Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

even voorstellen

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

peggy en vinnie schreef:
Bordertje schreef:
Ik ben ook nieuw hier,en vraag me af waar jij het haalt dat de sfeer hier niet goed is :denken: ben iedere dag als ik van m'n werk kom blij als ik even wat kan lezen en af en toe 's reageren :cheer: :blah: Je leert hier iedere dag dingen bij -uit ervaringen en kennis-van anderen! En dat kan onze woefsels alleen maar ten goede komen :ok: Ik vind het forum top :ok: En voelde me als nieuweling niet onder vuur liggen,integendeel!
zie je er zijn ook blije nieuwe forumers :cheer: :cheer:
gelukkig maar, er moet wel even wicht blijven toch
en bauke ,komt wel goed :ok: al doende leert men :ok:
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Wat ik nog steeds niet begrijp is de terugkeer. Of dat nu onder een andere naam is of niet. Ook dat schijnheilige gedoe van "ik ben het niet, ik ben het niet" snap ik niet helemaal.

Maar waar ik nog minder van snap is dat Bauke allerlei adviezen geeft en vervolgens een vraag stelt, waar zelfs de beginnende hondenbezitter al een creatieve oplossing voor heeft.

:19:
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Eukalipta schreef:Wat ik nog steeds niet begrijp is de terugkeer. Of dat nu onder een andere naam is of niet. Ook dat schijnheilige gedoe van "ik ben het niet, ik ben het niet" snap ik niet helemaal.

Maar waar ik nog minder van snap is dat Bauke allerlei adviezen geeft en vervolgens een vraag stelt, waar zelfs de beginnende hondenbezitter al een creatieve oplossing voor heeft.

:19:
Soms weet je in theorie perfect hoe het moet ,maar blijkt het in de praktijk net iets anders te gaan. :wink:
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

:smile: ik moet er nou effe om lachen, het hele gedoetje begint weer opnieuw....
Afbeelding
Pepie
Zeer actief

alma2 schreef::smile: ik moet er nou effe om lachen, het hele gedoetje begint weer opnieuw....
Een andere bril opzetten alma dan kom je een stuk verder :ok:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

alma2 schreef::smile: ik moet er nou effe om lachen, het hele gedoetje begint weer opnieuw....
Blij dat jij erom kunt lachen, ik nog steeds niet. Ik heb Pepie een pb gestuurd, omdat me iets dwars zit. Maar ik krijg geen antwoord. Niet in theorie en niet in praktijk :19:
Marion.

Martijn schreef:Ach..het motto der analfabeten!
Na minstens 5 jaar hondenbezit :roll:
alm@
moderator

Marion. schreef:
Blij dat jij erom kunt lachen, ik nog steeds niet. Ik heb Pepie een pb gestuurd, omdat me iets dwars zit. Maar ik krijg geen antwoord. Niet in theorie en niet in praktijk :19:
Ik kreeg in elk geval nog een 'advies'. Kan het ook niet echt volgen Marion :19:
Afbeelding
Marion.

alma2 schreef:Ik kreeg in elk geval nog een 'advies'. Kan het ook niet echt volgen Marion :19:
Dan wacht ik nog maar even af. Misschien krijg ik nog antwoord, waarom ik achterbaks ben :19:
alm@
moderator

Marion. schreef:
alma2 schreef:Ik kreeg in elk geval nog een 'advies'. Kan het ook niet echt volgen Marion :19:
Dan wacht ik nog maar even af. Misschien krijg ik nog antwoord, waarom ik achterbaks ben :19:
Daar ben ik ook benieuwd naar, ik heb e.e.a. nog eens doorgelezen maar ik kan niets bijzonders ontdekken :19:
Afbeelding
Marion.

alma2 schreef:Daar ben ik ook benieuwd naar, ik heb e.e.a. nog eens doorgelezen maar ik kan niets bijzonders ontdekken :19:
Ik ook niet. En ik heb best een dikke huid. Of een groot ego. Of hoe je het maar wil noemen :19:

Maar achterbaks genoemd worden, vind ik wel heel erg.
alm@
moderator

Marion. schreef: Maar achterbaks genoemd worden, vind ik wel heel erg.
Je kunt best je reden hebben om iemand achterbaks te vinden. Maar als je a zegt moet je ook b zeggen en uitleggen waarom.
Maar ja....ik zal het wel te simpel zien :19:
Afbeelding
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Asterix »

Marion. schreef:
alma2 schreef:Daar ben ik ook benieuwd naar, ik heb e.e.a. nog eens doorgelezen maar ik kan niets bijzonders ontdekken :19:
Ik ook niet. En ik heb best een dikke huid. Of een groot ego. Of hoe je het maar wil noemen :19:

