Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Met bal in losloopgebied

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Pak-de-bal schreef:wat ik wel stom vind , is dat bv op het strand mensen met die stok dan ballen gaan gooien in de richting náár andere honden toe ,
bv naar die van mij, en ja, dan staan ze gek te kijken , als mijn hond die bal dan pakt :roll:
ja sommige mensen hebben nou ook altijd pech in hun leven, dat ken je zomaar hebben :mrgreen:
Toch heeft jouw hond wel een criminele inslag als ik al je verhalen zo lees, je niet naar buiten laten, achter de paarden en konijnen aan en nou ook nog eens ballen afpikken van andere hondjes die keurig met hun balletje spelen :boos:
Pak de Bal, neem Jat de Bal nou eens mee naar cursus :wink:
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Addy schreef:
Pak-de-bal schreef:wat ik wel stom vind , is dat bv op het strand mensen met die stok dan ballen gaan gooien in de richting náár andere honden toe ,
bv naar die van mij, en ja, dan staan ze gek te kijken , als mijn hond die bal dan pakt :roll:
ja sommige mensen hebben nou ook altijd pech in hun leven, dat ken je zomaar hebben :mrgreen:
Toch heeft jouw hond wel een criminele inslag als ik al je verhalen zo lees, je niet naar buiten laten, achter de paarden en konijnen aan en nou ook nog eens ballen afpikken van andere hondjes die keurig met hun balletje spelen :boos:
humor heb je wel :smile:

gelukkig maar , anders gaan we elkaar zo afkatten, hè? :wink:
....
Addy

Pak-de-bal schreef:
Addy schreef:

....
precies :ok:
Pak-de-bal

Addy schreef:
Pak-de-bal schreef:
Addy schreef:

....
precies :ok:
ik ben blij, dat je het even inziet wat ik bedoel :ok:
nu weer verder gaan met de topic?
Biko
Zeer actief

Ongelezen bericht door Biko »

Ja dat heb ik met Biko ook... Die kan dan niet kiezen tussen zijn eigen bal/stok of die opeens voor m valt.
Met heel veel pech, kijkt hij om naar de bal van een andere hond en ziet hij zijn eigen niet meer... :roll:

En Lady is helemaal erg, die pakt dan en dr eigen bal en die van een ander... :wink:
hondengedragscentrum.nl

& een pootje van Biko!
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Ik vind het hoogst irritant, die ballengooiers (met liefst ook nog zo'n werpding :roll: ) als je lekker met de honden aan het wandelen bent. Ten eerste doet zo'n hond niets anders dan helemaal hyper de hele tijd achter zo'n bal aan te rennen, heeft geen interactie met andere honden, geen tijd om lekker hier en daar te snuffelen of een zelf een spannend spoor te volgen en ten tweede wordt het er vaak ook niet gezelliger op als zo iemand weer eens een bal stort tussen een aantal los lopende honden die óók allemaal graag dat balletje willen hebben. Waardeloos dus, in mijn ogen. Ik heb dan ook nooit een bal mee, ik geniet er juist van als ik Juul en Sun zo lekker hun eigen dingetjes zie doen buiten. Zit ook meer variatie in, dan eens te water, dan eens een flinke kuil graven of vogeltjes jagen, spoorzoeken, met andere honden spelen enz.
Biko
Zeer actief

Ongelezen bericht door Biko »

