Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik zag deze op een ander forum, wat voor ras is dit

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

piep

Ongelezen bericht door piep »

Yv*nn schreef:
Hanneke2 schreef:
Dat zou toch niet moeten mogen inderdaad. Nog effe en ze zijn breder dan dat ze lang zijn, en dan die rare kleine koppies erop, alle verhoudingen zijn zoek. Vindt iemand dit nou werkelijk nog mooi?
Ja ik dus, vind dit hondje hieronder {op de oortjes na} juist een heel mooi exemplaar!!!

{maar ja ik ben dan waarschijnlijk ook niet zo goed bij m`n hoofd :pffff: }
Afbeelding
ik vond deze ook de mooiste.
tja ben ik ook niet goed bij mijn hoofd, maar dat wist ik al lang :mrgreen:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Oei ik vind die shorty's een beetje té extreem hoor.. :N:
Maar hoe is dat dan gemixt die 3 kruisingen? kruising engelse-/franse bull met staff of een kruising staff met 1 van die 2?
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Ik las dat het ras nog vrij jong schijnt te zijn, waardoor je nog verschillende types in 1 nest hebt zitten. Op zich ook wel logisch en niet zo erg, alleen lijken sommige schijnbaar nog erg op een engelse staff en dat is in NL niet erg handig, gezien de RAD.

Volgens iemand die meer van dit ras weet zouden de hondjes op deze site voornl F1 generatie zijn en zijn de oortjes het moeilijkst, omdat ze kruizen met Franse bullen, net als de staart, maar die zijn er dus allemaal af bij de hondjes op die site.

Schijnen wel hele leuke energieke hondjes te zijn, clowns, niet hondagressief en 'intelligent'. :wink:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

MARC_S schreef:
Ook vind ik de filmpjes op die site gaaf en heb ik het gevoel dat die hondjes daar een heerlijk leven hebben. :ok:
Vind je? Ik krijg het idee dat er maar één ding met deze hondjes gedaan wordt... Heb je alle filmpjes bekeken?
shorty
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door shorty »

ladybird schreef:
Martijn schreef:
ladybird schreef:
Nanna schreef: Front heeft niets met rug te maken. En een FB is wel degelijk overbouwd, ze hebben "roach". Een FB met een rechte rug is beslist geen goede rasvertegenwoordiger.
Uiteraard is een FB overbouwd. Dat is nu eenmaal het correcte rastypische voorkomen. Die roach is weggefokt bij de Shorty bull. Overigens wil ik niet zeggen dat dat slecht is :wink:

Ik laat het front zien, simpelweg omdat het in mijn ogen niet gezond is. In die van jou wel dan Martijn?
Och..ik vind functie belangrijker dan uiterlijk en op de filmpjes kunnen ze behoorlijk uit de voeten hoor.

Trouwens :
Zo behoort het front van een Fb eruit te zien. En dus niet overbouwd.
Je jokt.
Nee ik jok niet, ik druk me zelf niet goed uit. Dat krijg je als je visite binnen krijgt als je een bericht typed en dan op verzenden drukt :mrgreen:

De zin moet dus zijn : Zo behoort het front van een FB eruit te zien. En dus niet zo extreem overbouwd als van de Shorty bull.

nou ik denk dat ladybirds wel iets meer weet van het ras als jullie en ze weet alles van de bouw en alles wat je wilt weten dat hoef je haar maar te vragen
ze weet heus wel hoe een fransman eruit moet zien
en ben blij met haar want dankzij haar weet ik wel veel meer van de bulletjes af ze is eerlijk en geeft corecte informatie
Chione
Zeer actief

Een fokker op een ander forum zegt al een jaar of 6 met Shorty's bezig te zijn in NL, dus ze zouden hier dus wel al zijn. Tevens weet ik idd ook van enkele andere die denken aan/ bezig zijn? met import.

Hoorde ook dat men in Amerika ca 1500 vraagt, maar daar komen alle kosten v.h importeren dan nog bij.

Ik zie ze zelf niet onder de RAD vallen, althans de hondjes die de franse en engelse bulldog kant op gaan.

~
Afbeelding
~
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Scooby schreef:
MARC_S schreef:
Ook vind ik de filmpjes op die site gaaf en heb ik het gevoel dat die hondjes daar een heerlijk leven hebben. :ok:
Vind je? Ik krijg het idee dat er maar één ding met deze hondjes gedaan wordt... Heb je alle filmpjes bekeken?
Ik word ook niet vrolijk van die filmpjes. Er wordt vooral getoond wat voor grip deze honden hebben. Dat filmpje in de sneeuw vind ik gewoon eng, zoals die meneer de honden laat slippen en uitglijden, totaal onverantwoord als die honden nog lang met hun heupen moeten doen.

