Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zijn herders eng?
Moderator: moderatorteam
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
ik denk (misschien) omdat elke hondenleek altijd WEL de herdershond kent. waarschijnlijk omdat ze toch het meest te zien zijn door politiewerk, douane, ook reddingswerk en blindengeleidenwerk. mensen die dus niks met honden hebben weten geen ras maar altijd wel de herdershond. vroeger ook wel een van de meest geziene erfhonden vermoed ik. daarom denk ik dat mensen die zoiezo al niet zo van grote honden houden al snel er herdershonden van maken. simpelweg omdat ze niet weten wat een rottweiler,doberman is. zou dat kunnen?
ik denk wanneer je het ras kent, je weet dat ze op eigen terrein wel vaak verdedigen maar wanneer je ze buiten tegenkomt ze toch net zo zijn als elke hond als rottweiler (noem es wat?).
ik ben niet de mening enge herder toebedeelt, maar let toch wel ook op de eigenaar (doe ik met alle honden) of die een teken geeft of ik er bij vandaan moet of niet.
ik denk wanneer je het ras kent, je weet dat ze op eigen terrein wel vaak verdedigen maar wanneer je ze buiten tegenkomt ze toch net zo zijn als elke hond als rottweiler (noem es wat?).
ik ben niet de mening enge herder toebedeelt, maar let toch wel ook op de eigenaar (doe ik met alle honden) of die een teken geeft of ik er bij vandaan moet of niet.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
hoe zou dat dan komen? Omdat die mensen weten wat een herder inhoudt wellicht? Overigens niet alleen bij kringgroepen ook bij NBG verenigingen bijvoorbeeld waar meerdere werkhondenrassen trainen....Pak-de-bal schreef:en in een kringloop van herder-eigenaren heb je heel andere verhalen dan er buiten
( mijn hond is altijd goed voor mij, de baas)

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Lupo
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
welke herder? alle herders?
nou... nee, ik heb leuke ervaringen met Hollandse herders, mechelaars, borders, schotse, Duitse en ook mindere, en ohhh ook van beide met doggen...en ojee ook met stabij's... en teckels en zelfs met JR"s
ik vind geen enkel ras of geen enkele rasgroep eng, ik vind sommige bazen eng.
nou... nee, ik heb leuke ervaringen met Hollandse herders, mechelaars, borders, schotse, Duitse en ook mindere, en ohhh ook van beide met doggen...en ojee ook met stabij's... en teckels en zelfs met JR"s
ik vind geen enkel ras of geen enkele rasgroep eng, ik vind sommige bazen eng.
-
Canecorsosultan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hier nog iemand die makkelijker Molossers leest dan de diverse Herder-typen. Maar, ik geef toe, dat ik in hart en nieren een Molosser-mens benMarieta schreef:Ik vind het JUIST bij de molossers weer beter aflezen! En vind de herders weer moeilijkerals er een soort makkelijk te lezen is zijn het idd. de herders Ik vind dit heel moeilijk bij de Molosers overigens....
Buiten dat ben ik zeker niet bang voor Herders in het algemeen, ben er mee opgegroeid, mijn vader was een op en top Herder-mens. Als kind was mijn beste maatje een Mechelaar-teef, ik kon er mee lezen en schrijven. Helaas is dat verwaterd of wat dan ook, ik kan ze nu ik volwassen ben al heel wat jaren, echt niet meer lezen. Dat ligt niet aan de Herders, maar aan mij
Maar bang voor Herders?? Nee, absoluut niet, ik begrijp ze vaak niet, maar das mijn probleem, niet dat van welke Herder dan ook
Cane Corso: a love that lasts a lifetime!!
- starfleet
- Erelid
Een beetje eng vind ik ze wel. Ik ken genoeg lieve, leuke herders, maar heb herinneringen aan een jeugd waar herders als waakhond werden gebruikt. Dat waren echt geen lieve beestjes :N: Ik schrik dus nog steeds een beetje als er een op me afgestormd komt. Buffy moet ze niet erg, helaas niet zo'n fijne ervairngen mee ook al heeft ze een herdervriend.
Anne
Anne
-
Anna*
Ik vind herders alleen 'eng' in die zin dat ik bang ben dat ze Kitje als prooi opjagen dus ik let altijd goed op de houding van herders die ik tegenkom. Meestal trouwens geen enkel probleem, maar ik moet niet die enkele tegenkomen die het leuk vind om bange hondjes op te jagen.
