Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kromme rug

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Gaia schreef:Dat wat jij denk ik ziet is dat zij heel ingespannen staat te kijken waarneer de stok weggegooid gaat worden. Of in dit geval weggeschopt. Echter ze staat zo bijna altijd als ingespannen met iets bezig is. Wachtend wel te verstaan. :mrgreen:
dat mag zoizo duidelijk zijn , je ziet aan haar kop dat ze vol verwachting wacht op wat sensatie :mrgreen:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gaia »

Podenji schreef:
Gaia schreef:Dat wat jij denk ik ziet is dat zij heel ingespannen staat te kijken waarneer de stok weggegooid gaat worden. Of in dit geval weggeschopt. Echter ze staat zo bijna altijd als ingespannen met iets bezig is. Wachtend wel te verstaan. :mrgreen:
dat mag zoizo duidelijk zijn , je ziet aan haar kop dat ze vol verwachting wacht op wat sensatie :mrgreen:
Zo staat die altijd als wij aan het lopen zijn. Gezien de bewegingen die zij kan maken die ik een hond met een rechte rug ook zie doen. Ik zie aan haar totaal geen enkel verschil. Dan ga ik er nog vanuit dat dit gewoon een erg slecht gefokt hondje is. Dus een goed gefokt hondje zou er nog minder last van moeten hebben. :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

met doorhangende lijn:

Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Inge O schreef: dit is écht een mooie herderrug :ok: .
Dank je Inge (en Yamie).

Chello heeft trouwens ook zo'n ontzettend aflopende croupe. Ook als hij gewoon normaal staat. Als ik hem in stand zet ziet het er ook verschrikkelijk uit.
Als je hem naast Hera ziet lopen dan zit daar een wereld van verschil in.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Hera ziet er super uit!

Ik zie hier in de buurt regelmatig Duitse Herders lopen met een enorm aflopende rug.
Al die honden lopen te zwabberen met de achterpoten en heupen.
Ziet er dus erg slecht uit, en zo te zien hebben ze er echt wel last van.
Ik geloof echt niet dat het gezond is voor het lichaam, en ik zou dan ook nooit en te nimmer een hond willen met zo'n aflopende rug en in elkaar gezakte heupen.
De Duitse Herders uit werklijnen daarintegen vind ik prachtig!
Een kennis van mij heeft een teef uit werklijnen, prachtige hond, mooie rechte rug en zeer atletisch.
:zweep:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Mizzsylver schreef:
ze kunnen best met 2 poten naar achter staan, maar dat is geen natuurlijke pose voor een hond. Boxers en Rottweilers worden zo geshowd, maar worden in evenwicht gehouden door de riem om hun nek.

Maar waarom zouden ze met twee achterbenen zo naar achter moeten staan?
Boxers gaan ook zo staan van nature hoor.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

bri schreef:
Chiki schreef:
ik kan me niet voorstellen dat er echt mensen zijn die die aflopende ruggen mooi vinden bij duitse herders.
doe mij dan maar een oudduitse herder
Een oudduitse herder is gewoon een duitse herder met lang haar hoor :wink: , maar dat is een hele andere discussie.
klopt, i know, maar oudduitse herder hebben niet zo'n aflopende rug..
Oudduitsers worden gefokt op een rechte rug. :mrgreen:
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Mireillevdw schreef:
bri schreef:
Chiki schreef:
ik kan me niet voorstellen dat er echt mensen zijn die die aflopende ruggen mooi vinden bij duitse herders.
doe mij dan maar een oudduitse herder
Een oudduitse herder is gewoon een duitse herder met lang haar hoor :wink: , maar dat is een hele andere discussie.
Tja daar zijn de meningen verdeeld over hoor. Hoe kan een ODH met dezelfde opa als Tuana WEL een rechte rug hebben dan :19:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ik mag graag een mooie kynologisch gefokte duitse herder zien.
Ik hoop alleen niet dat ze nog verder doorgaan en we van die amerikaanse toestanden hier krijgen. Dát is pas erg, die beesten kunnen inderdaad haast niet lopen.

Dat alle kynoglogisch gefokte duitse herders heup en rugproblemen hebben is een fabeltje. HD zit er bij de werklijnen net zo goed in.