Sunnybunny schreef:Ik vind het hoogst irritant, die ballengooiers (met liefst ook nog zo'n werpding :roll: ) als je lekker met de honden aan het wandelen bent. Ten eerste doet zo'n hond niets anders dan helemaal hyper de hele tijd achter zo'n bal aan te rennen, heeft geen interactie met andere honden, geen tijd om lekker hier en daar te snuffelen of een zelf een spannend spoor te volgen en ten tweede wordt het er vaak ook niet gezelliger op als zo iemand weer eens een bal stort tussen een aantal los lopende honden die óók allemaal graag dat balletje willen hebben. Waardeloos dus, in mijn ogen. Ik heb dan ook nooit een bal mee, ik geniet er juist van als ik Juul en Sun zo lekker hun eigen dingetjes zie doen buiten. Zit ook meer variatie in, dan eens te water, dan eens een flinke kuil graven of vogeltjes jagen, spoorzoeken, met andere honden spelen enz.
Sommige eigenaren willen misschien ook wel dat hun hond geen interactie heeft met andere honden. Dan ishet wel handig.
En als ik wil dat Biko gaat zwemmen.. dan moet er toch echt een bal het water in :)
Het ligt er denk ik een beetje aan wat voor hond je hebt.
Biko vind spelen met de bal leuk, maar als ik m in mn zak stop (de bal dus) dan gaat hij verder met snuffelen enzo..
hondengedragscentrum.nl

& een pootje van Biko!
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Sunnybunny schreef:Ten eerste doet zo'n hond niets anders dan helemaal hyper de hele tijd achter zo'n bal aan te rennen, heeft geen interactie met andere honden,
dat wil ik ook absoluut niet :19: ze vermaken zich maar met elkaar.
geen tijd om lekker hier en daar te snuffelen
kunnen ze ook met bal.
of een zelf een spannend spoor te volgen
dat doen ze maar met speuren, niet in het bos.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
*Linda*
Zeer actief

malinois schreef:
Sunnybunny schreef:Ten eerste doet zo'n hond niets anders dan helemaal hyper de hele tijd achter zo'n bal aan te rennen, heeft geen interactie met andere honden,
kunnen ze ook met bal.
Je bent een balletjes-mens, das duidelijk. Ik denk dat je echter heel goed weet wat ik bedoel met de gemiddelde ballengooier in een losloopgebied. Speuren doet bijna niemand met zijn hond, en buiten dat vind ik het leuk als ze lekker zélf mogen uitmaken wat ze doen buiten. Ik hoef ze niet zo nodig onder appél te laten speuren. Interactie met andere honden geldt misschien niet als je zelf meerdere honden hebt, maar door veel andere honden wordt het wel gewaardeerd. Als je buiten het trainen door, buiten ook nog eens met een balletje tijdens de vrije wandeling in de weer gaat, is een hond nooit lekker op zichzelf. Dat schat jij waarschijnlijk niet als waardevol in, ik echter wel. Het is voor honden erg ontspannend als ze gewoon lekker hun gang kunnen gaan.
*Linda*
Zeer actief

Biko schreef:
Sunnybunny schreef:Ik vind het hoogst irritant, die ballengooiers (met liefst ook nog zo'n werpding :roll: ) als je lekker met de honden aan het wandelen bent. Ten eerste doet zo'n hond niets anders dan helemaal hyper de hele tijd achter zo'n bal aan te rennen, heeft geen interactie met andere honden, geen tijd om lekker hier en daar te snuffelen of een zelf een spannend spoor te volgen en ten tweede wordt het er vaak ook niet gezelliger op als zo iemand weer eens een bal stort tussen een aantal los lopende honden die óók allemaal graag dat balletje willen hebben. Waardeloos dus, in mijn ogen. Ik heb dan ook nooit een bal mee, ik geniet er juist van als ik Juul en Sun zo lekker hun eigen dingetjes zie doen buiten. Zit ook meer variatie in, dan eens te water, dan eens een flinke kuil graven of vogeltjes jagen, spoorzoeken, met andere honden spelen enz.
Sommige eigenaren willen misschien ook wel dat hun hond geen interactie heeft met andere honden. Dan ishet wel handig.
En als ik wil dat Biko gaat zwemmen.. dan moet er toch echt een bal het water in :)
Het ligt er denk ik een beetje aan wat voor hond je hebt.
Biko vind spelen met de bal leuk, maar als ik m in mn zak stop (de bal dus) dan gaat hij verder met snuffelen enzo..
Natuurlijk wil niet iedereen interactie met andere honden. Mijn vorige hond kon dat ook niet en die liep ook met bal. Daardoor weet ik zo goed wat ze missen als ze er wél mee lopen :wink: Ik ga hier dus uit van normale, sociale honden die normaal met andere honden om kunnen gaan.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Sunnybunny schreef:
malinois schreef:
kunnen ze ook met bal.
Je bent een balletjes-mens, das duidelijk. Ik denk dat je echter heel goed weet wat ik bedoel met de gemiddelde ballengooier in een losloopgebied. Speuren doet bijna niemand met zijn hond, en buiten dat vind ik het leuk als ze lekker zélf mogen uitmaken wat ze doen buiten. Ik hoef ze niet zo nodig onder appél te laten speuren. Interactie met andere honden geldt misschien niet als je zelf meerdere honden hebt, maar door veel andere honden wordt het wel gewaardeerd. Als je buiten het trainen door, buiten ook nog eens met een balletje tijdens de vrije wandeling in de weer gaat, is een hond nooit lekker op zichzelf. Dat schat jij waarschijnlijk niet als waardevol in, ik echter wel. Het is voor honden erg ontspannend als ze gewoon lekker hun gang kunnen gaan.
een van mijn honden wil niet eens weg zonder bal, dus die zal ik zn plezier enorm onthouden... ze kunnen altijd hun gang gaan als ze loslopen ook met bal... ik weet niet hoe die van jou dat doen dan maar gewoon een bal in de bek houden en zo af en toe eens komen buurten bij mij is ook heel normaal... :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

