Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat vinden jullie van de kangal

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

kangalfan
Zeer actief

Ongelezen bericht door kangalfan »

Youtube is overigens vol met videos over de kangals.

Deze video is wel leuk:

Hier een Turks nationalistische video over de kangal:

Let op de kangal op 1:03 Dat is ECHT een KOE van een kangal.
kangalfan
Zeer actief

Nog een leuke video. Vanaf 2:55 begint de moeder met de baby te spelen.

kangalfan
Zeer actief

GOOOO KANGAAAAAALLLL!!!!!!!!

HUP KANGAL! HUP KANGAL :cheer: :cheer: :cheer: :mrgreen:
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Wat een campagne... :N:
Heb je aandelen in de Kangalfokkerij of zo..? :mrgreen:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Inderdaad een ras voor de hardcore rotjochies die graag een grote hond willen, ik denk dat het geweldig lieve lubbesen zijn als je ze maar goed opvoedt (en je de ruimte hebt).
Maar geen haar op mn hoofd dat er over denkt zo'n kalf in huis te nemen :D.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

ik vind ze echt 3x niets :smile:
Lemuria

kangalfan schreef:Hier een Turks nationalistische video over de kangal:

Huh ja maar hoe lang is de gemiddelde Turk? 1.60-1.70 meter? Als Shadow tegen hem opsprong zou hij ook uitzien als een KOE :smile:. Terwijl zijn schofthoogte toch echt 'maar' 54 cm is.
kangalfan
Zeer actief

Lemuria schreef:
kangalfan schreef:Hier een Turks nationalistische video over de kangal:

Huh ja maar hoe lang is de gemiddelde Turk? 1.60-1.70 meter? Als Shadow tegen hem opsprong zou hij ook uitzien als een KOE :smile:. Terwijl zijn schofthoogte toch echt 'maar' 54 cm is.
Jij doet nu net alsof Turken net zo groot als hobbits zijn.
Lemuria

kangalfan schreef:
Lemuria schreef:Huh ja maar hoe lang is de gemiddelde Turk? 1.60-1.70 meter? Als Shadow tegen hem opsprong zou hij ook uitzien als een KOE :smile:. Terwijl zijn schofthoogte toch echt 'maar' 54 cm is.
Jij doet nu net alsof Turken net zo groot als hobbits zijn.
Welnee, ik ben realistisch! Kijk jij nooit op straat naar die kleine macho's van hooguit 1.60m.? Het is wel feit dat zij gewoon minder lang worden en daar bedoel ik niets verkeerds mee, maar ik zie niet vaak een Turk van mijn lengte (= 1.77m.)

Hobbits zijn (wat ik heb begrepen uit LOTR) ongeveer 4 voet hoog (1-1.20m.), dus nou overdrijf je ook lichtelijk :mrgreen:.
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Er loopt hier ook een Turk met een Kangal en ik vind ze niet mooi.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Nanna schreef:
MonaToetje schreef:Er loopt hier ook een Turk met een Kangal en ik vind ze niet mooi.
Vind je de turk niet mooi, de kangal niet mooi of beiden niet mooi? :wink:
oeps :mrgreen: :N: :smile: :smile: ..uhhh.. beiden, omdat die hond een verlengstuk van zijn *** is! :mrgreen:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
kangalfan
Zeer actief

Hier is een acht maanden oude kruising tussen een pitbull en een kangal:

Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

kangalfan schreef:Hier is een acht maanden oude kruising tussen een pitbull en een kangal:

Afbeelding
En de bedoeling van deze foto is :19: :denken:
kangalfan
Zeer actief

Nanna schreef:afgeknipte oren, afgeknipte staart, maar dan wel die dubbele hubertusklauwen achter laten zitten :denken:
Ik vind het niks bijzonders, gewoon een straathondje zoals je er dertien in een dozijn ziet.
Waarom kraak je mij altijd af? :N:
Mabeline
Actief

Ongelezen bericht door Mabeline »

kangalfan schreef:
Nanna schreef:afgeknipte oren, afgeknipte staart, maar dan wel die dubbele hubertusklauwen achter laten zitten :denken:
Ik vind het niks bijzonders, gewoon een straathondje zoals je er dertien in een dozijn ziet.
Waarom kraak je mij altijd af? :N:
Nanna het feit dat jij dit allemaal niets vind, is prima (dit soort foto's hoeven voor mij ook niet) maar reageer dan gewoon niet.