* duitse vergeten voor herders
Laatst gewijzigd door renee-uk op 23 aug 2008 02:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

Afbeelding
Afbeelding

Dezelfde hond: wat nou niet fatsoenlijk kunnen lopen en over de grond slepende staart?????
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

jidde schreef:
Mireillevdw schreef:
bri schreef:
Chiki schreef: Een oudduitse herder is gewoon een duitse herder met lang haar hoor :wink: , maar dat is een hele andere discussie.
Tja daar zijn de meningen verdeeld over hoor. Hoe kan een ODH met dezelfde opa als Tuana WEL een rechte rug hebben dan :19:
Het deel heb over Oudduitsers heb ik al eerder voor je gequote, maar ik blijf niet aan de gang..... :pffff:
jidde

Mireillevdw schreef: Het deel heb over Oudduitsers heb ik al eerder voor je gequote, maar ik blijf niet aan de gang..... :pffff:
tja zolang de ODH liefhebbers nog steed fabeltjes verkopen, blijf ik erop in springen :mrgreen: :pffff:
Bliksem
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Bliksem »

bij de fotos van renee-uk wordt de hond dus duidelijk zo neergezet en als ie loopt ziet ie er prima gebouwd uit,niks mis mee toch,maar ik zie wel degelijk honden die in hun lopen ook zo afhellen
Wat betreft de filmpjes ik zie werkhonden en showtypes aan het werk,is er verschil in eerder versleten zijn door bouw in het werk????????
Chita Randy Xacha Storm Bliksem
renee-uk
Zeer actief

Bliksem schreef: Wat betreft de filmpjes ik zie werkhonden en showtypes aan het werk,is er verschil in eerder versleten zijn door bouw in het werk????????
Daar heb ik nog nooit van gehoord.
Het is niet zo dat bij de werkhonden minder HD voorkomt dan bij de kyno's.
Als dat zo was zou het HD probleem makkelijk op te lossen zijn :wink:
Afbeelding

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

kwam deze link net ergens anders tegen,
van 1899 tot nu (naar beneden scrollen voor de oudere honden) de evolutie van bekende DHs....
http://www.pedigreedatabase.com/gsd/sie ... nners.html

maak zelf je mening verder maar op .....
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

crutz schreef:kwam deze link net ergens anders tegen,
van 1899 tot nu (naar beneden scrollen voor de oudere honden) de evolutie van bekende DHs....

Zo :N: Dat is wel duidelijk. Ik vraag me af wie er ooit op het idee is gekomen dat het mooi is, en functioneel?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:kwam deze link net ergens anders tegen,

werkelijk geen enkele hond van vroeger heeft van die glijbanen...
vind ze ook vreselijk lelijk die kromme ruggen... brrr...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Hier loopt in de buurt een dh even oud als Baco, ik had hem een paar maanden niet gezien maar ik schrok toen ik hem vanavond zag, ook met lopen had hij zo'n kromme rug :N:

Groetjes Els
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Ik begrijp écht niet dat een eens zo fraaie hond zó kreupel gefokt is gaan worden ,en zo afzichtelijk.
Wat was hier mis mee?
Afbeelding

Dat dat omgevormd moest worden tot een soort lachwekkende zielige trol?
Afbeelding
ik vind de onderste geen schim van de bovenstaande trotse hond...straalt toch totaal niks meer uit... :19:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Afbeelding

Afbeelding

Zie ik nu stroming bij deze Duitsers???
Op deze foto's is wel te zien dat de Duitser ook verwant is aan de Hollander (en de Belg).
Dat zie je nu niet meer terug. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Ik ben dan wel benieuwd sinds welk jaar het volgens jullie mis is gegaan :wink:
jidde

En toch blijf ik ze mooi vinden, op de extreme na dan :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

jidde schreef:En toch blijf ik ze mooi vinden, op de extreme na dan :mrgreen:
waarom is de duitser op deze manier zo veranderd? Wat was daar het nut van?
Als ik oude foto's van een mechelaar bekijk zie je maar heel weinig veranderingen bijvoorbeeld met de huidige... bij de duitser is dit dus heel groot zoals je ziet op de link van Carmen... wat was daar het nut van, van die rug?
Afbeelding
jidde

malinois schreef:
Als ik oude foto's van een mechelaar bekijk zie je maar heel weinig veranderingen bijvoorbeeld met de huidige... bij de duitser is dit dus heel groot zoals je ziet op de link van Carmen... wat was daar het nut van, van die rug?
Volgens mij staat er hier op forum al meerdere keren de uitleg, dus ik ga het niet nogmaals uitleggen. Ik vind honden die echt giga stijl zijn niet mooi, vooral niet als ze zo stijl zijn aan de voorhand :N: Kwestie van persoonlijke voorkeur
malinois
Zeer actief
Contacteer:

jidde schreef:
malinois schreef:
Volgens mij staat er hier op forum al meerdere keren de uitleg, dus ik ga het niet nogmaals uitleggen. Ik vind honden die echt giga stijl zijn niet mooi, vooral niet als ze zo stijl zijn aan de voorhand :N: Kwestie van persoonlijke voorkeur
heb die uitleg nooit gelezen waar staat die dan? :denken:

Afbeelding

ik vind deze niet giga stijl hoor :19: jij wel?
ik vind het een hele mooie hond met uitstraling...

Maar dit is dus de reden?

Door de smalle fokbasis en het feit dat men een aflopende rug wilde hebben om de stuwkracht van de achterhand te verbeteren wat achteraf niet het geval was, kreeg je Duitse Herders die gevoelig waren voor HD, hernia en spondylose, een botwoekering bij de rugwervels. Ook het karakter veranderde, er zijn nu instabiele nerveuze foklijnen binnen de Duitse Herder.

http://www.bobstora.info/gazette/corine ... duitse.htm

:denken:
Afbeelding
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

malinois schreef:
jidde schreef:
malinois schreef:
waarom is de duitser op deze manier zo veranderd? Wat was daar het nut van?Als ik oude foto's van een mechelaar bekijk zie je maar heel weinig veranderingen bijvoorbeeld met de huidige... bij de duitser is dit dus heel groot zoals je ziet op de link van Carmen... wat was daar het nut van, van die rug?
heb die uitleg nooit gelezen waar staat die dan? :denken:
Natuurlijk heeft iedereen zijn persoonlijke voorkeur, maar inderdaad op de vraag van Malinois zou ik ook wel graag het antwoord weten. Ik heb absoluut geen verstand van de DH en ben ook erg benieuwd naar het nut van zo´n aflopende rug, waarom is er in het verleden voor gekozen om de DH zo te gaan fokken. Kunnen ze met een aflopende rug iets beter doen dan met een rechte rug of zo? Harder rennen, sneller wenden, hoger springen, weet ik wat? :19: Is er een speciale ´technische´ reden voor geweest?
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Volgens mij is de overtuiging dat ze dan beter draven.
Maar goed, als ze in een andere pas niet meer normaal kunnen lopen vind ik dat draven echt van ondergeschikt belang. :pffff:
Je ziet steeds meer Duitsers die koehakkig zijn, waarvan de hakken zowat tegen elkaar aan komen, die zulke doorgezakte polsen hebben dat het niet meer gezond kan zijn en de karperruggen zijn ook niet zeldzaam. De kynologische lijn is in mijn ogen een karikatuur geworden van het ras.
Groetjes Inge
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:Volgens mij is de overtuiging dat ze dan beter draven.
Maar goed, als ze in een andere pas niet meer normaal kunnen lopen vind ik dat draven echt van ondergeschikt belang. :pffff:
Je ziet steeds meer Duitsers die koehakkig zijn, waarvan de hakken zowat tegen elkaar aan komen, die zulke doorgezakte polsen hebben dat het niet meer gezond kan zijn en de karperruggen zijn ook niet zeldzaam. De kynologische lijn is in mijn ogen een karikatuur geworden van het ras.
waarvoor moeten ze nu nog draven dan? De enige honden die nog werken zijn uit de werkhondenlijn en die hebben dit juist helemaal niet :wink:
Afbeelding
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

Waarom moesten ze beter draven? Voor de mooi of voor de sport? Volgens mij is e.e.a. volledig het doel voorbij geschoten. Als het waar is dat er inderdaad verbeterd zou zijn, zou je verwachten dat er immiddels geen lichamelijk verschil in werk- en kynologische lijn meer zou zijn, alleen verschil in karakter :19:. Alle DH´s zouden dan lichamelijk alle takken van sport aan moeten kunnen. Alle verandering is dus geen verbetering jammergenoeg, helaas geldt dat voor veel rassen.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

malinois schreef:
waarvoor moeten ze nu nog draven dan? De enige honden die nog werken zijn uit de werkhondenlijn en die hebben dit juist helemaal niet :wink:
Dat is niet waar, er zijn legio honden uit kynologisch gefokte lijnen die nog werken.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”