malinois schreef:
Sunnybunny schreef:
malinois schreef:
kunnen ze ook met bal.
een van mijn honden wil niet eens weg zonder bal, dus die zal ik zn plezier enorm onthouden... ze kunnen altijd hun gang gaan als ze loslopen ook met bal... ik weet niet hoe die van jou dat doen dan maar gewoon een bal in de bek houden en zo af en toe eens komen buurten bij mij is ook heel normaal... :19:
Hier precies zo.
Hera vind het prachtig een bal in dr bek te houden. En met die bal snuffelt ze ook her en der, gaat ze ook het water in etc etc.
En idd, mijn honden hoeven dus ook geen contact te maken met vreemde honden.

Chello vind het weer niks. Die wil met een bal apporteren en anders laat hij hem liggen. Die wil gewoon alleen maar zorgen dat de hele wereld weet dat meneer daar is geweest.
Pak-de-bal

in feite neem ik ook bijna nooit een bal mee, want ik zie alleen maar idd van die hyper hondjes ,
die constant aan het blaffen zijn,
omdat de bal nog niet gegooid is :roll:

Dat leek mij zo vreselijk , een slaaf te zijn van je eigen hond :pffff:
dus gelijk maar afgeschaft, maar nu wel af en toe een bal, maar het is zéker niet standaard.

En hij vermaakt zich prima zonder,
wat ik wel doe op strand is schelpen gooien , die zijn gratis, en net zo leuk
hij duikt ze op in het water, maar de volgende wordt alweer gegooid , dus hij is er erg druk mee :ok:
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Ik vind dat jij wel erg jóuw situatie veralgemeniseert :19: Er zijn honden (zoals bijv. de mijne) die soms niet genoeg hebben aan dat snuffelen, enz. zoals jij schetst. Interactie met andere honden betekent voor mijn hond alleen even snuffelen en verder lopen; spelen doet hij meestal niet aan.. Het ligt er aan waar ik loop, maar er zijn locaties waar ik duidelijk merk dat mijn hond het saai vindt. Dan heeft hij het nodig dat ik met mijn 'vreselijke werpding' de bal ver in de struiken gooi zodat hij lekker moeilijk moet zoeken bijvoorbeeld, of andere spelletjes. Dan komt hij na zo'n wandeling, toch lekker voldaan thuis. En midden in een troep honden een bal gooien is idd niet handig, maar dat maak ik gelukkig niet mee. Een enkele keer pakt een andere hond de bal van Dante, dan wacht ik even tot de eigenaar hem pakt en anders heb ik altijd een reservebal bij me :19:
Gr. Marijke
Afbeelding
Some-one
Actief

Ongelezen bericht door Some-one »