Ik vond herders de meest geweldige honden die er waren... tot ik een Franse bulldog nam. Nu vind ik herders saai, voorspelbaar en veel te werklustig
Ik vond herders de meest geweldige honden die er waren... tot ik een Franse bulldog nam. Nu vind ik herders saai, voorspelbaar en veel te werklustig
- Hanneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bearded Collie
- Aantal honden: 1
Nee, ik ben niet bang voor herders. Ik neem aan dat het over Mechelaars en Duitsers gaat vooral. Ik ben wel voorzichtig, maar dat ben ik met meer rassen.
Joep heeft minder fijne ervaringen met herders maar om daar nou een oordeel over een heel ras aan te hangen, nee.
Joep heeft minder fijne ervaringen met herders maar om daar nou een oordeel over een heel ras aan te hangen, nee.
Groetjes,
Hanneke.
When you are over the hill, you pick up speed.
Hanneke.
When you are over the hill, you pick up speed.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ik vond herders doodeng. :N:
Ik ben opgegroeid met een boxer en die kon herders absoluut niet uitstaan, wat overigens geheel wederzijds was. Gevolg was dat al mijn herinneringen met herders als kind behoorlijk negatief waren.
Ik vond herders prachtig, maar tegelijkertijd heel eng.
Toch heb ik nu 2 herders. De angst is geheel verdwenen.
Toen Marouck erbij kwam was de eerste reactie van mijn ouders dat ik niet moest denken dat zij haar uit zouden gaan laten.
Mijn ouders hebben het ook niet echt op herders.
Waarschijnlijk door hun ervaringen met Christa, de boxer die we als kind hadden en ook door de herders uit hun jeugd, die inderdaad als erfhond/waakhond gehouden werden.
Marouck heeft mijn ouders echter voor zich gewonnen. Ze vinden haar knettergek
, maar kunnen er ook geen kwaad in zien. Dat heeft ze ook niet, Marouck is de goedheid zelve.
Met Biène kwam dezelfde opmerking, wij laten haar niet uit. :N: Nu loopt mijn vader het liefst met haar, zij loopt tenminste fatsoenlijk zegt ie dan.
Toch blijft met name mijn moeder op haar hoede bij Biène. Gisteren was mijn moeder even hier en Biène ging naast haar op de bank zitten. Ik zag mijn moeder verstijven dus Biène weggeroepen en afgelegd, toen was het goed.
Biène is een stuk groter dan Marouck en wat lastiger qua karakter, dus ik snap het wel dat mijn moeder haar een beetje eng vindt. Ze ziet wel dat Biène niet zomaar wat zal doen, maar blijft haar wat eng vinden. Geeft verder niets. Het enige is dat ik Biène niet bij mijn ouders onder kan brengen als ik eens weg zou willen. Uitlaten doen ze graag, maar logeren bij mijn ouders is uitgesloten. Maar goed, als dat eens nodig zou zijn dan gaat ze gewoon naar een pension of naar een clubgenoot, geen probleem verder.
Dat iemand Marouck eng zou vinden kan ik me eigenlijk niet voorstellen. Ik ben ook echt nog nooit iemand tegengekomen die haar eng vindt.
Ik ben opgegroeid met een boxer en die kon herders absoluut niet uitstaan, wat overigens geheel wederzijds was. Gevolg was dat al mijn herinneringen met herders als kind behoorlijk negatief waren.
Ik vond herders prachtig, maar tegelijkertijd heel eng.
Toch heb ik nu 2 herders. De angst is geheel verdwenen.
Toen Marouck erbij kwam was de eerste reactie van mijn ouders dat ik niet moest denken dat zij haar uit zouden gaan laten.
Marouck heeft mijn ouders echter voor zich gewonnen. Ze vinden haar knettergek
Met Biène kwam dezelfde opmerking, wij laten haar niet uit. :N: Nu loopt mijn vader het liefst met haar, zij loopt tenminste fatsoenlijk zegt ie dan.
Biène is een stuk groter dan Marouck en wat lastiger qua karakter, dus ik snap het wel dat mijn moeder haar een beetje eng vindt. Ze ziet wel dat Biène niet zomaar wat zal doen, maar blijft haar wat eng vinden. Geeft verder niets. Het enige is dat ik Biène niet bij mijn ouders onder kan brengen als ik eens weg zou willen. Uitlaten doen ze graag, maar logeren bij mijn ouders is uitgesloten. Maar goed, als dat eens nodig zou zijn dan gaat ze gewoon naar een pension of naar een clubgenoot, geen probleem verder.
Dat iemand Marouck eng zou vinden kan ik me eigenlijk niet voorstellen. Ik ben ook echt nog nooit iemand tegengekomen die haar eng vindt.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
Pak-de-bal
toch zou ik het ook doen, bij jouw hond, dat omlopen,Craig schreef:Ik maak regelmatig mee dat mensen iets verder om lopen als ze m'n herder zien (terwijl hij nog wel zo'n schattige uitstraling heeft). Of mensen die zeggen dat ze niet meer over de stoep voor mijn huis langs durven te lopen. En dat terwijl Haggis altijd achter het hek zit en nooit op die stoep komt (behalve aan de riem). En hij is eerlijk waar een vreselijk lieve hond, heeft nog nooit een vlieg kwaad gedaan. Maar mensen hebben nu eenmaal snel een vooroordeel en waarom?
Pasgeleden zijn Haggis en ik bijna gegrepen door een kruising Berner-Sennen die van een erf af kwam rennen, een kennis van ons heeft 2 Goldens die niet te vertrouwen zijn met andere honden, overbuurvrouw heeft een kreng van een Weimaraner etc. etc. etc. Oftewel: aan elke hond zo bont ....
hij ziet er misschien voor jòu leuk en lief uit, maar ik heb dan weer ervaringen,
dat het NIET zo leuk en lief is gegaan met zo'n zelfde uitstraling.
En die dingen , ervaringen , neem je mee, naar IEDERE grote - dominant -lijkende herder.
nogmaals , als het niet zo was geweest, dan heb je dat niet
-
JBK
Ik ken geen enkele herder die minstens 1 keer zijn baas heeft gebeten. Dus daarmee is dat vooroordeel gelijk ontkracht.renee-uk schreef:Ja dat is er ook zo een, die hoort ook in ons rijtje thuisMarieta schreef:Ik denk dat het bij veel mensen nog steeds het praatje van vroeger is.
Dat er altijd werd gezegd:
Een herder bijt ALTIJD minstens 1 keer zijn baas.
Groetjes Marieta![]()
![]()
Ik ben trouwens blij dat jij dat niet gelooft Marieta, het is namelijk niet waar!
Heb zelf aardig wat herders meegemaakt, vanaf een klein meisje van 5 waarbij mijn hele arm in de bek van een DH verdwijnt (sorry, ik wist nog niet dat dat niet zo leuk is voor de hond en er is zelfs een foto van gemaakt
Hieruit kun je wel afleiden dat ik absoluut geen angst voor herders heb.
De enige gereserveerdheid die ik heb, heb ik bij alle honden(rassen) maar ook dat is niet uit angst, maar uit respect voor de hond.
-
Pak-de-bal
het zijn:.. de grote rechte oren en de hele dominante uitstraling, zo van:Mireillevdw schreef:
Wat is hier nou eng aan, als ik vragen mag???
"hier ben ik , en ik ga jouw hondje eens lekker bang maken :N: "
maar ik snap best dat , als je aan de andere kant van de lijn zit, dat je dàt niet ziet,
wat de tegenligger wèl van zo'n grote herder ziet
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Ik ken aardig wat Mechelaars hier in de buurt die als huishond gehouden worden. Het zijn of open sociale honden of baasgerichte honden. Maar de eigenaars zijn er helemaal gek mee. Ik hoor vaak maar één klacht: ze zijn wat blafferigmalinois schreef:De gemiddelde NL is redelijk behouden wat betreft mijn ras, de Mechelse herder... vooral omdat er allereerst altijd uitkomt: da's een pliesie hond he?! :N: Dus puur op het uiterlijk, wat ze weleens zien op tv bij voetbalwedstrijden etc. Bang wil ik niet zeggen... zodra ze Xena zien zijn ze overigens direct om meestal want die maakt dan ondertussen de vreemdste geluiden om maar aandacht te krijgen, want die wil alleen maar kroelen...

