Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Correcties

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

In principe bereik ik genoeg met mijn stem en lichaamshouding maar er zijn dagen en situaties waarbij Vegas daar echt niet genoeg aan heeft en dan zal ik hem toch fysiek even moeten grijpen om tot hem door te komen. Met fysiek grijpen bedoel ik geen grof geweld maar even een wang pakken, een stukje kont, of een stukje nekvel (net wat in het bereik ligt :mrgreen: ). Ik knijp nooit hard, dat is absoluut niet nodig :wink: . Het gaat er alleen om dat ik zijn aandacht krijg zodat hij ziet dat dit absoluut niet mag :neenee: Dit soort correcties komen maar sporadisch voor, over het algemeen werkt een boze kop en een felle stem voldoende.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik heb wel eens het idee, dat hoe krachtige je corrigeert, des te ongevoeliger de hond gaat worden.
ik coorigeer bijna nooit, maar als ik in de negeer modus schiet, dan merken ze dat en kruipen bijna voor me :19:

is helemaal de bedoeling niet, maar zo werkt het wel vogens mij :mrgreen:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

ik denk dat zoiets eerder te maken heeft met het feit dat correcties dan "gewoon" worden voor een hond
een hond die bijna nooit een correctie heeft gehad is er eerder van onder de indruk dan een hond die 100x per dag wordt gecorrigeerd
ligt ook aan de gevoeligheid van de hond natuurlijk
maar bv mijn Tyra krijgt alleen lichte stemcorrecties, dus als ik een keer een brul geef dan schrikt ze zich al dood
terwijl ik naar de katten wel een brul moet geven anders luisteren ze niet, en daarvan zijn ze ook nauwelijks onder de indruk
Pinkki
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pinkki »

Pinkki schreef:
Citaat:
Bij Papu zou volgens mij geen enkele correctie helpen

Goh heb je een hond die zo heet??? Dacht dat ik de enige was in nederland!!

Haha, ja dat heb ik ook heel lang gedacht!

Papu kwam met naam en al uit Spanje, dus ik heb geen idee waar het vandaan komt of wat het betekent.
Mijn Papu komt uit Finland, daar is het een vrij normale hondennaam, betekent Boontje. :mrgreen:
heet die amerikaan trouwens cesar (weet niet precies hoe je het schrijft) maar hij is echt bekent en ik weet niet hoe die het flikt maar hij krijgt heel vlug het gewenste gedrag bij een hond.
Er is al een aantal reacties vanuit diverse hondeninstanties naar het nederlandse TV gegaan om de uitzendingen wat betreft deze meneer te verbieden. Idd hij is zo vreselijk aggressief dat de honden durven binnenkortste keren helemaal niks meer. Dat is dus een hele snelle oplossing, en over een aantal maanden komt het allemaal uit en vliegt de hond of mensen aan of gaat hele ongecontroleerde angst verder ontwikkelen. Ik heb jaar of 7 geleden een trainingsvideo van deze mannetje gezien en ik moet eerlijk zeggen als ik hem zou tegen komen zou ik hem met alle plezier te pletter slaan. Wat een dierenbeul. Aantal jaren geleden werd hij ook een paar keer aangeklaagd in Amerika voor dierenmishandeling, wat mij betreft mogen ze hem voor de rest van zijn leven opsluiten. Op de trainingsvideo was een stuk te zien hoe hij een windhond aan het leren was om aan de riem te lopen, nou niet normaa, de hond zat in de knoop met de riem en werd dus aan z'n poot over het gras gesleept en helemaal aan gort gerukt. Einde ofening de hond liep met kreupele poot en onder de ontlasting wat die in paniek liet lopen achter deze kl**tzak trillend, hijgend en tongelend met staart tegen de buik. Dat is niet wonderbaarlijk, dat kan elke halve gare die totaal geen gevoel heeft en die niks van honden begrijpt. Wonderbaarlijk dom, dat is het. :devil:
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

starfleet schreef:
Jacksel schreef: Het is echt niet zo dat ik haar voor ieder vergrijp in haar nekvel pak, maar bijvoorbeeld bij het echt fel op andere honden reageren (en daarbij dus het helemaal niet erg vinden als er een knokpartijtje zou komen) is ze toch echt wel de pineut... Overigens probeer ik dat natuurlijk ook zoveel mogelijk te voorkomen, maar dat lukt niet altijd... En ook dan, aftaaien is een brave Jamey en blij baasje...
Waarom lijn je haar op zo'n moment niet aan en loopt met haar weg? Op die manier maak je haar ook heel duidelijk dat zomaar snauwen tegen andere honden ongewenst gedrag is. Ik vind het echt vreemd dat je je hond in haar nekvel grijpt op haar rug legt voor snauwen. Het is vrij natuurlijk gedrag, alleen jij ziet het liever niet, dat kun je toch ook op een wat mildere manier oplossen. Aanlijnen en doorlopen begrijpt ze ook prima.

Anne
Gewoon snauwen als in standaard hondentaal mag (dus als andere honden balletje af willen pakken, of snuffelen wanneer ze het niet wil, enz...

Het is echt het snauwen/uitvallen als ze heel fel is en zich loopt op te winden omdat ze er straks misschien wel bovenop kan duiken wanneer ik ingrijp... En dat is niet acceptabel, daar grijp ik op in...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Jacksel schreef: Gewoon snauwen als in standaard hondentaal mag (dus als andere honden balletje af willen pakken, of snuffelen wanneer ze het niet wil, enz...

Het is echt het snauwen/uitvallen als ze heel fel is en zich loopt op te winden omdat ze er straks misschien wel bovenop kan duiken wanneer ik ingrijp... En dat is niet acceptabel, daar grijp ik op in...
Voor mij werkt een correctie als je hem maar een keer of 3 hoeft te gebruiken. Blijf je hetzelfde gedrag corrigeren dan werkt de correctie niet. Je kan dan twee dingen doen: of harder gaan corrigeren of een andere oplossing gaan zoeken.
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Chatterbox schreef:
Jacksel schreef: Gewoon snauwen als in standaard hondentaal mag (dus als andere honden balletje af willen pakken, of snuffelen wanneer ze het niet wil, enz...

Voor mij werkt een correctie als je hem maar een keer of 3 hoeft te gebruiken. Blijf je hetzelfde gedrag corrigeren dan werkt de correctie niet. Je kan dan twee dingen doen: of harder gaan corrigeren of een andere oplossing gaan zoeken.
Harder corrigeren is geen optie voor mij :wink:

Ik probeer zoveel mogelijk te voorkomen, maar soms lukt dat gewoon niet... Omdat het (voor mij tot nu toe) moeilijk in te schatten is wanneer het goed en fout gaat (gaat wel steeds beter trouwens)... Als ze dan de fout ingaat lijkt het mij dat ze dat toch echt even moet weten :denken:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Jacksel schreef: Harder corrigeren is geen optie voor mij :wink:

Ik probeer zoveel mogelijk te voorkomen, maar soms lukt dat gewoon niet... Omdat het (voor mij tot nu toe) moeilijk in te schatten is wanneer het goed en fout gaat (gaat wel steeds beter trouwens)... Als ze dan de fout ingaat lijkt het mij dat ze dat toch echt even moet weten :denken:
Ik ook niet hoor! Maar feit blijft dat of jouw correctie niet duidelijk genoeg is of dat het uitvallen iets positievers op levert dat sterker is dan jouw correctie.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”