Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Benchgebruik of benchmisbruik ?
Moderator: moderatorteam
- Noële
- Zeer actief
- Contacteer:
Wij hebben bij onze eerste hond geen bench gehad (ik kende de bench toen niet eens), maar toen hadden wij een huis met een keuken die appart was van de woonkamer.
Na 8 jaar hondloos te zijn geweest hebben we mei vorig jaar een pup gehaald. Nu hebben wij een open keuken én een bench.
Tot een maand geleden zat hij 'snachts in de bench én als we weg gingen, maar we komen dan wel zo snel mogelijk terug. Maar over het algemeen is er vaak wel iemand thuis en als we wel weg moeten zorgen we er wel voor dat hij maar één keer alleen is en niet vaker op een dag.
Hij is nu 11 maanden en loopt sinds een paar weken overdag gewoon los als we weg zijn. Dat hebben we 'snacht ook geprobeerd maar dat ging niet goed. Hier moet 'snachts vaak wel iemand naar de wc en dan gaat hij blaffen als hij niet in de bench zit.
Verder hebben we hem overdag nooit in de bench gedaan als we gewoon thuis waren, het deurtje staat gewoon open, dus hij kan er in als hij wil en als hij er ligt mag niemand hem storen.
Groetjes, Noëlle.
Na 8 jaar hondloos te zijn geweest hebben we mei vorig jaar een pup gehaald. Nu hebben wij een open keuken én een bench.
Tot een maand geleden zat hij 'snachts in de bench én als we weg gingen, maar we komen dan wel zo snel mogelijk terug. Maar over het algemeen is er vaak wel iemand thuis en als we wel weg moeten zorgen we er wel voor dat hij maar één keer alleen is en niet vaker op een dag.
Hij is nu 11 maanden en loopt sinds een paar weken overdag gewoon los als we weg zijn. Dat hebben we 'snacht ook geprobeerd maar dat ging niet goed. Hier moet 'snachts vaak wel iemand naar de wc en dan gaat hij blaffen als hij niet in de bench zit.
Verder hebben we hem overdag nooit in de bench gedaan als we gewoon thuis waren, het deurtje staat gewoon open, dus hij kan er in als hij wil en als hij er ligt mag niemand hem storen.
Groetjes, Noëlle.
-
loony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
Loony zat vroeger altijd los en het heeft een keukenstoel, zetelkussens, gameboyspelletje en een hoop tafeldoeken gekost.
Brak het keukenhekje af en uit protest allemaal hoopjes.
Toen is er een bench gekomen en met een opbouw en veel snoep was het haar eigen kamer geworden waar ze al vanzelf in ging liggen als ik men jas aantrok om te gaan werken, ze ging er zelfs in als ik zou gaan wandelen met haar omdat ze dacht dat ik gewoon weg ging.
Toen is er een bench gekomen en met een opbouw en veel snoep was het haar eigen kamer geworden waar ze al vanzelf in ging liggen als ik men jas aantrok om te gaan werken, ze ging er zelfs in als ik zou gaan wandelen met haar omdat ze dacht dat ik gewoon weg ging.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Dit lees ik vaker. Ik vind het eigenlijk wel een beetje sneu dat een hond in een kooi moet gaan liggen om zich veilig te voelenblacky schreef:bij veel honden is de bench echter hun plek de plek waar ze geen last hebben van anderen en waar ze zich veilig voelen.

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Dus je bent wel bereid veel tijd en moeite te steken in het leuk maken van de bench, maar niet in het leuk maken van de keuken? Het alleen laten moet je ook los in de kamer gewoon opbouwen. En poepen uit protest, daar geloof ik al helemaal niet in om eerlijk te zijn. Wel dat ze het in een bench niet doet omdat ze dan haar eigen nest bevuilt. Maar dan gebruik je een bench dus gewoon als zindelijkheidstraining.loony schreef:Loony zat vroeger altijd los en het heeft een keukenstoel, zetelkussens, gameboyspelletje en een hoop tafeldoeken gekost.

