Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat mag ik verwachten van de buren

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik kan me voorstellen dat je aardig over de zeik bent :?. Op deze manier zou ik ook ZEKER geen "zaken" meer willen doen. Wie niet horen wil, moet maar voelen (politie dus, kbedoel niet met een honkbalknuppel aan de deur gaan staan :mrgreen: ).
vedim
Actief

Ongelezen bericht door vedim »

.... en buurman presteerde het ook nog eens uit tekramen dat boedha ook blaft in de gang.
ja boedha blaft een blaf als de deurbel gaat ... :pffff:
Borke
Actief
Mijn ras(sen): Sofi de Spaanse Schone en de Maine Coon poezen Lola en Haley (RIP Borke de Stabijhoun)
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Borke »

Het is normaal dat een hond blaft uit waaksheid, dat duurt echter niet langer dan een paar minuten achtereen...

Mmm lastig - wat ga je nu doen?
Realiseer je dat als je het aanpakt, je het risico loopt dat ze jouw hond gaan treiteren als jij niet thuis bent, zodat hij continue aanslaat.
Dat had iemand op een ander forum meegemaakt :boos:
Afbeelding
vedim
Actief

mijn hond geeft een blaf , twee in een gulle bui ... dan is t stil.
als wij niet thuis zijn dan is onze hond bij mijn moeder. dus voor hondje plagen moeten ze flink omfietsen. :pffff:

Morgen of overmorgen gaat mijn partner nog een poging wagen bij de buurman. ( mijn partner type rust zelve ... die krijg je niet gek.)
Ik ga morgen aan de buuv mijn riem en splitlijn terug vragen, als ze haar hond toch niet uitlaat dan hoeft ze ook niet langer mijn spullen te hebben.
Ik zal morgen als ik weer rustig ben buuv vriendelijk doch dringend op het hart drukken dat we hier een oplossing voor moeten vinden
dat ik er meer voor voel als dat goedschiks gaat, maar keihard ontkennen en daarmee min probleem niet erkennen dat is niet de manier !

als dat niet helpt dan ga ik een mediator inschakelen denk ik.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

vedim schreef:net aan de deur bij de buren geweest, om de buurman te attenderen op dat zijn auto te dicht bij het grofvuil staat. met een zuchtje wind waait de losse koelkast deur tegen zijn portier .....
dus meteen gevraagd of ze vanavond even tijd hebben om langs te komen, zodat we met zijn vieren even om de tafel kunnen zitten om te praten over de honden.
Hier klinkt meer frustratie uit, dan alleen maar overlast van blaffende honden. Van jouw kant, wel te verstaan.

Live and let live, meis. Als je buurman vind dat zijn auto daar prima staat, dan vind hij dat de auto daar prima staat.
Ik zou neurotisch worden als een buurtje mij ging vertellen dat ik mijn auto niet goed parkeer. Beginnen ze daarna over de overlast van mijn honden, dan ontvlam ik :19:
vedim
Actief

buurman wist niet dat de deur van de koelkast los zit . dus het leek mij louter buurvriendelijkheid dat ik hem even daarop zou attenderen alvorens hij schade zou oplopen doodrat een zuchtje wind de deur van mijn oude koelkast erui waait.....
dat hij m pontificaal voor mijn deur parkeert zal me een worst wezen dat doet hij al sinds ik hier woon. Ik heb geen auto .. . en ze parkeren hem zo dat ik er nog keurig met mijn fiets langs kan ... dus dat zal me een worst wezen dat die auto daar staat.
ik wilde m alleen behoeden voor schade....

afgezien van de blaffende hond heb ik absoluut geen problemen of irritaties eerder gehad met deze buur. vriendelijke mensen, absoluut. buurman heeft vorig jaar mijn pc nog gefikst. en ik van de zomer op hun poes gepast toen ze op vakantie waren. gewoon normaal buren contact.
Borke
Actief
Mijn ras(sen): Sofi de Spaanse Schone en de Maine Coon poezen Lola en Haley (RIP Borke de Stabijhoun)
Contacteer:

vedim schreef:als dat niet helpt dan ga ik een mediator inschakelen denk ik.
Goed idee ik denk zeker dat een goede mediator kan helpen, maar dat vereist natuurlijk wel dat de buren mee willen werken...
Afbeelding
vedim
Actief

maar dan heb ik het in iedergeval geprobeert, dan kan mij nooit verweten worden dat ik zomaar de politie bel.
en nog steeds hoop ik dat we op goede voet er uit gaan komen ...
hard tegen hard daar word niemand gelukkig van, we wonen samen in de straat en zullen voorlopig nog naast elkaar wonen zo zullen we het toch moeten rooien.
gister heb ik een uur trillend van kwaadheid op mijn stoel gezeten, ben uiteindelijk een lange wandeling met boedha gaan maken, voelde me daarna een stuk rustiger.
vanmorgen heb ik de politie gebeld en advies gevraagd hoe dit aan te pakken. ik wilde er nog geen melding van laten registreren dus heb mijn adres niet doorgegeven. maar informeren kan allicht geen kwaad leek mij. ikheb de naam genoteerd van de wijkagent, en mogelijk kan de hondengeleider langs gaan .... het oude baasje van boedha of een van de collega's.

ik ga vandaag nogmaals een gesprek met de buurvrouw aan.
met hervonden rust en nieuwe hoop.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Weet je, ergens heb ik het idee dat er toch iets anders speelt. Dit is even buiten het feit dat het superirritant is als een hond de hele dag aan het blaffen is.
Voorheen had je er geen last van ook al wist je dat de hond dit deed. Wat ik niet zo goed snap is dat daar toen al niets mee gedaan is want verlatingsangst gaat niet vanzelf over. Dat de buren zo reageren is een beetje krom en ik kan me je kwaadheid wel voorstellen alleen vraag ik me af waarom het je nu ineens wel irriteerd. Ja je bent nu meer thuis en je buuv is meer gaan werken. Dat stukje begrijp ik nog wel en ook dat je dan de hond meer hoort.
Maar zoals je zegt ben je binnenkort hele dagen thuis. Klinkt misschien lullig maar bij mij komt het over van ik wil zorgen dat het geblaf dan over is. Dan vraag ik me af waarom het nu ineens over moet zijn?? Wat de rede is dat je ineens een paar maanden thuis bent en waarom het stil moet zijn bij je buren
Dan kan ik me er eigenlijk maar 1 ding bij voorstellen.

Je kan ook voorstellen om bijv een babyfoon neer te zetten en op die manier je steentje bij te dragen aan de verlatingsangst. Als je het normaal goed met je buren kan vinden dan begrijp ik niet zo goed waarom er ineens een wrijving is over iets dat al zolang bestaat.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

is het dan echt zo stom dat je geen zin hebt in overlast van je buren :19:
Afbeelding
vedim
Actief

voorheen had ik af en toe een half uurtje geblaf, soms een kwartiertje .... ik ben niet iemand die over elk geluid valt. echt niet.
een BBQ in de zomer, een feestje , feestweek als de familie uit het buitenand overkomt, spelende kinderen ...klinkt allemaal door maar ach ze zullen ook wel eens wat van mij horen. daar kan ik me echt niet aan irriteren.
maar tegen de tijd dat 8 a 9 uur onafgebroken gebalf klinkt gaan we wel naar een irritatie grens, beide buren werken 5 dagen in de week, op zaterdag zijn ze vaak overdag weg en op zondag gaan ze graag naar familie...... dus dan heb je het niet meer over af en toe dan heb je het over geregeld 7 dagen in de week, tussen de 7 en de tien uur per dag !!!
af en toe een uurtje zal je mij niet over horen ....
maar dit word te gek.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

De wijkagent kan een heel goede bemiddelaar zijn. Ook kan hij eens af en toe langs lopen en zelf horen hoe het zit met het geblaf. Dat zal hij waarschijnlijk ook doen als je gaat klagen. Dan hebben de buren ook niks te zeggen van: "ze stelt zich aan, de hond blaft niet".