- IngeK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
dit meen je toch niet echt he dat je dit een enge kop vindt? Kan hoor maar daar kan ik me totaal niets bij voorstellen. En ik sta aan dezelfde kant van de riem als jij. Het is dus puur een voorkeur of in jouw geval afkeer denk ik ten opzichte van herders.Pak-de-bal schreef: het zijn:.. de grote rechte oren en de hele dominante uitstraling, zo van:
maar ik snap best dat , als je aan de andere kant van de lijn zit, dat je dàt niet ziet,
edit: spelling
- Innuendo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël - Locatie: Sweetlake city
Ik vond doberman pinchers er altijd zo eng uitzien :N:
Dit waarschijnlijk vanwege de films waar ze als waakhond in voor kwamen.
Totdat ik een ongecoupeerde tegen kwam, nog een vrij jonge hond denk ik.
Dartelde als een hertje rond op die lange poten, prachtig
Nu vind ik ze dus leuk hahaha
Herders daar integen vind ik totaal niet eng, zou alleen zelf geen herder willen
..
Dit waarschijnlijk vanwege de films waar ze als waakhond in voor kwamen.
Totdat ik een ongecoupeerde tegen kwam, nog een vrij jonge hond denk ik.
Dartelde als een hertje rond op die lange poten, prachtig
Nu vind ik ze dus leuk hahaha
Herders daar integen vind ik totaal niet eng, zou alleen zelf geen herder willen
- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Contacteer:
Wat ik me altijd afvraag....weten mensen wel dat er veel meer herders zijn dan DH, en de mechelaar??
Ik hbe het idee dat de mensen die "herders" eng vinden, altijd praten over het type duitse/mechelse herder. Maar een bouvier, briard, beauceron, schapendoes, schotse herder, etc etc...ook dat zijn allemaal herders!!
Met een vergelijkbaar (ok, in grote lijnen dan) karakter.
Ik merk nu aan mijn kleine beauceronnepupsel, dat
1. mensen vaak denken dat het een rotweiler is en vervolgens niet komen kijken. (iedereen die een gok deed dacht dat het een rotweiler was, of daarna een dobermann, slechts 1 persoon kende na mijn antwoord het ras beauceron!)
2. ik steevast moet uitleggen dat het een "herder met flaporen" is, als ze wel langskomen. Anders wordt gewoon niet geloofd dat het een herder is.
Een vriend van mij zei: "ik vind eigenlijk wel dat ze een herder koppie heeft". Ik:"dat is ze ook" , Hij: ja, maar het is natuurlijk geen herder!"
met Bonha, mijn kruising briard/bouvier. Idem dito. Niemand heeft door/realiseert zich dat ook zij een herder is. Ze ziet er dan ook uit als een knuffelige wolbaal. Met oren en staart. Er is ook nog nooit iemand bang voor haar geweest, omdat het zo'n enorme knuffelkont is, met veel theater omgeven. Helaas gaat ze wel meer blaffen op straat en ik merk dat dat wel beangstigend kan zijn....we're working on it.
Ik denk dat het gros van de mensen afgaat op het uiterlijk en een eventuele nare ervaring. Precies zoals honden zelf. Heeft je pup ervaren dat een klein kind op zn hoofd sloeg....houdt het niet van kinderen.
Is het gebeten door een herder: bang voor herders.
En dan de media, maar daar is vast al genoeg over gezegd.
Kijk naar de hovawart...veel mensen denken dat dat zo'n lekkere knuffel-retriever is....wederom uiterlijk!
Ik ben een tijdje "bang" geweest voor goldens....1 van de twee honden die mij aanvielen (andere was een tekkel met pups toen ik een jaar of tien was....dat is ook erom vragen natuurlijk)! Uit het niets, niks te lezen aan de houding, totaal onverwacht. de eigenaar zei dat hij daarop getraind was :N: . Door het totaal onverwachte, was ik een tijdje onzeker met het lezen van goldens. Overigens ben ik trouwens een tweede keer aangevallen door een golden die ik goed kende..meneer had last van dominantie-agressie. Nog ben ik blij dat ik zó boos werd, dat ik het gewonnen heb, want als je ook maar een seconde twijfelt kun je best beschadigd raken. Erg gevaarlijk, lief ogende, poezelige, agressieve honden.
