Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoelang laten jullie je hond alleen?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

SnowWhite
Actief

Ongelezen bericht door SnowWhite »

We werken allebei onregelmatig en proberen zoveel mogelijk rekening te houden met de qua inplannen van het rooster op het werk.
Maar het lukt niet altijd en als ze dan allebei de zelfde diensten hebben dan blijft ze wel eens alleen.
Persoonlijk vind ik dit niet zo heel erg zielig, als je s'snachts slaapt zit de hond toch ook een paar uur alleen of in de bench?
Laatst gewijzigd door SnowWhite op 08 nov 2007 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Zelden tot nooit zijn ze hier alleen
Sennaruby
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Toen Senna, mijn epilepsiehond, nog leefde waren de honden nooit ook maar een seconde alleen. Nu ze helaas overleden is, is mijn andere hond hooguit twee tot drie uur achter elkaar alleen, maar dat komt zelden voor. Hooguit twee keer per week. Als ik langer weg moet, zorg ik voor oppas.

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
TDCK
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door TDCK »

Gewoonlijk is er altijd iemand thuis voor het beestje. Mochten we toch eens ergens op visite moeten, of naar de stad o.i.d. dan is het langst wat hij ooit alleen heeft gezeten 6 uur. Een keertje moest het eigenlijk nog langer, toen heb ik gezorgd voor een buurvrouw die hem tussendoor uitliet. Ik denk niet dat hij er erg onder lijdt om zo heel af en toe alleen te zijn thuis, maar ik vind het zelf gewoon zielig.

Diane
ayla

Ongelezen bericht door ayla »

Bij ons zijn de honden niet veel alleen, als we op familie bezoek moeten kunnen ze niet mee dan zijn ze wel 7 uur alleen en dat gaat erg goed :ok: daar voor of er na altijd na het bos flink lopen en spelen.
Op de cursus zeide ze altijd als een hond 4 uur alleen kan blijven dan ook 8 uur, alleen niet dagelijks. :cheer:

groetjes yvonne
Cooper
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Cooper »

Toen ik nog fulltime werkte bleef Shane thuis en liet mijn moeder hem tussen de middag uit, of ze haalde hem op. Hij kon 8-9 uur prima volhouden, maar ik wilde dat niet, alleen uit pure noodzaak.
Sinds we een eigen cafe hebben ben ik overdag gewoon thuis en gaan ze uit voor ik aan het werk ga en zodra ik terug kom. Het komt dan neer op 7 uurtjes max, maar het is 's nachts en maar 2 keer in de week. Ik sta namelijk elke dag om 10 uur 's morgens op, ongeacht hoe laat ik in mijn bed kruip. En ons cafe sluit om 4 uur 's nachts, ben dan pas tussen half vijf en vijf thuis. Dat zijn erg korte nachten voor mij :mrgreen: Maar het betekend voor de honden dat ze in principe een normale nacht hebben. Het tekort aan slaap haal ik in door overdag een tukje te doen, haha.
Mochten ze overdag lang alleen moeten zijn, dan niet langer dan 5 uurtjes. Anders regel ik dat er iemand komt om ze uit te laten.
Afbeelding
langehond1
Zeer actief

Ongelezen bericht door langehond1 »

Het is verbazend hoe veel honden er weinig tijd zonder mensen doorbrengen...

Werkt er niemand gewoon 40 uur in de week? Of reageren er alleen mensen die kort of niet werken?

L.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

langehond1 schreef:Het is verbazend hoe veel honden er weinig tijd zonder mensen doorbrengen...

Werkt er niemand gewoon 40 uur in de week? Of reageren er alleen mensen die kort of niet werken?

L.
Vind je dat verbazend? Ik vind het eigenlijk alleen maar goed! :ok:

Overigens ben ik bijvoorbeeld pas aan een hond 'begonnen' toen ik idd minder kon gaan werken en koos voor een tweede hond toen ik voornamelijk thuis ging werken (bedrijf aan huis).
Misschien geldt het dus wel voor meer mensen dat ze pas voor een hond kiezen als de tijd er 'rijp' voor is?
Daarnaast zijn er genoeg mensen zijn die wel fulltime werken maar waar er een partner thuis is, waarbij de hond naar de opvang gaat of de hond - zoals ik in meer reacties gelezen heb - mee kan naar het werk.
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

ik vind niet dat een hond past in een gezin waarin iedereen fultime werkt. :pffff: Ook onze hond is wel eens alleen thuis maar hooguit 4 uur. Toch komt het wel eens voor dat we met de kinderen een dagje weg gaan en dan is hij langer alleen. Vind dat niet leuk maar dit gebeurt hooguit 2 keer per jaar en dan max 8 uur.

