Tamara en Bowie schreef:mellow schreef:Rataplan schreef:Ja en hoe ondervang je dat dan, contractueel?
Want zo'n eis is wel heel mooi hoor , ik pak bijna mijn viool en dat doe ik alleen als ik tot tranen ontroerd raak door zoveel hondenliefde roll maar worden ze dan gechipt ofzo en blijven ze dan op jouw naam staan?
En de 33 keer (wat jij dan vraagt voor een hond 50 of 100 euro?) gaan die naar het goede doel? Naar de honden in Spanje?

vraag voor Mellow................................
Kijk rataplan.
das dus precies wat ik bedoel,met stamboom word er zoveel vast op papier gezet dat het hele vertrouwen weg is he.
ik zet niks op papier behalve het verslag van de eerste 8 weken van de pups foto's en een bups info voor de eerste periode qua verzorging
voeren etc.
ik vraag legetimatie en die krijg ik ook altijd.
en hou goed contact ook al tijdens de dracht en de 8 weken dat ze hier zijn.
dat vind ik veel belangrijker dan ene papiertje waarop staat dat ze 18 maanden garantie krijgen en dat ze verplicht zijn tot
Want onder die voorwaarden heb ik een nieuwe keuken gekocht.
Nee hoor ik vind het prima zoals het is.
dat staat mij ook tegen aan het stamboom fokken het word bijna een kantoor baan met al die contracten.
en ik ben niet voor niks wge van kantoor.
Groetjes mellow.
Dus dit is het antwoord op mijn vraag?
Dit is de meerwaarde voor jou om zonder stamboom te fokken? Omdat jij geen verplichting aan wilt gaan? En omdat je geen kantoor baan wilt?
Maar waarom geef je geen reactie op mijn vraag? Het liefst in een paar korte zinnen waarin je heel duidelijk aangeeft wat de meerwaarde is om te fokken zonder stamboom en mijn vraag wat betreft de MAG test?
Ik ben wel benieuwd naar jouw argumenten.
Volgens mij moeten jullie gewoon leren lezen.
Ik fok niet met stamboom omdat dat papiertje mijn pups geen meer waarde geven voor mij niet en ook voor de kopers niet.
Ook word er niemand verplicht om 2 keer per jaar te komen.
Maar moetne ze wel contact houden ik heb er van geen 1 gehoord dat ze daar geen zin in hebben.
En de meesten mailen zelfs nog vaker dan ik bij kan houden.
Dat ik niet snel genoeg reageer naar jullie mening zal zijn omdat ik naast mijn pc nog een leven heb in tegen stelling tot jullie.
Wat beesten die verzorgd moeten worden..
Dat mijn geld in de keuken zit zal ook wel meevallen denk.
Maar goed dat is ieder zijn eigen keuze wat die met zijn of haar geld doet niet.
Voor het ras wat ik heb geld gewoon de regel dat er niet genoeg pups zijn voor de vraag naar het ras.
er zullen dus altijd rottweilers zonder stamboom gefokt blijven worden dan wel in schuren dan wel gewoon in huis.
Als we het werkelijk zo aan het nrc en rvb te danken hebben dat de rottweiler er nog loopt waarom mag die er dan nog lopen zonder stamboom?
bij de stafford mag dit dus niet meer.
Ik denk dat ze die wet er door moeten voeren voor mensen stoppen met het fokken van honden zonder stamboom.
Bij de stafford is dit gebeurd,maar nog steeds zie ik ze lopen zonder papier van net een jaar oud rara.
Of kruisngen van het 1 en ander in dit soort rassen dat vind ik misselijk kruising rottweiler/pittbull waar ben je dan bewust naar op zoek he.
Kruising rottweiler/bordeauxdog of de beknedste van dit moment de kruising rottweiler/amerikaanse buldog.
Nee mensen we kunnen laag en hoog springen,maar met alleen mij en de andere paar die hier aan geven een nestje te hebben of te willen komen jullie er niet.
en wat de rottweiler mensen betreft het volgende.
als die mag test van jullie werkelijk de enige reden is waarom onze rottweiler er nog is waarom mag er dan met de rottweiler nog gefokt worden papier ne dus die test?
Eigenlijk voel ik er wel wat voor om met mijn teef die gewedlige mag test nog te gaan doen al is het alleen maar om te laten zien dat ze hem wel degelijk zou halen.
Alhoewel met zo'n domme nep pop heb je natuurlijk wel kans dat ze het als speelgoed ziet he en hem uit elkaar trekt.
Gelukkig kan je ze bij bart smit zo bijbestellen.
Echt mocht ik nou ooit met stamboom gaan fokken dan vraag ik van te voren aan een aantal vriendinnen dat als ik zo hysterisch word als de meesten hier of ze me een week op vakantie willen sturen.
Om bij te komen van alle waanzin.
Zo nog even een reaktie en nu ga ik heerlijk op de bank hangen met mijn geweldige hond met stamboom en stamboomloze pups.
Oh ja er vroeg nog iemand wat er mis is met kennels.
In mijn ogen alles daar hou ik namelijk geen hond voor.
Bij mij is een hond een maatje een huis vriend en die zou ik ook niet buiten achter de tralies leggen.
Zeker niet met het weer wat er nu aan komt.
Maar ook dat is ieder zijn eigen beslissing en die gene die hier wel voor kiezen laat ik lekker in hun waarde.
Die hebben een hond gekozen met andere doel einden voor ogen.
Groetjes Mellow.