Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ik ken zelf niet zoveel rassen, en ben door toeval op een zeldzaam ras gestuit. (bracco italiano) vroeger hadden we een berner laufhund en een schweizer laufhund thuis, en die kom ik nooit meer tegen!
ziet iemand die nog weleens lopen?
Op hondenras.com heb ik een test gedaan welke hond goed bij me paste, en dat zijn een heleboel lopende honden/zweethonden.
Zo op het eerste gezicht verliefd geworden op een aantal (bijvoorbeeld de Grand Anglo-Français Blanc et Noir, en de Amerikaanse Foxhound) maar op internet is daar verder niks over te vinden behalve rasstandaards (die je na 10x wel kent).
Zijn er gewoon geen fokkers van die rassen in Nederland, of kijk ik dan niet goed genoeg?
Ik prent de plaatjes in ieder geval goed in mijn hoofd, en als ik er eens een tegenkom bestook ik de eigenaar meteen met een heeeeeleboel vragen!
Een hond is...
Twee trouwe ogen, twee zachte oren, een lenig lijf, en het belangrijkste: een kwispelende staart!
Bij ons op de vereniging (KC Dordrecht) hebben we sinds kort de 2e Picardische Herder mogen verwelkomen.
Ook een ras wat je niet veel tegenkomt.
Ik vind het echt super leuke honden, ook al is het niet het soort hond wat ik zelf zou willen hebben.
Groetjes Sandra en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011 In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
kawa2 schreef:waar zullen we beginnen
de kangal (nog nooit 1 live gezien)
deerhound
podenco
italiaans windhondje
Pumi
enzz
meschien dat het er mee te maken heeft
dat ik in een dorpje woon
en niet in de stad
ja weet je toch vind ik dat raar want je woont als ik het goed heb toch redelijk dicht bij een groot losloopgebied waar je dus veel hondenbezitters zou verwachten toch?
Hokey schreef:Op hondenras.com heb ik een test gedaan welke hond goed bij me paste, en dat zijn een heleboel lopende honden/zweethonden.
Zo op het eerste gezicht verliefd geworden op een aantal (bijvoorbeeld de Grand Anglo-Français Blanc et Noir, en de Amerikaanse Foxhound) maar op internet is daar verder niks over te vinden behalve rasstandaards (die je na 10x wel kent).
Zijn er gewoon geen fokkers van die rassen in Nederland, of kijk ik dan niet goed genoeg?
Ik prent de plaatjes in ieder geval goed in mijn hoofd, en als ik er eens een tegenkom bestook ik de eigenaar meteen met een heeeeeleboel vragen!
Typische meutehonden dit. Weinig mensen die deze honden als huishond zullen houden.
LongFields schreef:
De Laekense zie je ook niet vaak (behalve op mijn foto's op het forum ), ik kom er zelden eentje tegen, ongepland dan want ik zie ze vrij regelmatig bij vrienden en andere fokkers.
Maar ik denk dat de gemiddelde forumbezoeker er zelden eentje ziet of gezien heeft.
In Leusden loopt er ook 1 (of meerdere, weet ik niet) rond... Mn moeder vond ze niet echt leuk, en ik kon tot haar schrik vertellen wat voor ras het was
LongFields schreef:
De Laekense zie je ook niet vaak (behalve op mijn foto's op het forum ), ik kom er zelden eentje tegen, ongepland dan want ik zie ze vrij regelmatig bij vrienden en andere fokkers.
Maar ik denk dat de gemiddelde forumbezoeker er zelden eentje ziet of gezien heeft.
In Leusden loopt er ook 1 (of meerdere, weet ik niet) rond... Mn moeder vond ze niet echt leuk, en ik kon tot haar schrik vertellen wat voor ras het was
Bij mijn vorige baan kwam er ook altijd een man langs met een laekense , maar was een norse man en een geschoren hond , behalve zijn staart ,die hij altijd heel kort aan de lijn had, dus heb hem maar nooit aangesproken.
lor1_1984 schreef:Laatst kwam ik iemand tegen met een op het eerste gezicht soortement van vullisbakkenrasje.
Toen ik hem beter bekeek, zag ik dat het om de Irish Glen of Imaal Terriër ging.
Mevrouw was blij verrast dat ik het zag, ik was de eerste die haar hondje niet uitmaakte voor leuk kruisinkje.
Een vriendin van me heeft een markiesje, een kennisje heeft zo'n hond die niet kan blaffen (Basenji heet zo'n ding geloof ik) en beide rassen heb ik verder nog niet gezien. Oh ja, een "raszuivere" JRT langhaar (die ik nergens kan terugvind in rasbeschrijvingen etc, alleen maar gladhaar en ruwhaar).
Koningspoedels kom je ook weinig tegen, net als Bull Mastiffs.
Oh ja, er loopt toevallig een grotere maat Shetland Sheepdog in de kleur Blue Merle, die kom je ook bijna niet tegen bij ons.
er bestaan wel ruwharen die ongetrimd meer weg hebben van ene langhaar, niet mijn stijl, maar in sommige lijnen komt het meer voor ( echt stijl langhaar mag het natuurlijk nooit zijn
Iemand noemde in zijn lijstje hier de P.O.N. en de Tibetaanse Terrier. Zijn die zo bijzonder/zeldzaam dan?
Wij hebben een tibetaan en mijn oom en tante, die zo ongeveer om de hoek wonen, een P.O.N.
Bostonterriers zie je erg weinig,de meeste onbenullen op straat denken dat het een Franse Bull is,verbaas me erover dat zelfs sommige FB eigenaren het soms niet eens in de gaten hebben,de echte FB liefhebbers weten het wel,die zien meteen dat een Boston geen FB is.
(hoogbenig) een hongaarse brakachtige. kleur Black and Tan met witte aftekeningen.
Daar zag ik er in twee weken in twee verschillende plaatsen één van lopen.
Bleek later dezelfde hond te zijn, schijnen er maar 5 van te zijn zijn in nederland. Mooi dier.
Broholmer...nog nooit gezien, weet dat die tot voor kort ook niet het land van oorsprong uit mochten (te zeldzaam). Nu schijnt het wel te mogen, dus die gaan we vast nog weleens tegenkomen!
(hoogbenig) een hongaarse brakachtige. kleur Black and Tan met witte aftekeningen.
Bleek later dezelfde hond te zijn, schijnen er maar 5 van te zijn zijn in nederland. Mooi dier.
Broholmer...nog nooit gezien, weet dat die tot voor kort ook niet het land van oorsprong uit mochten (te zeldzaam). Nu schijnt het wel te mogen, dus die gaan we vast nog weleens tegenkomen!
Ik heb zo'n 3 jaar geleden een Broholmer op show gezien, stond er samen mee in de ere-ring.
De eigenaar zei toen dat hij inderdaad heeeeeel veel moeite heeft moeten doen om een Broholmer te "bemachtigen".
Prachtige dier overigens.
Groetjes Sandra en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011 In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
Sinds ik een wetterhoun heb, weet ik zeker dat het een vrij onbekend ras is: ik loop al twee en halve maand bijna dagelijks uit te leggen wat mijn bruine krullenpup nou precies is. Met een beetje geluk hebben de mensen er van gehoord:
Ik heb zelf een Franse Bulldog. Die zie ik zelden hier in de buurt, maar ze zijn er wel. En ik heb een Lakeland Terriër en die kom ik echt nooit tegen. Wel een Kerry Blue Terriër, die in de verte iets weg heeft van mijn (zwarte) Lakie, maar nog nooit een andere Lakeland Terriër ontmoet.
(Behalve als de fokster van Bailey hier op bezoek komt, en één van haar teefjes meeneemt )
Geen beter leven dan een hondenleven!
Muppet 23-9-2002 / 17-9-2012 . Dag lieverd. Bailey 17-5-2002 / 6-7-2015 . Dag lieverd.
Bostonterriers zie je erg weinig,de meeste onbenullen op straat denken dat het een Franse Bull is,verbaas me erover dat zelfs sommige FB eigenaren het soms niet eens in de gaten hebben,de echte FB liefhebbers weten het wel,die zien meteen dat een Boston geen FB is.
Toen ik voor het eerst een Boston Terriër tegen kwam, in het echt, moest ik toch ook even goed kijken hoor. Maar ik zag wel dat het geen FB was!
Geen beter leven dan een hondenleven!
Muppet 23-9-2002 / 17-9-2012 . Dag lieverd. Bailey 17-5-2002 / 6-7-2015 . Dag lieverd.
ik kom nou nooit een tosa inu tegen... die beesten vind ik zo beeldschoon!!
en idd de curly coated retriever zie je bijna nooit, een vriendin van me zat vandaag in m'n boeken te neuzen en die dacht toen echt dat ze de raarste labrador ter wereld had gezien
hè, waar kwam je die tegen??
onze voorzitter heeft er 3 en woont in de buurt van Delft
makkenstein schreef:ik ken zelf niet zoveel rassen, en ben door toeval op een zeldzaam ras gestuit. (bracco italiano) vroeger hadden we een berner laufhund en een schweizer laufhund thuis, en die kom ik nooit meer tegen!
ziet iemand die nog weleens lopen?
jawel, de Schwytzer, de Jura en de Luzerner laufhund zie ik regelmatig
waar hadden jullie de honden vandaan??
Hokey schreef:Op hondenras.com heb ik een test gedaan welke hond goed bij me paste, en dat zijn een heleboel lopende honden/zweethonden.
deze honden kom je niet als huishond tegen in nederland,
het zijn echte meute honden.
wel lopen er een aantal engelse foxhound en kruisingen daarvan bij de diverse meutes in Nederland
mijn engelse vriendin heeft er ook zo'n 8, magnifieke honden en als ik gewild had , kon ik er zo 1 krijgen,
Paulala schreef:de Duitse Brak zie je ook bijna nooit.
Vind ik ook erg mooie hondjes om te zien.
Mij is verteld dat er nog maar 40 zijn in nederland. Ik ken er wel 1
Die kan ook toegevoegd worden aan mijn lijstje:
Duitse Brak
gelukkig zijn er wat meer van, per jaar worden er tussen de 20 en 30 honden geboren,
en ik schat dat er toch zo'n 120/150 oudere honden zijn
deze foto is gemaakt op de laatste clubmatch, de honden in de ring zijn van mij(Hamilton Stövares), maar rondom zitten allemaal Duitse Brakken
Laatst gewijzigd door Hamilton op 02 okt 2007 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Hier in de omstreken een overvloed aan Berner Sennen en Golden Retrievers en een zeldzaamheid aan Dobermannen en andere werkhondenrassen (behalve herders).