Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond alleen laten met kauwsnacks

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

mijn oom is gestikt in een stuk vlees en hij zal niet de enige zijn bij wie dit gebeurd is :roll:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

langehond1 schreef:Tsja...de hersenen van de hond lijken heel erg op die van de mens..ze missen ons megageheugen, echte spraak en ze kunnen totaal niets met technologie. Abstractie zal ze vreemd zijn. Maar ze hebben genoeg hersenen om te kunnen reflecteren over basale dingen zoals niet te grote happen nemen of deuren die naar binnen opengaan.

Intelligentie van de hond is ook een kwestie van smaak en van wat je nodig hebt. Mijn hazewinden zijn anders slim dan bijv de border collie kruising van vrienden. Ze kunnen geen complexe taken aan, ze zijn minder slim en hebben geen werkdrift. Hierdoor zijn ze ook erg lui en hebben ze in mijn ogen weinig overbodig gedrag. Maar ze zijn slim genoeg om me aan te voelen en te weten hoe zaken op hun handigst gaan en wat ze resultaat oplevert waar ze zelf ook wat aan hebben.

Van alle typen honden zijn deze het minst honds (lees wolf-achtig) en dat type vind ik het plezants om mijn leven mee te delen.

L.
Fijn voor je :mrgreen:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

langehond1 schreef:Van alle typen honden zijn deze het minst honds (lees wolf-achtig) en dat type vind ik het plezants om mijn leven mee te delen.
Je hebt een hond maar hij moet zo weinig mogelijk op een hond lijken :?? Huh?
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Ik ben ook wel eens bijna gestikt in iets eetbaars :roll: En wat denk je van kleine kinderen? Die geef je ook geen dingen waar ze in kunnen stikken.
Harrie krijgt nooit iets wat gevaar op kan leveren als we er niet bij zijn.
Een ongelukje zit in een klein hoekje en dat wil ik niet meemaken.
Afbeelding
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Femia schreef:Ik ben ook wel eens bijna gestikt in iets eetbaars :roll: En wat denk je van kleine kinderen? Die geef je ook geen dingen waar ze in kunnen stikken.
Harrie krijgt nooit iets wat gevaar op kan leveren als we er niet bij zijn.
Een ongelukje zit in een klein hoekje en dat wil ik niet meemaken.
Halleluja...zo denk ik er ook over. Even een vraag die soort van off-topic is; kan iemand mij iets meer over Nylabone en Kong vertellen? Weet wel wat het is, maar niet hoe sloopvast het is, de kwaliteit, etc. Vraag dit met het oog op mijn toekomstige pup, maar ook voor onze winkel. Wil graag wat meer speelgoed voor notoire slopers aanschaffen...
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Een kong heeft Harrie vroeger ook gehad. Die kreeg hij niet stuk. Je moet wel een hele goede kopen en niet een goedkopere namaakversie.
Je hebt ze in verschillende soorten, voor verschillende soorten honden met verschillende bijtkracht.
Dus een kleine Malthezer krijgt bv een andere dan een flinke herder of zo.
Als je "kong" intikt bij google kan je vast wel de verschillende zien, plus wat recepten misschien om hem te vullen.
Nylabone ken ik niet persoonlijk.
Afbeelding
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Schijnt dat ze ook van die vulling in spuitbus hebben? Wordt die überhaupt wel gekocht of wordt er gewoon vanalles wat ingepropt?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Lemuria schreef:
langehond1 schreef:Van alle typen honden zijn deze het minst honds (lees wolf-achtig) en dat type vind ik het plezants om mijn leven mee te delen.
Je hebt een hond maar hij moet zo weinig mogelijk op een hond lijken :?? Huh?
:denken: nou idd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Femia
Zeer actief
Contacteer:

hercujess schreef:Schijnt dat ze ook van die vulling in spuitbus hebben? Wordt die überhaupt wel gekocht of wordt er gewoon vanalles wat ingepropt?
Van spuitbussen heb ik nog niet gehoord. Je kan er brokjes indoen met smeerkaas bv.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

hercujess schreef:Schijnt dat ze ook van die vulling in spuitbus hebben? Wordt die überhaupt wel gekocht of wordt er gewoon vanalles wat ingepropt?
http://www.europetcenter.com/shop/nl/sp ... leversmaak

ja hoor die bestaan ( staan dus meerdere smaken) en die worden ook gekocht :mrgreen:
langehond1
Zeer actief

Ongelezen bericht door langehond1 »

Je hebt een hond maar hij moet zo weinig mogelijk op een hond lijken ? Huh?
Dat is lastig uitleggen. Iets wat wel meer windhondenmensen hebben...honden die iets weg hebben van katten.

Stel je voor...voor jou als husky roedelmens ben je misschien ook gewend aan een "volwassen" respons van je huskies...als ze plotseling vervangen worden door spaniels of collies weet je ook niet wat je meemaakt, qua ander gedrag en attitude.

L.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

langehond1 schreef:Dat is lastig uitleggen. Iets wat wel meer windhondenmensen hebben...honden die iets weg hebben van katten.

Stel je voor...voor jou als husky roedelmens ben je misschien ook gewend aan een "volwassen" respons van je huskies...als ze plotseling vervangen worden door spaniels of collies weet je ook niet wat je meemaakt, qua ander gedrag en attitude.

L.
Klopt, maar een hond is een hond en een kat is een kat. Nou heb ik dan wel beide en ik zou niet anders willen. Maar wat moet ik nou met een hond die zich gedraagt als een kat :P? Misschien dat het gedrag tussen Hussen, Spaniels en Collies anders is, maar in wezen zijn ze allemaal toch hond en zo communiceren/gedragen ze zich ook.
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

De grootste reden dat ze niks nieuws krijgen hier als ik weg ga, is eigenlijk omdat ze anders gaan knokken. :19:
Verder liggen er wel altijd botten en speeltjes, maar daar doen ze toch niks mee.
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Ri@nne »

De kong gaat hier weg, maar de Nylabone botjes blijven wel liggen. ze doet er niks mee als ik er niet ben, want dan ligr ze in de mand! :19:
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Yla krijgt wel een lekker gevulde Kong, maar verder niks....Nu is Yla bijna nooit alleen, of ze gaat met ons mee, maar er zijn soms momenten..
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”