Linda, Izzie en Bram
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Voor Beau heb ik heel even een bench gebruikt, ik was nog met de benchtraining bezig toen ik een keer uit de douche kwam en hij helemaal onder de diarree zat
Het feit dat mijn hondje niet een weg kon komen van de smurrie heeft mij doen besluiten om dat ding een zwieper te geven en nooit meer te gebruiken. En waarom ik eigenlijk zo'n ding wilde
ik werk niet en hij ging altijd met mij mee en 's nacht sliep hij op bed. Jeda was, bij haar vorige eigenaren, wel aan een bench gewend maar ik wilde er nooit meer een in huis hebben. Zij vond het heel vreemd dat ze overal mocht gaan liggen waar zij wilde.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
-
miekmiek
Ik heb hier een bench staan waar Miah s'nachts in slaapt. Binnekort kan ze weer bij Tommie in de gang, dit was voorheen te gevaarlijk omdat Miah s'nachts gekke stunten ging uithalen op de trap. En s'nachts dan te actief was waardoor ze weer onzindelijk werd. Met de bench was dit over.
Verder stop ik ze ook in de bench (al zet ik ze meestal met een riem vast op hun plaats) wanneer er vistite komt.
Verder stop ik ze ook in de bench (al zet ik ze meestal met een riem vast op hun plaats) wanneer er vistite komt.
-
loony
- Zeer actief
Patterdale Terrier
- Contacteer:
Nu kan ik de keuken niet gebruiken om de hond in te houden, het is een open keuken en kan er niet even een rekje voor de deur doen.
En ik hou ze in de bench of ze nu in de bench slapen of in de kamer op bed of bank maakt niks uit als ze ligge te maffen.
1 of 2 honden wil ik gerust in een kamer apart zetten og los door het hele huis laten lopen maar echt geen 8 en volgende maand 9
En ik hou ze in de bench of ze nu in de bench slapen of in de kamer op bed of bank maakt niks uit als ze ligge te maffen.
1 of 2 honden wil ik gerust in een kamer apart zetten og los door het hele huis laten lopen maar echt geen 8 en volgende maand 9
- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ik heb 5 honden gehad en ik werkte fulltime, nooit een bench gebruikt.
Quiero had wel een bench maar die ging nooit dicht, de bench was echt zijn veilige plekje waar hij naar kon vluchten als er iets 'engs' in huis gebeurde en dingen waren al snel eng. Op een gegeven moment ging het steeds beter met en toen heb ik de bench weg gehaald.
Met een pup zou ik kiezen voor een puppy ren omdat je die groter kan maken dan een bench.
En Lonny, het hebben van meer honden of het werken is niet automatisch een excuus voor het gebruik van een bench. Met beiden komt extra verantwoordelijkheid en die neem je mijn inziens niet door de honden uren achter elkaar in de bench te doen.
Quiero had wel een bench maar die ging nooit dicht, de bench was echt zijn veilige plekje waar hij naar kon vluchten als er iets 'engs' in huis gebeurde en dingen waren al snel eng. Op een gegeven moment ging het steeds beter met en toen heb ik de bench weg gehaald.
Met een pup zou ik kiezen voor een puppy ren omdat je die groter kan maken dan een bench.
En Lonny, het hebben van meer honden of het werken is niet automatisch een excuus voor het gebruik van een bench. Met beiden komt extra verantwoordelijkheid en die neem je mijn inziens niet door de honden uren achter elkaar in de bench te doen.
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Hier 'nitwit' nummer tweeranetje schreef:Ik heb voor al mijn puppy's een bench in gebruik gehad voor de nacht.
Die bench stond naast mijn bed.
Ik had een paar zeer vernielzuchtige types en voor mijn rust (nachtrust) en hun eigen veiligheid gingen die honden in de bench 's nachts.
Rana heeft zelfs vrij veel in de bench gelegen.
Ik weet het ernstig misbruik van de bench.![]()
![]()
Daar was een reden voor, maar ik denk dat het niet zinvol is om dat hier uit te leggen.
Tegenstanders komen toch niet verder dan dat je dan "gemakzuchtig" bent en een "nitwit".
Toen Dante bij ons kwam, hadden we twee katten die nog nooit een hond gezien hadden. Ik wilde dus absoluut een bench en heb er geen spijt van gehad. Dante heeft nooit slopen aangeleerd, was in no time zindelijk en de katten hebben rustig aan hem kunnen wennen. Omdat het zo'n enorm ding was heb ik hem toen hij zeven maanden was opgeruimd, vond het een onding in de kamer anders had hij er ws nog steeds in gelegen...
Ik heb het hem heel rustig aangeleerd, eerst seconden het deurtje dicht, toen minuten, enz. Hij lag er graag in, koos hem boven zijn mand (stond trouwens ook zo'n 'vachtmandje' in).
Hij ging er 's nachts in (eerste nachten sliep ik er naast, later zette ik de wekker en de babyfoon). Overdag ging hij er in op tijden dat hij toch ging slapen, dan kon ik boodschappen doen of elders in huis werkzaamheden.
Ook tijdens ons eten ging hij er in toen hij nog niet had geleerd om te 'blijven' in zijn mand. Zo leerde ik hem niet te bedelen.
Een enkele keer zette ik hem in de bench als hij doordraaide van vermoeidheid, dan kreeg hij rust (omdat hij niets anders kon doen) en ging lekker slapen.
Dante heeft nooit gepiept in zijn bench, behalve de eerste nachten als hij moest plassen, maar dan liet ik hem er direct uit.....
Bij de volgende gebruik ik dus weer een bench.
Gr. Marijke

