Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

angstbijten, dat is eng, zeg !

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Addy

Ongelezen bericht door Addy »

pooh schreef:
Addy schreef:En nog steeds geen antwoord op mijn vraag waarom het een spaanse hond zou zijn :denken:
nou ja zeg, dat je dat niet begrijpt! Als het geen hedder is dan moet het wel een spanjaard zijn, ook van die heetgebakerde typjes :pffff:

:mrgreen:
Ik weet er alles van , heb hier 13 van die heetgebakerde typjes, is maar goed dat wij niet in de buurt van Pak wonen, dan had die arme Bauke helemaal geen leven meer :smile:
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Pak-de-bal schreef:
omafia schreef:Bowie loopt bijna altijd los en dat gaat prima, maar aan de riem is die echt anders, en niet uit angst volgens mij, maar dan is die dominanter, en durft dan ook zijn tandjes wel te laten zien
er is een verschil, :

gaat hij dan tussen of achter je benen staan te grommen?
Of staat hij vóór je te grommen,

de eerste is angst ., de 2de is een beetje dominatie. , of liever gezegd: nu durf ik wel stoer te doen.
Nou hij kruip niet achter me hoor heeft de grootste praatjes, terwijl het normaal een lief en sociaal hondje is
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Max reageert precies zo, als ze aan de lijn zit hoeven er geen vreemde honden te komen, want die worden fors weggesnauwd. Als ze los is en ze is niet geintresseerd loopt ze gewoon weg :19:
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
-Mieke-
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door -Mieke- »

Ja ik heb een angstbijter en dat is soms heel eng. :N: (bang vooral voor dierenartsen, trimmer, gedragtherapeuten en ook voor lesgevers op een hondenschool...)

Aangelijnd in de buurt van andere honden lukt echt niet, wel los :19:

Het is niet mijn spanjooltje, maar wel mijn rasbouvier met stamboom :roll:
groetje, Mieke
I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchie63 »

Hebben jullie wel es nagedacht WAAROM een hond die aan een ketting ligt of aan de riem anders zijn dan dat ze los lopen? Ga maa res googlen
Heel interessant..of kijk naar mijn website..
Of beantwoord deze vraag..waarom vallen sommige honden mensen aan als de hond VAST zit?
Marion
Owning a dog is a privilege, NOT a right..
http://www.dogsdeservebettercanada.petfinder.com
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Sylvia 1980
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia 1980 »

Hier wordt aan de riem niet gesnuffeld aan andere honden. Ik zoek andere honden ook niet op aan de riem en probeer altijd met een boogje om ze heen te lopen, de meeste honden reageren aan de riem heel anders als los.
Ook betekend bij ons aan de riem lopen dus geen spelen ook niet ons trio met elkaar, dat doen ze maar als ze los mogen.
Afbeelding
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
Sylvia 1980
Actief
Contacteer:

Nog even een aanvulling als ik een hond aan de riem tegenkom mogen die van ons er ook niet heen, ik lijn dan Yaro en Fahim altijd even aan. Luca moet naast mij gaan zitten, van haar weet ik zeker dat ze dan ook niet toch gaat.
Kan ik nog makkelijk een ander paadje in lopen doe ik dat.
Afbeelding
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

de meeste honden reageren aan de riem heel anders als los.
Inderdaad..
lopen aan de riem, spelen zonder de riem.
MAAR honden moeten beleefd zijn t.o.v mensen met andere aangelijnde honden als ze aan de riem zitten. Dus soms doen we wel, hond aan de riem, zitten, groeten, doorlopen en niet aan elkaar snuffelen...Marion

Maar niemand beantwoord mijn vraag.. :denken:
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Dutchie63 schreef:de meeste honden reageren aan de riem heel anders als los.
Inderdaad..
MAAR honden moeten beleefd zijn t.o.v mensen met andere aangelijnde honden als ze aan de riem zitten. Dus soms doen we wel, hond aan de riem, zitten, groeten, doorlopen en niet aan elkaar snuffelen...Marion

Waarom honden aan de riem anders reageren dan los, bedoel je? Kan een aantal redenen hebben. Bijv. bij Max is het zo dat haar standaard reactie op opdringerige honden weglopen is, wat ze logischerwijs niet kan doen als ze vast zit. De vluchtoptie is dus uitgesloten, dus kiest ze voor het vechten. Iets anders is, is dat een hond die aan de lijn zit veel meer beinvloed word door de baas. Zo kan de hond zich gesteund voelen door de baas, maar het kan ook heel goed dat de baas gespannen is en dat via de riem (steviger vastpakken oid) aan de hond doorgeeft.

En overigens hoeft mijn hond helemaal niet beleefd te zijn tegen andere mensen en honden aan de riem. Aan de riem hoeft ze alleen met mij en zichzelf bezig te zijn en met niemand anders.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Rataplan schreef:
Addy schreef:En nog steeds geen antwoord op mijn vraag waarom het een spaanse hond zou zijn :denken:
Er zat paella tussen zijn tanden :mrgreen:
:smile:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Inderdaad..

tja.. ik vind het niet zozeer overkomen als een vraag, maar meer als een overhoring, of wij hier wel weten hoe dingen werken... en nee ik heb persoonlijk nooit zo'n zin om op zo'n "vraag" te reageren.. je weet ( of denkt het) iig zelf prima te weten, zet je idee neer en men kan zeggen of ze het er mee eens zijn of niet.
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Of beantwoord deze vraag..waarom vallen sommige honden mensen aan als de hond VAST zit?
Dit was mijn vraag..
Vele mensen snappen een bepaald honden gedrag niet..Ik ben gewoon benieuwd naar reacties.. :19:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Dutchie63 schreef:Of beantwoord deze vraag..waarom vallen sommige honden mensen aan als de hond VAST zit?
Dit was mijn vraag..
Vele mensen snappen een bepaald honden gedrag niet..Ik ben gewoon benieuwd naar reacties.. :19:

nou...... Ga maar es googlen

daar krijg ik toch een overhorings gevoel van..
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Dutchie63 schreef:Of beantwoord deze vraag..waarom vallen sommige honden mensen aan als de hond VAST zit?
Dit was mijn vraag..
honden voelen zich bedreigd en gaan zich dan verdedigen door jùist aan te vallen.
immers:
"aanval is de beste verdediging" , is al bij voetbalclubs ook bekend
als je een sterke tegenstander hebt.
Pak-de-bal

Sylvia 1980 schreef:Nog even een aanvulling als ik een hond aan de riem tegenkom mogen die van ons er ook niet heen, ik lijn dan Yaro en Fahim altijd even aan. Luca moet naast mij gaan zitten, van haar weet ik zeker dat ze dan ook niet toch gaat.
ik moet zeggen, en dat heb ik in een ander topic dan ook duidelijk gemaakt.
dat ik , als ik 3 honden op Bauke aan zie komen, dat ook niet echt zal waarderen :eek:
Pak-de-bal

Rataplan schreef:
ik heb hem gisteren weer gezien, maar het was echt een RR-teefje.

Nu liep zijn vrouw mee, en de hond liep keurig naast haar gewoon mee,
niks aan de hand.

die man moest even een lesje nemen bij zijn vrouw, dat was alles. :ok:
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 10 apr 2008 07:29, 1 keer totaal gewijzigd.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
Dit was mijn vraag..
honden voelen zich bedreigd en gaan zich dan verdedigen door jùist aan te vallen.
immers:
dat is een conclusie die niet zozeer slaat op het waarom overduidelijk wel aan de riem, tuurlijk heeft de factor niet weg kunnen komen er ook mee te maken, maar veel honden voelen zich gesterkt door het verlengde baasje, wanen zich veilig en sterker, dat telt zowel voor onzekere honden als voor honden die wel zelfverzekerd zijn, uitvallen aan de riem zegt niet dat een hond dus perse angstig is, juist niet :wink:
Pak-de-bal

yamie schreef:
Pak-de-bal schreef:
Dit was mijn vraag..
immers:
dat is een conclusie die niet zozeer slaat op het waarom overduidelijk wel aan de riem, tuurlijk heeft de factor niet weg kunnen komen er ook mee te maken, maar veel honden voelen zich gesterkt door het verlengde baasje, wanen zich veilig en sterker, dat telt zowel voor onzekere honden als voor honden die wel zelfverzekerd zijn, uitvallen aan de riem zegt niet dat een hond dus perse angstig is, juist niet :wink:
volgens mij bedoelde zij ook , gewoon aan de ketting vast, dus zonder een verlengstuk van de baas.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
yamie schreef:
Pak-de-bal schreef:
Dit was mijn vraag..
immers:
volgens mij bedoelde zij ook , gewoon aan de ketting vast, dus zonder een verlengstuk van de baas.
ze zei ook aan de riem, en daar heb ik het over, als het nu over ketting honden gaat, dan is het misschien handig om een ander topic te openen :wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dit was mijn vraag..
wat is het nut daarvan dan? Ben het met Yamie eens... lijkt wel of ik op school zit :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Addy

Dutchie63 schreef:MAAR honden moeten beleefd zijn t.o.v mensen met andere aangelijnde honden als ze aan de riem zitten. Dus soms doen we wel, hond aan de riem, zitten, groeten, doorlopen en niet aan elkaar snuffelen...Marion

Mijn honden hoeven niet beleefd aan de riem te zijn, daar moet ik voor zorgen dus komt er iets aangelijnd aan gaan die van mij aan de riem en lopen ze al aan de riem dan loop ik om, zo simpel is dat.
Waarom ik je vraag niet beantwoord, misschien wel omdat ik niet zo van dit kleuterklasgedoe houd :roll:
Sylvia 1980
Actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
Sylvia 1980 schreef:Nog even een aanvulling als ik een hond aan de riem tegenkom mogen die van ons er ook niet heen, ik lijn dan Yaro en Fahim altijd even aan. Luca moet naast mij gaan zitten, van haar weet ik zeker dat ze dan ook niet toch gaat.
ik moet zeggen, en dat heb ik in een ander topic dan ook duidelijk gemaakt.
dat ik , als ik 3 honden op Bauke aan zie komen, dat ook niet echt zal waarderen :eek:
Nou als ik met 1 van mijn honden wandel aan de riem en jij laat Bauke dan komen snuffelen zou ik dat ook niet waarderen
Afbeelding
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
Addy

yamie schreef: nou...... Ga maar es googlen

daar krijg ik toch een overhorings gevoel van..
kleuterklas idee en de juf zal het straks wel even gaan uitleggen :mrgreen:
Niet nodig hoor, mijn dertien honden en wij weten prima hoe of wat :ok:
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Inderdaad..

Waarom open je daar niet een apart topic over? Ik beantwoord je vraag hier niet omdat het me niet boeit in het kader van dit topic.
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Gos schreef:Merkwaardig dat deze hond niet bang mag zijn voor Bauke, maar elk klein hondje wel automatisch voor, noem eens wat, een enge herder. De logica ontgaat me volkomen. En ook waarom het dan wel een spaanse zwerver zou zijn, hoor je dat soms aan zijn accent? :wink:

Als die man zijn hond aangelijnd had, moet de Bauke daar gewoon niet naartoe laten gaan (etiquette). Als je dat niet wilt/kunt voorkomen, moet je ook niet klagen over hoe de andere hond daarop reageert. Bovendien was er hier van bijten helemaal geen sprake, de hond waarschuwde en Bauke reegeerde er correct op. Wat is het probleem nou?

Om die man dan maar een cursus aan te raden is wel grappig, hoe zou jij daarop gereageerd hebben toen je Bauke achterna zat toen hij achter een loopse teef aanliep en niet wou luisteren? Je had je vast meteen opgegeven :wink:
Ook al heb je op geen van m'n eerder vragen geantwoord, waardoor ik de kans minimaal inschat dat op de volgende een antwoord komt, stel ik hem toch:

Waarom wil je je hond zo aan andere honden opdringen?
Laatst gewijzigd door Gos op 10 apr 2008 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chezzies »

Pak-de-bal schreef:
massam schreef:als deze hond angstig is zoals je zegt had je dat op 10 meter afstand al kunnen zien dus niet de verantwoording bij de baas van de ander leggen.
bij deze was het niet duidelijk te zien, vooral als beide honden aan de lijn zijn.
Ze kijken aleen maar naar elkaar op een afstand. :19:

Toen Bauke bij haar snuit was dook ze echt weg.

en waarom loopt die man dan niet gewoon door?
Of zegt dit even tegen mij, je màg elkaar best wel waarschuwen over je eigen hond , hoor :wink:
Misschien had hij net zo weinig kennis over hondentaal als jij???
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Pak-de-bal schreef:
Rataplan schreef:

niks aan de hand.

Zou het niet eerder kunnen zijn dat jij de situatie verkeerd hebt ingeschat en nu jij met je hond (hopelijk) niet in de buurt was er ook niets aan de hand was?
Pak-de-bal

Neeltje schreef:
Pak-de-bal schreef:
Rataplan schreef:

niks aan de hand.

Zou het niet eerder kunnen zijn dat jij de situatie verkeerd hebt ingeschat en nu jij met je hond (hopelijk) niet in de buurt was er ook niets aan de hand was?
weet ik niet, ik zag ze komen, terwijl ik nog op het bospad was, dus de honden hebben elkaar wel gezien, maar niet aan elkaar geroken.
Maar ik zag dat de hele houding van die hond nu meer zelfverzekerder overkwam
en niet zo twijfelend meer als toen.

De bazin had inderdaad meer vertrouwen aan die hond gegeven :ok:
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 10 apr 2008 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Pak-de-bal

Gos schreef:Waarom wil je je hond zo aan andere honden opdringen?
ik dring niets op , het gaat vanzelf, net als mensen elkaar een goeiendag zeggen, niets verder aan de hand, toch? :denken:
Pak-de-bal

Gos schreef:
Inderdaad..

Waarom open je daar niet een apart topic over? Ik beantwoord je vraag hier niet omdat het me niet boeit in het kader van dit topic.
ze zit ook niet op jòuw antwoord te wachten, het ius al beantwoord. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”