Ieder zijn eigen ras en ding, toch?
Waar een wil is, is een weg, ook al is hij soms moeilijk
kangalfan
Zeer actief

Hee mensen laat nanna met rust!
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

kangalfan schreef:Hier is een acht maanden oude kruising tussen een pitbull en een kangal:

Afbeelding
Ja en? :denken:
Ik kan hier weinig moois aan ontdekken trouwens.Misschien dat ie vóór zijn mishandeling nog leuk om te zien was maar nu echt niet in mijn optiek.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Martijn schreef: Laat mij zien waar ik geen begrip heb voor het feit dat iemand iets leuk vind en ik het niet begrijp?
Normaal wil ik me niet graag in discussies mengen en al zeker niet als dat in discussie met jou is....

Maar bij bovenstaande opmerking moest ik gelijk aan dit topic denken:

http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=111676

Kijk zelf maar wat je er verder mee doet (niks waarschijnlijk) :19:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Shibby
Zeer actief

Martijn schreef:
Shibby schreef:
Martijn schreef: Laat mij zien waar ik geen begrip heb voor het feit dat iemand iets leuk vind en ik het niet begrijp?
Normaal wil ik me niet graag in discussies mengen en al zeker niet als dat in discussie met jou is....

Ik zie de overeenkomst niet.
Nee dat dacht ik al....

De TS daar ziet de stamboom alleen maar als leuk extraatje, jij kan daar helemaal geen begrip voor tonen en reageert op een, naar mijn mening, zeer botte manier en na 17 pagina's is dat niet veranderd.

Kan je het nu wel begrijpen?
Afbeelding
Shibby
Zeer actief

Martijn schreef:
Shibby schreef:
Martijn schreef:
Shibby schreef: Normaal wil ik me niet graag in discussies mengen en al zeker niet als dat in discussie met jou is....

Ik zie de overeenkomst niet.
Nee dat dacht ik al....

De TS daar ziet de stamboom alleen maar als leuk extraatje, jij kan daar helemaal geen begrip voor tonen en reageert op een, naar mijn mening, zeer botte manier en na 17 pagina's is dat niet veranderd.

Kan je het nu wel begrijpen?
De stamboom, of liever gezegd de genetische achtergrond, van een rashond niet hoeven kennen is geen kwestie van smaak maar van onwetendheid.
Daarnaast valt het met die botheid erg mee.

Slecht voorbeeld, probeer het gerust opnieuw maar ik ga die discussie niet overnieuw voeren.
Kijk en dat bedoel ik dus,

Je bent overtuigd van je eigen gelijk en je eigen mening.
Hoe dat op andere mensen overkomt, kan of wil je blijkbaar niet inzien.

JIJ ziet dat als een slecht voorbeeld, omdat jij overtuigd bent van je standpunt wat je meegeeft in dat topic.

Maar IK zie dat anders. En nog een heel ander persoon zal dat weer op een andere manier zien.

Het wil dus niet zeggen dat, omdat jij dat vindt, mijn voorbeeld ook daadwerkelijk een slecht voorbeeld is. Ik moest gelijk aan dat topic denken, omdat jij daar geen enkel begrip kan tonen voor de 'desinteresse' van andere mensen.

Dat ik het anders zie, maakt mij niet onwetend. :19:
Afbeelding
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Nanna, Kangalfan is Kangalfan en vindt de combi Kangal en Pit bull misschien gewoon opmerkelijk, meer niet..? :wink:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

En het is MIJN broek, dus ik laat hem naar believen afzakken
:N: :smile: :mrgreen:
kangalfan
Zeer actief

Nanna schreef:
Citaat:
Terug naar de Kangal. Ik heb niets tegen Kangals, integendeel. Ik denk dat het superfunctionele honden zijn, WAAR ZE VANDAAN KOMEN.
En wellicht in NL, bij de juiste baas, zie ik ze ook nog wel op hun plaats zijn.

