Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zitten jouw hond / honden in de bench??

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

schelsey schreef:Mijn honden hebben nooit in een bench gezeten en zal ook nooit een bench gebruiken in de toekomst, ook al zegt iedereen dat het een veilig plaatsje is en de hond er geen last van heeft, het blijft toch maar een klein plaatsje waar ze uren in moeten blijven, als de honden vroeger iets stuk deden bleven ze een tijdje in de pergola tot ze braaf waren, daar konden ze niet veel stuk doen en hadden toch ruimte om te bewegen.

Persoonlijk vind ik een bench niets
Waarom zou een hond uren in een bench moeten blijven?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

schelsey schreef:als de honden vroeger iets stuk deden bleven ze een tijdje in de pergola tot ze braaf waren, daar konden ze niet veel stuk doen en hadden toch ruimte om te bewegen.
moet je die wel hebben :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Daantje_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Daantje_ »

Juultje maakt niets kapot, maar die houden we wel in de keuken. Dus ze zit niet in de bench. We hebben er wel 1 ;)
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Ds nooit.

Floyd en later Fez zaten 's nachts in een bench (beide kwamen niet in huis).
De pup zal ook 's nachts in een bench zitten. Omdat ik geen 2 honden zonder toezicht bij elkaar wil laten en het 'huis' Ds haar domein is, dus zij heeft voorrechten :pffff:
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Nee, geen van drieën zitten hier in een bench.
Waarom niet ? Omdat er hier totaal geen reden is voor een bench. :wink:
Madison
Zeer actief
Mijn ras(sen): West Highland White Terriër

Ongelezen bericht door Madison »

Ik zelf heb geen bench en zou het ook nooit nemen, sorry, verder met respect, maar ik vind het zielig. Dan kun je wel een grote bench hebben, maar alsnog is het zo'n ministukje waar de hond zich kan bewegen. En dan ligt het er nog aan hoelang je hond natuurlijk in de bench blijft.
Iemand die ik ken, laat zijn hond gewoonvan 9 uur 's morgens tot 16 uur 's middags in de bench, omdat hij anders dingen gaat slopen als ze aan het werk is. Maar ik vind dit echt heel erg zielig, sorry.
En dan is er een discussie gaande over hoelang mensen hun hond alleen laten in een ander topic. Sommige mensen vinden dat het zielig is als een hond langer dan 6 uur ofzo alleen is. Maar dan vind ik het zieliger dat een hond in een bench moet zitten. Een hond moet kunnen bewegen en zijn benen kunnen strekken. En dat kan niet goed in een bench. :boos:
caliky
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door caliky »

Madison schreef:Ik zelf heb geen bench en zou het ook nooit nemen, sorry, verder met respect, maar ik vind het zielig. Dan kun je wel een grote bench hebben, maar alsnog is het zo'n ministukje waar de hond zich kan bewegen. En dan ligt het er nog aan hoelang je hond natuurlijk in de bench blijft.
Iemand die ik ken, laat zijn hond gewoonvan 9 uur 's morgens tot 16 uur 's middags in de bench, omdat hij anders dingen gaat slopen als ze aan het werk is. Maar ik vind dit echt heel erg zielig, sorry.
En dan is er een discussie gaande over hoelang mensen hun hond alleen laten in een ander topic. Sommige mensen vinden dat het zielig is als een hond langer dan 6 uur ofzo alleen is. Maar dan vind ik het zieliger dat een hond in een bench moet zitten. Een hond moet kunnen bewegen en zijn benen kunnen strekken. En dat kan niet goed in een bench. :boos:
één van mijn honden gaat ook in de bench als ik niet thuis ben. dat van beperkte beweeglijkheid is voor mijn hond maar gedeeltelijk waar. overdag als ik wel thuis ben dan slapen ze allemaal. als ik er niet ben veronderstel ik dat ze dat dan ook doen. dus veel last zal ze daar niet van hebben. als we dan thuiskomen mag ze er onmiddellijk uit. dan heeft ze enkele uren haar beweging en dan... jawel, gaat ze weer liggen slapen.
als je een hond voldoende beweging geeft buiten de bench (die van mij min. 4 uur per dag) dan maakt het niet uit of ze in of naast een bench slapen. ze voelt zich trouwens kiplekker in de bench en kruipt er soms zelf in om te gaan slapen.
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Ik heb Bowie als herplaatser, die kreeg ik met bench, met mijn vorige honden nooit zo'n ding gebruikt, dus snachts in de bench en als ik weg ging ook, maar na een week had ik het wel gezien, de bench heb ik nog het is zijn plek maar de deur is nooit meer dicht en snachts slaapt hij gewoon in de slaapkamer op zijn eigen kussen, hij wil niet op bed slapen wel even kroelen maar als ik de lamp uit doe om te gaan slapen gaat hij zelf naar zijn kussen
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Madison schreef:Ik zelf heb geen bench en zou het ook nooit nemen, sorry, verder met respect, maar ik vind het zielig. Dan kun je wel een grote bench hebben, maar alsnog is het zo'n ministukje waar de hond zich kan bewegen. En dan ligt het er nog aan hoelang je hond natuurlijk in de bench blijft.
Hier ook met respect, maar ik ben het zo niet met jou (en anderen hoor) eens.

