Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
of die rasstandaard zijn weet ik niet maar ik ken er een paar die een voor de rest van het lichaam kolosaal middenlijf hebben en niet dik zijn maar een hele brede en diepe borstkas en da's niet mooi.
ras ken ik verder ook niet dus weer 1 om eens wat van op te zoeken
Zoek stok! schreef:En een Dalmatier, wat vind je daarvan?
Van wat ik begrepen heb kunnen Dalmatier reuen erg lastig zijn met geslachtsgenoten
" De baas moet vooral een leidinggevende figuur zijn, geen bazige en al helemaal niet op fysieke leest geschoeid. Met name bij de reuen, die soms dominant naar andere reuen kunnen zijn, moet de baas alert zijn"
Moos schreef:Van wat ik begrepen heb kunnen Dalmatier reuen erg lastig zijn met geslachtsgenoten
Dat kan inderdaad, maar toch zeker niet lastiger dan een RR
Eigenlijk zijn er niet bar veel rassen waarbij je er vanuit kunt gaan dat een intacte reu op volwassen leeftijd zonder enige problemen met andere intacte volwassen reuen omgaat. Van de genoemde rassen denk ik dat je wat dat betreft nog het meest safe zit met een Weimaraner. Of niet?
Moos schreef:Van wat ik begrepen heb kunnen Dalmatier reuen erg lastig zijn met geslachtsgenoten
Dat kan inderdaad, maar toch zeker niet lastiger dan een RR
Eigenlijk zijn er niet bar veel rassen waarbij je er vanuit kunt gaan dat een intacte reu op volwassen leeftijd zonder enige problemen met andere intacte volwassen reuen omgaat. Van de genoemde rassen denk ik dat je wat dat betreft nog het meest safe zit met een Weimaraner. Of niet?
Nee, is natuurlijk bij heel veel rassen zo. Alleen als rassen er dan ook nog een beetje "om bekend staan", en het echt gemeld wordt als punt van het ras is die kans wel weer even groter denk ik.
Ik ken maar 1 Weimaraner echt en dat is geen lulletje met andere intacte reuen, maar vechten of echt grijpen doet hij niet.
Maar da's er ook maar 1 natuurlijk. Prachtige honden overigens!
Ik denk dat er in ieder ras pluspunten en minpunten zitten, maar het gedrag ook grotendeels ligt aan de opvoeding en het karakter van de hond zelf.
Natuurlijk zit er wat in het ras, maar een rr kan net zo zijn als ieder ander ras. Ik zelf heb (vind ik) veel geluk gehad met Mitch, ik heb hem in een opwelling gekocht bij bekenden zonder veel van het ras te weten.
Gelukkig heb ik me daarna heel goed verdiept in het ras, maar ik had ook een ridgeback kunnen hebben die veel moeilijker was
Misschien kan je 't beste eens bij wat 'honden dagen' gaan kijken waar verschillende rassen lopen en gelukkig heb je nog de tijd om goed rond te kijken
Crissi schreef:Ik denk dat er in ieder ras pluspunten en minpunten zitten, maar het gedrag ook grotendeels ligt aan de opvoeding en het karakter van de hond zelf.
Natuurlijk zit er wat in het ras, maar een rr kan net zo zijn als ieder ander ras. Ik zelf heb (vind ik) veel geluk gehad met Mitch, ik heb hem in een opwelling gekocht bij bekenden zonder veel van het ras te weten.
Gelukkig heb ik me daarna heel goed verdiept in het ras, maar ik had ook een ridgeback kunnen hebben die veel moeilijker was
Misschien kan je 't beste eens bij wat 'honden dagen' gaan kijken waar verschillende rassen lopen en gelukkig heb je nog de tijd om goed rond te kijken
oh maar dat ga ik zeker ook doen hoor! naar mensen toe die de rassen hebben enzo. als de showafdeling bij deze rassen idem is aan de SBT hoef ik daar niet heen omdat ik zelf van iets atletischer hou maar als die ook op show komen een clubmatch ofzo bezoeken. maar voordat ik het hele FCI boek langs ga rennen is het lekker op een forum als dit waar alle soorten zitten eerst een zo een lijstje te maken want ik ben wat dat betreft nogal rasblind en weet weinig van andere rassen dan het mijne en dan nog een beetje van rassen die bij mij op de cursus komen maar dat zijn nog nooit dit soort rassen geweest
@Crissi, Mitch is toch nog vrij jong? Hou er rekening mee dat hij nog wel iets kan veranderen hoor aankomende jaren qua gedrag. Yameko was tot 2 jaar makkelijker dan die nu is. Tis nog steeds een schat, maar de rasbeschrijving is nu wel meer van toepassing dan een half jaar geleden
@Massam: Een viszla is ook een leukle hond, wel een stukje kleiner en smaller dan een RR en heeft een hogere jachtdrift dan de RR. Ik heb begrepen dat een Weimeraner ook meer jaagt.
Kika schreef:@Crissi, Mitch is toch nog vrij jong? Hou er rekening mee dat hij nog wel iets kan veranderen hoor aankomende jaren qua gedrag. Yameko was tot 2 jaar makkelijker dan die nu is. Tis nog steeds een schat, maar de rasbeschrijving is nu wel meer van toepassing dan een half jaar geleden
@Massam: Een viszla is ook een leukle hond, wel een stukje kleiner en smaller dan een RR en heeft een hogere jachtdrift dan de RR. Ik heb begrepen dat een Weimeraner ook meer jaagt.
jachtdrift vind ik echt heel irritant. een hond die niet met andere honden kan kun je op afgelegen gebieden nog loslaten. een jager zelfs dan niet omdat je de factoren gewoon niet in de hand hebt.
er bestaat geen hond voor mij om naast de SBT te hebben
IK wil een ODH. maar ik blijf wel tegen die haren aanhangen.. Pascal heeft te kennen gegeven dat hij het dus geen ODH wil en dan vooral door de haren en dat ie meer richting de RR ofzo trekt.
de ODH trekt mij nog steeds maar ik vind dat we allebei erachter moeten staan en dat is bij allebei niet 100% dus dan is de koek op zeg maar.
het enige waar pascal niks over te zeggen heeft is dat ik ooit een tijgerteckelteef krijg
Reini schreef:
Haha, Annemieke haar Airedale obsessie Toen ik jouw reactie een pagina terug las wist ik meteen al wat je bedoelde Vegas heeft van de week kennis gemaakt met een Airedale teef van 9 maanden, Knofje genaamd. Ik blijf er ook een zwak voor houden hoor
betrapt.
Het is en blijft gewoon een onwijs gave hond. Waarom ziet niemand dat nou.
Deze site is door mij en nog 2 andere eigenaren gemaakt.
De karakter omschrijving die J. Coppens geschreven heeft klopt uiteraard wel, maar zoals een ieder weet gaat het niet voor elke hond op.
Ik heb hier 1 "echte" RR, qua karakter en de andere is eigenlijk een Labrador in RR verpakking
Vindt vooral mensen erg leuk, zwemt zomer en winter en apporteert zich gek
Laat je in iedergeval goed informeren. Mocht je meer info willen mag je me uiteraard ook PB-en.
Ik ken dhr Coppens persoonlijk, hij heeft ook een hele mooie RR reu, en fokt ook.
De honden van coppens zijn echt mooi maar een erg karakter...
wil je op de hondenclub naar de wc en daar zit ze met de honden en die vliegen echt iedereen aan....
en ja ik ken hem ook...
lonneke schreef:wat zoek je zelf echt in een hond....
massam schreef:
Zoek stok! schreef:Wat wil je dan verder behalve dat hij kortharig en 'aanwezig' qua fysiek moet zijn?
de ideale hond
nee ik wil graag een stabiele hond die zich niet veel aan hoeft te trekken van zijn omgeving maar een die wel lol heeft in een spel. niet op niveau maar een keer een frisbee of bal.
en heel belangrijk een hond die in aanleg geschikt kan zijn (natuurlijk is training een onderdeel) om lekker mee het bos in te gaan itt tot de staff waarbij dat mazzel hebben is als dat nog kan na hun 3de jaar.
daarbij moet ik ermee uit mijn voeten kunnen bij gehoorzaamheidstrainingen. het mag best werk kosten maar er moet wel een mogelijkheid zijn om ze te trainen.
en als ik buiten genoeg doe (dat is de voorwaarde natuurlijk altijd) moet ik binnen een hond hebben die er lekker bij gaat liggen. dat hebbe mijn staffs ook. binnen rustig en buiten mag er best wat leven in zitten.
een stabiele relaxte hond die openstaat voor een lolletje en een baas
die kwijlen, zijn vaak niet gezond en hebben enorm korte neuzen.
van een goede fokker als die er zijn misschien. enorm mooie honden maar dat kwijlen is reden 1 waarom ik geen dog meer wil. (ik heb dogXlab gehad en ben gek van doggen maar ik kan niet tegen dat gekwijl)
ik vind herders erg leuk. maar niet de hele heftige exemplaren en wat ik begreep is de DH en de ODH wat meer geschikt voor mij. mits rechte rug en die heeft reina volgens mij wel. Qua uiterlijk vind ik ze iets minder maar het karakter spreken ze me aan.