Pak-de-bal schreef:in feite neem ik ook bijna nooit een bal mee, want ik zie alleen maar idd van die hyper hondjes ,
Grappig dat je dat zo ervaart...hier helpt een balletje juist TEGEN het blaffen! (met een bal in haar bek kan Lizzy niet zo hard blaffen :mrgreen: )
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

malinois schreef:
Sunnybunny schreef:
malinois schreef:
kunnen ze ook met bal.
zo gaat dat hier ook, als ik niets meeneem dan vind ie wel wat om in de bek mee te dragen, dus heb ik liever zijn eigen speel mee.. hij snuffelt dan ook over al en nergens en ik moet zeker op strand gewoon af en toe echt klaar roepen want strant is speel zee in, graven en van alles.. snuffen op strand is sporadisch, bij een hoopje zand of een paaltje waar andere honden hun geur hebben achtergelaten maar dan is t weer snel naar baas en uitdagen tot spel, maar ik gooi ook niet als anderen vreemden de speel interessant vinden om achteraan te gaan
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chezzies »

Valerie schreef:
Addy schreef: Waarom speel je dan zelf niet met een bal :19:
doe ik ook maar niet in het bos :wink:

krijgen de mensen die hier met ballen tussen andere vreemde honden lopen nooit problemen met andere honden?
ik vind het ook niet andermansprobleem wat mijn hond doet hoor :wink: vind het zelf alleen niet erg veilig om met ballen bij vreemde honden te komen maar dat kan ook gewoon aan mijn referentiekader liggen
mijn hond heeft geen bal nijd ....dus nee geen problemen daarmee.
Afbeelding
Addy

Pak-de-bal schreef:in feite neem ik ook bijna nooit een bal mee, want ik zie alleen maar idd van die hyper hondjes ,

dus gelijk maar afgeschaft, maar nu wel af en toe een bal, maar het is zéker niet standaard.

hij duikt ze op in het water, maar de volgende wordt alweer gegooid , dus hij is er erg druk mee :ok:
ooit bedacht dat hij wel eens kan stikken in die zelfgegooide schelpjes van je :19:
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Addy schreef:

ooit bedacht dat hij wel eens kan stikken in die zelfgegooide schelpjes van je :19:
En pdb is hetzelfde principe een beetje.. of je nu je hond zoet houdt met balletjes gooien of zand of schelpen gooien.. ik zie ook wel honden blaffen omdat ze willen dat de baas zand of schelpjes schopt..
In dit geval is t dus gewoon lekker bezig zijn met je hond, of je dat nu met balletjes of dingen uit de natuur doet.. als jij en je hond echt samen spelen dan is er volgens mij geen behoefte aan interactie met een vreemde hond?
Marco#

Re: Met bal in losloopgebied

Ongelezen bericht door Marco# »

Valerie schreef:ik was net in het bos (losloopgebied) en ik heb Tyra 3x aan moeten lijnen omdat er honden waren met een bal in hun mond
nu vraag ik mij af, wat beweegt men om op zondag met warm weer in een bos te gaan lopen met een bal? ik bedoel sociale honden worden ineens een stuk minder sociaal met ballen in het spel
waarom zoiets uitdagen? ik snap dat niet
Ja zeg, waar bemoei je je mee. Als jouw hond daar niet tegen kan is dat jouw probleem. :roll:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Ik heb ook een bal bij mij,maar ik gooi hem wanneer ik wil en ben zeker geen slaaf van mijn hond :wink:
Afbeelding
Yv*nn
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yv*nn »

Pik-de-bal schreef:wat ik wel stom vind , is dat bv op het strand mensen met die stok dan ballen gaan gooien in de richting náár andere honden toe ,
:wink:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Yla binnen met ballen, is lachen...ze sleept haar ballen stukje voor stukje mee, en kijkt dan snel om, en gaat de andere ballen halen.
Buiten hebben we altijd een bal bij ons, maar die krijgt ze niet. Heeft ze eenmaal een bal in haar bek, is ze nogal kortaf naar andere honden.
Heeft ze geen bal in haar bek, gaat ze graag spelen. Maar komt ze een hond tegen, die een bal heeft en die laat vallen, is die van Yla. Vandaar onze bal om terug te geven.
Yla zit op behendigheid, en afgelopen week kreeg ze fly-ball. Ze had het meteen door, maar de bal was van haar. De trainer wilde ruilen met een andere bal, maar Yla nam de andere bal gewoon erbij.... :smile:
Afbeelding
Addy