Ik word er niet vrolijk van. Het kunnen voor de rest best vrolijke en leuke hondjes zijn, dat weet ik verder niet. Ze zien er voor mij uit als de kruisingen die ze ook zijn.

Anne
gillianne
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door gillianne »

tja smaken verschillen idd. maar ik vind ze helemaal geweldig. ik heb er zelf hier 1 rondlopen die er veel op lijkt. beetje dezelfde soort kruising. energie voor 10, en zo lenig als een aap. en een waanzinnig lief karakter.
heerlijk beest. zou zo een shorty aanschaffen. vooral die beige vind ik machtig.
gr. gillianne en de doggies
Afbeelding
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Carmen »

Ik vind ze niet mooi ,maar ik vind mijn eigen staff al bijna te breed en die is niet half als deze hondjes.
Zoals in het andere topic dan staat 3000,- euro voor een exclusieve kruising.....schandalig
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Nanna schreef:
Carmen schreef:Ik vind ze niet mooi ,maar ik vind mijn eigen staff al bijna te breed en die is niet half als deze hondjes.
Zoals in het andere topic dan staat 3000,- euro voor een exclusieve kruising.....schandalig
Niks schandalig, ik wilde dat ik een dergelijk zakelijk instinct had. :ok:
Lekker stamboomloos kruisinkjes fokken, testen en onderzoeken hoeven niet, en dan de hoofdprijs krijgen van één of andere malloot die zo'n straathond wel ziet zitten :ok:
Gooi zo'n teckel van jou op een whippet en je hebt hele bijzondere "long whippets" :mrgreen:
gillianne
Actief
Contacteer:

de meesten rassen zoals we nu kennen komen voort uit kruisingen. ja vind de bedragen aso hoor. maar de kruising zelf zie ik t probleem niet van in.
Afbeelding
shorty
geregistreerd lid

emmy

gillianne schreef:tja smaken verschillen idd. maar ik vind ze helemaal geweldig. ik heb er zelf hier 1 rondlopen die er veel op lijkt. beetje dezelfde soort kruising. energie voor 10, en zo lenig als een aap. en een waanzinnig lief karakter.
heerlijk beest. zou zo een shorty aanschaffen. vooral die beige vind ik machtig.
hij heeft er een te koop kun je kopen
gr emmy

Afbeelding
shorty
geregistreerd lid

Chione schreef:Een fokker op een ander forum zegt al een jaar of 6 met Shorty's bezig te zijn in NL, dus ze zouden hier dus wel al zijn. Tevens weet ik idd ook van enkele andere die denken aan/ bezig zijn? met import.

Hoorde ook dat men in Amerika ca 1500 vraagt, maar daar komen alle kosten v.h importeren dan nog bij.

Ik zie ze zelf niet onder de RAD vallen, althans de hondjes die de franse en engelse bulldog kant op gaan.
nou ik heb andere informatie ik heb de informatie op mijn mail staan
ik schreef wat een geld zeg
en hij schreeft dit terug
I can give her to you for 3000.00 euro for everything but that's the best I can do
dit is met de reis en wat je op shiphol betaald ????????????
best I can do
voor 1500 euro heb je een fransman hier in nederland
gr emmy
Laatst gewijzigd door shorty op 07 mei 2007 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
gillianne
Actief
Contacteer:

Re: emmy

shorty schreef:
gillianne schreef:tja smaken verschillen idd. maar ik vind ze helemaal geweldig. ik heb er zelf hier 1 rondlopen die er veel op lijkt. beetje dezelfde soort kruising. energie voor 10, en zo lenig als een aap. en een waanzinnig lief karakter.
hij heeft er een te koop kun je kopen
gr emmy

Afbeelding

nee huisje vol nu hoor. heb vier doggies. en dat is genoeg. tenminste dat vind manlief :wink:
Afbeelding
pia zz
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
boxer

Ongelezen bericht door pia zz »

massam schreef:
ladybird schreef:Dat is een shortybull. Kruizing Franse Bulldog, Engelse Bulldog en engelse staf. :evil:

http://www.shortybull.com/adults.htm
och germ wat een stumpertjes :jank:
inderdaad, getver... :eek: :eek:
Afbeelding

waardeer wat je hebt, je weet nooit hoe lang het duurt!!
Chione
Zeer actief

Nanna schreef:Ik kan er met mijn klaarblijkelijk achterlijke pet niet bij dat er mensen zijn die voor een meer dan aanzienlijke hoeveelheid geld kruisingen willen gaan importeren...ik hóór die fokkers in Amerika vanuit hier al gieren van het lachen.
Ik zou zeggen: koop een Franse Bull en een Stafford, plemp die op elkaar en je hebt meteen een heel nest "shorty bulls".

Ik denk trouwens dat ik Topsi maar door Charles laat dekken (Whippet x Deerhound) dan heb ik nl. zeer exclusieve ruwharige koningswhippets :wink: Kan ik denk ik een fikse smak geld voor vragen, er zijn altijd halve zolen die daar in tuinen :ok:
Mwahhh, zo werkt het natuurlijk ook weer niet. Of pleur jij gewoon een willekeurige teckel op jouw teckel en tadaaaa, een nestje teckels :wink:

De fokkers waarvan ik weet dat die met Shorty's bezig zijn, houden ook registratie bij en hebben een breeding programma etc.

Ik meen trouwens dat Whippet's ook nog niet zo lang erkend zijn, een honderd jaar ofzo? Daarvoor waren het dus ook 'simpele ordinaire' kruizingen waar 'halve zolen' mee bezig waren. :wink:

~
Afbeelding
~
shorty
geregistreerd lid

emmy

ja als het zo makellijk ging ik denk dat van ieder ras
mee geknoeit is bev de amerikaanse cockerspaniel
en de afgaanse windhond en de stafords
en noem maar op de jack russel sharpei het is te veel voor op te noemen
starfleet
Erelid

Chione schreef:

Ik meen trouwens dat Whippet's ook nog niet zo lang erkend zijn, een honderd jaar ofzo? Daarvoor waren het dus ook 'simpele ordinaire' kruizingen waar 'halve zolen' mee bezig waren. :wink:
Ik heb niks tegen op het kruisen als je er een heel fokprogramma aan hangt. Ik vind het alleen van de gekke om 3000 euro te betalen voor een kruising, een ras is het nog niet.

Anne
shorty
geregistreerd lid

starfleet schreef:
Chione schreef:

Ik heb niks tegen op het kruisen als je er een heel fokprogramma aan hangt. Ik vind het alleen van de gekke om 3000 euro te betalen voor een kruising, een ras is het nog niet.

Anne
ja meid ik denk dat je nog niet weet wat fokkers uit geven
voor een frans bulletje uit amerika te kopen en hier een betere lijn proberen te krijgen
als je de prijzen hoort van je ook achter over
Chione
Zeer actief

starfleet schreef:
Chione schreef:

Anne
Tsa, over die prijzen verschillen de meningen, anderen zeggen dat je voor 3200 incl de hond hier hebt. En kruizingen, tsa ligt er ook een beetje aan hoeveelste generatie je dan koopt. En wanneer noemt men het 'een ras'?

Ik zou zelf ook nooit 3200,- neerleggen, maar dat doe ik voor geen 1 hond, of ze nu een FCI papiertje hebben of niet :wink:

~
Afbeelding
~
Chione
Zeer actief

shorty schreef:
starfleet schreef:
Chione schreef:

Anne
ja meid ik denk dat je nog niet weet wat fokkers uit geven
voor een frans bulletje uit amerika te kopen en hier een betere lijn proberen te krijgen
als je de prijzen hoort van je ook achter over
This allemaal maar wat de gek er voor geeft.

~
Afbeelding
~
Chione
Zeer actief

Nanna schreef:
Ik meen trouwens dat Whippet's ook nog niet zo lang erkend zijn, een honderd jaar ofzo? Daarvoor waren het dus ook 'simpele ordinaire' kruizingen waar 'halve zolen' mee bezig waren.
Tulijk. Maar daar werden zeer zeker niet van die achterlijke bedragen voor verlangd en dat is precies wat mij tegen de borst stuit, dat fokken om het geld.
Maar in de USA is het momenteel vrees ik helemaal een beetje een hype om te kruisen en daar veel geld voor te vragen.
Vooral bij de gezelschapshondjes. De Cock-a-Poo's vliegen om je oren, voor niet misselijke bedragen....
Ik snap je punt, ik wil alleen niet zo ver gaan om te beweren dat dit puur voor het geld word gedaan, die indruk heb ik nl niet zo en ik heb de indruk dat jij dit wel denkt. :wink: De 1 is de ander niet, denk ik altijd maar.
Dat er mensen goed verkeerd bezig zijn en alleen maar aan hun port. denken ben ik me tje eens, mja die tref je hier net zo goed.

Honden ( en katten ) zijn sowieso toch al een stuk duurder in Amerika en met import kosten erbij kom je dan helemaal op een flink hoog bedrag uit.

Ik kan mij best voorstellen dat als er fokkers in Nederland Shorty's zouden willen fokken, dat het dan een handig iets is om bv een 6 generatie Shorty met registratie te kopen met i.p.v zelf bij 0 te beginnen, incl evt hondjes die dan onder de RAD kunnen vallen.

~
Afbeelding
~
Chione
Zeer actief

Nanna schreef:Juist door zulke hoge bedragen te vragen trek je (verkeerd) volk aan dat ook zo'n hond wil, want is dát ff makkelijk geld verdienen....
Geen fuck te maken met rasverenigingen, gezondheidonderzoeken of wat dan ook.
Gewoon pa op moe kwakken en lachend de centen opstrijken.
Maar de prijzen voor huisdieren liggen daar sowieso toch al een stuk hoger. Misschien zoiets als men hier 2000/2500 zou vragen voor zo'n hondje?

Ben het wel met je eens btw ( ja ja :mrgreen: ) dat hoge prijzen en populariteit broodfok aanmoedigen. Maar then again, je ziet dat allerlei broodfokkers ook mega veel kruizingen verkopen voor 300/400 euro. Tsa, blijft lastig en ook vooral een zaak v.d consument om eens na te denken. ( Zucht ).

~
Afbeelding
~
shorty
geregistreerd lid

emmy

ja ik wacht ook liever dat ze er met stamboom zijn
want ik vind het te gek voor een hond zonder papieren
en ja ze slaan er een slaatje uit het is nieuw en iedereen wil het
het zelfde geld voor de blauwe franse bulldog ik weet veel mensen die er een willen
maar de bedragen zijn schrikkend
starfleet
Erelid

shorty schreef:ja ik wacht ook liever dat ze er met stamboom zijn
het zelfde geld voor de blauwe franse bulldog ik weet veel mensen die er een willen
Tja, ik zou er niet mee zitten. Ik neem aan dat een zwart Frans Bulletje net zo lief en leuk is. Uiteindelijk moeten mensen ook zelf weten of ze zo persé mee willen lopen en "apart" willen zijn dat ze zich een poot laten uittrekken.

Anne
shorty
geregistreerd lid

emmy

er werd ook beweerd dat er stafords in zat
nou ik wist dat dit niet zo was en kan er niet tegen
dat ze een eigen verhaal gaan maken
ik heb navraag gedaan en ze vallen niet onder de rad wet

they have English, French and Oldie Bulldogs in the mix to make a shorty
bull
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

shorty schreef:er werd ook beweerd dat er stafords in zat

bull
al zou er wel staf inzitten, als het lijkt op een bull valt het niet onder de RAD wet :19:
Chione
Zeer actief

shorty schreef:er werd ook beweerd dat er stafords in zat

bull
Je zegt dus eigenlijk dat de mensen die al jaren/maanden bezig zijn met dit ras en zich kunnen beroepen op ( veel persoonlijke ) contacten met mensen die er in Amerika mee bezig zijn, liegen? En dat baseer je op 1 enkele mail die je hebt gehad? :denken:

Alle honden die voldoen aan de uiterlijke kenmerken zoals beschreven in de RAD vallen eronder, tenzij in het bezit van een FCI stamboom en de rest niet. Vrij logisch, toch. :19:

~
Afbeelding
~
Chione
Zeer actief

Omdat ze geen FCI stamboom hebben of omdat je erachter bent gekomen dat je niet de 1e met een ( exclusieve ) Shorty in Europa zou zijn, als je er 1 kocht?

Zag nl. verspreid over internet staan dat je dan de 1e in Europa zou zijn, wat natuurlijk niet zo is. :wink:

~
Afbeelding
~
shorty
geregistreerd lid

Chione schreef:
Omdat ze geen FCI stamboom hebben of omdat je erachter bent gekomen dat je niet de 1e met een ( exclusieve ) Shorty in Europa zou zijn, als je er 1 kocht?

Zag nl. verspreid over internet staan dat je dan de 1e in Europa zou zijn, wat natuurlijk niet zo is. :wink:

nee hoor ik ben niet de enigste want er zijn al mensen
in duitsland en nederland die ze hebben
en die hebben ook geen akc alleen abra
en ik heb geinformeerd ze vallen niet onder de rad wet
dan zou een ameikaan die geinporteerd worden
en alle andere ook hier onder vallen
en het maakt me niet uit of er mensen zijn die er een hebben
als je wat leuk vind en je wilt het hebben dan wil je dat zelf en niet omdat
ik de enigste zou zijn want dat is iets wat me niet intreseerd
en volgens informatie in shiphol mogen ze het land in
mits ze alle entingen hebben gehad en de papieren van aankoop
de stamboom heeft ze niet dus ik kan er niks mee en ik wil er niks mee
en ze moet gechipt zijn
maar wie zegt nou dat ik haar koop het is een pak geld
waar ik ook weer twee mooie fransmanen voor heb
ruud vind ze gewoon leuk en hij wil er graag een maar hij si er nog niet over uit hoor
boven die 3000 euro betaal je ook nog een 19 procent van de invoer rechten
gr emmy
en daarbij heb ik ook buiten dit van amerika gehoord dat er geen stafords en pitbull inzit
en ze vallen niet onder rad hoor
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”