Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jammer

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

marian* schreef:
Ascha schreef:
Dus tja.. als het de ene kant op werkt.. waarom dan niet de andere he..
Ik vroeg het me maar gewoon af.. :denken:
Waarom zou je je hond vol rommel spuiten als het niet nodig is?
Of het nou wel of niet gezond is daargelaten:mijn honden krijgen geen spuiten die ze niet nodig hebben.
waarom wordt je hond ieder jaar preventief ingeent ?

tattoo chip helemaal niet nodig want mijn hond is nog nooit weggelopen :roll:

dikke onzin
Ascha
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ascha »

marian* schreef:
Ascha schreef:
Dus tja.. als het de ene kant op werkt.. waarom dan niet de andere he..
Ik vroeg het me maar gewoon af.. :denken:
Waarom zou je je hond vol rommel spuiten als het niet nodig is?
Of het nou wel of niet gezond is daargelaten:mijn honden krijgen geen spuiten die ze niet nodig hebben.
Ik heb geen hond die ik jongen wil laten krijgen..
Dus ik wil geen hond dat spuitje zetten..
Kan me wel voorstellen dat als je een hele mooie combinatie voor je ziet waar een goed nest uit voort zou komen..
En het zou dan helpen.. Dat je het dan zou doen..

Vooropgesteld dat het niet ongezond is.. :wink:
Delete MIJ van dit FORUM aub..
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

scooby doo schreef: waarom wordt je hond ieder jaar preventief ingeent ?
Weet jij of ik dat ieder jaar doe?
tattoo chip helemaal niet nodig want mijn hond is nog nooit weggelopen :roll:
Die tattoo of chip kan die hond wel eens heel hard nodig hebben om bij zijn baas terug te kunnen komen als ie zich het heen en weer is geschrokken is van het een of ander en de benen heeft genomen:mrgreen:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ascha schreef:
Ik heb nog geen een keer op geen ENKELE manier je honden naar beneden gehaald mutsie..
Ik had het in mijn nijd verkeerd gelezen. Dat mijn honden onbenullen waren, maar je schreef dat jij een onbenul was.

Dat mag gerust. Dus beschouw het bericht als niet geschreven. Overigens heb je wel gehakt op de hond van een ander toen het over Doggen ging. Dat heb je later (overdag) wel netjes rechtgetrokken, dat mag ook gezegd.

En voor de rest ben ik me best bewust dat een Kooiker wel veel gemakkelijker te trainen is dan een Bouvier. Ik blijf het vreemd vinden waarom je Amber niet wat meer op gebruiksgemak traint buiten het veld, met een voertje en een clicker ;-). Dan kan ze los aan de voet i.p.v. met een pinnenband over straat. Wedden dat ze dat veel leuker vindt dan met die prikband.

Anne
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ascha schreef: Ik heb geen hond die ik jongen wil laten krijgen..

Gelukkig :mrgreen: :ok:
Kan me wel voorstellen dat als je een hele mooie combinatie voor je ziet waar een goed nest uit voort zou komen..
En het zou dan helpen.. Dat je het dan zou doen..
Ik niet.
In elk geval niet bij een hond die niet spontaan loops wordt.
Vooropgesteld dat het niet ongezond is.. :wink:
:ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
starfleet
Erelid

scooby doo schreef:
starfleet schreef:
scooby doo schreef:
beetje domme stelling imo
Het is geen stelling het is een feit. Een niet goed luisterende Bouvier kan ik nog aan een gewone riem houden. Ik zeg niet dat iemand die klein is geen Bouvier kan of mag hebben.

Anne
maar je raad het ook niet aan
Wel als je van jezelf een dominante uitstraling hebt. Een piepklein jufje kan ook een 2VMBO onder controle hebben met de juiste uitstraling. Als je die niet helemaal hebt, vind ik het geen verstandige keuze nee, omdat je dan al gauw je toevlucht zoekt tot hulpmiddelen als slipkettingen en prikbanden, terwijl als je een geschiktere hond had genomen, dat niet had gehoeven.

Anne
scooby doo

starfleet schreef:
Ik had het in mijn nijd verkeerd gelezen. Dat mijn honden onbenullen waren, maar je schreef dat jij een onbenul was.

Anne

je honden zijn onbenullen :mrgreen:

was een intikkertje
Ascha
Actief
Contacteer:

starfleet schreef:
Ascha schreef:
Ik heb nog geen een keer op geen ENKELE manier je honden naar beneden gehaald mutsie..

Dat mag gerust. Dus beschouw het bericht als niet geschreven. Overigens heb je wel gehakt op de hond van een ander toen het over Doggen ging. Dat heb je later (overdag) wel netjes rechtgetrokken, dat mag ook gezegd.

En voor de rest ben ik me best bewust dat een Kooiker wel veel gemakkelijker te trainen is dan een Bouvier. Ik blijf het vreemd vinden waarom je Amber niet wat meer op gebruiksgemak traint buiten het veld, met een voertje en een clicker ;-). Dan kan ze los aan de voet i.p.v. met een pinnenband over straat. Wedden dat ze dat veel leuker vindt dan met die prikband.

Anne
Lees dan ff alles buiten je nijd.. en je ziet dat ik zelfs 's avonds mijn ongelijk toegeef.. :wink:
Ik reken op je he..
Zet m op..
Er is me zelfs een licht opgegaan waaruit blijkt dat ik al maanden ongelijk heb..
Dat je daarlangs gelezen hebt..
Anneke toch..
Je had me al ontzettend kunnen afkraken en die kans laat je zomaar liggen...
DAMN.. ik had meer van je verwacht..
En nee.. mijn nachtelijke gevoel krijg ik niet van drank.. lieverd..
Dat doet de nacht gewoon met me.. :wink: :ok: :wink:
starfleet
Erelid

scooby doo schreef:

was een intikkertje
Dat zegt de meneer met het poedeltje.

Was ook een intikkertje.

Ik heb er trouwens maar een.

Anne
scooby doo

heerlijk toch die eeuwige vriendschappen die door geruzie en discussie voortvloeien op dit forum :I:
Ascha
Actief
Contacteer:

En wat de nacht ook met me doet luitjes..
Is dat ik slaperig word..
Ik ga slapen..
bedankt voor alle nieuwe ideeen..
Ik heb vandaag veel verdiend.. :ok:
Truste..
scooby doo

starfleet schreef:
scooby doo schreef:

was een intikkertje
Dat zegt de meneer met het poedeltje.

Was ook een intikkertje.

Ik heb er trouwens maar een.

Anne
poedeltje whahahahaha een beest van 68 schofthoogte en 45 kg

ja het is een echt klein mormel ik moet altijd opletten dat ik niet op hem ga zitten :smile2:
starfleet
Erelid

Ascha schreef: Je had me al ontzettend kunnen afkraken en die kans laat je zomaar liggen...
DAMN.. ik had meer van je verwacht..
Ik wil jou helemaal niet afkraken. Ik ben het niet eens met je visie op de africhting en opvoeding van honden.

Ik vond je bericht over de kennel en de hond ergens neerzetten heel vreemd. Daar ben ik het niet mee eens en ook niet met het gebruik van een prikband tijdens een normale wandeling.

Bij nalezen zie ik dat je inmiddels toch wel wat anders bent gaan denken en daar heb ik alleen maar respect voor.

Als je dan ook nog wat nettere omgangsvormen leert dan is het helemaal
:ok: wat mij betreft. Nou ja niet helemaal, maar okayer dan toen je binnen kwam beuken.

Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 25 aug 2005 01:37, 1 keer totaal gewijzigd.
starfleet
Erelid

Scooby schreef:
starfleet schreef:Ik heb het over "jullie" omdat ik Ascha en Scooby die ik citeer aanspreek. Ik zou niet weten waarom ik het daarom niet over "jullie" mag hebben.

Anne
Aaaaaaaaarrrrrrrrgggggggghhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!! :boos: Je hebt MIJ niet geciteerd!!!
Ik wilde het nog veranderen, maar toen ging de bel en ik ben het vergeten :N:

Anne
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

[quote="visaton"][]Ja, ik merk het….Zal ik het nog een keer herhalen dan…Er is niets mis mee om een hond in een kennel te houden.Dat jij vindt van wel, zegt niet dat het ook zo is.Een hondje wat kilos’te zwaar is en niet verder komt dan het krantje op het balkon om te schijten is ook maar zozo.Maarja, jullie maken daar maar gelijk van dat zo’n hond alleen uit de kennel komt om te sporten…En dat gebeurd hoor, maar lang niet bij iedereen die zijn hond buiten houdt.Zoals jullie er van overtuigd zijn dat een “balkonhondjeâ€
Laatst gewijzigd door Zoie op 25 aug 2005 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

scooby doo schreef:

weeral het domste argument wat ik ookit gehoord heb.
heb je er ooit al eens bij stilgestaan dat een koe een olifant een dolfijn of een hond helemaal niet getraind wil worden .

het kan zijn dat jouw beest niet bij jouw wil zijn maar noodgedwongen is om het te ondergaan .

wie zegt dat jou hond zijn voer lekker vind , kan hij even uit de kast wat anders komen nemen . of laat je dat dan niet toe .

een hond is gedwongen om alles wat zijn baas doet te ondergaan

er is geen enkele hond die zegt : nou laten we vanavond niet trainen ik wil even op dat teefje van de buren kruipen
mijn hond is maar wat blij om mij te zien, 's morgens, 's avonds, 's middags, tussendoor, zelfs al ben ik maar even naar de WC geweest, telkens krijg ik een hartelijke begroeting. moest het niet klikken tussen mij en mijn hond, dan zou ik denk ik kiezen voor een herplaatsing, want ik wil niet dat ze iets tegen haar zin doet.

over dat voer: mijn hond heeft nog nooit gesteeld, er mag vanalles op tafel liggen, ze pakt het niet. haar doos koekjes staat soms op de gond, maar ze komt er niet aan. en dat heb ik zelfs nooit hoeven af te leren, ze doet het gewoon niet (of als ze al eens zichzelf een koekje toe-eigend, dan neemt ze er maar één (eerlijke hond hé). voor de angst omdat straf volgt, laat ze het dus niet liggen, want als een hond iets te pakken krijgt, dan is het altijd de schuld van de baas, die moet maar niets laten liggen.

en mijn hond is een teefje, die zegt niet dat ze op de hond van de buren wil rijden :pffff:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

scooby doo schreef:
starfleet schreef:

Anne

was een intikkertje
:roll:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

scooby doo schreef:daar gaat het helemaal niet om , een teef dient gewoon loops te worden

vandaar ook het dierenartsbezoek , het gaat niet om die dekking te doen slagen het gaat om de gezondheid van die teef . een teef die niet loops wordt daar scheelt wat mee ==========> dierenarts
een hond slaat ook weleens een loopsheid over :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Uiteindelijk fok je een vruchtbaarheidsprobleem in je ras :roll:
precies. Daarom zou ik er dus geen pup van willen hebben. Het moet op een natuurlijke manier gebeuren en anders maar niet, hoe leuk en goed de combi ook is.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

starfleet schreef:Als je je hond zo moet sturen als in de africhting en zo strak met correcties werkt vind ik het vreemd dat je een hond niet zo af kunt richten dat hij onvoorwaardelijk naar je luistert als je een "down" geeft als er een kat aankomt.

EG is natuurlijk niks, dat is eenvoudige basis.

Anne
dat mag je vreemd vinden, ik vind dat niet vreemd. Ik wil niet de buitdrift waar hij op werkt beschadigen. Daarnaast vind ik het onzin. Ze lopen niet los in de woonwijk. Alleen in het bos. Daar lopen geen katten tenminste die heb ik nog nooit gezien daar dus ik vind het totaal geen nut hebben.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

starfleet schreef:
scooby doo schreef:
beetje domme stelling imo
Het is geen stelling het is een feit. Een niet goed luisterende Bouvier kan ik nog aan een gewone riem houden. Ik zeg niet dat iemand die klein is geen Bouvier kan of mag hebben.

Anne
nou knap hoor :roll: Wat een opmerking zeg alsjeblieft!
Afbeelding
starfleet
Erelid

malinois schreef:
Als je alles uit de context haalt is het gemakkelijk ogenrollen.

Anne
malinois
Zeer actief
Contacteer:

starfleet schreef:
malinois schreef:

Anne
hoe had je hem dan bedoeld? Zo staat het er toch echt, jij kan elke bouvier aan, ja toch? :roll:
Afbeelding
Ascha
Actief
Contacteer:

malinois schreef:
starfleet schreef:
malinois schreef:

Anne
hoe had je hem dan bedoeld? Zo staat het er toch echt, jij kan elke bouvier aan, ja toch? :roll:
En dan nu zonder lullig te willen zijn Anne..
Maar zo ben jij ook tegen mij bezig geweest..
En daar is dit nog netjes bij.. :wink:
Bij mij werd ook alles uit zijn context gehaald..
Dus ja, dat kun je natuurlijk wel terug verwachten he..
Maar ik hou me er verders buiten..
Dat bouvierverhaal was op mij bedoeld natuurlijk..
Het gaat goed met de wandelingen "nieuwe stijl"..

Shaggy is het er niet helemaal mee eens geloof ik en keek me nogal verbaasd (als het niet verwijtend was) aan..
Ik heb hem wel al moeten corrigeren omdat meneer dacht dat een kind bij een vrouw een hond was en hij zich weer wilde gaan aanstellen..

Dat was zo afgelopen.. Dat aanstellen en die kop van hem.. ik moest mijn best doen niet te lachen..
Het is ook zo'n schatje..
Ik geloof wel dat dit gaat werken.. en hij gewoon weer eventjes opfriscursus nodig heeft..

En Amber?? Die liep als altijd en we zijn geen enkele kat tegen gekomen..
Dus wat dat betreft is de training nog niet compleet geweest zo he..
Ik ga dit een tijdje volhouden.. vooralsnog lijkt het resultaat op te leveren.. :ok:
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Mijn g-d.....

Na weer eens 30 pagina's gelezen te hebben. Heb ik niet meer gezien dan gescheld, denigrerend taalgebruik en ga zo maar door. Omeen goedxe discussie te voeren hoef je het nier per defintie met elkaar eens te zijn hoor!!!!

Je kan ook besluiten dat je van mening verschilt!

In mijn verkoop trainingen of communicatie traingen leer ik de mensen altijd open vragen te stellen. je weet wel vragen die beginnen met een vragend voornaam woord. Wie waar waarom wat hoe etc......

Bij het stellen van dat soort vragen krijg je antwoord op je vraag. Door deze interactie krijg je een daadwerkelijke discussie die voor menigeen hier op het forum leerzaam zou kunnen zijn.

Doen wij dit hier? NEE hier lopen we te schelden, af te kraken en stellingen neer te zetten zonder ook maar de moeite te doen om met elkaar te praten. Te leren van de verschillen van de disciplines in hondensport. Te praten over wat wij zelf niet zouden doen, wat volgens ons beter werkt en de argumentatie daarbij. Wanneer je een serieus antwoord wil van iemand bereik je dat namelijk niet door scherpe opmerkingen of beledigingen te uiten. Dat bereik je door interesse te tonen en te vragen. Wannneer je dus wel beledigende opmerkingen maakt of scherpe opmerkingen is je doel dus blijkbaar niet een volwassen discussie te voeren en heeft het verder weinig nut te reageren behalve als het voor je eigen genoegdoening is (doe het dan per PB)

Het feit dat iemand IPO,KNPV VDH traint is niet inherent aan mishandeling en afstraffing of het opvoeden van een eenzame, gefrustreerde hond. Puur het feit dat iemand deze tak van sport beoefend, hoeft dan ook geen reden te zijn tot aanval, beledigign etc. Ik zal binnenkort een filmpje maken van mijn vriend samen met zijn mechelaar. Hij heeft er een tjdje over gedaan om uit te vinden hij zij werkte maar is er nu achter. Als je ziet hoeveel pleizier de hond erin heeft om met hem te werken......

Goed...... waarschijnlijk typ ik tegen blindenmans ogen maar goed ik wilde het even kwijt. Ik ben ervan overtuigd dat wij veel kunnen leren van elkaar. Er is hier namelijk erg veel kennis. Maar niet op deze manier.....
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
starfleet
Erelid

malinois schreef: hoe had je hem dan bedoeld? Zo staat het er toch echt, jij kan elke bouvier aan, ja toch? :roll:
Het ging over prikbanden en je hond kunnen houden. Ik kan alleen een lieve Bouvier aan die trekt aan de lijn, die trekt me niet omver, niks meer niks minder, dat heeft puur met fysiek tye maken, welke je genen je hebt meegekregen van je voorouders. Voor een gemene hol ik heeeeeel hard weg bij wijze van spreken :N: Ik weet dat ik dan moet blijven staan en bidden om hulp.

Jij trekt het uit zijn verband en doet voorkomen of ik a la macho's beweer dat ik elke grote, moeilijke hond wel even aankan, van "kijk mij nou". Dat heb ik niet beweerd, dat laat ik aan bepaalde soorten mensen in de KPNV over om daar over op te scheppen samen met hun moyenne qua kieren.

Anne
scooby doo

nu heb ik ook nog geen antwoord gehad door dat gezeik .

kijk ik wil bij mijn nieuwe pup de clicker gebruiken .

maar de pup gaat eerst in huis opgroeien , hoe doe ik dat nou met die clicker ?

alleen die clicker gebruiken als ik hem wat leer ?
of ook in huis gebruiken (wat me wat moeilijk lijkt )
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Het boekje "Een hond en een dolfijn" van Karen Pryor is een eenvoudig te lezen en beknopt maar zeer verhelderend boekje over het gebruik van de klikker. Echt een boekje wat je gelezen moet hebben voor je een klikker gaat gebruiken.
starfleet
Erelid

scooby doo schreef: alleen die clicker gebruiken als ik hem wat leer ?
of ook in huis gebruiken (wat me wat moeilijk lijkt )
Wat bedoel je met in huis gebruiken?

Anne
scooby doo

Wil de hond schreef:Het boekje "Een hond en een dolfijn" van Karen Pryor is een eenvoudig te lezen en beknopt maar zeer verhelderend boekje over het gebruik van de klikker. Echt een boekje wat je gelezen moet hebben voor je een klikker gaat gebruiken.
bedankt :ok: ik zal er eens achter zoeken .

informatiesites , links naar websites zijn allemaal welkom .

het begin heb ik al gelezen over de clicker .

een schoendoos in huis , kijkt de hond ernaar clicker en snoepje
dat lijkt me zeer handig bij de 'vooruit' in de hondensport je kunt hem sturen naar de plek die je wil zonder een apportje een lange lijn nodig te hebben :wink: . krijgt de hond ook meer zelfvertrouwen
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”