Maar achterbaks genoemd worden, vind ik wel heel erg.
Door een gefrustreerd wijffie die de pik op je heeft?
Laat het gaan. Wat kan jou het schelen hoe ze over je denkt? Dat is iets wat jij mij laatst ook vroeg en na je antwoord voelde ik mij zo goed als opgelucht; ik keek er ineens heel anders tegenaan :wink:

*edit* ik neem aan dat het hier gaat om pak de dinges. Als het om Pepie gaat, zou ik er zelf ook wat meer van willen weten maar niet meer dan dat.
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Pak-de-bal schreef:
Zouden jullie ook doen, als je even daarvoor nog verkondigd had, hier nooit meer terug te willen komen.
Je bent wel een beetje een gek meisje, vind ik... :mrgreen:
Ik probeer het me voor te stellen: ik word boos, neem de kuierlatten en kom terug als Pak-hem-beet of zo, omdat ik dan niet word herkend.
Vervolgens schrijf ik op dezelfde manier verder als voorheen...
Neh... dat werkt niet zo. Is wel een beetje raar, hoor...:mrgreen:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
keessie
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door keessie »

Pak-de-bal schreef:ik heb het nooit willen schrijven, omdat ik wist hóe er gereageerd zou worden. :pffff: :evil:
Maar gelukkig niet door iedreen, klasse ! :ok:

Het was de makkelijkste weg, om een andere naam te kiezen, als je daarvoor bent weggegaan, omdat ik de sfeer waardeloos vond, ,
Dat is logisch, toch? :wink:

Zouden jullie ook doen, als je even daarvoor nog verkondigd had, hier nooit meer terug te willen komen.
Maar ondertussen heb ik wel begrepen, dat de sfeer door sommigen, nog altijd beneden peil is, , blijkbaar is hier tòch niets meer aan te doen. :19:
Onder welke naam dan ook :smile:
Dus kom ik maar gewoon als Bauke weer terug.
Ik ben in dit topic niet verder gaan lezen na dit bericht.
Ik snap niet dat je steeds onder een ander account wilt terugkomen terwijl je de sfeer niet goed vindt.
starfleet
Erelid

Re: even voorstellen

Ongelezen bericht door starfleet »

Pak-de-bal schreef:Ja, ik ben Bauke

goed van jullie, hoor ! Mijn complimenten.
Maarre.. houden we nu op, met deze ongein ? en gaan we weer serieus wat doen.! :roll:

En gelukkig kan ik weer doorgaan , zonder een masker op te doen.
Nou ik ben er eerlijk gezegd wel klaar mee voor het moment. Hoe kan je nou verwachten dat mensen je serieus gaan nemen ineens. Omdat jij dat wil? Zo werkt dat niet. Wat dacht je van een mediastilte van jouw kant? Dat lijkt me echt de beste optie, dan kan je je later als het allemaal wat rustiger is, ook in jouw hoofd, je misschien herintroduceren, maar nu gaat het niet werken, niet zoals jij dat wil.

Ik dacht eerst dat je de boel gigantisch in de maling zat te nemen, maar heb nu de indruk dat je echt een beetje problemen hebt, dat je misschien werkelijk niet snapt waarom je mensen tegen je in het harnas jaagt. Ik weet niet hoe je IRL bent, maar ik wil je aanraden toch wat hulp te gaan zoeken w.b. de omgang met mensen. Misschien heb je een stoornis en kan je er niet zo veel aan doen, doe je juist erg je best, maar dan is het handig dat even kort te vermelden, dan houden mensen daar wel rekening mee, binnen redelijke grenzen.

Anne
starfleet
Erelid

pepie schreef:
Soms weet je in theorie perfect hoe het moet ,maar blijkt het in de praktijk net iets anders te gaan. :wink:
Zit jij in het welzijnswerk? Ik begrijp niet zo goed waarom je Pak de Bal verdedigt qua adviezen die ze hier geeft. Iemand die de hele tijd zegt dat de rangorde duidelijk is bij haar hond en haar, dat hond onderaan de ladder staat en die vervolgens de deur niet uitkan omdat het van de hond niet mag die heeft van de theorie en de praktijk niets gesnapt. Je kunt ook te positief worden, daar heeft Bauke niets aan.

Ze kan het beter laten adviezen te geven over opvoeding van een pup. Als het gaat over de aanpak van een stevige Molosser, hoe ik een herder goed moet laten bijten in de africhting of het dieet van een hond met suikerziekte houd ik mijn mond, daar ligt mijn kennis en vooral ook eigen ervaring niet. Het is niet nodig overal over mee te blaten en opvoeden van een hond dat is niet Bauke's sterke kant, theoretisch noch praktisch. Ik zie niet in waarom dat niet gezegd mag worden.

Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 27 mei 2007 03:23, 1 keer totaal gewijzigd.
starfleet
Erelid

Marion. schreef:
Niet leuk. Pepie dat kun je toch niet maken eerst iemand achterbaks noemen en dan niet zeggen waar dat op stoelt??

Anne
Pepie
Zeer actief

starfleet schreef:
pepie schreef:
Zit jij in het welzijnswerk? Ik begrijp niet zo goed waarom je Pak de Bal verdedigt qua adviezen die ze hier geeft. Iemand die de hele tijd zegt dat de rangorde duidelijk is bij haar hond en haar, dat hond onderaan de ladder staat en die vervolgens de deur niet uitkan omdat het van de hond niet mag die heeft van de theorie en de praktijk niets gesnapt. Je kunt ook te positief worden, daar heeft Bauke niets aan.

Ze kan het beter laten adviezen te geven over opvoeding van een pup. Als het gaat over de aanpak van een stevige Molosser, hoe ik een herder goed moet laten bijten in de africhting of het dieet van een hond met suikerziekte houd ik mijn mond, daar ligt mijn kennis en vooral ook eigen ervaring niet. Het is niet nodig overal over mee te blaten en opvoeden van een hond dat is niet Bauke's sterke kant, theoretisch noch praktisch. Ik zie niet in waarom dat niet gezegd mag worden.

Anne
Dat mag je best zeggen,maar soms weet je hoe het moet en pakt het in de praktijk anders uit,ik denk dat ze genoeg adviezen heeft gekregen,en laat ze haar advies maar wel opschrijven dan zij er genoeg om haar te corrigeren.
Afbeelding
Pepie
Zeer actief

starfleet schreef:
Marion. schreef:
Niet leuk. Pepie dat kun je toch niet maken eerst iemand achterbaks noemen en dan niet zeggen waar dat op stoelt??

Anne
Dat weet ze wel.Ze doet alsof ze het niet weet.
Afbeelding
starfleet
Erelid

pepie schreef:
Dat weet ze wel.Ze doet alsof ze het niet weet.
Dan kun je het toch ook gewoon zeggen? Waarschijnlijk weet Marion echt niet waar je dat op baseert, begrijpt ze in ieder geval niet waarom je dat achterbaks vindt. Even kort uitleggen is dan toch veel gemakkelijker om de lucht even te klaren. Iets wat jij achterbaks noemt, daar kan een ander bijvoorbeeld helemaal geen achterbaksheid in zien.

Er wordt nogal eens gegooid met de term achterbaks, alsof het niks is om iemand zo te noemen :denken: Daar hoort een uitleg bij: "Ik vind het achterbaks van je dat". Dan kan de ander daar ook werkelijk op reageren i.p.v. maar te raden. Is al eerder gezegd Pepie, maar als je A zegt, is het flauw om niet B te zeggen, in ieder geval via pb naar Marion toe. Of het moet zijn dat je dat soort dingen wil laten hangen en broeien tot de volgende rel dat het uit de kast getrokken kan worden weer?

Anne
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pak-de-bal schreef:Het was de makkelijkste weg, om een andere naam te kiezen, als je daarvoor bent weggegaan, omdat ik de sfeer waardeloos vond, ,
Dat is logisch, toch? :wink:
als je de sfeer waardeloos vind waarom kom je dan terug en rot je niet op :19: je gaat toch niet ergens tegen je zin in zitten lezen
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

twinkeltje schreef:
Muis.. schreef:
Het blijkt dat iedreen , die nieuw is, wel onder vuur heeft gestaan,
hmzzz ik ben nieuw hier en ik heb niet onder vuur gelegen ( gaat dat dan nog gebeuren?? :denken:
Mijn motto: Blijf jezelf.. er zijn al anderen genoeg
oke.. op internet gebruik ik ten alle tijden een pseudoniem, maar da's wel altijd Muis.. :mrgreen:
:cheer: :cheer: :cheer:
Cheryl87 schreef:
Jacky schreef:
Het blijkt dat iedreen , die nieuw is, wel onder vuur heeft gestaan, maar die schreven blijkbaar niets meer terug ,
en is het uit gegaan als een nachtkaars
ach, is dat zo, niks van gemerkt overigens.
En waar haal je die info vandaan? Dat iedereen onder vuur heeft gestaan?
heb je dat aan iedereen gevraagd? Dan heb je er, denk ik per ongeluk, een paar over geslagen want ik heb er ook niks van gemerkt.
Er is volgens mij al meerdere keren gezegd en gevraagd of je alsjeblieft voor jezelf wilt praten. Bij deze, praat alsjeblieft voor jezelf.
goed dat jullie dat eff melden door al die comotie zijn we jullie helemaal vergeten en is al het vuur naar baukje gelopen nou jullie krijgen ook je doop hoor
:pffff: Afbeelding
Je bedoelt jezelf Twinkel, ik ben hier al langer :pffff:
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Mir@n
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:Je kunt veel van Marion zeggen. Echt heel, heel erg veel :mrgreen: maar niet dat ze achterbaks is.
Martijn.... ben je niet lekker??????? :N: Dat heet een complimentje :mrgreen:
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

Eukalipta schreef:
Martijn schreef:Je kunt veel van Marion zeggen. Echt heel, heel erg veel :mrgreen: maar niet dat ze achterbaks is.
dat heeft iedereen op zijn tijd nodig toch :mrgreen:
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
Mir@n
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
Eukalipta schreef:
Nee hoor. Maar ook al was het wel zo. Wat dan nog?
Nix verder, 't viel gewoon op... :19:

Waar is je humor gebleven?
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

Marco#

Re: even voorstellen

Ongelezen bericht door Marco# »

starfleet schreef:
Pak-de-bal schreef:Ja, ik ben Bauke

goed van jullie, hoor ! Mijn complimenten.
Maarre.. houden we nu op, met deze ongein ? en gaan we weer serieus wat doen.! :roll:

En gelukkig kan ik weer doorgaan , zonder een masker op te doen.
Nou ik ben er eerlijk gezegd wel klaar mee voor het moment. Hoe kan je nou verwachten dat mensen je serieus gaan nemen ineens. Omdat jij dat wil? Zo werkt dat niet. Wat dacht je van een mediastilte van jouw kant? Dat lijkt me echt de beste optie, dan kan je je later als het allemaal wat rustiger is, ook in jouw hoofd, je misschien herintroduceren, maar nu gaat het niet werken, niet zoals jij dat wil.

Ik dacht eerst dat je de boel gigantisch in de maling zat te nemen, maar heb nu de indruk dat je echt een beetje problemen hebt, dat je misschien werkelijk niet snapt waarom je mensen tegen je in het harnas jaagt. Ik weet niet hoe je IRL bent, maar ik wil je aanraden toch wat hulp te gaan zoeken w.b. de omgang met mensen. Misschien heb je een stoornis en kan je er niet zo veel aan doen, doe je juist erg je best, maar dan is het handig dat even kort te vermelden, dan houden mensen daar wel rekening mee, binnen redelijke grenzen.

Anne
Ben jij nou echt zo Anne? Het is vaak zo laag bij de gronds wat je zegt. Ik moet je eerlijk zeggen dat het gedrag van Bauke beter te verklaren is zonder psychische aandoeningen dan jouw gedrag. Ik ga er ook echt van uit dat jij totaal niet weet waar je over praat en je zogenaamde kennis over psychische aandoening alleen gebruikt om mensen verrot te schelden.
Cheryl87
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cheryl87 »

goed dat jullie dat eff melden door al die comotie zijn we jullie helemaal vergeten en is al het vuur naar baukje gelopen nou jullie krijgen ook je doop hoor
:pffff: Afbeelding
Oee krijg ik dan ook mijn eigen topic?
Oh.. je krijgt trouwens al een kans.. ik moet ook nog aan de beurt komen voor het vragenvuur van 3 dagen
Afbeelding

Made by Spriet
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

pepie schreef:
twinkeltje schreef:ik vind pinokio veel leuker als naam :pffff:
:smile: Ze was gewoon bang hoe er gereageerd werd,dus heeft ze de weg van de minste weerstand gekozen,Gewoon opnieuw beginnen :ok:
Waarom praat jij voor een ander??? :19:
Is jouw missie hier om op te komen voor de zwakkeren?

Pak-de-bal, Baukje, Marjolijn of hoe je ook heet...
van mij mag je blijven want ik vind je erg vermakelijk leesvoer maar stop aub mij adviezen geven aan anderen als je zelf nog niet eens de deur uit kan komen omdat je hond ervoor ligt. :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Pepie
Zeer actief

Inge schreef:
pepie schreef:
twinkeltje schreef:ik vind pinokio veel leuker als naam :pffff:
:smile: Ze was gewoon bang hoe er gereageerd werd,dus heeft ze de weg van de minste weerstand gekozen,Gewoon opnieuw beginnen :ok:
Waarom praat jij voor een ander??? :19:
Is jouw missie hier om op te komen voor de zwakkeren?

Pak-de-bal, Baukje, Marjolijn of hoe je ook heet...
van mij mag je blijven want ik vind je erg vermakelijk leesvoer maar stop aub mij adviezen geven aan anderen als je zelf nog niet eens de deur uit kan komen omdat je hond ervoor ligt. :mrgreen:
Volgens mij schreef ze dat zelf :denken:
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”