Moderator: moderatorteam
Mijn Papu komt uit Finland, daar is het een vrij normale hondennaam, betekent Boontje.Pinkki schreef:
Citaat:
Bij Papu zou volgens mij geen enkele correctie helpen
Goh heb je een hond die zo heet??? Dacht dat ik de enige was in nederland!!
Haha, ja dat heb ik ook heel lang gedacht!
Papu kwam met naam en al uit Spanje, dus ik heb geen idee waar het vandaan komt of wat het betekent.
Er is al een aantal reacties vanuit diverse hondeninstanties naar het nederlandse TV gegaan om de uitzendingen wat betreft deze meneer te verbieden. Idd hij is zo vreselijk aggressief dat de honden durven binnenkortste keren helemaal niks meer. Dat is dus een hele snelle oplossing, en over een aantal maanden komt het allemaal uit en vliegt de hond of mensen aan of gaat hele ongecontroleerde angst verder ontwikkelen. Ik heb jaar of 7 geleden een trainingsvideo van deze mannetje gezien en ik moet eerlijk zeggen als ik hem zou tegen komen zou ik hem met alle plezier te pletter slaan. Wat een dierenbeul. Aantal jaren geleden werd hij ook een paar keer aangeklaagd in Amerika voor dierenmishandeling, wat mij betreft mogen ze hem voor de rest van zijn leven opsluiten. Op de trainingsvideo was een stuk te zien hoe hij een windhond aan het leren was om aan de riem te lopen, nou niet normaa, de hond zat in de knoop met de riem en werd dus aan z'n poot over het gras gesleept en helemaal aan gort gerukt. Einde ofening de hond liep met kreupele poot en onder de ontlasting wat die in paniek liet lopen achter deze kl**tzak trillend, hijgend en tongelend met staart tegen de buik. Dat is niet wonderbaarlijk, dat kan elke halve gare die totaal geen gevoel heeft en die niks van honden begrijpt. Wonderbaarlijk dom, dat is het.heet die amerikaan trouwens cesar (weet niet precies hoe je het schrijft) maar hij is echt bekent en ik weet niet hoe die het flikt maar hij krijgt heel vlug het gewenste gedrag bij een hond.
Gewoon snauwen als in standaard hondentaal mag (dus als andere honden balletje af willen pakken, of snuffelen wanneer ze het niet wil, enz...starfleet schreef:Waarom lijn je haar op zo'n moment niet aan en loopt met haar weg? Op die manier maak je haar ook heel duidelijk dat zomaar snauwen tegen andere honden ongewenst gedrag is. Ik vind het echt vreemd dat je je hond in haar nekvel grijpt op haar rug legt voor snauwen. Het is vrij natuurlijk gedrag, alleen jij ziet het liever niet, dat kun je toch ook op een wat mildere manier oplossen. Aanlijnen en doorlopen begrijpt ze ook prima.Jacksel schreef: Het is echt niet zo dat ik haar voor ieder vergrijp in haar nekvel pak, maar bijvoorbeeld bij het echt fel op andere honden reageren (en daarbij dus het helemaal niet erg vinden als er een knokpartijtje zou komen) is ze toch echt wel de pineut... Overigens probeer ik dat natuurlijk ook zoveel mogelijk te voorkomen, maar dat lukt niet altijd... En ook dan, aftaaien is een brave Jamey en blij baasje...
Anne
Voor mij werkt een correctie als je hem maar een keer of 3 hoeft te gebruiken. Blijf je hetzelfde gedrag corrigeren dan werkt de correctie niet. Je kan dan twee dingen doen: of harder gaan corrigeren of een andere oplossing gaan zoeken.Jacksel schreef: Gewoon snauwen als in standaard hondentaal mag (dus als andere honden balletje af willen pakken, of snuffelen wanneer ze het niet wil, enz...
Het is echt het snauwen/uitvallen als ze heel fel is en zich loopt op te winden omdat ze er straks misschien wel bovenop kan duiken wanneer ik ingrijp... En dat is niet acceptabel, daar grijp ik op in...
Harder corrigeren is geen optie voor mijChatterbox schreef:Voor mij werkt een correctie als je hem maar een keer of 3 hoeft te gebruiken. Blijf je hetzelfde gedrag corrigeren dan werkt de correctie niet. Je kan dan twee dingen doen: of harder gaan corrigeren of een andere oplossing gaan zoeken.Jacksel schreef: Gewoon snauwen als in standaard hondentaal mag (dus als andere honden balletje af willen pakken, of snuffelen wanneer ze het niet wil, enz...
Het is echt het snauwen/uitvallen als ze heel fel is en zich loopt op te winden omdat ze er straks misschien wel bovenop kan duiken wanneer ik ingrijp... En dat is niet acceptabel, daar grijp ik op in...
Ik ook niet hoor! Maar feit blijft dat of jouw correctie niet duidelijk genoeg is of dat het uitvallen iets positievers op levert dat sterker is dan jouw correctie.Jacksel schreef: Harder corrigeren is geen optie voor mij![]()
Ik probeer zoveel mogelijk te voorkomen, maar soms lukt dat gewoon niet... Omdat het (voor mij tot nu toe) moeilijk in te schatten is wanneer het goed en fout gaat (gaat wel steeds beter trouwens)... Als ze dan de fout ingaat lijkt het mij dat ze dat toch echt even moet weten