- Moon
- Zeer actief
Maar als je je kleine pupje zonder wennen in wat voor ruimte dan ook opsluit, gaat hij toch ook protesterenZoek stok! schreef:Dit lees ik vaker. Ik vind het eigenlijk wel een beetje sneu dat een hond in een kooi moet gaan liggen om zich veilig te voelenblacky schreef:bij veel honden is de bench echter hun plek de plek waar ze geen last hebben van anderen en waar ze zich veilig voelen.En weet je, als een bench echt zo leuk was he, waarom is er dan zoiets als benchtraining nodig? Ik lees altijd de grootste capriolen om de bench maar vooral leuk te laten vinden. Honden wennen er dan gewoon aan, zoals ze aan de meeste dingen wennen. Maar in een kleine kooi zitten, lijkt me voor geen enkel dier de missie in het leven
Gr. Marijke

-
loony
- Zeer actief
Patterdale Terrier
- Contacteer:
- Moos
- Zeer actief
Moos vond de bench vreselijk en hem leren dat de bench leuk was was me na 4 maanden nog niet gelukt. Toen heb ik het ding weggezet.
Ik heb zelf daardoor nogal een 'bench-trauma' opgedaan, en moet er ook echt even niet aan denken weer een pup aan dat ding te moeten laten wennen.
Maar dat is dus ook een heel persoonlijk iets
Had Moos het prima gevonden had ik er hoogstwaarschijnlijk iets anders over gedacht. Niet zozeer over hoe lang acceptabel is, maar wel over of de bench een handig iets is of niet.
Ik woon alleen, hoe mijn huis er voor de eerste paar puppenmaanden uitziet interesseert me bar weinig, dus ik woon indien nodig in een soort bunker dan. Alles wat sloopbaar is gaat weg, desnoods ook de eettafel en de stoelen
Maar ik realiseer me ook dat lang niet iedereen dat zo kan of wil doen, en de bench voor 's nachts vind ik geen benchmisbruik. Mits hij wel groot genoeg is dat de pup/hond er zo ruim in kan liggen dat hij kan kiezen op welke manier en op welke plek er in de bench gelegen wordt, en de bench op de slaapkamer staat, of iig ergens dat je als baas meteen kan horen als er iets is waardoor de hond eruit moet.
Voor overdag vind ik een uurtje of 2 eigenlijk wel maximaal, en daar heb ik verder ook geen problemen mee (bij iemand anders
).
Ik heb zelf daardoor nogal een 'bench-trauma' opgedaan, en moet er ook echt even niet aan denken weer een pup aan dat ding te moeten laten wennen.
Maar dat is dus ook een heel persoonlijk iets
Had Moos het prima gevonden had ik er hoogstwaarschijnlijk iets anders over gedacht. Niet zozeer over hoe lang acceptabel is, maar wel over of de bench een handig iets is of niet.
Ik woon alleen, hoe mijn huis er voor de eerste paar puppenmaanden uitziet interesseert me bar weinig, dus ik woon indien nodig in een soort bunker dan. Alles wat sloopbaar is gaat weg, desnoods ook de eettafel en de stoelen
Maar ik realiseer me ook dat lang niet iedereen dat zo kan of wil doen, en de bench voor 's nachts vind ik geen benchmisbruik. Mits hij wel groot genoeg is dat de pup/hond er zo ruim in kan liggen dat hij kan kiezen op welke manier en op welke plek er in de bench gelegen wordt, en de bench op de slaapkamer staat, of iig ergens dat je als baas meteen kan horen als er iets is waardoor de hond eruit moet.
Voor overdag vind ik een uurtje of 2 eigenlijk wel maximaal, en daar heb ik verder ook geen problemen mee (bij iemand anders
Laatst gewijzigd door Moos op 25 feb 2008 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.

- Zoek stok!
- Zeer actief
Dat is exact mijn puntMoon schreef:Maar als je je kleine pupje zonder wennen in wat voor ruimte dan ook opsluit, gaat hij toch ook protesterenZoek stok! schreef:Dit lees ik vaker. Ik vind het eigenlijk wel een beetje sneu dat een hond in een kooi moet gaan liggen om zich veilig te voelenblacky schreef:bij veel honden is de bench echter hun plek de plek waar ze geen last hebben van anderen en waar ze zich veilig voelen.En weet je, als een bench echt zo leuk was he, waarom is er dan zoiets als benchtraining nodig? Ik lees altijd de grootste capriolen om de bench maar vooral leuk te laten vinden. Honden wennen er dan gewoon aan, zoals ze aan de meeste dingen wennen. Maar in een kleine kooi zitten, lijkt me voor geen enkel dier de missie in het leven

Linda, Izzie en Bram
-
Neeltje
-
chrico
- Zeer actief
Hier eigenlijk de bench alleen op show gebruikt omdat ik de benches daar te klein vind over het algemeen.
Nu was ik wel blij dat ik een bench had nu Nikan geopereerd is. Afgelopen 2 weken heeft hij er regelmatig in gezeten, zodra hij zelf de rust niet had moest hij in de bench en had er ook geen probleem mee. Hij kan daar rustig liggen, het is donker dus voelt hij zich er veilig. In het begin deed ik hem dicht, op een gegeven moment niet meer. Hij stapte er ook zelf in om te slapen. Gister de bench weer weggehaald omdat hij er hooguit in ging om op zijn speeltje te knagen.
Nu was ik wel blij dat ik een bench had nu Nikan geopereerd is. Afgelopen 2 weken heeft hij er regelmatig in gezeten, zodra hij zelf de rust niet had moest hij in de bench en had er ook geen probleem mee. Hij kan daar rustig liggen, het is donker dus voelt hij zich er veilig. In het begin deed ik hem dicht, op een gegeven moment niet meer. Hij stapte er ook zelf in om te slapen. Gister de bench weer weggehaald omdat hij er hooguit in ging om op zijn speeltje te knagen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
precies, bij achterblijven in een kamer protesteert pup waarschijnlijk ook.Moon schreef:Maar als je je kleine pupje zonder wennen in wat voor ruimte dan ook opsluit, gaat hij toch ook protesterenZoek stok! schreef:Dit lees ik vaker. Ik vind het eigenlijk wel een beetje sneu dat een hond in een kooi moet gaan liggen om zich veilig te voelenblacky schreef:bij veel honden is de bench echter hun plek de plek waar ze geen last hebben van anderen en waar ze zich veilig voelen.En weet je, als een bench echt zo leuk was he, waarom is er dan zoiets als benchtraining nodig? Ik lees altijd de grootste capriolen om de bench maar vooral leuk te laten vinden. Honden wennen er dan gewoon aan, zoals ze aan de meeste dingen wennen. Maar in een kleine kooi zitten, lijkt me voor geen enkel dier de missie in het leven
@ Zoek stok: Wel eens gedacht aan honden die niet tot rust kunnen komen omdat ze te veel prikkels krijgen en zich daardoor niet kunnen ontspannen?
Een bench met een doek er over en een groot deel van het probleem voor die hond is over.
Of zo'n mooie dekenkist zoals Nanna heeft of de leuke kistjes die er te koop zijn voor Teckels
Veredelde varikennels zeg maar
Rana heeft ook een sterke voorkeur voor een gesloten dak boven haar kop.
-
Suuz
- Zeer actief
Toen Bantam hier als pup kwam had ik een bench aangeschaft, of beter gezegd, mezelf er een aan laten smeren.
Ik heb hem nooit gebruikt.
Ik zag ook niet in hoe ik de bench kon gebruiken bij zindelijkheidstraining bijvoorbeeld.
's Nachts lag hij naast m'n bed en alles wat sloopbaar is was achter slot en grendel.
Ik snap wel dat met grotere honden slopen een iets ander probleem is dan met een kleintje trouwens.
Geen bench dus, ik vind het ondingen en ik denk ook dat ze, eenmaal in huis heel gauw misbruikt worden, zo van; lekker makkelijk.
In de trimsalon heb ik er bij nader inzien maar wel een gezet; voor reutjes die zonodig de tent willen markeren tijdens het wachten op hun baasje en uit veilligheidsredenen; mochten er 2 honden tegelijk zijn, (wat ook al bijna niet voorkomt omdat ik dat niet wil) kan er een eventueel even in de bench wachten, om onenigheid te voorkomen.
Verder zie ik voor mezelf geen nut van een bench.
Ik zag ook niet in hoe ik de bench kon gebruiken bij zindelijkheidstraining bijvoorbeeld.
's Nachts lag hij naast m'n bed en alles wat sloopbaar is was achter slot en grendel.
Ik snap wel dat met grotere honden slopen een iets ander probleem is dan met een kleintje trouwens.
Geen bench dus, ik vind het ondingen en ik denk ook dat ze, eenmaal in huis heel gauw misbruikt worden, zo van; lekker makkelijk.
In de trimsalon heb ik er bij nader inzien maar wel een gezet; voor reutjes die zonodig de tent willen markeren tijdens het wachten op hun baasje en uit veilligheidsredenen; mochten er 2 honden tegelijk zijn, (wat ook al bijna niet voorkomt omdat ik dat niet wil) kan er een eventueel even in de bench wachten, om onenigheid te voorkomen.
- Moon
- Zeer actief
Maaaar die andere mogelijkheid, in jouw geval dan de keuken, daar zul je toch ook tijd in moeten steken om hem dat aan te wennen? Of gooi je hem daar in en je gaat wegZoek stok! schreef:Dat is exact mijn puntMoon schreef:Maar als je je kleine pupje zonder wennen in wat voor ruimte dan ook opsluit, gaat hij toch ook protesterenZoek stok! schreef:Dit lees ik vaker. Ik vind het eigenlijk wel een beetje sneu dat een hond in een kooi moet gaan liggen om zich veilig te voelenblacky schreef:bij veel honden is de bench echter hun plek de plek waar ze geen last hebben van anderen en waar ze zich veilig voelen.En weet je, als een bench echt zo leuk was he, waarom is er dan zoiets als benchtraining nodig? Ik lees altijd de grootste capriolen om de bench maar vooral leuk te laten vinden. Honden wennen er dan gewoon aan, zoals ze aan de meeste dingen wennen. Maar in een kleine kooi zitten, lijkt me voor geen enkel dier de missie in het leven
Benchgebruikers zijn bereid zoveel tijd en moeite te steken in een hond te leren in een kleine kooi te verblijven. Ik denk dat er in de meeste gevallen best een andere mogelijkheid is, maar daar willen mensen dan ineens geen tijd en moeite in steken
M.i. maakt dat qua tijd weinig uit
Gr. Marijke

-
Neeltje
Een bench is ook geen hulp bij zindelijkheidstraining. Je voorkomt er alleen mee dat hij het niet in huis doet zonder dat je het ziet. Meer niet.Suuz schreef:Toen Bantam hier als pup kwam had ik een bench aangeschaft, of beter gezegd, mezelf er een aan laten smeren.
Enne kleine hondjes kunnen net zoveel slopen als grote honden.
-
Suuz
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
Bram sliep als pup nauwelijks. Hij was altijd druk druk druk. Dus ja, ik kan me er wel een voorstelling bij maken. Maar ik blijf het jammer vinden dat een hond net als een parkiet een doek over z'n kooi krijgt als de andere huisbewoners er zat van zijn. Zeker niet als dat altijd zo moet en als het voor lange tijd is. Als tijdelijke oplossing kan ik me best een voorstelling maken van het nut van een bench, dat wel.ranetje schreef: ook.
@ Zoek stok: Wel eens gedacht aan honden die niet tot rust kunnen komen omdat ze te veel prikkels krijgen en zich daardoor niet kunnen ontspannen?
Een bench met een doek er over en een groot deel van het probleem voor die hond is over.

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
Fysiek kunnen grote honden gewoon meer slopen lijkt me.Neeltje schreef:
Enne kleine hondjes kunnen net zoveel slopen als grote honden.
Moos en Saar konden als pup echt niet stukken uit de bank vreten, al hadden ze gewild. Een Dog van een maand of 6 kan dat heel wat makkelijker volgens mij.
ik denk trouwens weer wel dat een pupje het prettiger vindt in een bench in de woonkamer waar hij heel vertrouwd mee is (met de bench en de woonkamer, beide dus), dan in de badkamer of in een ander achteraf kamertje in zijn eentje waar hij verder eigenlijk maar heel weinig komt.

-
Suuz
- Zeer actief
-
S@ndr@
- Zeer actief
Maar het is wel degelijk eenhulpmiddeltje, als ik hem s`nachts en s`morgens vroeg eruit haalde om te plassen, gelijk buiten neerzetten, en dan de hemel in prijzen zodra hij plaste,Suuz schreef:Dat bedoelde ik dus ook, maar je hoor heel vaak mensen andere aanraden om hem daarvoor te gebruiken.Een bench is ook geen hulp bij zindelijkheidstraining. Je voorkomt er alleen mee dat hij het niet in huis doet zonder dat je het ziet. Meer niet.
hij snapte echt heel snel dat dat de bedoeling was
Het is niet de bedoeling hem erin te zetten en laten zitten van hij vervuild zijn eigen nest niet( dat is volgens mij de verkeerde insteek)
- Moon
- Zeer actief
Ieder plasje in huis wat je kunt voorkomen is een stapje dichterbij zindelijkheid. Dus in die zin kan het ook een hulp zijn bij zindelijk maken..Neeltje schreef:[
Een bench is ook geen hulp bij zindelijkheidstraining. Je voorkomt er alleen mee dat hij het niet in huis doet zonder dat je het ziet. Meer niet.
Gr. Marijke

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Aan de ene kant kan je je dus wel een voorstelling maken van de noodzaak om tijdelijk een bench te gebruiken (en er zijn volgens mij maar heel weinig mensen die iet anders op het oog hebben dan tijdelijk).Zoek stok! schreef:Bram sliep als pup nauwelijks. Hij was altijd druk druk druk. Dus ja, ik kan me er wel een voorstelling bij maken. Maar ik blijf het jammer vinden dat een hond net als een parkiet een doek over z'n kooi krijgt als de andere huisbewoners er zat van zijn. Zeker niet als dat altijd zo moet en als het voor lange tijd is. Als tijdelijke oplossing kan ik me best een voorstelling maken van het nut van een bench, dat wel.ranetje schreef: ook.
Maar aan de andere kant leg je er meteen een lading op die al jouw begrip meteen om zeep helpt.
Wel eens bedacht dat iets niet gebeurt "omdat de andere huisbewoners er zat van zijn", maar gewoon met het oog op het belang (o.a. gezondheid) van de hond?
-
Neeltje
Ik denk als Tirsa het had gewild ze heel wat had kunnen mollen. Toen ze pas overdag beneden zat heeft ze m'n fauteuil die toch echt wel zwaar is en op 'n beetje hoogpolig tapijt staat. Ze vond de flappen eronder nl. niet mooi. Ze heeft de flappen niet kapot gemaakt, alleen eronder uit getrokken. Dus heb ik zer er maar vanaf gelaten, toen was het goed. Er mogen schijnbaar wel flappen onder de bank en voetenbank. Ik heb 'n paar maanden later ze nog eens terug gehangen, maar nee, ze was het er niet mee eens..... 
- Moos
- Zeer actief
Ja tuurlijk.Neeltje schreef:Ik denk als Tirsa het had gewild ze heel wat had kunnen mollen. Toen ze pas overdag beneden zat heeft ze m'n fauteuil die toch echt wel zwaar is en op 'n beetje hoogpolig tapijt staat. Ze vond de flappen eronder nl. niet mooi. Ze heeft de flappen niet kapot gemaakt, alleen eronder uit getrokken. Dus heb ik zer er maar vanaf gelaten, toen was het goed. Er mogen schijnbaar wel flappen onder de bank en voetenbank. Ik heb 'n paar maanden later ze nog eens terug gehangen, maar nee, ze was het er niet mee eens.....
Maar een York van 6 maanden kan toch echt niet zoveel mollen als een Dog van 6 maanden toch
Saar heeft en hoekje van mijn antieke kastje aangevroten als pup. Lullig.
Was Saar een Duitse Dog geweest dan vrees ik dat ze heel wat verder gevorderd was op dat kasje dan alleen een hoekje
En dan had toch even niet meer in de huiskamer mogen komen als ik weg was vrees ik.
Laatst gewijzigd door Moos op 25 feb 2008 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.

-
S@ndr@
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief