Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hulp bij kiezen van hondenras.

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Hummer schreef:Ik wil natuurlijk niet mijn eigen ras promoten, maar is de welsh corgi cardigan misschien iets voor jullie? hij is iig niet zo groot, maar ik vindt hem niet over komen als een superklein hondje. Ze zijn trouw, leergierig en vriendelijk. Succes met het maken van je keuze.
Een Corgi vind ik niet zo heel gemakkelijk op te voeden. Niet moeilijk, maar niet wat ik zie als een gemakkelijke hond.

Anne
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

a.r.j.a.n. schreef: Uhm een stukje terug stond nog dat iemand opmaakte dat we niet reageerde op het asiel. Dat komt denk ik omdat we daar ook regelmatig al kijken. We staan echt wel open voor een eventueel wat oudere hond.
Maar zijn wel een beetje bang (met name ik) voor de achtergrond. Je weet niet of zo'n beestje trauma's heeft... en dus bang zal zijn en misschien uit angst bijt?
Dat kan je wel een beetje inschatten denk ik, eigenlijk beter dan met een pup. Een hond kan altijd bijten als hij in het nauw gedreven wordt, maar een open vrolijke hond, niet zo snel. En als een hond bijt gaat daar meestal toch wel wat waarschuwingen aan vooraf.

Ik begrijp jullie angst wel voor een herplaatser, dat had ik eerder ook wel, maar ik denk dat dat vooral ook komt omdat jullie nog geen ervaring hebben met honden. Een hond is gauw eigen en dan weet je wel wat je er aan hebt. Zo'n echt vriendelijke kontschudder uit het asiel, zou ik best aandurven in ieder geval.

Anne
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Martijn schreef:Een bouvier
Als ik zo naar het lijstje van TS kijk is een Bouvier niet het eerste wat in mij opkomt. :wink:
Er zullen best uitzonderingen zijn maar de meeste Bouviers zijn 1-persoonshonden en ook erg terughoudend (en waaks) naar vreemden.
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Rami schreef: En ja, ik heb goede ervaringen met St. Aai. Zij hebben bemiddeld voor onze lieve, mooie Silka!

Afbeelding
Wauw, wat een beauty zeg :ok:
flatcoat4ever
Actief
Mijn ras(sen): Flatcoated Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door flatcoat4ever »

Heb alle reactie tnt gelezen, een flatcoated raad ik met klem af, die wil geestelijk gestimuleerd worden anders zoekt ie zelf wel zijn vermaak en dat is meestal wat een baas juist niet graag ziet. Daarbij is ie stronteigenwijs
A Golden says: Show me what you want, explain why, and I will do it
A Labrador says:Show me what you want,forget the why, and get out of my way
A Flatcoat says: I already know what you want. why you want it, now step aside and I'll show you a better way of doeing it!

En aangezien ie helaas al een aantal jaren in de top 10 van RvB gefokte hondenrassen voorkomt kan je ook niet meer zeggen dat het een niet veel voorkomend ras is :boos:

Dat jullie je eerste degelijk voorbereiden is echt :ok: :ok: Zouden veel meer mensen moeten doen zou veel hondenleed besparen
Daarbij hoort dan ook, vind ik, dat je eerst kijkt in welke rasgroep je je hond zoekt met andere woorden waar is ie ooit voor gefokt.
Brakken zullen bv meer blaffen dan een retriever
Een Jack Russel zal graag gaten graven en een herder zal eerder hoeden in verschillende vormen.

Welk rasgroep het best bij je past dat zul jezelf uitmoeten zoeken en dan kunnen je binnen die rasgroep weer gaan kijken wat dan weer het dichtst bij je komt en uiteindelijk kijken naar uiterlijk.
Beauty is in the eye from the beholder

