Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
waar kies jij voor in jou ras
Moderator: moderatorteam
-
Essy
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Bij de Drent heb je toch wel weer 2 verschillende soorten koptype?marian* schreef:Bij de Drent is geen onderscheid in werk-en showlijn,maar vroeger waren er wel 2 types waarvan de één wat ranker was dan de andere.Intussen zijn die aardig met elkaar vermengd.
Ik heb liever een stevigere en grotere hond dan een type dat door kan gaan voor een Heidewachtel
-
jidde
Mag ik ook vragen waarom??yamie schreef: doe mij die bovenste maar :N:
Wat ik trouwens vergeet te zeggen, dat de kop mij moet aanspreken. soms zie ik een prachtige hond, maar met een lelijke kop. Dat vind ik niet mooi. soms zie je een lelijke hond met een prachtige kop, daar kan ik uren naar kijken
-
Manon_
- Actief
-
Essy
Ik vind zo'n glijbaan ook echt helemaal niks. Ik vind het net of het een misvorming is. Dan mag er nog zo'n mooie kop op zitten, ik zou ook voor de hond met de minste glijbaan kiezen.Manon_ schreef:Ik vind bij die duitse herders bij die 1e die 'glijbaan rug' een stuk minder.
En ik vind zo'n glijbaan rug echt helemaal niks, dus dat zou voor mij de reden zijn om die 1e mooier te vinden.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
omdat, als je die hond normaal ziet staan, dus minder gestrekt, de hond een normale rug heeftjidde schreef:Mag ik ook vragen waarom??yamie schreef: doe mij die bovenste maar :N:
Wat ik trouwens vergeet te zeggen, dat de kop mij moet aanspreken. soms zie ik een prachtige hond, maar met een lelijke kop. Dat vind ik niet mooi. soms zie je een lelijke hond met een prachtige kop, daar kan ik uren naar kijken
die andere niet.... veel te hellend, IK vind dat dus niet mooi
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Dat komt omdat je niet precies weet hoe een Heidewachtel eruit hoort te zien; niet zo massief en gedrongen iigjores schreef:Hmm ik hou ervan dat je aan reu echt ziet het is een reu, ik hou van stevige reuen. Die onderste foto van jou die vind ik dus veel te iel, als je me zou zeggen dat het een heidewachtel was zou ik je ook geloven
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ja,dat klopt.Tamara en Bowie schreef:Bij de Drent heb je toch wel weer 2 verschillende soorten koptype?marian* schreef:Bij de Drent is geen onderscheid in werk-en showlijn,maar vroeger waren er wel 2 types waarvan de één wat ranker was dan de andere.Intussen zijn die aardig met elkaar vermengd.
Ik heb liever een stevigere en grotere hond dan een type dat door kan gaan voor een Heidewachtel
Vroeger waren de twee types duidelijker,maar in de loop van de jaren zijn die vermengd geraakt.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
jidde
Die 'glijbanen' hielden het anders qua lopen beter vol dan de getrainde werkhonden zonder glijbanen
die liep alsof hij elk moment neer kon vallen. Dan zou zo een hond door zijn karakter toch wel door moeten kunnen lopen?? door die 'glijbanen' kunnen ze langere afstanden beter afleggen. een showhond houd het vele malen beter vol op langere afstanden. Ze zijn ooit gefokt om te draven, een werkhond kan dat vaak niet lang volhouden.
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij hondjes als Benno vind ik het mooier als ze wat fijner zijn. Sommige hebben een hele grove kop en dat vind ik minder.
Bij de poedel heb ik niet echt een voorkeur. Het is meer dat ik op een mooi gangwerk val en een staart die te veel over de rug valt vind ik niet zo. Maar ik moet zeggen dat ik toen ik Jip uitzocht puur op karakter en werklust afgegaan ben. Jips fokker fokt juist op wat temperamentvollere poedeltjes en dat vind ik helemaal super
Bij de poedel heb ik niet echt een voorkeur. Het is meer dat ik op een mooi gangwerk val en een staart die te veel over de rug valt vind ik niet zo. Maar ik moet zeggen dat ik toen ik Jip uitzocht puur op karakter en werklust afgegaan ben. Jips fokker fokt juist op wat temperamentvollere poedeltjes en dat vind ik helemaal super
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
Zowel bij de ambullen als bij de staffords hou ik van de atletische honden die kunnen werken, en zeker niet van die overbouwde bully types....bah en die zie je juist steeds meer met van die platgeslagen rimpelkoppen...
Jake daarentegen was wel bully maar vond ik wel heel mooi maar ja dat was ook mijn kereltje natuurlijk

Basco vind ik zijn lijf erg mooi, het is spoprtief, straalt kracht uit, gespierd...maar ja dat hoofd he

Jake daarentegen was wel bully maar vond ik wel heel mooi maar ja dat was ook mijn kereltje natuurlijk

Basco vind ik zijn lijf erg mooi, het is spoprtief, straalt kracht uit, gespierd...maar ja dat hoofd he

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
- Marie-Josée
- Erelid
Toch zie ik tegenwoordig akelig veel DH's met erg hellende ruggen die hun achterpoten op een akelige manier naar opzij uitzwaaien.jidde schreef:Die 'glijbanen' hielden het anders qua lopen beter vol dan de getrainde werkhonden zonder glijbanendie liep alsof hij elk moment neer kon vallen. Dan zou zo een hond door zijn karakter toch wel door moeten kunnen lopen?? door die 'glijbanen' kunnen ze langere afstanden beter afleggen. een showhond houd het vele malen beter vol op langere afstanden. Ze zijn ooit gefokt om te draven, een werkhond kan dat vaak niet lang volhouden.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Volgens mij ging het er om of het een ranke hond moest zijn om goed te kunnen funktionerenMARC_S schreef:Dat kan een Corgi ookmarian* schreef:Dus welMol schreef: precies, waarom niet? de hond moet kunnen werken, en zo log zwaar dier kan nooit optimaal functioneren in het veld
mol![]()
![]()
Nee dus

- Marie-Josée
- Erelid
Nee dat hoeft inderdaad niet altijd het geval te zijn, meestal werken jagers het liefst in groepen met verschillende rassen, de een is beter hierin, de ander daarin.marian* schreef:Volgens mij ging het er om of het een ranke hond moest zijn om goed te kunnen funktionerenMARC_S schreef:Dat kan een Corgi ookmarian* schreef:Dus welMol schreef: precies, waarom niet? de hond moet kunnen werken, en zo log zwaar dier kan nooit optimaal functioneren in het veld
mol![]()
![]()
![]()
Nee dus
Al dacht ik dat een Drent ook een all-rounder is, net als de langhaar en de Münsterlander.
-
laeken
- Zeer actief
Mijn opa was jager en hij joeg met Drentse patrijsenmarian* schreef:Volgens mij ging het er om of het een ranke hond moest zijn om goed te kunnen funktioneren![]()
Nee dus
Deze jagende honden tonen mij een stuk ranker in ieder geval

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Ja,is het ook.Marie-Josée schreef:Al dacht ik dat een Drent ook een all-rounder is, net als de langhaar en de Münsterlander.
Maar het wijd revier nemen zoals een Munsterlander,een DSL of welk ander jachtras dan ook doen ze niet.Daarin verschillen ze erg van de anderen.

-
laeken
- Zeer actief
Mijn opa joeg op eend, fazant en haas en sporadisch op ree of zwijn. Zover ik weet ging er bij al deze jachten een Drent mee. Of dat officieel is weet ik niet maar hij kocht zijn honden opgeleid en deze honden konden dat in ieder geval wel.Marie-Josée schreef:Al dacht ik dat een Drent ook een all-rounder is, net als de langhaar en de Münsterlander.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Dat lijkt zo door de gestrekte houding en doordatMARC_S schreef:Deze jagende honden tonen mij een stuk ranker in ieder geval![]()
de rug van een Drent redelijk lang is in vergelijking met de rest van het lichaam waardoor het rank lijkt.

- Mol
- Zeer actief
dat ben ik toch niet met je eens een grove zwaar hond heeft een handicap in het veld hij moet het allemaal toch mee slepen maakt meer herrie en moet dat gewicht ook door drassige partijen mee slepen.marian* schreef:Volgens mij ging het er om of het een ranke hond moest zijn om goed te kunnen funktionerenMARC_S schreef:Dat kan een Corgi ookmarian* schreef:Dus welMol schreef: precies, waarom niet? de hond moet kunnen werken, en zo log zwaar dier kan nooit optimaal functioneren in het veld
mol![]()
![]()
![]()
Nee dus
mol
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Waar kwamen deze honden vandaan?MARC_S schreef:Mijn opa joeg op eend, fazant en haas en sporadisch op ree of zwijn. Zover ik weet ging er bij al deze jachten een Drent mee. Of dat officieel is weet ik niet maar hij kocht zijn honden opgeleid en deze honden konden dat in ieder geval wel.Marie-Josée schreef:Al dacht ik dat een Drent ook een all-rounder is, net als de langhaar en de Münsterlander.

-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
klopt ik heb geen verstand van heidewachtelsMarie-Josée schreef:Dat komt omdat je niet precies weet hoe een Heidewachtel eruit hoort te zien; niet zo massief en gedrongen iigjores schreef:Hmm ik hou ervan dat je aan reu echt ziet het is een reu, ik hou van stevige reuen. Die onderste foto van jou die vind ik dus veel te iel, als je me zou zeggen dat het een heidewachtel was zou ik je ook geloven
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Maar een Drent is ook niet zwaar qua gewicht;ik denk dat ie gemiddeld genomen niet veel zwaarder is dan bijvoorbeeld een Labrador of Golden.Mol schreef:dat ben ik toch niet met je eens een grove zwaar hond heeft een handicap in het veld hij moet het allemaal toch mee slepen maakt meer herrie en moet dat gewicht ook door drassige partijen mee slepen.marian* schreef:Volgens mij ging het er om of het een ranke hond moest zijn om goed te kunnen funktionerenMARC_S schreef:Dat kan een Corgi ookmarian* schreef: Dus wel![]()
![]()
![]()
Nee dus
mol

- Marie-Josée
- Erelid
Een Drent is robuuster en zwaarder dan een Heidewachtel of langhaar (bij de langhaar heb je trouwens veel verschillende erkende types!) maar dat hoeft toch geen nadeel te zijn? Zolang ze niet TE zwaar zijn dan.Ik neem aan dat ze aardig wat uithoudingsvermogen hebben juist ook door die kracht.Ze lijken ook steviger door de kortere nek en bredere schedel.
Tomas de langhaar is bv veel zwaarder gebouwd dan heidewachtel Bruno, heeft een hele diepe borst maar hij is ongelofelijk soepel en kan zelfs een haken slaande haas bijhouden.
Tomas de langhaar is bv veel zwaarder gebouwd dan heidewachtel Bruno, heeft een hele diepe borst maar hij is ongelofelijk soepel en kan zelfs een haken slaande haas bijhouden.
-
laeken
- Zeer actief
Durf ik je niet te zeggen want mijn opa is overleden. Ik kan het wel aan mijn oma vragenmarian* schreef:Waar kwamen deze honden vandaan?MARC_S schreef:Mijn opa joeg op eend, fazant en haas en sporadisch op ree of zwijn. Zover ik weet ging er bij al deze jachten een Drent mee. Of dat officieel is weet ik niet maar hij kocht zijn honden opgeleid en deze honden konden dat in ieder geval wel.Marie-Josée schreef:Al dacht ik dat een Drent ook een all-rounder is, net als de langhaar en de Münsterlander.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Dan hoop ik niet dat ze zijn zwakke polsen heeft geerfd! Hij is wel heel erg doorgezakt.jidde schreef:Ik ga voor de showlijnen, hoewel een mooie grauwe, daar kan ik ook op kwijlen
Deze vind ik wel mooi, niet TE, gewoon normaal (oke, tis ook wel de vader van Tuana)
Zulke grauwe werkhonden vind ik ook prachtig!

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
't Is pure nieuwsgierigheid,maar als je een naam kunt noemen weet ik ongeveer welk type het moet zijn geweest.MARC_S schreef:Durf ik je niet te zeggen want mijn opa is overleden. Ik kan het wel aan mijn oma vragenmarian* schreef:Waar kwamen deze honden vandaan?MARC_S schreef:Mijn opa joeg op eend, fazant en haas en sporadisch op ree of zwijn. Zover ik weet ging er bij al deze jachten een Drent mee. Of dat officieel is weet ik niet maar hij kocht zijn honden opgeleid en deze honden konden dat in ieder geval wel.Marie-Josée schreef:Al dacht ik dat een Drent ook een all-rounder is, net als de langhaar en de Münsterlander.Ze waren volledig opgeleid en een jaar of 2-3 als ze aangekocht werden in ieder geval. De laatste was een scheet en is zelfs een soort van geleidehond geworden toen mijn opa blind werd. Ik vind het een erg lief ras

-
laeken
- Zeer actief
Ik ken helaas alleen de roepnaam van een van de honden en dat stond zeker niet op haar stamboom. Snuf!marian* schreef:'t Is pure nieuwsgierigheid,maar als je een naam kunt noemen weet ik ongeveer welk type het moet zijn geweest.MARC_S schreef:Durf ik je niet te zeggen want mijn opa is overleden. Ik kan het wel aan mijn oma vragenmarian* schreef:Waar kwamen deze honden vandaan?MARC_S schreef: Mijn opa joeg op eend, fazant en haas en sporadisch op ree of zwijn. Zover ik weet ging er bij al deze jachten een Drent mee. Of dat officieel is weet ik niet maar hij kocht zijn honden opgeleid en deze honden konden dat in ieder geval wel.Ze waren volledig opgeleid en een jaar of 2-3 als ze aangekocht werden in ieder geval. De laatste was een scheet en is zelfs een soort van geleidehond geworden toen mijn opa blind werd. Ik vind het een erg lief ras
- marian*
- Erelid
- Contacteer: