Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wandletocht in Putten?

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Dutchie63 schreef: Maar ik wordt bekant uitgemaakt voor leugenaar, omdat ik hier wel verschrikkelijk veel geleerd en gezien heb..veel positiefs maar ook negatiefs..
Ik maak je niet uit voor leugenaar en dat doen anderen geloof ik ook niet.
Ik geloof ook direct dat het er in jouw omgeving anders aan toe gaat dan hier,maar dat zul je dus andersom ook van ons moeten geloven omdat anders de discussies uit de hand blijven lopen.
Het Nederland van 2008 is niet meer het Nederland van 1986,zo hebben we o.a de RAD-wet.Ken je die?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchie63 »

Hoi, Nee die wet kende ik niet..maar het is w.s hetzelfde als onze BSL..breed specific legislation..
Het komt er wel op neer...Ik ben daar persoonlijk niet mee eens want alle staffies en pitties worden over een kam gestreken.
Nu is het de staffies en de pitties, als er iets gebeurd met een rottie of een dobie, die komen er dan ook onder te vallen, en dat is al gaande in bepaalde streken. Ik heb hard moeten vechten in de wijk waar ik woon, want die wilde niemand hier hebben die een rottweiler/dober/pittie/staffie en zo had..krankjorig ... Ik zeg altijd we hebben een PSL nodig: People Specific Legislation..
Marion
Owning a dog is a privilege, NOT a right..
http://www.dogsdeservebettercanada.petfinder.com
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik begrijp dus goed, dat je binnenkort naar ned terug verhuist en nu al wil dat men ook daar jou ideeen overneemt? denk je niet dat het handiger is, om eerst gewoon eens te leren en lezen hoe het hier nu is?
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Natuurlijk, daarom ben ik ook hier..Weet je wat het ook is, dit is zo onpersoonlijk, je typt het verhaal, maar omdat er geen " emoties" bij zitten, neemt men aan dat ik alles wil veranderen..en zo is het niet..Ik ga uit van het standpunt wat hier zo aan de orde is..Ik zeg dus niet zo en zo aou het moeten zijn, ik vind het alleen zo znders..raar? als dat een goed woord ervoor is...
Maar hey, ieder mens kan doen en laten wat ze willen..dat doe ik ook..
Marion
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Dutchie63 schreef:Natuurlijk, daarom ben ik ook hier..Weet je wat het ook is, dit is zo onpersoonlijk, je typt het verhaal, maar omdat er geen " emoties" bij zitten, neemt men aan dat ik alles wil veranderen..en zo is het niet.
Juist daarom zou je eens wat meer op het forum en op internet moeten rondneuzen;ik heb het idee dat je iets te veel het Nederland van 1986 in je hoofd hebt :wink:
Zoek o.a. eens op de Regeling Agressieve Dieren.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Jaap* schreef:Wel een beetje flauw hoor, het is toch wel duidelijk dat ts gewoon geen asociaal gedoe wil op een wandeling die zij organiseert? Geen elkaar verscheurende honden, geen bakken stront waar de hele wereld je op aankijkt in "haar" buurtje en geen honden met enge ziekten onder de leden. Weet zij veel dat ze zich daar weinig zorgen over hoeft te maken :wink:
Leuk toch? Zo'n initiatief :19:
:ok:

Het is jammer dat er zo op ts wordt afgegeven. Ze schrijft dingen met de beste bedoelingen én vanuit een ander referentiekader dan dat wij die kennen.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Tamara. schreef:
Het is jammer dat er zo op ts wordt afgegeven. Ze schrijft dingen met de beste bedoelingen én vanuit een ander referentiekader dan dat wij die kennen.
Dat klopt, maar het lijkt niet of de topicstartster ook maar enigszins openstaat voor de referentiekaders zoals die hier aan de orde zijn?
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Scooby schreef:
Tamara. schreef:
Dat klopt, maar het lijkt niet of de topicstartster ook maar enigszins openstaat voor de referentiekaders zoals die hier aan de orde zijn?
Het wordt ook niet op een bepaald normale manier over gebracht :19:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Tamara. schreef:Het wordt ook niet op een bepaald normale manier over gebracht :19:
Neuh , dat vind ik ook. TS lijkt wel aangeschoten wild. Ik snap niet zo goed waarom.
Het is mij wel zo'n beetje duidelijk wat ze bedoelt steeds, nou en de rest zal heus niet veel onnozeler dan mij zijn :mrgreen:
TS tiept zoals ze praat waarschijnlijk, vin'k wel leuk. Je moet er gewoon even doorheen luisteren :19:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Ik ging inderdaad ervanuit dat overal mensen die een hond (en) hebben en er goed voor zijn, dezelfde gedachtens zouden hebben ook over bepaalde ideeen...geen puppymills, broodfokkers dat soort zaken.
Omdat nederland al wat verder is met honden training dan in Canada dacht ik ook dat ze net zo netjes waren, zoals met strond opruimen..natuurlijk als ik naar het bos ga met mijn honden, ruim ik het ook niet op..loop ik door het dorp en ze moeten , ruim ik het wel op..ik noem dat "netjes zijn" vroeger hadden ze ook HOND IN DE GOOT..ik weet niet of dat nu zo is nog.
Maar ik zal wel verkeerd zijn..en dat geeft helemaal niet..iedereen heeft eigen ideeen..
Ik heb hier zoveel geleerd in Canada en die kennis neem ik mee naar Nederland, en wat ik ermee doe is mijn zaak..toch..
Anders ga ik leuk piepen..
Mijn hond is altijd van de riem in het bos, als we gaan lopen met vrienden met honden, allemaal los..en harstikke leuk, ze luisteren goed dus wat wil je nog meer?
Marion
Jaap*
Zeer actief

Dutchie63 schreef:Ik ging inderdaad ervanuit dat overal mensen die een hond (en) hebben en er goed voor zijn, dezelfde gedachtens zouden hebben ook over bepaalde ideeen...geen puppymills, broodfokkers dat soort zaken.
Daar verschillen de meningen ook niet over, integendeel. Veel mensen willen alleen niet blindelings achter de dierenarts aanhobbelen om het complete scenario aan entingen te laten doen. Omdat dat niet zonder risico is.
Het is ook niet vanzelfsprekend om elke hond waar niet mee gefokt wordt te castreren.
Zwerfhonden komen hier practisch niet voor en het broodfokker probleem los je er niet mee op. Tevens kleven er potentieel een aantal vervelende medische bijzaken aan castratie, vooral op jonge leeftijd.
Zonder noodzaak snijden in een gezond dier of er anderszins mee rommelen staat kortom ter discussie.

Het ruchsichtloos promoten van castratie, vooral op jonge leeftijd en het volspuiten met entingen is wat veel mensen tegen de borst stuit. Da's alles volgens mij :19:
Jaap*
Zeer actief

Jaap* schreef:TS tiept zoals ze praat waarschijnlijk, vin'k wel leuk.
Tiept (typt/schrijft) was het trouwens, niet piept :mrgreen: :wink:
Dat je waarschijnlijk net zo schrijft als dat je praat bedoel ik (vast heel snel) :wink:
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

eensch met Jaap :ok:

Dat is wat vooral tegen de borst stuit en ik denk ook dat dat vooral het "probleem" is omdat jij al 20 jaar uit Nederland weg bent.

20 jaar geleden enten we denk ik zo goed als allemaal onze honden en luisteren we blindelings naar de DA.
De DA had nog zo ongeveer het aanzien van de makelaar, de notaris en de tandarts.
We voerden massaal dat wat de rest ook voerde en toen Gaus met zijn slipketting theorie kwam deed iedereen dat zo'n beetje want dat was het toverwoord...

In 20 jaar is er veel veranderd en er is in Nederland denk ik inmiddels een vrij grote groep hondenbezitters die niet alles meer voor zoete koek slikt.
het enten is echt op de schop genomen en Dierenartsen komen nu langzaamaan over de brug omdat er gewoon vraag naar is om gespreid te enten etc.
hetzelfde met voeren en opvoeden.

nederlanders zijn wat minder gevoelig geworden voor het kudde gedrag :mrgreen: laten we het daar maar ophouden.

Ik laat niet enten, ik voer rauw en ik loop niet met een poepzakje.
Rimpel kan niet loslopen, Muis wel, Rimpel luisterd bar slecht, Muis luisterd goed...

de ervaring is dat wandelingen in groepjes van het hondenforum vaak hartstikke leuk en ongedwongen zijn, JUIST omdat er geen restrictie's zijn...iedereen die komt weet wat voor hond hij heeft en of die wel of niet geschikt is om mee te wandelen in een groep.
Dat is het voordeel aan de groepen van hier...je weet dat je te maken hebt met een meer dan gemiddelde hondenbezitter die niet zomaar klakkeloos zijn 'snel-op-de-teentjes-getrapte-hond'in een groep honden gooit die het leuk doen.
Maar als je dat niet weet uit ervaring kan ik me best voorstellen dat je het aangeeft in een topic...alleen schieten daar de nekharen nogal van overeind omdat veel dingen gewoon vanzelfsprekend zijn en worden gevonden als het op wandelingen op het hondenforum aankomt.
Hetzlefde met een forumweekend...alle keren een leuke groep mensen met leuke honden die het leuk doen met elkaar.
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Er is niks verkeerds met rauw vlees voor honden, gessh mijn eigen vader deed al barfen als w.s een van de eerste ongevver 50 jaar terug..met zijn dober en collie.
Ik doe het niet want ik heb eindeliijk goed eten voor mijn meid, omdat ze allergisch is voor kip..dus zij krijgt gewoon brokjes, met lam en rijst..en gestoomde groenten..wortels en bonen,,zonder zout natuurlijk..
Maar dat is een keus die een ieder voor zich maakt, zelfde met enten en poepzakken..
Ik kies daar wel voor..dus..poepzakken zitten altijd in mijn jas, in de auto..en die zijn erg handig..
Ayka-Zira-Honey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayka-Zira-Honey »

ik woon in amsterdam maar spendeer eigenlijk altijd mijn weekenden in voorthuizen telt dat ook ?????
Afbeelding
groetjes van Ayka,Zira en Honey
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Ja leuk joh, voorthuizen is zo dicht bij Putten..gezellig..Ik denk dat ik er mee ga beginnen in Juli, ik kom 12 juni aan op schiphol..en dan is er van alles te doen natuurlijk, huisje aan kant maken..honden en kat de-stressen..
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Woon wel redelijk in de buurt, maar ben niet welkom.
Veel plezier in ieder geval :wink:
Afbeelding
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Weet je, allereerst wil ik even mijn excuses aanbieden, ik ging vanaf het eerste moment al een foutje maken..Inderdaad, Nederland is heel anders dan hier in Canada..Ik heb sinds 2 maanden veel geleerd over het hoe of wat met honden en gezondheid..dus sorry..Ik ben er nog lang niet, er is nog veel meer te leren, maar ik heb mijn hoofd open voor nieuwe informatie.
:ok:
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Marye, natuurlijk ben je welkom
Ayka-Zira-Honey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayka-Zira-Honey »

ik lees nu pas de voorwaarden...

maar ik denk dat ik niet volledig kan voeldoen aan de eisen...

mijn honden luisteren goed... maar tjah zijn russells dus kan ik niet garanderen.....

dus kan ik beter maar thuis bllijven.
Afbeelding
groetjes van Ayka,Zira en Honey
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Moet je even terug lezen..
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”