Ik heb uiteraard net als de anderen voor mij ook eens bedacht wat ik denk dat bij jullie zou passen en aangezien jullie eigenlijk een slag kleiner willen dan een retriever (uitgesloten Toller want die is kleiner dan de andere 5) en een niet veel voorkomend ras maar wel heel bijzonder voorkomen en jullie 'eisenpakket' kom ik uit op de Clumber Spaniel.
gr. Martha eerst met Flash nu met Jalke & Bob en pleeghond Nobel
Afbeelding
Rust in vrede mijn Flash, mijn allerliefste Jochie
(Jet Black Flash of the Ginyard, 19 mei 1998 - 24 april 2011)
Hummer
Actief

Ongelezen bericht door Hummer »

starfleet schreef:
Hummer schreef:Ik wil natuurlijk niet mijn eigen ras promoten, maar is de welsh corgi cardigan misschien iets voor jullie? hij is iig niet zo groot, maar ik vindt hem niet over komen als een superklein hondje. Ze zijn trouw, leergierig en vriendelijk. Succes met het maken van je keuze.
Een Corgi vind ik niet zo heel gemakkelijk op te voeden. Niet moeilijk, maar niet wat ik zie als een gemakkelijke hond.

Anne
Hoi Anne,

Ik moet zeggen dat ik het niet kan vergelijken, omdat het onze eerste hond is, maar ik vind hem niet moeilijk. Ik bedoel daarmee dat hij gemakkelijk leert.

Groetjes Miranda
Een hond is leuk, maar een Welsh corgi cardigan is het einde!!
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

Een Engelse cocker spaniel.
Afbeelding

So Sweet :I:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

a.r.j.a.n. schreef:Iemand bekent met stichting aai?
Daar zagen we ook al meerdere beestjes staan die onze aandacht wel trokken.

Groetjes Vriendin van a.r.j.a.n.
Stcihting AAI is een prime keuze! Verdiep je wel in wat het kan betekenen om een buitenlandertje te nemen. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laura23 »

flatcoat4ever schreef: een niet veel voorkomend ras maar wel heel bijzonder voorkomen en jullie 'eisenpakket' kom ik uit op de Clumber Spaniel.
maar dan moet je wel tegen rotzooi in huis kunnen. kijk maar eens op de site van de rasvereniging, staat een leuk stukje op over het in huis nemen/hebben van een clumber spaniel.

gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
flatcoat4ever
Actief
Mijn ras(sen): Flatcoated Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door flatcoat4ever »

laura23 schreef:
flatcoat4ever schreef: een niet veel voorkomend ras maar wel heel bijzonder voorkomen en jullie 'eisenpakket' kom ik uit op de Clumber Spaniel.
maar dan moet je wel tegen rotzooi in huis kunnen. kijk maar eens op de site van de rasvereniging, staat een leuk stukje op over het in huis nemen/hebben van een clumber spaniel.

gr laura
Yep overal zitten voor en nadelen aan :mrgreen:
Dit simpele probleem is op te lossen met een stofzuiger en dweil :19:
Als je echter op die site kijkt naar karakter kom je al een heel eind in de richting qua eisenpakket, dat ie schoon moest zijn stond er niet bij :wink:
gr. Martha eerst met Flash nu met Jalke & Bob en pleeghond Nobel
Afbeelding
Rust in vrede mijn Flash, mijn allerliefste Jochie
(Jet Black Flash of the Ginyard, 19 mei 1998 - 24 april 2011)
AnnSophie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnnSophie »

Ik dacht dat de clumber spaniel wel nog wat beweging en mentale bezigheid nodig had, maar dan toch weer niet zoveel als bv een border collie, aussie of toller. Ik zou zeker niet gaan voor bouviers, tollers, briards aangezien het volgens mij echte werkhonden zijn.

Sussex spaniel
Engelse Cocker Spaniel of misschien eerder een Amerikaanse
Bearded collie
Lagotto romangola
Shiba Inu
Epagneul breton
...
laura23
Zeer actief
Nu alleen 4 Bengalen.

AnnSophie schreef: Epagneul breton
...
die zou ik niet zomaar in huis nemen hoor! hondjes met een echte jachtpassie. daar moet je dus wel mee om kunnen gaan. ze zijn niet zo'n ster in het heel erg goed luisteren en als je ze als 1e hond hebt dan is het erg moeilijk om zo'n hondje in goede banen te leiden. loplopen is lastig.

en daarbij zijn er weinig fokkers in nederland, en daarbij is het helemaal lastig om een fokker te vinden die dit soort hondjes plaatsen bij niet -jagers dan wel voorjagers.

AnnSophie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnnSophie »

laura23 schreef:
...
die zou ik niet zomaar in huis nemen hoor! hondjes met een echte jachtpassie. daar moet je dus wel mee om kunnen gaan. ze zijn niet zo'n ster in het heel erg goed luisteren en als je ze als 1e hond hebt dan is het erg moeilijk om zo'n hondje in goede banen te leiden. loplopen is lastig.

en daarbij zijn er weinig fokkers in nederland, en daarbij is het helemaal lastig om een fokker te vinden die dit soort hondjes plaatsen bij niet -jagers dan wel voorjagers.
Ha dan ken ik een niet rastypische epagneul breton :mrgreen: mijn excuses.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik heb niet alles gelezen, en heb een hekel aan het prat gaan op "raseigenschappen" maar ik vind bijvoorbeeld een duitse staande langhaar teef in potentie een uitermate geschikte gezinshond. Je moet alleen even door de eerste paar drukke jaren heenbijten.
Erg lief, bankhanger in huis en niet zo'n overspannen jachtdrift over het algemeen. In ieder geval beter te vormen dan de doorsnee staande hond in die zin.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
laura23
Zeer actief
Nu alleen 4 Bengalen.

AnnSophie schreef:
laura23 schreef:
...

Ha dan ken ik een niet rastypische epagneul breton :mrgreen: mijn excuses.
ik neem je niks kwalijk hoor. hahaha

ik wil alleen een ieder behoeden voor en miskoop.

wolfwoman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tsjechoslowaakse Wolfhonden
& Tamaskan Dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolfwoman »

wolfdog schreef:Als je een leuke hond zoekt kijk dan eens op www.werkhondenherplaatsing.nl

Daar zitten vele lieverds op een baasje te wachten,
samen met Hillery zoek je een hond die het beste bij jullie past,
daarna blijft ze in contact met jullie voor evt. advies.
Arjan & vriendin
Hebben jullie deze site als bekeken :denken:
http://www.vantaelsesluske.nl __ groeten Stefanie
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Eline* schreef:
a.r.j.a.n. schreef:Iemand bekent met stichting aai?
Daar zagen we ook al meerdere beestjes staan die onze aandacht wel trokken.

Groetjes Vriendin van a.r.j.a.n.
Stcihting AAI is een prime keuze! Verdiep je wel in wat het kan betekenen om een buitenlandertje te nemen. :wink:
Met dit laatste ben ik het ook zeer eens. Ik heb me zeker een half jaar georiënteerd en ingelezen op het hebben van een herplaatser uit het buitenland voordat ik er daadwerkelijk voor koos.
En omdat het jullie eerste hond is en je ook een aantal wensen hebt, zou ik -als ik in jullie schoenen stond :wink: - kiezen voor een hond die al in Nederland is. Een gast/opvanggezin weet al heel veel van de hond in kwestie, je kunt uitgegebreid kennismaken etc..
Afbeelding
Ken
Actief

Ongelezen bericht door Ken »

Ik herken onze duitse staande korthaar in vrijwel alle gevraagde eigenschappen, behalve "loslopen" :smile:
Een enorme bankhanger, erg lief en vrolijk tegen alle mensen, bekend of onbekend. Blaft niet, is snel droog/schoon. Minder massief dan een Golden of een Labrador, en je ziet ze (althans hier) vrijwel nooit. Krijgt per dag wel wat meer beweging als a.r.j.a.n. voorstelt, 's ochtends een half uur, 's middags 1x een uur en nog eens een half uur, 's avonds een half uur na het eten en nog een kwartier voor het slapen gaan. In de weekenden vaak wat langer en ook zo nu en dan mee fietsen.
Enne ja, het is een herplaatser, die van ons :wink:
groet, Ken
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

wat vinden jullie van de engelse springer spaniel van de showlijn. Die voldoet aan jullie eisenpakket. :ok:
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”