Dat zegt Kangalfan toch ook?
Zucht. Ja, dat zegt Kangallover(fan?) ook.
Dat gemier over hoe sterk ze zijn, dat ze zelfs een pitbull in de lucht kunnen gooien, begint me echter tegen te staan.
Alsof dat het enige aspect aan de hond is.

Ik ben ook trots op mijn snelle Whippet, maar niet alleen dáárom. Ze is ook slim, grappig en vrolijk.
Het zou een beetje hetzelfde zijn als ik de hele tijd maar gierde over hoe snel ze is, en dat ze alle konijnen in het bos de baas is :wink:
Een persoon had gezegd dat de pitbull de sterktste is. Hierop schreef Marc S dat iemand zijn pitbull snel kwijt zal zijn als hij die hond zou inzetten tegen de kangal. Ik geef hem gelijk en gaf aan dat ik videos gezien heb die deze opvatting ondersteunen. Ook heb ik een foto van een kangal gezien die een pitbull meters de lucht inwerpt. Waarom zou ik dit niet mogen zeggen?

Waarom zou ik de kangal niet mogen waarderen om zijn kracht, moed, snelheid uithoudingsvermogen? Ik vind het interessant hoe deze kwaliteiten van de kangal zich over de eeuwen heen ontwikkeld heeft. De kangal werd gehouden om wolven en beren af te schrikken. Wanneer een kangal te zwak was werd hij door de beer of wolf gedood. Wanneer hij niet moedig genoeg was had de eigenaar niks aan hem en mocht hij zich niet voortplanten. Alleen de sterkste en moedigste kangals mochten zich voortplanten. Zo heeft het ras uiteindelijk de kwaliteiten ontwikkeld die het vandaag de dag heeft. Nu wordt de hond steeds vaker ingezet in Afrika in gebieden die bewoont worden door grote katachtigen. Hier zal het ras nog sterker worden.
marian*
Erelid
Contacteer:

kangalfan schreef: Waarom zou ik de kangal niet mogen waarderen om zijn kracht, moed, snelheid uithoudingsvermogen?
Natuurlijk mag je de Kangal daarom waarderen,maar het wordt een beetje eentonig als je het alleen maar over bepaalde aspecten van één ras hebt als je op een algemeen hondenforum zit.
Het lijkt wel alsof je alleen maar reclame voor het ras zit te maken,en meestal doet dat geen goed.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Er zijn hier genoeg anderen die hun honden waarderen om hun kracht en omdat ze het op net een minder directe manier brengen dan dat jij dat doet heeft niemand daar commentaar op.
Ik geef je groot gelijk dat je de Kangal een machtige hond vindt en zoals jij de kangal beschrijft beschrijven veel anderen hun honden ook.

Ook Nanna doet dat hoor. Zij post een topic over het dode konijn dat haar whippet heeft gedood in het bos. Dan een stel foto's van het dode konijn dat opgegeten wordt door haar honden. Ook post ze zeer regelmatig foto's van Charles haar deerhound die door zijn formaat andere honden de les kan lezen wat dan als vermakelijk op de foto staat.

De whippet erbij om de boel op te juinen. En nee, dat is geen commentaar want ik hou daar ook van. Wel moeten we even realistisch blijven want het een is precies hetzelfde als het andere. Als een Kangal zijn moed aan het bewijzen is een in een filmpje is dat precies hetzelfde als de snelheid of kracht van je honden laten zien op foto's. Het kaliber hond is alleen anders en de smaak van de poster is anders, dat is alles.

Ik snap gewoon niet waarom iemand niet in zijn waarde gelaten kan worden. :19: Ik vind het dus onbeschoft om iemand en zijn lievelingsras af te gaan zeiken omdat de sfeer van de topics je niet aanstaat. Je kan ook je mond houden en zorgen dat iemand die niet helemaal op je lijkt ook een leuke tijd op dit forum kan hebben zonder dat het alleen om je eigen onderwerpen hoeft te gaan. :ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

marian* schreef:
kangalfan schreef: Waarom zou ik de kangal niet mogen waarderen om zijn kracht, moed, snelheid uithoudingsvermogen?
Natuurlijk mag je de Kangal daarom waarderen,maar het wordt een beetje eentonig als je het alleen maar over bepaalde aspecten van één ras hebt als je op een algemeen hondenforum zit.
Het lijkt wel alsof je alleen maar reclame voor het ras zit te maken,en meestal doet dat geen goed.
Het mag dan misschien wel zo lijken maar deze persoon heeft geen Kangal, wil geen Kangal in een achtertuin en maakt geen "reclame" voor het ras als in dat moet je nemen. Er zijn genoeg mensen hier die een bepaald aspect van hun hond op de voorgrond zetten. De werkhonden met de sport-bijt-foto's? Buck en Jessy die waakhonden zijn? Racende windhonden? Etc. Een poos geleden stonden er steeds weer boerboels die iedereen zo graag ook zou willen hebben. Alsof dat honden van een ander kaliber zijn dan de Kangal? :19: Die mensen krijgen toch ook geen commentaar?

Dat geeft toch niet? Ik vind het juist erg te waarderen dat iemand een ras zelf niet neemt omdat het niet goed kan hier in een woonwijk maar het wel adoreert. Mooi toch juist?
Afbeelding
Mabeline
Actief

Ongelezen bericht door Mabeline »

MARC_S schreef:Ik snap gewoon niet waarom iemand niet in zijn waarde gelaten kan worden. :19: Ik vind het dus onbeschoft om iemand en zijn lievelingsras af te gaan zeiken omdat de sfeer van de topics je niet aanstaat. Je kan ook je mond houden en zorgen dat iemand die niet helemaal op je lijkt ook een leuke tijd op dit forum kan hebben zonder dat het alleen om je eigen onderwerpen hoeft te gaan. :ok:
En dat is precies wat ik in het begin van discussie bedoelde, laat ieder in zijn waarde :ok:

Iedereen heeft zijn eigen ding en ras en wat nog meer, wees blij anders wordt het veel te eentonig :wink:
Waar een wil is, is een weg, ook al is hij soms moeilijk
marian*
Erelid
Contacteer:

MARC_S schreef:Het mag dan misschien wel zo lijken maar deze persoon heeft geen Kangal, wil geen Kangal in een achtertuin en maakt geen "reclame" voor het ras als in dat moet je nemen. Er zijn genoeg mensen hier die een bepaald aspect van hun hond op de voorgrond zetten. De werkhonden met de sport-bijt-foto's? Buck en Jessy die waakhonden zijn? Racende windhonden? Etc. Een poos geleden stonden er steeds weer boerboels die iedereen zo graag ook zou willen hebben. Alsof dat honden van een ander kaliber zijn dan de Kangal? :19: Die mensen krijgen toch ook geen commentaar?

Het vetgemaakte is wat ik er wel een beetje in zie voor verkeerde verstaanders.Snap je wat ik daarmee bedoel?
Dingen van je hond op de voorgrond zetten is helemaal geen ramp,maar het wordt erg eentonig als je echt alleen maar juist dat aspect eruit pikt.Ik zie in elk geval van Inge(sorry Inge maar het is alleen maar om een voorbeeld te noemen)ook genoeg foto's van luierende,zwemmende en spelende honden.
Van Buck en Jessy werden vrijwel alleen speelfoto's geplaatst en foto's van een erg imposante Buck.Geen beschrijving,geen ophemeling.Vrijwel niks :19:

Dat geeft toch niet? Ik vind het juist erg te waarderen dat iemand een ras zelf niet neemt omdat het niet goed kan hier in een woonwijk maar het wel adoreert. Mooi toch juist?
Ik ben blij dat Kangalfan's adoratie zo ver gaat dat hij inziet dat een Kangal hier niet in een postzegeltuintje van 3x3 thuis hoort ja,maar voor de rest blijft de naald een beetje hangen.
Afbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Maarre Kangalfan als je echt zo'n fan bent ken je Dr. Orhan YILMAZ toch ook wel?????
kangalfan
Zeer actief

Melanie 74 schreef:Maarre Kangalfan als je echt zo'n fan bent ken je Dr. Orhan YILMAZ toch ook wel?????
Nee, die ken ik niet. Wie is dat dan?
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”