Ga je fultime werken en heb je een hond regel dan net als met je kinderen een opvang of uitlaat service.
langehond1
Zeer actief

Ongelezen bericht door langehond1 »

Ik vind het vele thuis zijn zeker toe te juichen, dan heeft je hond iets om naar te kijken maar ik vind het geen noodzaak. Als ik er ben dan zijn ze maar een paar uur per dag erg actief, de rest wordt slapend doorgebracht. Ik verwacht niet dat ze iets anders doen als ik er niet ben.

Hoeveel beroep doen je honden op je als je er de hele dag bent?

L.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

langehond1 schreef:Ik vind het vele thuis zijn zeker toe te juichen, dan heeft je hond iets om naar te kijken maar ik vind het geen noodzaak. Als ik er ben dan zijn ze maar een paar uur per dag erg actief, de rest wordt slapend doorgebracht. Ik verwacht niet dat ze iets anders doen als ik er niet ben.

Hoeveel beroep doen je honden op je als je er de hele dag bent?

L.
Ik vind het wel een noodzaak. Althans, een hond die vijf dagen in de week, acht of negen uur achter elkaar alleen thuis wordt gelaten, komt - mijn inziens - niet alleen gezelschap maar ook prikkels tekort. Misschien is het al anders als je twee (of meer) honden hebt, maar dan nog vind ik het veel te lang en te vaak.
En ja, mijn honden stellen zeker prijs op mijn gezelschap. Ze kunnen de hele dag hun gang gaan (ook de tuin in/het erf op) maar eigenlijk zijn ze altijd waar ik ben. Ben ik in de werkplaats dan zijn zij daar ook, zit ik op kantoor, de honden liggen er ook. Ben ik buiten bezig, zijn zij ook buiten. Ben ik in huis, zij zijn daar ook.
Of je dat echt 'beroep doen op' moet noemen weet ik niet, maar dat ze het waarderen, dat weet ik wel.
Maar goed, ik heb dan ook 'gewoon' gezellige huishonden. Die het even prettig vinden om mee op sjouw te gaan de polder in als met een balletje (of met elkaar) te spelen. Die net zo lief het erf 'bewaken' als aan mijn voeten liggen (vooral tijdens het eten :wink:).

Oh en ik ga natuurlijk wel eens weg en ze zijn dus zeker wel alleen thuis, maar niet structureel hele dagen.
Afbeelding
SnowWhite
Actief

Ongelezen bericht door SnowWhite »

Wij werken fulltime en ik vind helemaal niet dat ze ook maar iets te kort komt...
Moeten we dan wachten tot we met pensioen zijn zodat we alletijd hebben? Tegen die tijd loop ik waarschijnlijk achter een rollator en komt de hond ook nergens.

Ik vind persoonlijk dat het makkelijk kan een hond en fulltime werken... MITS de hond wel voldoende aandacht krijgt in de uren dat de baas wel thuis is.
Wij traininen heel intensief 3 keer in de week met haar dus uitdaging en prikkels zat.. als we niet trainen nemen we haar zoveel mogelijk mee en maken we lekkere wandelingen....
Dus ik vind een hond en een fultime baan prima met elkaar te combineren.
Laatst gewijzigd door SnowWhite op 08 nov 2007 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
mon doesie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoezen
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door mon doesie »

mijn honden kunnen niet alleen... :roll:

1 van mijn honden begint te joelen en de rest gaat mee doen.

als ik boodschappen moet doen ,moet ik wachten tot mijn man of zoon thuis is,
of de honden gaan mee,ff snel boodschap doen en weer naar huis.
s'zomers geeft het een probleem...
mijn honden blijven dan niet met de warmte in de auto.
of ik ga smorgens om 8 uur ff snel de boodschap doen...

