn weer naief, dom, op geld belust, gaan als er een antwoord gegeven wordt die niet naar tevredenheid is maar weer eens niet in op het inhoudelijke gedeelte, kunnen niet rekenen of zijn te dom om normaal op te reageren....

Oh ja, de volgende rassen waar collectief op gezeken en gescheten kan worden. Ik had de Presa en de CC al genoemd he?

Wat dachten jullie van de Jack Russels? Zijn nog steeds in de mode hoor!
Levensgevaarlijk die beesten! Als ze geen honden aanvallen dan keffen ze je trommelvliezen wel verrot! Oh nee shit, die kan je gewoon op de schoen nemen dus dat maakt dus verders niet uit.
Euhhh, wat hebben we nog meer? De Labs! Oh nee, die zien er lief uit en zijn toch voor de kakkers, ik heb een AB dus ben een aso, heb trouwens ook nog een tattoo....kan ik het al helemaal schudden met mijn misbaksel van een "mode" AB....
Even verder kijken, de Staffords! Nee laat maar, liggen al genoeg onder vuur...

Vinkjes onderschrift, wat is die op dit forum van toepassing!
Gr Michel en Samba

Afbeelding
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

michel schreef:Zo....De AB's zijn geweest (misbaksels, bwlehhhh!!!!),!
is dat te vergelijken met het geen wat hier gezegt is? dacht dat er ver het caraktet en de eigenshappen van het ras niks gezegt is .
de Boerboels (totaaaaal ongeschikt voor Nederland, veel te bloeddorstig namelijk!),
tis inderdaad erg over trokken, maar tis geen hond voor beginers zeker niet je moet met dit ras donders goed weten waar je aan begint en waar je me bezig bent.
ongeschikt voor nederland neu onzin , de hond is niet geschikt voor het HUIS,BOOMPJE,BEESJE efect en ik ben het wel met je eens hoor dat er soms wat over trokken wordt gereageerd, dat je dit soort honden niet in een woonwijk moet houden enz enz dat vindt ik dus ook kul

welk ras is nu aan de beurt? TIP!!! Ik heb al een aantal Presa's gezien..... Oh oh, ook een paar Cane Corso's...Verdorie! Weer een paar van die gevaarlijke honden,

je loopt achter echt waar de presa is in NL al naar de sodemiter gefokt en er lopen er dan ook meer zonder dan met stamboom, de CC is al jaren niet meer wat het geweest is hier in NL ook om dat het kapot gefokt is.
moet dit dan ook met de boerboel gebeuren, mag ieder jan boerenlul er mee gaan fokken omdat het een stoer ras is om te zien, moet zeggen het ras is al langere tijd in NL en ik zie nu pas dat er eigelijk een groei in het ras komt en inderdaad mensen die ook in mijn ogen niet geheel kapabel zijn om dit ras te houden.

straks raken OOK zij in de mode... Moet je voorstellen, schieten straks als paddestoelen uit de grond en komen die baasjes straks ook al op dit forum!

laten we het hopen, dat een hoop baasjes hier op het forum komen en het liefst al voor dat ze aan het ras beginnen zo kunnen ze ook alle negatieve dingen over het ras te weten komen, ik ben persoonlijk al een langere tijd bezig met een ander ras, het eerste wat ik te horen kreeg toen ik de RV belde was ben je wel geschikt en het zijn de meest gemene eterbakken die er op de aarbol rond lopen, de RV vergeleek dat ras dan ook met de fila de boerboel en de presa in 1 ras geperst.
en waarom om je af te schrikken om er voor te zorgen dat alleen echte liefhebbers met dit mooie ras in zee gaan en niet zomaar onbezonnen ergens aan beginnen, want dat ras is net zoals de boerboel moeilijk herplaatsbaar omdat het zich dus moeilijk opnieuw hecht aan een baas op laatere leeftijd.
dit moeten zen dus ook doen met de boerboel in mijn ogen.