Pak-de-bal schreef: ik ben blij, dat je het even inziet wat ik bedoel :ok:
Niet echt maar ik probeer mee te gaan in jouw belevingswereld :smile: :smile: :smile:
reem
Actief

Ongelezen bericht door reem »

Mickie schreef:Ik neem wel de werpstok mee, maar gooi niet richting andere honden, dan heb je ook geen last van prooinijd. Simpel lijkt me.
Nou dit lijkt me voor iedereen handig.Geen onnodige stress voor alle partijen.
nooit meer zonder een Aussie
reem
Actief

Re: Met bal in losloopgebied

Ongelezen bericht door reem »

Ja zeg, waar bemoei je je mee. Als jouw hond daar niet tegen kan is dat jouw probleem. :roll:[/quote]

En dit is NL op zn smalst.
nooit meer zonder een Aussie
Pak-de-bal

Addy schreef:
Niet echt maar ik probeer mee te gaan in jouw belevingswereld :smile: :smile: :smile:
je begrijpt het nòg niet, hè Addy?

wat is er nou toch met jou aan de hand? :denken:
Vind je het allemaal dan zo lachwekkend ? Kom je misschien iets te kort in je privéleven?
Niet genoeg aandacht, zat ik zèlf aan te denken

Of ben je gewoon lekker aan het puberen? :denken:
Vertel het maar aan tante Marjolein

En Addy, je bent echt niet grappig en populair zo op deze manier , hoor! :roll:
Addy

Pak-de-bal schreef:
Addy schreef:
je begrijpt het nòg niet, hè Addy?
wat :19:

wat is er nou toch met jou aan de hand? :denken:
ik heb het heel zwaar pdb
Vind je het allemaal dan zo lachwekkend ?
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd :wink:
Kom je misschien iets te kort in je privéleven?
niet genoeg aandacht denk ik :eek:
Niet genoeg aandacht, zat ik zèlf aan te denken
we denken hetzelfde :smile: :smile: :smile: :smile: :eek: :eek: :eek:

Of ben je gewoon lekker aan het puberen? :denken:
ja ik ben heerlijk aan het puberen
Vertel het maar aan tante Marjolein
ik ken er niet over praten tante marlolein :eek:

En Addy, je bent echt niet grappig en populair zo op deze manier , hoor! :roll:
ik ben ook niet grappig, had iemand je dan verteld van wel :eek:
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Balou heeft ook vaak een tennisbal in haar bek, niet altijd, er zijn ook wandelingen dat ik hem niet meeneem, omdat ze inderdaad anders verder niks doet dan wachten tot ik de bal gooi. Maar als we andere honden passeren dan zorg ik dat ik de bal heb, of dat zij hem in haar bek heeft op dat moment, want gooien met de bal tussen vreemde honden zal ik nooit doen. Voor Balou zou dat wel kunnen, hooguit pikken ze haar bal dan af, en snauwt ze een beetje, maar ik weet nooit hoe andere honden er op reageren als ik gooi, dus daar hou ik wel rekening mee.

We staan nooit in groepen met andere honden, dus dat is niet aan de orde, het is alleen dat ik er rekening mee hou met andere honden passeren.
Watdehek
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Watdehek »

Fred loopt altijd met een bal in zijn bek.

Dat zorgt ervoor dat hij totaal geen aandacht besteed aan andere honden, terwijl hij zonder bal wel eens kan uitvallen naar andere honden.

Als een andere hond de bal probeert af te pakken maakt hij duidelijk dat hij daar niet van gediend is, de meeste honden begrijpen dat en gaan verder.
AnimalPedigree.com, online stambomendatabase.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”