het is mijn eigen schuld,ze zijn verpest...
maar ik denk ook aan mijn zieke buren...
dus kan ik het ze ook niet afleren... :roll:
en de groetjes van:
Arena,Bali,Bonni,Chakira
Danique,Mila en Monique
http://www.roxroros.com

uit het oog maar niet uit ons hart...Aila.
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

ik werk nu fulltime en een deel zit 8 uur alleen, als men vriend kan neemt hij er een paar mee uitwerken en wisseld om de middag af. als ik thuis ben wordt er gewandelt en op woe een avond flyball en agility en op donderdag een uur frisbee met dapper en de rest leer ik het thuis aan op een grasveld. Ze hebben zeker genoeg beweging na een lange dag stil zitten
Biko
Zeer actief

Ongelezen bericht door Biko »

Yuka schreef:Wij werken fulltime en ik vind helemaal niet dat Yuka ook maar iets te kort komt...
Moeten we dan wachten tot we met pensioen zijn zodat we alletijd hebben? Tegen die tijd loop ik waarschijnlijk achter een rollator en komt de hond ook nergens.

Ik vind persoonlijk dat het makkelijk kan een hond en fulltime werken... MITS de hond wel voldoende aandacht krijgt in de uren dat de baas wel thuis is.
Wij traininen heel intensief 3 keer in de week met Yuka dus uitdaging en prikkels zat.. als we niet trainen nemen we haar zoveel mogelijk mee en maken we lekkere wandelingen....
Dus ik vind een hond en een fultime baan prima met elkaar te combineren.
Ik denk ook dat een hond die naast dat hij alleen is heel veel aandacht krijgt, lekker naar buiten en spelen en trainen beter is, als een hond waar wel iemand de hele dag thuis is, maar niets met hem doet.
Twee uitersten natuurlijk..
Maar ik denk dat het belangrijk is om te bedenken wat je de hond kan bieden in de tijd die je hebt.
hondengedragscentrum.nl

& een pootje van Biko!
_diva_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _diva_ »

op dit moment zijn we 3 weken verder en ik moet zeggen dath et super gaat.
diva lijkt niet te lijden onder het feit dt ik wat later thuis ben al snormaal.
we spelen veel en anders doet mn vriend dat met haar zaterdags lekker veel wandelen en zondags is het helemaal pret wat dan gaat mn vriend ook mee,soms moet hij zaterdags nog dingen doen vandaar.
komt wel vaker voor hoor dat we het bos in gaan maar das wel vaak met zn 2 dan met zn 3en en das natuurlijk leuker :cheer: .
en verder sja ik let goed op haar zodra ze eronder gaat lijden zoek ik een andere baan.
gr gemma
Rabecca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua's en Vlinderhondjes
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Rabecca »

Jacintha én Douschka zijn normaal gesproken niet langer dan 3,5 uur per dag alleen thuis.
Meestal is dit nog korter, omdat we allemaal een ander schoolrooster hebben
Als we langer weggaan (zeldzaam ;)) gaan Jacintha en Douschka naar mn opa&oma of Douschka gaat met ons mee en Jacintha blijft bij mn opa&oma
Douschka vind alleen blijven niet leuk, maar als het is een keertje voorkomt is het ook geen megaramp
maria1968
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door maria1968 »

Kelly kan maximaal 6 uur alleen thuis zijn. Wordt het langer dan regel ik een oppas.

Nu met jip is het weer opbouwen vanaf 10 seconden (zitten we nu op joepie)
Dieseltje
Actief
Mijn ras(sen): Grieks schatje :-)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Dieseltje »

tot voor kort werkte ik alleen de ochtenden dus had ik elke middag alle tijd voor Luna.
Sinds kort werk ik 3 volle dagen met een GROOT schuldgevoel........is eigenlijk tegen mijn principes. Maar soms is het helaas niet anders.

Maar 1 x per week gaat ze met de uitlaatservice mee en de overige 2 dagen komt mijn vriend tussen de middag thuis om ze uit te laten.
Ze kan heel goed alleen thuis zijn maar het is puur voor mijn gevoel dat ik het niet prettig vind.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”