In een flat hier vlakbij was hetzelfde aan de hand en dat is opgelost d.m.v. zo'n wijkagent. De hond is uiteindleijk herplaatst naar een zus van de jonge man die dacht dat hij een pup wel acht uur op kon sluiten met een krantje om te plassen. Overigens was pup hem min of meer in de maag gesplitst bleek en deed hij er daarom ook gemakkelijker afstand van.

Over die koelkastdeur, dat vind ik geen zeiken hoor, ik zou alleen maar blij zijn. Alleen als het mijn koelkast was bij het grofvuil had ik de deur even dichtgetaped zodat die niet tegen een auto klappert. ;-)

Anne
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Ik snap niet dat jij zo in twijfel wordt getrokken. :denken:
Die andere buur heeft er toch ook last van? Kunnen jullie samen niet is praten met ze of zo'n wijkagent inlichten. Dan sta je toch wat sterker, lijkt me. Wil echt geen hetze veroorzaken, maar dit lijken me grote egoïsten die weinig om zo'n hond lijken te geven.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

vedim schreef: beide buren werken 5 dagen in de week, op zaterdag zijn ze vaak overdag weg en op zondag gaan ze graag naar familie...... dus dan heb je het niet meer over af en toe dan heb je het over geregeld 7 dagen in de week, tussen de 7 en de tien uur per dag !!!
af en toe een uurtje zal je mij niet over horen ....
maar dit word te gek.
Ik vraag me af waarom die mensen zo nodig een hond moeten. En dan ook nog zo'n energiek beest als een jr.

Ik vind het niet alleen belachelijk naar jou toe, maar ook naar de hond! Jammer dat er geen welzijnswet is voor dieren hier in Nederland die de hond in bescherming kan nemen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

massam schreef:is het dan echt zo stom dat je geen zin hebt in overlast van je buren :19:
Ik snap het ook niet zo goed hoor :denken:
Ze heeft netjes aan de mensen gevraagd om langs te komen...de mensen willen niet eens deze moeite nemen
Jammer dan...dan maar op de harde manier
Ik zou er ook compleet gek van worden als continu geblaf en gehuil zou moeten aanhoren
Afbeelding
Patricia25
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Patricia25 »

Ik zou ook gek worden als ik de hele een blafende hond moet aanhoren en dat elke dag een paar uur lang :eek: :eek:
Ik zou me dood schamen als mijn honden zoveel overlast bezorgde voor de buren.
Als ze nog niet eens om wil komen voor te luisteren naar het geblaf van hun hond waarom zou jij je dan nog moeite doen om het op een fatsoenlijke manier op te lossen..
Nou dan maar geen goede band met de buren,diende een klacht in bij de woningbouw.
vedim
Actief

net gesproken met de buuv. heb netjes en rustig mijn leren riem en splitlijn teruggevraagd.
ik heb haar verteld dat ik het heel naar vind dat het gesprek gister zo gelopen is, dat we nooit eerder problemen hadden en zelfs goed met elkaar over weg konden.
Dat ik het heel erg vervelend vind dat ze gewoon zeggen "mijn hond blaft niet" en ik daarmee indirect voor leugenaar word uitgemaakt.
buren aan de andere kant van de steeg horen het buren daarnaast horen het ik hoor het en de buren naast mij dachten al dat het mijn hond was.
buuv houd stug vol dat ze nog noooooooit iemand er over gehoord heeft ( ik weet dat dit niet waar is)
heb de buurvrouw geadviseerd een bandrecorder te laten lopen als ze mij niet op mijn woord wenst te geloven. en dat ik het jammer vind dat ze mij zo in twijfel trekt.
heb haar geadviseerd gedragstherapie , daar heeft ze geen geld en tijd voor antwoordde ze.
ga dan naar de dierenarts er is een soort antidepressiva voor honden
ook daar heeft ze geen geld voor meldde ze.
dan moet je hem niet alleen laten gaf ik aan.
waarop zij antwoordde dat ze hem echt niet kan meenemen naar het werk. en ook niet naar de familie die houden niet van honden.
dus ik heb haar gevraagd in hoeverre het mijn probleem is dat zij geen geld geen tijd heeft en de hond niet kan meenemen?
want zodra zij de deur dichttrekt heb ik een probleem ... niet zij....
niet erg fair.
buuv meent dat de hond echt niet de hele tijd blaft. dus ik heb haar weer gewezen op de bandrecorder... dan hoeft ze niemand op zijn woord te geloven maar is er gewoon bewijs van het blaffen en janken.

buuv begon weer wat te sputteren dat nog nooit iemand iets gezegd heeft blah blah :blah: en dat het echt allemaal wel meevalt .
dus ik heb haar geantwoord dat ik er toch echt op hoop dat we gewoon met zijn vieren dit kunnen oplossen, dat ontkennen niet de weg is. omdat ik anders genoodzaakt ben om andere stappen te ondernemen.
buuv: dus je gaat dreigen met de politie....
ik : nee, ik dreig niet, ik wil er samen uitkomen, maar als er stellig ontkent word en we er samen niet uitkomen dan ga ik andere maatregelen treffen.

ik weet het ook niet meer.
kreeg de lederen lijn terug en de splitlijn. ook de halsband kreeg ik terug.
die laatste had ik haar gegeven, nu de lab retriever geen halsband meer heeft is er weer een goede reden om de honden niet uit te laten. afgezien de vorige smoezen over druk geen tijd en geen zin ... :19:
Borke
Actief
Contacteer:

Pfffft wat een verhaal zeg :denken:

Ik zou eens een afspraak maken met de wijkagent en hem om advies vragen en kijk of je dat samen kunt doen met de buurvrouw die aan de andere kant van jouw buren woont. Probeer het in ieder geval met andere buren uit de straat te doen.
Dan sta je sterker en dan staat de wijkagent ook sterker. Verder deel je de stress dan een beetje.

Als de buurvrouw geen geld heeft voor een oplossing en geen tijd heeft om de honden goed uit te laten... dan heb ik medelijden met die honden en dan vraag ik me af of ze het niet beter hebben in een asiel...
Afbeelding
vedim
Actief

ik vraag me ook af waarom ze honden hebben .... :19: als je geen tijd en geen geld meent te hebben voor een gedegen verzorging.....
vedim
Actief

chrico schreef:Je kan ook voorstellen om bijv een babyfoon neer te zetten en op die manier je steentje bij te dragen aan de verlatingsangst. Als je het normaal goed met je buren kan vinden dan begrijp ik niet zo goed waarom er ineens een wrijving is over iets dat al zolang bestaat.
bij alles wat ik bij de buren opper hebben ze het er over dat het te duur is, ze willen er geen geld aan besteden.
Ik heb geen babyfoon, zou ik er dan een moeten aanschaffen? want zij gaan het zeker niet doen.
dan zou ik kosten moeten maken omdat zij hun hond niet hebben opgevoed en geleerd om alleen te zijn ?
en dan wat is dan de oplossing ? luisteren door de babyfoon naar het geblaf ??
:19:
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Ik denk dat Whera mss bedoeld dat je dan de hond toe zou kunnen spreken...
Je kunt iig es een flinke scheur opentrekken met HOUD JE BEK :mrgreen:
Afbeelding
vedim
Actief

Leanne schreef:Ik denk dat Whera mss bedoeld dat je dan de hond toe zou kunnen spreken...
Je kunt iig es een flinke scheur opentrekken met HOUD JE BEK :mrgreen:
het zou mogelijk wel iets doen aan anger management ,... maar of het iets oplost betwijfel ik.
Borke
Actief
Contacteer:

Het heeft geen enkele zin om die buren te helpen met wat dan ook zo lang ze niet:

1. erkennen dat er een probleem is
2. bereid zijn zelf ook mee te werken aan een oplossing
3. bereid zijn zelf ook tijd en geld te investeren in een oplossing
Afbeelding
vedim
Actief

daar ben ik ook bang voor ja .....
iones
Zeer actief

Dat zijn nou die typische egoisten die ook zo nodig een hond moesten hebben, zonder zelf iets te bieden te hebben.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Jose schreef:blafband is een optie
:mep: Jij snapt het niet helemaal geloof ik.
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Echt Vedim, applaus voor jou zeg! :ok: Je bent echt de rust zelve, dat vind ik echt heel knap van je.

Ik lees dit topic voor het eerst en er staan dan meerdere reacties tussen die jou aanvallen. Met opmerkingen waaruit blijkt dat ze niet hebben gelezen dat het probleemgedrag van JR is toegenomen, waarin jij zelfs beschuldigend wordt benaderd.

Het moet niet gekker worden in Nederland als we hier niet eens meer voor ons eigen woonplezier mogen opkomen! Ook de opmerkingen dat het jouw probleem is en niet dat van de buuv! En dan laat ik de arme JR en lab (is ook een actieve hond!) nog even buiten beschouwing.

Ik denk dat je het ontzettend goed hebt aangepakt. Een mediator kun je proberen, maar het staat of valt inderdaad met de medewerking van de buren. En als het niet goedschiks kan, dan maar naar de politie. Mocht je zover komen trouwens, het heeft net iets meer impact als je een brief namens een groep medebuurtbewoners schrijft. De kans dat er iets gebeurt op een schriftelijke klacht is groter dan telefonisch.

Je schiet denk ik niet veel op met mijn reactie, maar ik hoop dat het je in ieder geval een hart onder de riem steekt. Veel succes en sterkte ermee in ieder geval!
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
iones
Zeer actief

MirandaH schreef:Ook de opmerkingen dat het jouw probleem is en niet dat van de buuv! En dan laat ik de arme JR en lab (is ook een actieve hond!) nog even buiten beschouwing.
!
Ik denk dat mensen die zoiets beweren er zelf ook geen bezwaar tegen hebben om anderen op te zadelen met problemen. Want dat is eigenlijk het geval: je zadelt iemand met een probleem op, en dan zeg je, JIJ hebt een probleem er mee, niet ik, dus het ligt aan jou.
Behoorlijk asociaal is dat.
Het is verantwoording afschuiven op andere mensen, waardoor die de dupe zijn. En ook de hond is gedupeerd.
crazyjanita
Actief

Ongelezen bericht door crazyjanita »

het blijft altijd lastig zulke dingen
als je al naar woningstichting gaat moet je echt met harde bewijzen komen dat de buren zoveel weg zijn de hond daadwerkelijk in de schuur doen de hond daadwerkelijk zolang achter elkaar jankt anders word het zo afgewezen hoe lullig ook ..
wij hadden ook buren die deden de hond ook zowat 24 uur per dag de hond buiten en maar blaffen , maar ik ben dan nog weer zo ik heb zelf ook een hond en katten die wel eens wat zullen doen dus kunnen ze bij mij ook niet klagen ..
Afbeelding
ayla

Ongelezen bericht door ayla »

Wij hadden een Briard die verschikkelijk te keer ging als ik boodschappen ging doen, let wel ik werkte niet was op boodschappen doen na altijd thuis, en een enkele keer als we ergens na toe gingen ging hij door het lint, de tweede briard deed dat niet maar werd er hypernerveus van.
na een hoop gedonder door de buren hebben wij mensen uit Tholen gebeld en die zijn met ons en de honden aan de slag gegaan, niets geen blafband of zo, maar trainen en negeren en dat ging super, we hadden alleen de pech dat de Briard waar het omging altijd genegeerd moest worden op een uitzondering na (als we buiten waren) we beseften dat we daar geen honden voor hadden er is niets zo erg als altijd je hond te moeten negeren.
We hebben er alles aan gedaan, maar het beest heeft tot zijn dood geblaft.

Wat we er wel van geleerd hebben is bij onze nieuwe hond (herder) cursussen en veel oefenen en we hebben er een moorddadige hond aan die heel goed alleen blijft trouwen ook onze kleine hond.
Wel gaan we iedere dag in weer en wind 1 a 2 uur wandelen in het bos, zo is het een samen spel de honden en wij zijn echt heel tevreden met elkaar, heerlijk toch.

Het is een heel probleem als honden altijd maar janken en blaffen maar je mag van de mensen verwachten dat ze er wel alles aan doen om geen overlast te bezorgen, en ik ben van mening dat je geen hond moet nemen als je de hele dagwerkt. :neenee:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”