Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

WAT een hond! Geweldig!

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Maxiem schreef:Nou, ik weet niet hoe het hoort. Maar Max die volgt veel losser zeg maar, die loopt gewoon ontspannen naast me en dan af en toe haar snuit tegen mijn hand om even contact te zoeken.
Ik vind dit er uitzien alsof ze een stukje worst onder haar shirt heeft. Ik zou me niet gemakkelijk voelen als Max zo volgde.
Het gaat om het spelletje, en het spelletje is dat de hond op die manier volgt.
Ik denk niet dat deze mevrouw altijd zo door haar woonplaats paradeert, en ook niet dat deze hond altijd op deze manier meeloopt.
Het is alleen tijdens training en wedstrijden hoop ik, een behendigheidshond springt tijdens het gewone uitlaten ook niet over alle hekjes.
Felix kán wel zo volgen, en dat is idd wel eens makkelijk is sommige situaties, maar ik vind er ook niks aan.
Felix' normale manier van meelopen past mij beter.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

balou kan ook mij zo mooi aankijken met appel, en is geen eens een malle herder of dober :pffff:
maar zo "erg" als in t filmpje doetie ook weer niet.

en op de hondenschool roepen we vaak "vrouw gooit" als diegene een bal gooit voor haar hond :mrgreen:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

little-wolf schreef:balou kan ook mij zo mooi aankijken met appel, en is geen eens een malle herder of dober :pffff:
maar zo "erg" als in t filmpje doetie ook weer niet.

en op de hondenschool roepen we vaak "vrouw gooit" als diegene een bal gooit voor haar hond :mrgreen:
:mrgreen: :smile: :smile:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

little-wolf schreef:en op de hondenschool roepen we vaak "vrouw gooit" als diegene een bal gooit voor haar hond :mrgreen:
:smile: :smile: :smile:
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

ik richt me altijd op een vast punt, een paaltje ofzo... dan ben ik halverwege de strek en dan zit ik me te bedenken wel paaltje het van de 20 ook alweer was... tja en dan kijk je een keer achterom en dan lijkt het wel of je straalbezopen bent geweest want het spoor loopt dan alle kanten op Voor de hoeken kies ik polletjes, bloempjes of koeienvlaaien maar met hetzelfde probleem... meestal kom ik teruglopen, met een hoek geplaatst bij een geel bloemetje, en dan zit ik te kijken staat het hele weiland vol gele bloemetjes
Ook voor mij heel herkenbaar :smile: ik heb er lang geen last meer van gehad in de knpv. En nu.... ga ik straks toch weer speuren, en heb al weer nachtmerries... ik weet ook nooit meer waar ik precies geweest ben :smile:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Maxiem schreef:
malinois schreef:
Maxiem schreef:Ik vind het volgen eerlijk gezegd niet heel geweldig.
wat is er niet goed aan, de hond heeft alleen maar oog voor z'n vrouwtje en kijkt onophoudend omhoog en dat is de bedoeling :wink:
Nou, ik weet niet hoe het hoort. Maar Max die volgt veel losser zeg maar, die loopt gewoon ontspannen naast me en dan af en toe haar snuit tegen mijn hand om even contact te zoeken.
Ik vind dit er uitzien alsof ze een stukje worst onder haar shirt heeft. Ik zou me niet gemakkelijk voelen als Max zo volgde.
maar zo loopt ze ook vast niet op straat :mrgreen: Ik loop ook niet met zo'n volgende hond op straat, wil ik helemaal niet. Gebruik op het veld commando volg.. dat is dus met de kop omhoog. Op straat gebruik ik 'naast' en dan mag hij dus gewoon snuffelen voor me lopen alleen niet de lijn compleet op spanning zodat ik gelanceerd wordt, ik moet wel gewoon kunnen lopen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:
malinois schreef:
Jaap* schreef:
ranetje schreef:Ik ben blij dat jij ook een probleem hebt met gooien :mrgreen:
Als ik markeerapporten op moet gooien krijg ik ze ook wel eens op mijn hoofd :N:
Ik heb GEEN problemen met gooien :boos: :mrgreen:
jij bent een man :pffff:
Ja, maar ik plas soms ook wel eens zittend :mrgreen: :wink:
:smile: dan ben je nog geen vrouw :pffff:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

maart schreef:
maart schreef:
malinois schreef:overigens zijn er veel meer manieren van volgen... ik vind dit heel bijzonder om te zien ken zelf niet veel honden die op deze manier volgen, maar het schijnt 'in het bloed' te zitten want de hond van Maart, dochter van deze hond als ik me niet vergis, volgt ook zo. :mrgreen:

Afbeelding
jaaaaaaaaaa, daar is de papa weer :cheer: :smile:
even vergelijking met yagus:

Déesse vanmorgen:
Afbeelding
dat bedoel ik, dat zit hem in de genen :pffff:
Afbeelding
maart
Zeer actief

van mij? kben nochtans de eerste van mijn familie die in de sport gaat :19:

maar ik geloof ook wel dat het voor een stuk in de genen zit, kheb al te veel yagus pups zo zie lopen, of die als pup met gemak hun kop achterover op hun rug leggen :19:
mecheltjes
Zeer actief

Ongelezen bericht door mecheltjes »

malinois schreef:
maart schreef:
maart schreef:
malinois schreef:overigens zijn er veel meer manieren van volgen... ik vind dit heel bijzonder om te zien ken zelf niet veel honden die op deze manier volgen, maar het schijnt 'in het bloed' te zitten want de hond van Maart, dochter van deze hond als ik me niet vergis, volgt ook zo. :mrgreen:

Afbeelding
jaaaaaaaaaa, daar is de papa weer :cheer: :smile:
even vergelijking met yagus:

Déesse vanmorgen:
Afbeelding
dat bedoel ik, dat zit hem in de genen :pffff:
dat viel me ook direct op toen ik de foto's van dagmar op een ander forum zag
Afbeelding

Anneke, Dylan en Ozzy
malinois
Zeer actief
Contacteer:

maart schreef:van mij? kben nochtans de eerste van mijn familie die in de sport gaat :19:

maar ik geloof ook wel dat het voor een stuk in de genen zit, kheb al te veel yagus pups zo zie lopen, of die als pup met gemak hun kop achterover op hun rug leggen :19:
nee niet van jou :smile: Van de hond :idea: :mrgreen:
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

malinois schreef:
maart schreef:van mij? kben nochtans de eerste van mijn familie die in de sport gaat :19:

tja, tis en blijft een belg heh :mrgreen:

(grapje)
maart
Zeer actief

malinois schreef:

oeps :oeps:

:mrgreen:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Hahaha.....eerlijk is eerlijk....
Ik was allang blij dat ik dit ooit voor elkaar gekregen heb met Marouck
Afbeelding

Biène volgt veel netter :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Seven6
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie x border collie

Ongelezen bericht door Seven6 »

altijd mooi een goed volgende hond
dat vind koda het moeilijkste tenzei we joggen dan volgt hij super rare hond hahaha :ok:
max
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door max »

Ik ben met Max nog lerende het gaat de goede kant op :D
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”