Ik probeer nu geen spel of typ fouten te maken hoor, daar word je nu ook op aangesproken...
je moet maar zo denken in een schrifftelijke discussie worden schrijf fouten eerder opgemerkt dan denk fouten.
Nieuwe forumleden moeten maar niet te hoog van de toren blazen omdat ze net komen kijken, de mensen zijn weer naief, dom, op geld belust, gaan als er een antwoord gegeven wordt die niet naar tevredenheid is maar weer eens niet in op het inhoudelijke gedeelte, kunnen niet rekenen of zijn te dom om normaal op te reageren....
dit lijkt een beetje op je gram halenuit een ander topic je persoonlijk zeer, maar als nieuwe leden gewoon reageren en mee praten en zich niet zoals in dat beruchte topic groter voor doen dan dat ze zijn is er geen enkel probleem, het probleem creer je zelf door te denken dat je meer weet dan dat je daadwerkelijk doet ook geen probleem maar je moet je ongelijk dan ook durven toe geven.

Oh ja, de volgende rassen waar collectief op gezeken en gescheten kan worden. Ik had de Presa en de CC al genoemd he?

Levensgevaarlijk die beesten! Als ze geen honden aanvallen dan keffen ze je trommelvliezen wel verrot! Oh nee shit, die kan je gewoon op de schoen nemen dus dat maakt dus verders niet uit.
Euhhh, wat hebben we nog meer? De Labs! Oh nee, die zien er lief uit en zijn toch voor de kakkers, ik heb een AB dus ben een aso, heb trouwens ook nog een tattoo....kan ik het al helemaal schudden met mijn misbaksel van een "mode" AB....
je bent dat aan gaat echt de geslagen hond he en je heb wel verschrikkelijk zelf medelijde, maar goed elk ras heeft wel wat ja zeker de 1 word gefokt tot quasimoto en de ander i gewoon een leuk klein dapper teriertje die je goed moet leren luisteren, als die de fout in gaat is het hek alleen niet van de dam, vergeleken met een boerboel.

mol :8):
Janou
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Janou »

MARC_S schreef:
Wil de hond schreef:En wat vreselijk, een doorsnee-gezinnetje in een doorsnee-woning in een doorsnee-wijk in Almere, zich opwerpend als fokker van een ras als dit, rondbazuinend dat het gewoon lieve honden zijn. Echt een ramp in wording zo, de toekomst van het ras.
Ik vind dat ook moeilijk. Er zijn nu, op dit moment, zeker mensen die een boerboel hebben en zich er helemaal geen raad meer mee weten.

Het valt toch tegen dat er niemand meer kan komen slapen of BBQ-en in de tuin. Op vakantie gaan was ook best leuk geweest.
Maar wat te doen met de hond?

Die keuze kan je goed en bewust maken, daar heb ik geen enkel probleem mee. Echter iedereen weet dat de meeste honden nou niet echt bewust aangeschaft worden, aangezien 70% van de honden minimaal 2 eigenaars heeft gehad. :19:
Dat kan je niet maken met honden die gefokt zijn om levenslang trouw voor hun familie te staan en te vechten. :neenee:
Nou sorry hoor? Hoezo geen BBQ of logeerpartijtjes???? Waar haal je dat fabeltje vandaan? Ooit gehoord van een kennel? :19:
Butch gaat altijd het kennel in als wij gaan eten, dus tijdens een BBQ ook.
Voor de rest kan familie en vrienden gewoon komen logeren en BBQ zonder ze door Butch worden lastig gevallen.

En hoe kom je aan die interessante percentages en aantal eigenaren ???
Moet je mij die bron waar je dat vandaan hebt ook eens doorgeven. Klinkt behoorlijk interessant :blah: :blah: :blah:
Groeten Janou en Butch
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Janou schreef: Nou sorry hoor? Hoezo geen BBQ of logeerpartijtjes???? Waar haal je dat fabeltje vandaan? Ooit gehoord van een kennel? :19:
Tja, als je je hond wegspert kan het inderdaad. Maargoed, dat moet je maar willen. Als mijn zus een weekje langskomt om hier zomerfeesten te vieren met haar vriend wordt het wat mij betreft wat lang in de kennel.
:roll: Je weet precies wat ik bedoel maar klept er omheen.
Hoe wil je op vakantie gaan dan? Heb je kinderen? Lijkt me leuk voor ze dat ze de komende 12 jaar nergens meer heen kunnen. Twee weekjes Spanje en dan moet de buurman zeker eten onder de kennel doorschuiven of hoe zie je dat voor je? :denken:
Moet je mij die bron waar je dat vandaan hebt ook eens doorgeven. Klinkt behoorlijk interessant :blah: :blah: :blah:
Als je om je heen kijkt kan je dat ook wel zien. Ik heb geen bron van alles wat ik weet omdat ik niet overal een bronvermelding van in een archief heb zitten.
Ik meen dat het in Dier stond, het blad van de dierenbescherming. Welk percentage honden denk jij dan dat nu bij de 2e of 3e eigenaar zit, puur en alleen op dit forum al.
Weet je wat, kijk maar gewoon op marktplaats, daar staan ze allemaal elke dag en elke week weer. Ook boerboels, honden die je helemaal niet kan herplaatsen omdat dat totaal onrechtvaardig is naar het wezen van zo'n ras.
Redenen te over, varierend van tijd gebrek tot kan niet met de andere 2 reuen die we al hadden :kotz:
Afbeelding
Janou
Vaste gebruiker

MARC_S schreef:
Janou schreef: Nou sorry hoor? Hoezo geen BBQ of logeerpartijtjes???? Waar haal je dat fabeltje vandaan? Ooit gehoord van een kennel? :19:
Tja, als je je hond wegspert kan het inderdaad. Maargoed, dat moet je maar willen. Als mijn zus een weekje langskomt om hier zomerfeesten te vieren met haar vriend wordt het wat mij betreft wat lang in de kennel.
:roll: Je weet precies wat ik bedoel maar klept er omheen.
Hoe wil je op vakantie gaan dan? Heb je kinderen? Lijkt me leuk voor ze dat ze de komende 12 jaar nergens meer heen kunnen. Twee weekjes Spanje en dan moet de buurman zeker eten onder de kennel doorschuiven of hoe zie je dat voor je? :denken:
Als je om je heen kijkt kan je dat ook wel zien. Ik heb geen bron van alles wat ik weet omdat ik niet overal een bronvermelding van in een archief heb zitten.
Ik meen dat het in Dier stond, het blad van de dierenbescherming. Welk percentage honden denk jij dan dat nu bij de 2e of 3e eigenaar zit, puur en alleen op dit forum al.
Weet je wat, kijk maar gewoon op marktplaats, daar staan ze allemaal elke dag en elke week weer. Ook boerboels, honden die je helemaal niet kan herplaatsen omdat dat totaal onrechtvaardig is naar het wezen van zo'n ras.
Redenen te over, varierend van tijd gebrek tot kan niet met de andere 2 reuen die we al hadden :kotz:
Nou wij hebben geen kinderen! Gaan gewoon op vakantie en als familie of vrienden een weekje willen blijven, en dan hoeft hij niet de hele week het kennel in :neenee: , maar is hij gewoon de hele tijd los!!!!!! Kwestie van lezen, alleen tijdens het eten gaat ie het kennel in.

Jij meent gewoon dat je overal verstand van hebt.......
Dat jouw hond aangerand is door een boerboel wil niet zeggen dat je weet wat de boerboel voor een hond is!
Maar goed nu ga ik me verlagen tot hetzelfde niveau als jij, en daar sta ik boven.

De groeten
Groeten Janou en Butch
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Janou schreef:Nou wij hebben geen kinderen! Gaan gewoon op vakantie en als familie of vrienden een weekje willen blijven, en dan hoeft hij niet de hele week het kennel in :neenee: , maar is hij gewoon de hele tijd los!!!!!! Kwestie van lezen, alleen tijdens het eten gaat ie het kennel in.
Je wil ook nooit kinderen? Hoe oud is je hond nu? Wat doe je dan als je op vakantie gaat? Beetje makkelijk om te blaten zonder er op in te gaan vind ik. :roll:
Dat jouw hond aangerand is door een boerboel wil niet zeggen dat je weet wat de boerboel voor een hond is!
Maar goed nu ga ik me verlagen tot hetzelfde niveau als jij, en daar sta ik boven.

De groeten
Als je denkt dat ik het daar over heb dan zit je er erg ver naast en lees je helemaal niet wat ik zeg. En dat lage niveau haal je er ook maar bij om niet inhoudelijk op zaken in te hoeven gaan zeg! Mijn niveau van antwoorden ligt in de tussenstand in ieder geval hoger dan dat van jou. Wat een makkelijke manier om je er vanaf te maken :jank:
Afbeelding
michel
Vaste gebruiker

Dag Mol,

Op jouw reactie een paar keer ja, ben ik met je eens en een paar keer nee, zie ik anders, maar dat maakt niet uit. Mijn reactie was ook relativerend bedoeld. Er werden in deze topic punten gemaakt waar ik het mee eens was en er werden punten gemaakt die ik wel begrijp maar het niet mee eens ben.
Een discussie is prima en al helemaal logisch op een forum als deze. Zelf vind ik het storend als mensen in een discussie de ander belachelijk maken of voor allerlei rotte vis uitmaken doordat een antwoord niet aanstaat....

Nog ff dat oud zeer wat je aanhaalde Mol, helemaal niet hoor! Als dat zo mocht zijn dan laat ik het wel weten.
Gr Michel en Samba

Afbeelding
Janou
Vaste gebruiker

MARC_S schreef:
Janou schreef:Nou wij hebben geen kinderen! Gaan gewoon op vakantie en als familie of vrienden een weekje willen blijven, en dan hoeft hij niet de hele week het kennel in :neenee: , maar is hij gewoon de hele tijd los!!!!!! Kwestie van lezen, alleen tijdens het eten gaat ie het kennel in.
Je wil ook nooit kinderen? Hoe oud is je hond nu? Wat doe je dan als je op vakantie gaat? Beetje makkelijk om te blaten zonder er op in te gaan vind ik. :roll:

De groeten
Als je denkt dat ik het daar over heb dan zit je er erg ver naast en lees je helemaal niet wat ik zeg. En dat lage niveau haal je er ook maar bij om niet inhoudelijk op zaken in te hoeven gaan zeg! Mijn niveau van antwoorden ligt in de tussenstand in ieder geval hoger dan dat van jou. Wat een makkelijke manier om je er vanaf te maken :jank:
Wat een kruisverhoor.......... :roll: :denken:
Kinderen daar denk ik geeneens aan, dus antwoord 1 NEE
Antwoord 2: Butch is 18 maanden
Antwoord 3: Butch blijft thuis, en ouders komen in huis bij ons tijdens onze vakantie. Wordt keurig 4 of 5 keer per dag uitgelaten etc etc.

Inhoudelijk genoeg voor jou zo???

En dat lage niveau haal ik erbij omdat jij zo ontzettend negatief op vele zaken ingaat! Je zou hier compleet depri worden van alle negativiteit en betweterigheid. Maar goed ik leg dat naast me neer, het ene oor in en het andere oor er meteen weer uit!
Je kunt pas oordelen over bepaalde rassen, als je er zelf een hebt (gehad), of veel met het ras te maken hebt. En niet vanuit de boekjes en van horen vertellen! :neenee:
Groeten Janou en Butch
Afbeelding
vinkje
Zeer actief
Boomertje

michel schreef:Zo....De AB's zijn geweest (misbaksels, bwlehhhh!!!!), de Boerboels (totaaaaal ongeschikt voor Nederland, veel te bloeddorstig namelijk!), welk ras is nu aan de beurt? TIP!!! Ik heb al een aantal Presa's gezien..... Oh oh, ook een paar Cane Corso's...Verdorie! Weer een paar van die gevaarlijke honden, straks raken OOK zij in de mode... Moet je voorstellen, schieten straks als paddestoelen uit de grond en komen die baasjes straks ook al op dit forum! Ik probeer nu geen spel of typ fouten te maken hoor, daar word je nu ook op aangesproken...

Dat ik veel meer op heb met dieren en dan speciaal honden, dan met mensen. Dat bedoel ik ermee.
Afbeelding

monica
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboels,Staffords en Chihuahua's

Ongelezen bericht door monica »

Ik vind het zo knap van sommige mensen dat ze precies weten wat een soort hond de BoerBoel is :denken:
ze weten precies te vertellen hoe zo'n hond reageert , doet en eet ...
Hoe kan je dat nou vertellen jo... Sommige van jullie hebben nog nooit een BB in het echie meegemaakt...
En waarom er zoveel BB op marktplaats staan... ja daar ken ik ook niks aan doen.... kan ik er wat aan doen , dat die mensen aan een hond beginnen zonder zich eerst goed verdiept te hebben in het ras...
En er zijn op het moment nog niet zoveel BB in nederland, maar ze schieten inderdaad als paddestoelen op het moment de grond uit !
maar let op je woorden a.u.b.
Ik loop toch ook niet de zeiken op bijv. die rot herders en die kleine pokke jack russels enz enz.. die woorden ook als een bosje rozen aangeboden op marktplaats , omdat de eigenaar hem niet aankom
hier hoor je mij toch ook niet over !
vind het gewoon pure discrimatie waar sommige van jullie mee bezig zijn ..
Jullie zijn gewoon van mening dat een BB een vals beest is !!!
Tuurlijk het zijn geen gemakkelijke honden , maar als je ze een evenwichtige en consequinte opvoeding geeft , is er naar mijn idee niks aan de hand met de BB .. ( ik zal ze ook niet de hemel in prijzen )
en ik zal ook nooit een BB aanraden bij iemand die nog nooit een hond gehad heeft..
Laatst gewijzigd door monica op 21 jul 2005 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
http://monoafotografie.wix.com/monoa-fotografie#
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
michel
Vaste gebruiker

vinkje schreef:

Dat ik veel meer op heb met dieren en dan speciaal honden, dan met mensen. Dat bedoel ik ermee.[/quote]

Dat snap ik, dat blijkt ook.
Gr Michel en Samba

Afbeelding
monica
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboels,Staffords en Chihuahua's

Ongelezen bericht door monica »

vinkje schreef:
michel schreef:Zo....De AB's zijn geweest (misbaksels, bwlehhhh!!!!), de Boerboels (totaaaaal ongeschikt voor Nederland, veel te bloeddorstig namelijk!), welk ras is nu aan de beurt? TIP!!! Ik heb al een aantal Presa's gezien..... Oh oh, ook een paar Cane Corso's...Verdorie! Weer een paar van die gevaarlijke honden, straks raken OOK zij in de mode... Moet je voorstellen, schieten straks als paddestoelen uit de grond en komen die baasjes straks ook al op dit forum! Ik probeer nu geen spel of typ fouten te maken hoor, daar word je nu ook op aangesproken...

Dat ik veel meer op heb met dieren en dan speciaal honden, dan met mensen. Dat bedoel ik ermee.
hahahaha doos
http://monoafotografie.wix.com/monoa-fotografie#
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”