Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Benchgebruik of benchmisbruik ?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Pak-de-bal schreef:Een discussie? Prima, maar niet òp de persoon gericht en respecteer eens een ander zijn mening !) :neenee:
(voordat weer iedreen gaat meepraten :roll:)[/b]

maar we gaan nù weer verder met de discussie
Ik respecteer ieders mening mits onderbouwd en getuigend van deskundigheid.
In mijn ogen bezit jij noch de kennis, noch het inzicht, noch empathisch vermogen. Je bent met recht de meest ondeskundige veroordelende niet meelevende forum nitwit :roll:
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Addy schreef:
Pak-de-bal schreef:Een discussie? Prima, maar niet òp de persoon gericht en respecteer eens een ander zijn mening !) :neenee:
(voordat weer iedreen gaat meepraten :roll:)[/b]

Ik respecteer ieders mening mits onderbouwd en getuigend van deskundigheid.
In mijn ogen bezit jij noch de kennis, noch het inzicht, noch empathisch vermogen. Je bent met recht de meest ondeskundige veroordelende niet meelevende forum nitwit :roll:
in jòuw ogen??????? :eek:

maar dàt wil ik helemaal niet, heb ik jòuw mening ooit eens gevraagd??

Jij dènkt dat je ALLES het beste weet ?????????????????? :smile: :smile: :smile:
en jij dènkt een goede deskundige te zijn??????????? :smile: :smile:

en daarom omdat je dat van jezelf dènkt, ga je een ander naar beneden halen? :neenee:

Foei, foei !! :neenee:

Ik heb tenminste vaak genoeg geschreven , dat ik een leek ben, maar ook heel vaak genoeg heb ik ook gelijk gehad :ok:

maar ik ga niet van mijzelf zeggen, dat " in mijn ogen " mensen niet deskundig zijn
dan verhef je jezelf boven hun, en dat is een slechte eigenschap , want niemand weet het goed
:neenee:

Er zijn heel wat problemen hier geweest, die niet goed zijn op te lossen en dan vallen de " deskundigen" aardig door de mand, vind ik
jawel , hèt antwoord is dan : zoek maar een goede GT :roll:
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 29 feb 2008 07:36, 6 keer totaal gewijzigd.
Addy

Pak-de-bal schreef: Jij dènkt dat je ALLES weet ?????????????????? :smile: :smile: :smile:
en jij dènkt een deskundige te zijn??????????? :smile: :smile:
Nee hoor, er zijn hier forummensen die nog veel deskundiger zijn op bepaald gebied en daar leer ik weer van :ok:
Wil ik iets over mechelaars weten dan vraag ik het aan Mayo of Crutz, wil ik iets over hollandse herders weten dan ga ik naar Inge, wil ik iets over voeding weten kom ik automatisch uit bij Ien, Roelfien of Hutsje en ga zo maar door. Er zijn hier een aantal mensen waar je enorm veel van kunt leren mits je er maar voor openstaat :wink:
Wil je leren hoe je met humor met je hond omgaat, lees dan eens de stukjes van Geer :ok:
Iets over algemeen gedrag weten, ga naar Ranetje of Jaap :ok:
Wil je iets over buitenlandse zwerfhonden weten, dan heb je Eline, Tineke , Linda en noem maar op :ok:
In mijn ogen allemaal mensen waar je een boel van kan leren.
En hier komt nou jouw vreselijke makkes PdB, je staat nergens voor open, je oordeelt en veroordeeld alleen maar en vind niets leukers dan bepaalde honden en mensen in bepaalde vakjes te douwen.
En dat is nou precies waarom die weerstand tegen jou ontstaan is.
Als mensen ellende hebben weet je niet hoe snel je nog even ertegen aan moet schoppen.
In mijn ogen ben je dus met recht de enige echte forumnitwit !
Fijne dag nog PdB :roll:
Pak-de-bal