Er is hier niemand die het oke vind om een hond van 9 tot 16 in een bench op te sluiten. Maar ik vind sowieso dat je een hond niet standaard zo lang alleen thuis moet laten. Bench of geen bench.

En benches heb je in verschillende maten. Een hond moet zich kunnen draaien en keren, ook dat spreekt volgens mij voor zich.

Dus, misbruik (en honden met een heuse bench-aversie) uitgezonderd ben jij het, als baasje, die het zielig vindt. Dat is prima, maar de vraag is of je hond dat ook vindt...

Daarnaast is er een heel groot verschil tussen benchgebruik aanleren of afdwingen. Afdwingen is negatief, net als hard corrigeren. Dat werkt averechts. Aanleren dat alleen blijven helemaal niet eng is en een tukje doen terwijl de baas van huis is eigenlijk heerlijk is, kan prima met een bench, zonder dat dat negatieve gevolgen heeft.

Ja, je hond kan ziek worden. En ja, ik vind dat je bench of kennel groot genoeg moet zijn om hem daar niet te hoeven laten liggen. En ik vind dat je een hond niet langer dan 4/5 uur alleen moet laten. Zo voorkom je dat hij, in het geval van ziekte, oneindig in de rotzooi zou hoeven te liggen. Hij moet goed uitgelaten zijn, hij moet gespeeld hebben en hij moet een speeltje of wat dan ook hebben

Een hond alleen laten is een hond alleen laten. Hoe groot de ruimte ook is. En er zijn zelfs honden die alleen blijven in een kleine ruimte minder erg vinden dan alleen in een grote.
Als ik een aparte keuken had, waar mijn hond geen kwaad kon, dan zou ik hem misschien mettertijd ook daar alleen laten. Ik heb dat echter niet. En ik heb ook geen andere ruimtes om hem in op te sluiten.

Moet ik dan maar geen hond nemen? Of is het verantwoord gebruiken van een bench dan een verstandige keuze?
Afbeelding
Ozzfest
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ozzfest »

Hier geen bench,bij geen hond nodig gehad.
De enigste ervaring die ik met een bench heb meegemaakt is bij een vroegere kennis die haar Flatcoated X Labrador de hele dag in een bench hield en er een incidenteel poep en pies-rondje op nahield.

Erg objectief is deze mening dus niet en ik lees op het forum ook genoeg van mensen met bench waar deze geen enkel probleem is :wink:
Het zal wel per mens en hond verschillen,mij lijkt het wel ideaal om bijv in een tuin een ruim geisoleerd hok + kennel te hebben ipv een bench.
Maar je moet er de ruimte en de hond naar hebben natuurlijk.
Madison
Zeer actief
Mijn ras(sen): West Highland White Terriër

Ongelezen bericht door Madison »

Frenk schreef:

Hier ook met respect, maar ik ben het zo niet met jou (en anderen hoor) eens.

Er is hier niemand die het oke vind om een hond van 9 tot 16 in een bench op te sluiten. Maar ik vind sowieso dat je een hond niet standaard zo lang alleen thuis moet laten. Bench of geen bench.

En benches heb je in verschillende maten. Een hond moet zich kunnen draaien en keren, ook dat spreekt volgens mij voor zich.

Dus, misbruik (en honden met een heuse bench-aversie) uitgezonderd ben jij het, als baasje, die het zielig vindt. Dat is prima, maar de vraag is of je hond dat ook vindt...

Daarnaast is er een heel groot verschil tussen benchgebruik aanleren of afdwingen. Afdwingen is negatief, net als hard corrigeren. Dat werkt averechts. Aanleren dat alleen blijven helemaal niet eng is en een tukje doen terwijl de baas van huis is eigenlijk heerlijk is, kan prima met een bench, zonder dat dat negatieve gevolgen heeft.

Ja, je hond kan ziek worden. En ja, ik vind dat je bench of kennel groot genoeg moet zijn om hem daar niet te hoeven laten liggen. En ik vind dat je een hond niet langer dan 4/5 uur alleen moet laten. Zo voorkom je dat hij, in het geval van ziekte, oneindig in de rotzooi zou hoeven te liggen. Hij moet goed uitgelaten zijn, hij moet gespeeld hebben en hij moet een speeltje of wat dan ook hebben

Een hond alleen laten is een hond alleen laten. Hoe groot de ruimte ook is. En er zijn zelfs honden die alleen blijven in een kleine ruimte minder erg vinden dan alleen in een grote.
Als ik een aparte keuken had, waar mijn hond geen kwaad kon, dan zou ik hem misschien mettertijd ook daar alleen laten. Ik heb dat echter niet. En ik heb ook geen andere ruimtes om hem in op te sluiten.

Moet ik dan maar geen hond nemen? Of is het verantwoord gebruiken van een bench dan een verstandige keuze?
Het is niet zo dat ik pertinent TEGEN benches ben, het is voor mij meer belangrijk dat dat niet UREN achter elkaar is. Kijk, twee, drie uurtjes vind ik niet echt lang (lijkt me dat ze dan toch gaan slapen), maar ik had het meer over hele lang dagen of echt heel lang.
En ik ken honden die constant piepen als ze in de bench zitten en dat vind ik gewoon zielig, kan er niets aan doen. Maar dat bedoelde ik er mee; het is niet zo dat ik het afkeur, want kan mij best voorstellen dat als je hond je huis sloopt, dat je geen andere keuze hebt.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ik denk dat voor- en tegenstanders van de bench het nooit eens zullen worden, maar waarom zou dat moeten?
Mijn honden en ik voelen ons prima bij het gebruik van de bench en mensen die er tegen zijn zullen zich ook prima voelen door geen bench te gebruiken.

Dit is al het derde bench-topic dat ik tegenkom sinds ik lid ben van dit forum en dat is nog echt niet lang :wink:
Ik denk dat beide partijen weloverwogen tot hun keus gekomen zijn en daar ook niet van af zullen stappen dus vraag ik me echt af wat het nut is van deze topics.

Waar ik wel benieuwd naar ben is of er ooit iemand van het gebruik van de bench is afgestapt naar aanleiding van zo een bench topic, of juist toch maar wel een bench is gaan gebruiken.....
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Hier geen bench. Quincy sloopt zowieso al niks en ik hou niet van hokjes. Dat je een afgesloten grote ruimte maakt voor je hond oké maar geen bench :neenee: Hier komt ook een hond bij met de tijd en dat zal een pup worden maar er zal hier zeker geen bench in huis komen. Dat is iets dat wij beide perse niet willen en ik zal dan toch altijd hele dagen thuis zijn.
Afbeelding
enjo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse setter

Ongelezen bericht door enjo »

Ik had een bench geleend van een vriend om toender tijd Endy zindelijk te maken, nu heb ik geen bench in huis, zie zo al met 4 honden die niet slopen vind ik het niet nodig, ze zijn bijna nooit alleen thuis, want mijn werk is aan huis.
Afbeelding
rust zacht meissie Joey 19-3-1997 19-11-2010
slaap wel Bereboot 8-9-1997 11-1-2012
Branwen
Actief