Maar herders??? heerlijke beesten
Ik geef toe, vooral voor de baas, maar daar heb ik niet zo'n bezwaar tegen. Als mijn honden zich maar netjes gedragen hoeven ze geen allemansvriend te zijn. Is zowieso niet erg hond-eigen, alles en iedereen maar leuk vinden.
Ik hbe het idee dat de mensen die "herders" eng vinden, altijd praten over het type duitse/mechelse herder. Maar een bouvier, briard, beauceron, schapendoes, schotse herder, etc etc...ook dat zijn allemaal herders!!
Met een vergelijkbaar (ok, in grote lijnen dan) karakter.
Ik merk nu aan mijn kleine beauceronnepupsel, dat
1. mensen vaak denken dat het een rotweiler is en vervolgens niet komen kijken. (iedereen die een gok deed dacht dat het een rotweiler was, of daarna een dobermann, slechts 1 persoon kende na mijn antwoord het ras beauceron!)
2. ik steevast moet uitleggen dat het een "herder met flaporen" is, als ze wel langskomen. Anders wordt gewoon niet geloofd dat het een herder is.
Een vriend van mij zei: "ik vind eigenlijk wel dat ze een herder koppie heeft". Ik:"dat is ze ook" , Hij: ja, maar het is natuurlijk geen herder!"
met Bonha, mijn kruising briard/bouvier. Idem dito. Niemand heeft door/realiseert zich dat ook zij een herder is. Ze ziet er dan ook uit als een knuffelige wolbaal. Met oren en staart. Er is ook nog nooit iemand bang voor haar geweest, omdat het zo'n enorme knuffelkont is, met veel theater omgeven. Helaas gaat ze wel meer blaffen op straat en ik merk dat dat wel beangstigend kan zijn....we're working on it.
Ik denk dat het gros van de mensen afgaat op het uiterlijk en een eventuele nare ervaring. Precies zoals honden zelf. Heeft je pup ervaren dat een klein kind op zn hoofd sloeg....houdt het niet van kinderen.
Is het gebeten door een herder: bang voor herders.
En dan de media, maar daar is vast al genoeg over gezegd.
Kijk naar de hovawart...veel mensen denken dat dat zo'n lekkere knuffel-retriever is....wederom uiterlijk!
Ik ben een tijdje "bang" geweest voor goldens....1 van de twee honden die mij aanvielen (andere was een tekkel met pups toen ik een jaar of tien was....dat is ook erom vragen natuurlijk)! Uit het niets, niks te lezen aan de houding, totaal onverwacht. de eigenaar zei dat hij daarop getraind was :N: . Door het totaal onverwachte, was ik een tijdje onzeker met het lezen van goldens. Overigens ben ik trouwens een tweede keer aangevallen door een golden die ik goed kende..meneer had last van dominantie-agressie. Nog ben ik blij dat ik zó boos werd, dat ik het gewonnen heb, want als je ook maar een seconde twijfelt kun je best beschadigd raken. Erg gevaarlijk, lief ogende, poezelige, agressieve honden.
Maar herders??? heerlijke beesten
Ik geef toe, vooral voor de baas, maar daar heb ik niet zo'n bezwaar tegen. Als mijn honden zich maar netjes gedragen hoeven ze geen allemansvriend te zijn. Is zowieso niet erg hond-eigen, alles en iedereen maar leuk vinden.
Laatst gewijzigd door Madelief op 03 mei 2008 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
-
Pak-de-bal
jij hebt toch ook een herder ?IngeK schreef:dit meen je toch niet echt he dat je dit een enge kop vindt? Kan hoor maar daar kan ik me totaal niets bij voorstellen. En ik sta aan dezelfde kant van de riem als jij. Het is dus puur een voorkeur of in jouw geval afkeer denk ik ten opzichte van herders.
dus je staat aan de andere kant van de riem als ik
nou, ik heb natuurlijk al diverse herders op Bauke zien afgaan en het is allemaal van:
niet lopend maar eerst
of sluipend ( dat is al bedreigend)
of afstormend, en dat is helmaal al bedreigend
en dan die kop zo op Bauke zijn rug doen, is ook al overheersend overkomend
maar zelden komt het voor dat ze eens een keertej "normaal " doen
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
over wat voor een herder heb je het nou?Pak-de-bal schreef:jij hebt toch ook een herder ?IngeK schreef:dit meen je toch niet echt he dat je dit een enge kop vindt? Kan hoor maar daar kan ik me totaal niets bij voorstellen. En ik sta aan dezelfde kant van de riem als jij. Het is dus puur een voorkeur of in jouw geval afkeer denk ik ten opzichte van herders.
dus je staat aan de andere kant van de riem als ik![]()
nou, ik heb natuurlijk al diverse herders op Bauke zien afgaan en het is allemaal van:
niet lopend maar eerst
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Dat vraag ik me ook af, ik herken er in elk geval niks inyamie schreef:over wat voor een herder heb je het nou?Pak-de-bal schreef:jij hebt toch ook een herder ?IngeK schreef:dit meen je toch niet echt he dat je dit een enge kop vindt? Kan hoor maar daar kan ik me totaal niets bij voorstellen. En ik sta aan dezelfde kant van de riem als jij. Het is dus puur een voorkeur of in jouw geval afkeer denk ik ten opzichte van herders.
dus je staat aan de andere kant van de riem als ik![]()
niet lopend maar eerst

- Fiepje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Fernando & Roemeense Balto
ik vind herders in alle soorten en maten geweldig!
de DH heeft echter wel mn grootste voorkeur.
maar dat komt omdat ik daar mee opgegroeid ben, we hebben op een paar jaar na altijd een duitser gehad.
de een nog leuker dan de ander
enige nadeel vind ik de gezondheid, maar dat is toevallig met onze herders hoor. dat is puur mijn ervaring, en er zijn ook zat herders die gezond oud worden.
helaas heb ik die ervaring niet.
onze vorige herder is maar 6 geworden door een hersenbloeding.
en nu met matty, die is wat aan de magere kant, (al haar hele leven)
staat nu op ander voer, en dat zou over een tijdje toch resultaat moeten geven, maarja, is het dat niet dan heeft ze wel weer een oorontsteking, of ze loopt mank...
ach, verdient de DA wel lekker aan me
maar toch ondanks de slechte ervaringen op gezondheidsgebied hoop ik hier toch altijd een DH te hebben.
en dat ze altijd hun baas een keer bijten... absoluut!
matty heeft 1 keer naar mij gehapt, maar dat was 100 % mijn schuld.
marjolein, zie je hier ook een enge hond in??

de DH heeft echter wel mn grootste voorkeur.
maar dat komt omdat ik daar mee opgegroeid ben, we hebben op een paar jaar na altijd een duitser gehad.
de een nog leuker dan de ander
enige nadeel vind ik de gezondheid, maar dat is toevallig met onze herders hoor. dat is puur mijn ervaring, en er zijn ook zat herders die gezond oud worden.
helaas heb ik die ervaring niet.
onze vorige herder is maar 6 geworden door een hersenbloeding.
en nu met matty, die is wat aan de magere kant, (al haar hele leven)
staat nu op ander voer, en dat zou over een tijdje toch resultaat moeten geven, maarja, is het dat niet dan heeft ze wel weer een oorontsteking, of ze loopt mank...
ach, verdient de DA wel lekker aan me
maar toch ondanks de slechte ervaringen op gezondheidsgebied hoop ik hier toch altijd een DH te hebben.
en dat ze altijd hun baas een keer bijten... absoluut!
matty heeft 1 keer naar mij gehapt, maar dat was 100 % mijn schuld.
marjolein, zie je hier ook een enge hond in??

-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
de meeste herders hier in de buurt, hebben bijna allemaal een balletje en kijken vaak niet eens naar andere honden. tot teleurstelling van mijn hond, ha,ha.
ik vind ze vaak erg baasgericht(of eerder balgerricht) en zie ze bijna niet spelen met andere honden.
maar misschien is dit inderdaad meer hoe de baas er dus mee omgaat
ik denk wel dat je herders heel goed van een speeltje gek kan krijgen, dat ze daarom ook veel gebruikt worden in de dienst sektor (politie etc) omdat ze dan makkelijk te trainen zijn. in de douane zie je ze ook vaak met een ijzeren staafje wat ze dan met goed gedrag even vast mogen houden. of zie ik dat verkeerd?
ik vind ze vaak erg baasgericht(of eerder balgerricht) en zie ze bijna niet spelen met andere honden.
maar misschien is dit inderdaad meer hoe de baas er dus mee omgaat
ik denk wel dat je herders heel goed van een speeltje gek kan krijgen, dat ze daarom ook veel gebruikt worden in de dienst sektor (politie etc) omdat ze dan makkelijk te trainen zijn. in de douane zie je ze ook vaak met een ijzeren staafje wat ze dan met goed gedrag even vast mogen houden. of zie ik dat verkeerd?
-
Ella46
- Zeer actief
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
Ik vind dat een prachtkopPak-de-bal schreef:het zijn:.. de grote rechte oren en de hele dominante uitstraling, zo van:Mireillevdw schreef:
Wat is hier nou eng aan, als ik vragen mag???

- Fiepje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Fernando & Roemeense Balto
-
Pak-de-bal
dit valt mij zeker ook op, een beetje spelen met soortgenoiten zie ik wel, of als ze nog jong zijn,Emma schreef:ik vind ze vaak erg baasgericht(of eerder balgerricht) en zie ze bijna niet spelen met andere honden.
maar verder niet, hoe zou dat komen?
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 03 mei 2008 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Kan je niet wat specifieker zijn dan 'herders'?Pak-de-bal schreef: het zijn:.. de grote rechte oren en de hele dominante uitstraling, zo van:
Er zijn er maar een stuk of 40.
Mijn herders hebben flaporen trouwens en komen uit Polen van oorsprong.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
-
Pak-de-bal
het is inderdaad en keer gebeurd door een man, die had een grote Duitse Herder , die Bauke uit het niets aanviel :N:Fiepje schreef:inderdaad! :N:Ella46 schreef:ik vind herders super. Net zoals staffords.![]()
Stabijs daarentegen sta ik doodsangsten voor uit![]()
![]()
Bauke stond wat uit de vijver te drinken en hup , daar kwam hij aan, en Bauke kon geen kant meer op !
Maar wat die man zei???? ...Ja, je houdt het niet voor mogelijk...
"ik word meer bang van ùw hond"
Het is toch niet te geloven , hè?
( ben wel daarna naar de politie gegaan met zijn auto-kenteken
- IngeK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
mijn honden worden elke dag afgeblaft en aangevallen door 2 kleine pluizige mormels!!!!!! De eigenaar heeft gewoon het hek openstaan dus mormels kunnen alle kanten op. Mijne zijn aangelijnd maar stel dat ik mijne ook los zou hebben en er gebeurd wat dan ben ik de lul want ik heb grote herders!!!Pak-de-bal schreef:
het is inderdaad en keer gebeurd door een man, die had een grote Duitse Herder , die Bauke uit het niets aanviel :N:
Maar loop jij nu ook op klompen in klederdracht of niet?
- Dondersteen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondjes
Ik ben vroeger als kind achterna gezeten door een Dh en vanaf die tijd vind ik dus herders echt niet leuk.
Nu zit op een hondencursus met Rocky en ja hoor de eerste les herders
.
Nu een cursus verder en weer een Dh maar ik ben al zo ver dat ik de DH van de instructeur kan aaien.
Maar vrienden zullen het nooit worden van mij.
De honden spelen trouwens wel eens met een Dh in de buurt hier,gaat perfect.
Nu zit op een hondencursus met Rocky en ja hoor de eerste les herders
Nu een cursus verder en weer een Dh maar ik ben al zo ver dat ik de DH van de instructeur kan aaien.
Maar vrienden zullen het nooit worden van mij.
De honden spelen trouwens wel eens met een Dh in de buurt hier,gaat perfect.

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Ik denk dat herders nog wel vaak geassocieerd worden met bewaking en politie en dat daar de 'angst' vandaan komt. Ik heb dat bij Dobermanns. Reed vaak langs bedrijventerreinen die bewaakt werden door Dobermanns en dat heeft mijn beeld van dat ras bepaald: schuimbekkend blaffend, volledig door het lint gaan met die enorme bek met tanden. Als kind ben ik in Frankrijk ook nog eens op een haartje na aangevallen door Dobermanns.

Linda, Izzie en Bram