Addy schreef:
Pak-de-bal schreef: Jij dènkt dat je ALLES weet ?????????????????? :smile: :smile: :smile:
en jij dènkt een deskundige te zijn??????????? :smile: :smile:
Nee hoor, er zijn hier forummensen die nog veel deskundiger zijn op bepaald gebied en daar leer ik weer van :ok:
Wil ik iets over mechelaars weten dan vraag ik het aan Mayo of Crutz, wil ik iets over hollandse herders weten dan ga ik naar Inge, wil ik iets over voeding weten kom ik automatisch uit bij Ien, Roelfien of Hutsje en ga zo maar door. Er zijn hier een aantal mensen waar je enorm veel van kunt leren mits je er maar voor openstaat :wink:
Wil je leren hoe je met humor met je hond omgaat, lees dan eens de stukjes van Geer :ok:
Iets over algemeen gedrag weten, ga naar Ranetje of Jaap :ok:
Wil je iets over buitenlandse zwerfhonden weten, dan heb je Eline, Tineke , Linda en noem maar op :ok:
In mijn ogen allemaal mensen waar je een boel van kan leren.
En hier komt nou jouw vreselijke makkes PdB, je staat nergens voor open, je oordeelt en veroordeeld alleen maar en vind niets leukers dan bepaalde honden en mensen in bepaalde vakjes te douwen.
En dat is nou precies waarom die weerstand tegen jou ontstaan is.
Als mensen ellende hebben weet je niet hoe snel je nog even ertegen aan moet schoppen.
In mijn ogen ben je dus met recht de enige echte forumnitwit !
Fijne dag nog PdB :roll:
lees maar even, wat ik bij mijn bericht heb geschreven en vooral dat in het vet
Addy

Pak-de-bal schreef:[lees maar even, wat ik bij mijn bericht heb geschreven en vooral dat in het vet
ja dat heb je er net bijgeschreven nadat mijn reaktie er al stond :smile: :smile: :smile:
Laatst aangepast door Pak-de-bal op Vr Feb 29, 2008 7:36 am; in totaal 6 keer bewerkt :mrgreen:
moderatorteam
Zeer actief

Ongelezen bericht door moderatorteam »

Offtopic gaan mag best, maar dit is weer een PdBtopic aan het worden. Dus weer ontopic.
Met vriendelijke groet
Moderators hondenforum.nl

Niemand is incognito
Pak-de-bal

moderatorteam schreef:Offtopic gaan mag best, maar dit is weer een PdBtopic aan het worden. Dus weer ontopic.
prima, ik hou ook op, maar ik word helaas altijd zo geprikkeld , :19:

als jullie begrijpen wat ik bedoel , dan kàn ik het niet laten
( laten ze toch eens ophouden !!)
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

:smile: :smile: :smile:
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Pak-de-bal schreef:
Ennath schreef:
Geer schreef:
Jaap* schreef:Waarom zou je trouwens geen moeilijke honden mogen hebben?
Schiet mij zo even te binnen.
Nou ja Jaap, dat spreekt natuurlijk voor zich. Brevetje van onvermogen, me dunkt :F:
O maar dan snap ik nu waarom Bauke zo'n makkelijke wereldhond is :N:

Sorry, ik kon het niet laten :mrgreen:
en ik kan het niet laten weer hier op te reageren

Als je het niet snapt , hou dàn je commentaar voor je , wil je? :roll:

een uitleg dan maar weer even:

Natuurlijk mag je 100 moelijke honden in huis hebben, maar beloof mij dan 1 ding:

hou dàn je commentaar op anderen voor je !!!!!! :neenee:
en los eerst even je eigen probleem met je eigen honden op , zodat ze elkaar bv niet steeds in de haren vliegen
of wèl rustig bij elkaar kunnen eten.

snap je het nù wel?? :denken:

( ik werd het gewoon weer even zat , die berichten tegen mij gericht, van sommige forumleden
Een discussie? Prima, maar niet òp de persoon gericht en respecteer eens een ander zijn mening !) :neenee:
(voordat weer iedreen gaat meepraten :roll:)

PdB heb je wel eens een grote roedel bij elkaar gezien???
Een troep wolven bijvoorbeeld (op Animal Planet, of verschillende duitse dierentuinen) of een roedel (half)wilde honden in diverse minder geciviliseerde landen? En heb je dan gezien wat er gebeurt als er voedsel uitgedeeld/gevangen/gevonden wordt? Dan ontstaat er gedurende een paar minuten een hoop herrie en onrust, ieder dier probeert een zo goed mogelijk stuk te pakken te krijgen, en wordt naar elkaar gesnauwd, gedreigd en indien nodig geknokt. En daarna trekt een ieder zich terug om "de buit" op zijn gemak te gaan verorberen. Dit gedrag zit heel diep in de genen van de hondachtigen en kan makkelijk de kop opsteken als je je honden voert. Nou willen wij als bazen niet dat onze honden op deze wijze om hun voer knokken en de beste en minst "beladen" methode daarvoor is apart voeren. Wij voeren bijvoorbeeld in de keuken en buiten. Niet dat apart voeren met deze honden echt nodig is, maar goed: die gewoonte is gegroeid toen het wel echt nodig was. En dan zie ik niet in wat het probleem is als je het apart voeren niet verdeeld over keuken/tuin maar de voor de potentiële probleemhebbers gebruik maakt van een bench. :19:

Waarschijnlijk heb je het idee dat als je maar op de juiste manier traint met de hond, je ze kan leren om rustig en zonder problemen naast elkaar te eten. Ergens heb je nog gelijk ook. Dat kán je intrainen, maar zeker in de aanleer fase roept dat héééél veel onrust en spanning op. Spanning die zich dan op andere momenten weer uit in gesnauw en knokpartijen. Omdat je ingrijpt in de roedel processen als je dit wezensvreemde gedragvan je honden gaat eisen. En daarom zullen handlers die weten wat ze doen er gewoon voor kiezen om op dit soort momenten hun honden te scheidden.

En dat zijn dus deskundigen; en geen "zogenaamde deskundigen".

(edit=typo)
Laatst gewijzigd door Ennath op 29 feb 2008 08:59, 1 keer totaal gewijzigd.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

:zwaai
Afbeelding
Ennath
Zeer actief

jacq1970 schreef::zwaai
Niet naar mij hoop ik :mrgreen:
- of heb ik nou zo'n onzin geschreven :N: -
Pak-de-bal

Ennath schreef:Waarschijnlijk heb je het idee dat als je maar op de juiste manier traint met de hond, je ze kan leren om rustig en zonder problemen naast elkaar te eten. Ergens heb je nog gelijk ook.
dat zou een leuke topic kunnen zijn, want ik ben geloof ik een uitzondering , dat ik maar 1 hond heb

wat doet iederen met deze "buit" verdeling?

volgens mij gaat dat wel goed , hoor :wink:
Pak-de-bal

Gollum schreef::smile: :smile: :smile:
heb je net een mop op de radio gehoord?

zet maar in de koffiecorner, dan kunnen we ook lachen :wink:
Addy

Ennath schreef:
jacq1970 schreef::zwaai
Niet naar mij hoop ik :mrgreen:
- of heb ik nou zo'n onzin geschreven :N: -
Je uitleg was klip en klaar duidelijk :ok:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Pak-de-bal schreef:

Je blijft geprikkeld? :mrgreen:
Pak-de-bal

Gollum schreef:
Pak-de-bal schreef:

Je blijft geprikkeld? :mrgreen:
en JIJ blijft maar kinderachtig doen? :pffff: :roll:
Ennath
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
Ennath schreef:Waarschijnlijk heb je het idee dat als je maar op de juiste manier traint met de hond, je ze kan leren om rustig en zonder problemen naast elkaar te eten. Ergens heb je nog gelijk ook.
dat zou een leuke topic kunnen zijn, want ik ben geloof ik een uitzondering , dat ik maar 1 hond heb

wat doet iederen met deze "buit" verdeling?

volgens mij gaat dat wel goed , hoor :wink:
leg even verder uit wat je bedoelt, want ik vat hem niet helemaal denk ik :denken:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Pfffff :roll: En zo rolt iedereen weer over PdB heen omdat ze een afwijkende mening heeft. Als je het niet met iemand eens bent, kun je dat toch ook gewoon zeggen en het er daarna bij laten als het antwoord je niet bevalt? Het lijkt toch wel aan een enorme behoefte te voldoen om pagina na pagina zo beledigend mogelijk uit de hoek te komen en oude koe na oude koe uit de sloot te halen.

Ik vind ook dat het gebruik van een bench niet nodig is, shoot me :19: Als anderen dat doen om welke reden dan ook zonder dat de hond uuuuren per dag in zo'n kooi wegkwijnt, prima. Maar beweren dat je zonder bench geen honden kunt houden, gaat mij echt te ver. En dat je als benchgebruiker niet wilt zien dat de bench ook behoorlijk misbruikt wordt door mensen, dat begrijp ik niet....
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pak-de-bal schreef:
massam schreef:ik denk dat jij je vergist over bij hoeveel personen het ongeveer net zo is als bij malinois.

ik denk dat jij jouw stukje eens op jezelf moet gaan betrekken zoals de meeste van je uitspraken...

misschien zit jij wel heel fout met jouw idee van wat een hond is :19:

maar zoals altijd zul je of niet reageren of zeggen dat je heel zielig behandeld wordt :roll:
dat is niet waar en dat weet je ! :neenee:

Je zit weer eens een vriendin te verdedigen, maar die "vriendin" van je heeft het alleen maar , op dit forum, over haar honden, die
oh zo moelijk met elkaar kunnen omgaan , en oh zo moeilijk zijn in het algemeen !!

Beter opletten jij ! :neenee:

Net als Addy met haar honden, dat zijn ook van die moeilijkers, met gebruiksaanwijzingen.

Vind jij ze dan " een algemeen beeld " hebben van een hondenbezitter? :denken:

ik niet.... :pffff:

en die 2 zijn het meeste aan het woord :roll:
A. Ik ben geen 'vriendin' van haar... ik ken haar niet eens persoonlijk :smile:

B. IK HEB GEEN MOEILIJKE HONDEN!!!!!!! Waar haal je dat in vredesnaam vandaan???? Ik heb gezegd dat ik 1 vrij moeilijke hond heb en dat die buiten zit dus totaal niets met benches te maken heeft!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Addy schreef:
Pak-de-bal schreef:Net als Addy met haar honden, dat zijn ook van die moeilijkers

Vind jij dat dan " een algemeen beeld " hebben van een hondenbezitter? :denken:
Zeg dorpsgek, waar haal jij de wijsheid vandaan dat ik moeilijke honden heb :denken:
:smile2: jij ook al??
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
ik heb ze nog niet leuk met elkaar zien spelen bv op een foto.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zo roept u maar... wat is het volgende :roll:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Mickie schreef: Dit soort reacties roepen dus het verdedigingsmechanisme op waar jij je zo over verwondert :19:
'Jullie' zijn alleen maar bezig om je eigen benchgebruik te verdedigen. Ik heb uit zichzelf nog geen een benchgebruiker zien antwoorden op de discussievraag. Het gaat alleen maar om 'ikke gebruik een bench en wel om deze reden en dat is geen misbruik'. Of heb jij al wel gezegd wat jij misbruik van de bench vindt dan?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
alm@ schreef:
Pak-de-bal schreef:
Addy schreef: Zeg dorpsgek, waar haal jij de wijsheid vandaan dat ik moeilijke honden heb :denken:
nou, nou, kijk maar naar al die uitspraken van je over je eigen honden

ik heb ze nog niet leuk met elkaar zien spelen bv op een foto.
Ik heb nog genoeg foto's waar Addy's 'moeilijke' honden harstikke leuke met mijn griezelige sluipherdertje spelen en niemand tot last zijn geweest :cheer: :wink:
waarom doet ze dan altijd zo moelijk met die honden:
zo van :
die in de kooi en die er dan weer uit , en die kan niet met die , en die moet dan weer daar heen? :denken:

Zelfde verhalen altijd van Malinois

en dan tòch op anderen , zoals ik, commentaar leveren.
dàt snap ik dan niet. :19:

Terwijl ik heb maar 1 hond , en geen moeilijkheden zoals hun .
juist jij hebt er maar 1 ik heb er 5 dat is het verschil.... en dan heb ik er nog een teef bijzitten en de rest zijn reuen... tja en dan krijg je weleens wat schermutselingen....
Maar dat ga jij niet snappen met je Uberhund... dat is te ingewikkeld...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef: en van Mailnois:

En ik zie al dat ik 5 honden in een miniscule gang bij elkaar moet drukken... hoe veroorzaak je knokpartijen
En ja ik heb een tuin... daar kunnen er dus hooguit 2 bij elkaar in om de beurten... anders hebben ze te weinig ruimte en sommigen kan ik dus niet maar zo bij elkaar laten zonder dat ik erbij ben.
kijk , ik vind het allemaal prima, wat jullie met je honden doen, maar dan moet je geen commentaar hebben op mensen, zoals ik,
die er gewoon 1 hond op na houden en daar geen eet-of knok=partijen moeilijkheden mee heeft.
waarom moet ik 5 honden bij elkaar in een gangetje stoppen van 1 bij 3 meter en niet apart in een bench waar ze NOG VEEL MEER INDIVIDUELE RUIMTE ZOUDEN HEBBEN :roll: ik wordt zo moe van jou muts....echt.....
Nee natuurlijk kan ik ze niet zonder toezicht bij elkaar.... je weet wel.. reuen, macho.. teef... gaat niet altijd goed als je 2 bij elkaar gooit die nog niet duidelijk hun plek weten he... jonge hondjes ooit van gehoord??? :19:
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Zoek stok! schreef:Pfffff :roll: En zo rolt iedereen weer over PdB heen omdat ze een afwijkende mening heeft. Als je het niet met iemand eens bent, kun je dat toch ook gewoon zeggen en het er daarna bij laten als het antwoord je niet bevalt? Het lijkt toch wel aan een enorme behoefte te voldoen om pagina na pagina zo beledigend mogelijk uit de hoek te komen en oude koe na oude koe uit de sloot te halen.

Ik vind ook dat het gebruik van een bench niet nodig is, shoot me :19: Als anderen dat doen om welke reden dan ook zonder dat de hond uuuuren per dag in zo'n kooi wegkwijnt, prima. Maar beweren dat je zonder bench geen honden kunt houden, gaat mij echt te ver. En dat je als benchgebruiker niet wilt zien dat de bench ook behoorlijk misbruikt wordt door mensen, dat begrijp ik niet....
Mee eens. Ik vond het -tot het heen en weer sneren begon- eigenlijk nog best een aardige discussie.
Mensen die wel een bench gebruiken deden hun zegje, mensen die dat niet doen of willen, ook. Iedereen noemde gewoon zijn of haar redenen, motivatie, argumenten. Inmiddels is het een onleesbaar topic geworden. Onleesbaar door al het gesneer, off-topic geneuzel en veel te lange quotes.
Jammer...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:
Jaap* schreef:Waarom zou je trouwens geen moeilijke honden mogen hebben?
Schiet mij zo even te binnen.
Geen idee :denken:
Staat dat ergens? :mrgreen:
ja ik schijn ze te hebben.... weet er zelfs niks van maar dat is me inmiddels opgedrongen :cheer:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
hou dàn je commentaar op anderen voor je !!!!!! :neenee:
en los eerst even je eigen probleem met je eigen honden op , zodat ze elkaar bv niet steeds in de haren vliegen
of wèl rustig bij elkaar kunnen eten.
dat heb ik toch opgelost, netjes apart eten, netjes apart los... geen enkel probleem.... jij kunt je huis niet uit met je oh zo makkelijke uberhund... ik wel hoor met mijn 5 'enorm moeilijke honden' :smile2:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

malinois schreef:
Pak-de-bal schreef: ik heb ze nog niet leuk met elkaar zien spelen bv op een foto.
Afbeelding
Je bent een advocaat van niks als je met zulke bewijslast aankomt :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:Pfffff :roll: En zo rolt iedereen weer over PdB heen omdat ze een afwijkende mening heeft. Als je het niet met iemand eens bent, kun je dat toch ook gewoon zeggen en het er daarna bij laten als het antwoord je niet bevalt? Het lijkt toch wel aan een enorme behoefte te voldoen om pagina na pagina zo beledigend mogelijk uit de hoek te komen en oude koe na oude koe uit de sloot te halen.

ik heb notabene zelf een voorbeeld gegeven van iemand die een hond 20 uur in de bench heeft zitten, DAT vind ik inderdaad dierenmishandeling... 100% maar ik kan zonder bench geen honden houden op dit moment nee... :19: (aangezien ze nog niet allemaal kennel gewend zijn) dat kan niet... en ik denk en weet toch mijn eigen honden beter te kennen als wie dan ook...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:
malinois schreef:
Pak-de-bal schreef: ik heb ze nog niet leuk met elkaar zien spelen bv op een foto.
Afbeelding
Je bent een advocaat van niks als je met zulke bewijslast aankomt :wink:
hangen geen lappen vel bij en geen bloed :pffff:

dit is voor mijn honden lekker leuk spelen :cheer: :cheer:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”