Ongelezen bericht door Branwen »

renee-uk schreef:Ik denk dat voor- en tegenstanders van de bench het nooit eens zullen worden, maar waarom zou dat moeten?
Mijn honden en ik voelen ons prima bij het gebruik van de bench en mensen die er tegen zijn zullen zich ook prima voelen door geen bench te gebruiken.
Helemaal mee eens :ok:
Ik heb geen bench Emma heeft hem nooit nodig gehad, maar in het verleden heb ik hem voor andere boxers wel gebruikt en bij een ooit weer nieuwe pup kijk ik wel wat ik doe. Zolang een hond er maar niet het grootste deel van de dag in gedumpt word vind ik het niet zo erg.
Afbeelding
Ozzie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Ozzie »

Ozzie is nou 6 maanden en zit in een bench. Zijn eten en drinkbak staan erin, en s nachts slaapt hij erin.
Zijn mand gebruikt hij om lekker te dutten en in te spelen, maar de bench is echt een rust en slaapplekje. Als hij alleen thuis is gaat hij ook erin. In mn vorige huis zou ik hem dan gewoon in de keuken laten, maar ik heb hier helaas een open keuken..
Moos2007
Actief

Ongelezen bericht door Moos2007 »

Ik heb voor Moos een bench gekocht omdat ik bang was dat ie anders de hele inboedel zou slopen. Ik heb hem alleen nooit gebruikt omdat ik uiteindelijk had besloten ze in de gang te doen als ik weg ben. Ik heb de bench wel nog steeds. Het is echt Sam zijn hol geworden. Hij staat altijd gewoon open en als ik weg moet, naar bed ga of Sam gewoon kwijt ben ligt ie meestal in de bench te slapen. Moos hoeft het ook echt niet in zijn hoofd te halen om bij Sam in ZIJN bench te gaan liggen.
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

nee, absoluut niet
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Vegas heeft als pup (tot een jaar ongeveer) 's nachts in een bench op de slaapkamer geslapen. Ik vond het een eng idee dat hij zijn goddelijke gang kon gaan terwijl ik lag te slapen, vandaar de bench de eerste periode. Inmiddels weet ik dat Vegas geen gekke capriolen uithaalt 's nachts en de bench staat nu dus in de auto.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Petra1979
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Petra1979 »

Ik heb wel een bench voor Whicket. Tayko heeft er in het begin ook gebruik van gemaakt, hij vind het nog prettig om er in te liggen! Ik heb hier ook mandjes, maar Tayko vind de bench fijner :19: . Whicket MOET in de bench, niet zozeer omdat ik dat wil (INTEGENDEEL) maar omdat ze de boel sloopt!
Ik vind de bench zelf maar niks, maar het is uiteindelijk voor haar eigen veiligheid.
Ze gaat er zonder problemen in dat wel, ik roep haar voordat ik naar bed ga, en dan komt ze eraan gedribbeld en gaat er lekker in liggen (ik heb een lekker zacht mandje in de bench gelegd voor haar). Als ze het zat is, rond een uurtje of 7 's ochtends, gaat ze er weer uit. Overdag zit ze nagenoeg niet in de bench omdat ik meestal wel thuis ben, als ik weg moet voor het een of ander gaat ze wel in de bench.
Deborah
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Deborah »

In de auto of wanneer we een wedstrijd hebben zitten ze in de bench (niet de hele tijd natuurlijk) maar in huis niet.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik las net op een ander forum dat iemands hond zichzelf had opgehangen in de bench.Ze waren er net te laat bij.....
De hond van onze overburen is een nagel kwijtgeraakt in de bench. dus ook een bench is niet altijd zo veilig als gedacht wordt.
Frenk
Zeer actief

Marie-Josée schreef:Ik las net op een ander forum dat iemands hond zichzelf had opgehangen in de bench.Ze waren er net te laat bij.....
De hond van onze overburen is een nagel kwijtgeraakt in de bench. dus ook een bench is niet altijd zo veilig als gedacht wordt.
Hoe kan een hond in hemelsnaam zichzelf ophangen in een bench :denken: :boos:

Of hebben ze hem z'n riem om laten houden ofzo?
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Mijn blinde hondje gaat in de bench als Jo op weg is naar haar werk en ik op weg naar huis, verder eet ze ook in de bench :wink:
Verder eet Pip the Lip in de bench wegens baknijd, Tommie eet in de bench, Brightstar eet in de bench omdat iedereen dacht dat ze gewoon haar eten mochten afpikken en voor Mellemans gebruik ik een bench omdat de stuiterbal geen rust neemt, hij eet dus in de bench en moet er daarna verplicht een uurtje inblijven.
Als we even weg moeten is alles gewoon los op ons blinde hondje na, dat is puur uit veiligheid en ze vind het zelf ook prettig
Marie-Josée
Erelid

Frenk schreef:
Marie-Josée schreef:Ik las net op een ander forum dat iemands hond zichzelf had opgehangen in de bench.Ze waren er net te laat bij.....

Ja, hij had een halsbandje om.Harde les voor het baasje :(
Wat die nagel betreft, gewone hond in een gewone bench en het gebeurt idd wel vaker dat er pootjes of teentjes klem komen te zitten dus een waarschuwing is altijd op z'n plaats.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Marie-Josée schreef:
Frenk schreef:

Ja, hij had een halsbandje om.Harde les voor het baasje :(
Wat die nagel betreft, gewone hond in een gewone bench en het gebeurt idd wel vaker dat er pootjes of teentjes klem komen te zitten dus een waarschuwing is altijd op z'n plaats.
iedereen weet toch dat je een hond nooit alleen moet laten met een bandje om? Hij kan zich ook ophangen in de kamer daarmee dat heeft niets met een bench te maken...
ik heb overigens varikennels daar valt nergens klem tussen te zitten :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Frenk
Zeer actief

malinois schreef:iedereen weet toch dat je een hond nooit alleen moet laten met een bandje om? Hij kan zich ook ophangen in de kamer daarmee dat heeft niets met een bench te maken...
ik heb overigens varikennels daar valt nergens klem tussen te zitten :ok:
Ik heb om die reden ook voor een varikennel gekozen :ok: Maar ook dan doe ik zijn halsband af.
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

malinois schreef:iedereen weet toch dat je een hond nooit alleen moet laten met een bandje om?
O ja? :denken:
Krijg je een gebruiksaanwijzing mee als je als beginnende hondenbezitter een bench koopt?
Leest iedereen altijd alles op fora?
Nee dus, vandaar dat dit soort ongelukken helaas geregeld plaatsvinden.
Ik ben zelf ook niet voor de draden benches maar als je je hond er niet te lang in alleen laat zal het meestal wel goed gaan.
Om nogmaals met dat vergelijk te komen; ik liet mijn kinderen ook nooit lang alleen in de box.
Laura-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Laura-Joy »

Ik heb de eerste maandjes met Joy de bench gebruikt met slapen, oefenen met alleen zijn en voor haar eigen veiligheid en ik heb nooit het idee gehad dat ze het onprettig vond.
Zodra ze de bench in ging kreeg ze iets lekkers of haar kong en ging ze daarna liggen slapen met haar knuffel.

Inmiddels hoeft ze van mij niet in de bench meer snachts en als ik weg ga maar ze gaat er vaak zelf in liggen.
En is er bezoek en ze vind het te druk, of ze wil gewoon helemaal met rust gelaten worden zoekt ze haar bench ook zelf op, ze beschouwt het als haar eigen veilige hol waar ze niet gestoord wordt.

Ze kan er helemaal uitgestrekt in liggen en draaien en ze zat er nooit uren achter elkaar in overdag.
Ik vind dat het heel nuttig kan zijn een bench verantwoord te gebruiken, maar ieder zn keus.
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Ik heb wel een bench voor Milo, maar ik doe nooit het deurtje dicht.

Eerst wel, 'snachts en als hij alleen thuis moest blijven, maar dat is er langzaam aan uit gegaan.

Hij krijgt altijd een koekje voor het slapen gaan, als hij het koekje ziet sprint hij de bench in.
We hebben al eens geprobeerd om de mand in de keuken te zetten, om te zien of hij daar in ging liggen, maar nee hoor. Naja, dan blijft de bench maar.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”