Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pitbull niet meer in de hand te houden (letterlijk)
Moderator: moderatorteam
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- Aantal honden: 2
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
- Chione
- Zeer actief
Mijn gedachten ook, eerste stukje tekst.*Jessy schreef:Vreselijk filmpje![]()
Hond ziet er voor mij idd uit alsof hij ervaring had met het bijten op een mouwtje oid. Hij ziet er niet compleet doorgedraaid uit en mikt herhaaldelijk doelbewust op de handen/onderarmen van de omstanders.
Waarom die agent 'mist'? Waarschijnlijk miste hij niet maar hij heeft gewoon het verkeerde wapen in handen. Met een pistool van dat soort (ik gok semi-automatisch pistool, max. 9mm) is het nagenoeg onmogelijk om de 3 cm dikke schedel van een hond (en vooral dat type hond met een zeer zware schedel) te doorboren en schiet je het dier dus op zijn best aan. Vreselijk onprofessioneel en het dier wordt onnodig leed aangedaan...
Op verschillende plaatsen in de VS moeten agenten inderdaad wel eens honden afschieten. Daarvoor gebruiken ze over het algemeen geweren. Die zijn wel krachtig genoeg (vooral high-powered jachtgeweren) om een dier in een keer uit te schakelen.
Bah. Geen best filmpje om je dag mee te beginnen. Arme hond. Achterlijke mensen.
Intressant mbt de vuurwapens,

~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
- Chione
- Zeer actief
Tuurlijk, want geen enkele hond valt zomaar aan, behalve honden die gelijkenis met een Pitbull vetonen of een Pitbull zijn. Zal vast door die kronkel komen die ze allemaal hebben.Inge O schreef:of misschien heeft hij niet lekker gegeten vanmorgen, of het is hem te koud - kan misschien ook nogjohan1969 schreef:Er zo op staan gillen en met die hond staan zwaaien, zal hem ook niet echt kalmeren.
En vanop een paar meter afstand schieten, terwijl die vrouw ernaast staat is ook niet slim.
Er loopt ook een klein hondje rond, dat maakte die hond misschien dol..

~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
Wel frapant dat er zoveel mensen zijn en niemand die echt goed handelt? Die vrouw had meteen de hond bij zijn poten moeten vasthouden, niet als een idioot gaan gillen
Heeft ze hem vast, laat ze hem weer los? Waarom neemt niet iemand van de agenten het over, waarom moet de vrouw alles in der eentje doen?
Dit had bv ook een maltezer kunnen zijn, alleen feit is dat een pitbullachtige veeeeeeeeeel harder bijt

Dit had bv ook een maltezer kunnen zijn, alleen feit is dat een pitbullachtige veeeeeeeeeel harder bijt
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
De aanleiding , het begin van de schermutselingen staat er niet op.
Volgens mij was die oude vrouw met haar poedel aan t wandelen, en probeerde de pit die poedel te grijpen.
Dat is niet gelukt, en hij richt zijn agressie op de mensen.
Als je een hond aan zijn achterpoten optilt en je staat er mee te zwaaien als een windmolen, dat is ook niet echt kalmerend denk ik.
Uiteindelijk is het dier altijd het slachtoffer van de mensen !
Volgens mij was die oude vrouw met haar poedel aan t wandelen, en probeerde de pit die poedel te grijpen.
Dat is niet gelukt, en hij richt zijn agressie op de mensen.
Als je een hond aan zijn achterpoten optilt en je staat er mee te zwaaien als een windmolen, dat is ook niet echt kalmerend denk ik.
Uiteindelijk is het dier altijd het slachtoffer van de mensen !
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
Met paniek is nog nooit iemand geredInge O schreef:ooit al eens van paniek gehoordjidde schreef:Wel frapant dat er zoveel mensen zijn en niemand die echt goed handelt? Die vrouw had meteen de hond bij zijn poten moeten vasthouden, niet als een idioot gaan gillenHeeft ze hem vast, laat ze hem weer los? Waarom neemt niet iemand van de agenten het over, waarom moet de vrouw alles in der eentje doen?
Dit had bv ook een maltezer kunnen zijn, alleen feit is dat een pitbullachtige veeeeeeeeeel harder bijt?

