eensch met Jaap
Dat is wat vooral tegen de borst stuit en ik denk ook dat dat vooral het "probleem" is omdat jij al 20 jaar uit Nederland weg bent.
20 jaar geleden enten we denk ik zo goed als allemaal onze honden en luisteren we blindelings naar de DA.
De DA had nog zo ongeveer het aanzien van de makelaar, de notaris en de tandarts.
We voerden massaal dat wat de rest ook voerde en toen Gaus met zijn slipketting theorie kwam deed iedereen dat zo'n beetje want dat was het toverwoord...
In 20 jaar is er veel veranderd en er is in Nederland denk ik inmiddels een vrij grote groep hondenbezitters die niet alles meer voor zoete koek slikt.
het enten is echt op de schop genomen en Dierenartsen komen nu langzaamaan over de brug omdat er gewoon vraag naar is om gespreid te enten etc.
hetzelfde met voeren en opvoeden.
nederlanders zijn wat minder gevoelig geworden voor het kudde gedrag

laten we het daar maar ophouden.
Ik laat niet enten, ik voer rauw en ik loop niet met een poepzakje.
Rimpel kan niet loslopen, Muis wel, Rimpel luisterd bar slecht, Muis luisterd goed...
de ervaring is dat wandelingen in groepjes van het hondenforum vaak hartstikke leuk en ongedwongen zijn, JUIST omdat er geen restrictie's zijn...iedereen die komt weet wat voor hond hij heeft en of die wel of niet geschikt is om mee te wandelen in een groep.
Dat is het voordeel aan de groepen van hier...je weet dat je te maken hebt met een meer dan gemiddelde hondenbezitter die niet zomaar klakkeloos zijn 'snel-op-de-teentjes-getrapte-hond'in een groep honden gooit die het leuk doen.
Maar als je dat niet weet uit ervaring kan ik me best voorstellen dat je het aangeeft in een topic...alleen schieten daar de nekharen nogal van overeind omdat veel dingen gewoon vanzelfsprekend zijn en worden gevonden als het op wandelingen op het hondenforum aankomt.
Hetzlefde met een forumweekend...alle keren een leuke groep mensen met leuke honden die het leuk doen met elkaar.