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising Hollandse herder
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
3 cm dik? en heeft dit type nog een zeer zware schedel? :N:*Jessy schreef: Waarom die agent 'mist'? Waarschijnlijk miste hij niet maar hij heeft gewoon het verkeerde wapen in handen. Met een pistool van dat soort (ik gok semi-automatisch pistool, max. 9mm) is het nagenoeg onmogelijk om de 3 cm dikke schedel van een hond (en vooral dat type hond met een zeer zware schedel) te doorboren
Dan moet het haast wel om een Rambo-hond zijn.. enne 3 cm bot dat een 9 mm tegenhoudt

Buiten dit ga ik het filmpje niet eens kijken hoor

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
ja en dat vond ik erg fijn schieten maar in paniek...visaton schreef:Wel eens geschoten met een glock .45 ?*Jessy schreef:Een handvuurwapen is nu eenmaal niet geschikt om een dier van een bepaalde maat doeltreffend uit te schakelen.

en als je dan niet goed raakt kun je hebben wat je wil denk ik...

-
- Vaste gebruiker
Jahvisaton schreef:Wel eens geschoten met een glock .45 ?*Jessy schreef:Een handvuurwapen is nu eenmaal niet geschikt om een dier van een bepaalde maat doeltreffend uit te schakelen.

Schiettraining en -theorie genoten tijdens politieacademie en lid geweest van een schietvereniging. Heb met veel leuke speeltjes mogen knallen.
Hoezo?

"Dogs feel very strongly that they should always go with you in the car, in case the need should arise for them to bark violently at nothing right in your ear." - Dave Barry

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising Hollandse herder
Schiet je met gemak een hond mee dood, ook door zijn schedel.Maar het is zo als massam zegt...In zo een situatie is alles anders..Dit kan je never nooit nie leren op de politieacademie, hier is vooral ervaring en zelfbeheersing van belang. Ik kan me heel goed voorstellen dat als je als politie in zo een dergelijke situatie terecht komt, je wat minder vast schiet dan op de schietbaan.*Jessy schreef:Jahvisaton schreef:Wel eens geschoten met een glock .45 ?*Jessy schreef:Een handvuurwapen is nu eenmaal niet geschikt om een dier van een bepaalde maat doeltreffend uit te schakelen.![]()
Schiettraining en -theorie genoten tijdens politieacademie en lid geweest van een schietvereniging. Heb met veel leuke speeltjes mogen knallen.
Hoezo?
- iones
- Zeer actief
Nee, want dan had ie hem geheid gepakt! Ik was er ook al even bang voor maar dat gebeurde gelukkig niet.johan1969 schreef: Er loopt ook een klein hondje rond, dat maakte die hond misschien dol.
Ooit gehoord dat paniek de boel oploste?Inge O schreef:ooit al eens van paniek gehoordjidde schreef:Wel frapant dat er zoveel mensen zijn en niemand die echt goed handelt? Die vrouw had meteen de hond bij zijn poten moeten vasthouden, niet als een idioot gaan gillenHeeft ze hem vast, laat ze hem weer los? Waarom neemt niet iemand van de agenten het over, waarom moet de vrouw alles in der eentje doen?
Dit had bv ook een maltezer kunnen zijn, alleen feit is dat een pitbullachtige veeeeeeeeeel harder bijt?

En een politieagent mag niet in paniek raken. Daar is hij niet voor opgeleid. Sorry, geen begrip van mijn kant daarvoor.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Vaste gebruiker
Niet om nou in een hele discussie verzand te raken over de eigenschappen van verschillende typen wapens/munitie (het laatste maakt ook nogal wat uit), maar tot slot dan: Ja, als je point blank een pistool op juiste plek de kop van een dier zet, is de kans groot dat het je lukt om het dood te schieten. Maar in de praktijk lukt het juist bijna nooit, om verschillende redenen, en wordt het daarom ten strengste afgeraden. De kans dat je een bewegend doel precies op de juiste plek raakt (zacht deel van de schedel, in de buurt van de hersenen die vrij achterin de kop liggen en niet al te groot zijn) is zo ongeveer nul. Komt bij dat een handvuurwapen (van welk soort dan ook) hier echt niet zo geschikt voor is. Kun je lang of kort over lullen, maar jachtgeweren (en bijbehorende munitie) bestaan niet voor jan snot. Zo'n (denk ik Russische) agent die met zijn collega's ettelijke magazijnen op zo'n dier leegploft, is dus gewoon niet bijster nuttig bezig (los van het leed dat hij bij het dier veroorzaakt).visaton schreef:Schiet je met gemak een hond mee dood, ook door zijn schedel.Maar het is zo als massam zegt...In zo een situatie is alles anders..Dit kan je never nooit nie leren op de politieacademie, hier is vooral ervaring en zelfbeheersing van belang. Ik kan me heel goed voorstellen dat als je als politie in zo een dergelijke situatie terecht komt, je wat minder vast schiet dan op de schietbaan.*Jessy schreef:Jahvisaton schreef:Wel eens geschoten met een glock .45 ?*Jessy schreef:Een handvuurwapen is nu eenmaal niet geschikt om een dier van een bepaalde maat doeltreffend uit te schakelen.![]()
Hoezo?
Het is ook niet zo dat de kreet "Glock .45" per se nuttige informatie bevat in deze context. Ja, dat het wapen munitie van het kaliber .45 bevat. Maar tussen verschillende typen munitie is ook nogal wat verschil... Neemt niet weg dat een Glock natuurlijk

"Dogs feel very strongly that they should always go with you in the car, in case the need should arise for them to bark violently at nothing right in your ear." - Dave Barry

- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Dat ben ik met je eens.Inge O schreef:nee, een politieagent zou wat doortastender en efficiënter mogen handelen, maar die oudere mevrouw??iones schreef: Ooit gehoord dat paniek de boel oploste?![]()
En een politieagent mag niet in paniek raken. Daar is hij niet voor opgeleid. Sorry, geen begrip van mijn kant daarvoor.
komaan zeg, er hangt niet elke dag iets aan je arm wat je hand er bijna afbijt - ik vind dat ze er alles bij elkaar nog heel cool onder blijft.

Ze gedraagt zich niet als een compleet hysterisch wijf(om het zo maar te zeggen) en ze heeft nog het besef om die hond aan z'n achterpoten te pakken.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Ik heb het zonder geluid gezien, maar die vrouw vind ik er nog goed bij met haar koppie. Ik had alleen niet los durven laten zoals zij doet, vast is vast zou ik denkenInge O schreef: komaan zeg, er hangt niet elke dag iets aan je arm wat je hand er bijna afbijt - ik vind dat ze er alles bij elkaar nog heel cool onder blijft.

Ik ben erg benieuwd wat hiervoor is gebeurd. De filmer staat waarschijnlijk niet voor niks op een plek waar hij zo goed overzicht heeft.
En dat kwispelende poedeltje erbij, ook heel bizar.

Linda, Izzie en Bram
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Ik heb mij ook afgevraagd waarom ze los liet. Er wordt veel gepraat en niemand hier die het verstaat. Misschien kreeg ze opdracht om de hond los te laten?Zoek stok! schreef:Ik heb het zonder geluid gezien, maar die vrouw vind ik er nog goed bij met haar koppie. Ik had alleen niet los durven laten zoals zij doet, vast is vast zou ik denkenInge O schreef: komaan zeg, er hangt niet elke dag iets aan je arm wat je hand er bijna afbijt - ik vind dat ze er alles bij elkaar nog heel cool onder blijft.
Ik ben erg benieuwd wat hiervoor is gebeurd. De filmer staat waarschijnlijk niet voor niks op een plek waar hij zo goed overzicht heeft.
En dat kwispelende poedeltje erbij, ook heel bizar.
- Chione
- Zeer actief
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Contacteer:
Heel geinteresseert in dit topic maar kan[wil] het filmpje niet bekijken.
Slaap ik niet meer. Want hoe je het ook went of keert,het blijft een beessie wat door de mens is gecreeerd[kan de puntjes nooit vinden
] en ben dan opeens mijn ''draadje'' kwijt wat betreft baas en hond.
Ik ben het ermee eens dat een agent wordt opgeleid om in panieksituaties adequaat te reageren. En ook dat vele rassen die als gevechtshond zijn gefokt eigenlijk geen leven hebben omdat honden op zich al in de regel elkaars maatje niet hoeft te zijn. Dus hier beterft alleen de fokker blaam.
Slaap ik niet meer. Want hoe je het ook went of keert,het blijft een beessie wat door de mens is gecreeerd[kan de puntjes nooit vinden

Ik ben het ermee eens dat een agent wordt opgeleid om in panieksituaties adequaat te reageren. En ook dat vele rassen die als gevechtshond zijn gefokt eigenlijk geen leven hebben omdat honden op zich al in de regel elkaars maatje niet hoeft te zijn. Dus hier beterft alleen de fokker blaam.
- eternal
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old Englisch Bulldog
- iones
- Zeer actief
Ik heb het ook niet over die vrouw. Die staat er alleen voor. En dat verwijt ik die agent.Inge O schreef:nee, een politieagent zou wat doortastender en efficiënter mogen handelen, maar die oudere mevrouw??iones schreef: Ooit gehoord dat paniek de boel oploste?![]()
komaan zeg, er hangt niet elke dag iets aan je arm wat je hand er bijna afbijt - ik vind dat ze er alles bij elkaar nog heel cool onder blijft.
En of die agent nu wel of niet raak had kunnen schieten, is ook niet relevant. Ik zie hem alleen op het laatst een poging doen, maar daarvoor staat hij gewoon dom toe te kijken hoe die man en die vrouw worden aangevallen. Het is een lamzak.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Dat naar de handen happen, vind ik trouwens ook best vreemd, hij was heel erg gericht op de hand. De hele omgeving is trouwens vreemd
En wie filmt zoiets nou in hemelsnaam...
Vind het maar raar allemaal, ook dat de hond weer gewoon opnieuw aanvalt. Dat de hond dood moest is inderdaad geen twijfel over mogelijk, maar het had wat vriendelijker gekunt denk ik.
gr Aimée

Vind het maar raar allemaal, ook dat de hond weer gewoon opnieuw aanvalt. Dat de hond dood moest is inderdaad geen twijfel over mogelijk, maar het had wat vriendelijker gekunt denk ik.
gr Aimée
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Hou nou toch op joh,iones schreef:En of die agent nu wel of niet raak had kunnen schieten, is ook niet relevant. Ik zie hem alleen op het laatst een poging doen, maar daarvoor staat hij gewoon dom toe te kijken hoe die man en die vrouw worden aangevallen. Het is een lamzak.
Het is Robocop niet hoor, die weet altijd meteen zonder nadenken precies wat hij moet doen en doet dat dan ook nog eens perfekt.
Jij hebt gewoon teveel films gezien.
- *Linda*
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Ja, dat het zulke lieve hondjes zijn, dat bleek wel uit het filmpje!*Linda* schreef:Ik heb niet eens gekeken...Als ik de reacties zo lees, draait mijn maag alweer om. Ik weet uit eigen ervaring hoe vreselijk lief en blij deze honden zijn. Wat een hond moet hebben meegemaakt, om zo te eindigen, daar wil ik niet eens aan denken. Arm dier.

Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
- iones
- Zeer actief
En jij praat alles goed! Hou nou toch op joh! die politieagent zijn taak is het de burgers te beschermen!Wil de hond schreef:[
Hou nou toch op joh,
Het is Robocop niet hoor, die weet altijd meteen zonder nadenken precies wat hij moet doen en doet dat dan ook nog eens perfekt.
Jij hebt gewoon teveel films gezien.
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou,Inge O schreef:ja hoor, zeker wel, maar ik betwijfel het of het er dan zo aan toe zou gaan. dan moet daar vast ook wel ergens een filmpje van zijn.johan1969 schreef:Ja, een labrador heeft nog nooit iemand gebeten.
Ik heb meer dan één Labrador meegemaakt die echt vol insprong, keihard beet en echt probeerde de stukken vlees er vanaf te scheuren. En dan ook op een gestoorde manier, niet omdat hij een beetje boos was of een rangorde-probleempje oid, nee, echt onvoorspelbaar en zwaar agressief hakken. En nee, die honden hadden géén hersentumor.
Heb er alleen geen filmpjes van gemaakt.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Niet ?!Wil de hond schreef:Nou,Inge O schreef:ja hoor, zeker wel, maar ik betwijfel het of het er dan zo aan toe zou gaan. dan moet daar vast ook wel ergens een filmpje van zijn.johan1969 schreef:Ja, een labrador heeft nog nooit iemand gebeten.
Ik heb meer dan één Labrador meegemaakt die echt vol insprong, keihard beet en echt probeerde de stukken vlees er vanaf te scheuren. En dan ook op een gestoorde manier, niet omdat hij een beetje boos was of een rangorde-probleempje oid, nee, echt onvoorspelbaar en zwaar agressief hakken. En nee, die honden hadden géén hersentumor.
Heb er alleen geen filmpjes van gemaakt.

Wat valt me dat weer vies van je tegen zeg !!

Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier