dat mag zoizo duidelijk zijn , je ziet aan haar kop dat ze vol verwachting wacht op wat sensatieGaia schreef:Dat wat jij denk ik ziet is dat zij heel ingespannen staat te kijken waarneer de stok weggegooid gaat worden. Of in dit geval weggeschopt. Echter ze staat zo bijna altijd als ingespannen met iets bezig is. Wachtend wel te verstaan.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kromme rug
Moderator: moderatorteam
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
- Aantal honden: 1
Zo staat die altijd als wij aan het lopen zijn. Gezien de bewegingen die zij kan maken die ik een hond met een rechte rug ook zie doen. Ik zie aan haar totaal geen enkel verschil. Dan ga ik er nog vanuit dat dit gewoon een erg slecht gefokt hondje is. Dus een goed gefokt hondje zou er nog minder last van moeten hebben.Podenji schreef:dat mag zoizo duidelijk zijn , je ziet aan haar kop dat ze vol verwachting wacht op wat sensatieGaia schreef:Dat wat jij denk ik ziet is dat zij heel ingespannen staat te kijken waarneer de stok weggegooid gaat worden. Of in dit geval weggeschopt. Echter ze staat zo bijna altijd als ingespannen met iets bezig is. Wachtend wel te verstaan.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
met doorhangende lijn:

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
estelle
Dank je Inge (en Yamie).Inge O schreef: dit is écht een mooie herderrug.
Chello heeft trouwens ook zo'n ontzettend aflopende croupe. Ook als hij gewoon normaal staat. Als ik hem in stand zet ziet het er ook verschrikkelijk uit.
Als je hem naast Hera ziet lopen dan zit daar een wereld van verschil in.
-
Mojuan
- Zeer actief
Hera ziet er super uit!
Ik zie hier in de buurt regelmatig Duitse Herders lopen met een enorm aflopende rug.
Al die honden lopen te zwabberen met de achterpoten en heupen.
Ziet er dus erg slecht uit, en zo te zien hebben ze er echt wel last van.
Ik geloof echt niet dat het gezond is voor het lichaam, en ik zou dan ook nooit en te nimmer een hond willen met zo'n aflopende rug en in elkaar gezakte heupen.
De Duitse Herders uit werklijnen daarintegen vind ik prachtig!
Een kennis van mij heeft een teef uit werklijnen, prachtige hond, mooie rechte rug en zeer atletisch.
Ik zie hier in de buurt regelmatig Duitse Herders lopen met een enorm aflopende rug.
Al die honden lopen te zwabberen met de achterpoten en heupen.
Ziet er dus erg slecht uit, en zo te zien hebben ze er echt wel last van.
Ik geloof echt niet dat het gezond is voor het lichaam, en ik zou dan ook nooit en te nimmer een hond willen met zo'n aflopende rug en in elkaar gezakte heupen.
De Duitse Herders uit werklijnen daarintegen vind ik prachtig!
Een kennis van mij heeft een teef uit werklijnen, prachtige hond, mooie rechte rug en zeer atletisch.

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Boxers gaan ook zo staan van nature hoor.Mizzsylver schreef:
ze kunnen best met 2 poten naar achter staan, maar dat is geen natuurlijke pose voor een hond. Boxers en Rottweilers worden zo geshowd, maar worden in evenwicht gehouden door de riem om hun nek.
Maar waarom zouden ze met twee achterbenen zo naar achter moeten staan?
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
- Contacteer:
Oudduitsers worden gefokt op een rechte rug.bri schreef:klopt, i know, maar oudduitse herder hebben niet zo'n aflopende rug..Chiki schreef:Een oudduitse herder is gewoon een duitse herder met lang haar hoorik kan me niet voorstellen dat er echt mensen zijn die die aflopende ruggen mooi vinden bij duitse herders.
doe mij dan maar een oudduitse herder, maar dat is een hele andere discussie.
-
jidde
Tja daar zijn de meningen verdeeld over hoor. Hoe kan een ODH met dezelfde opa als Tuana WEL een rechte rug hebben danMireillevdw schreef:Oudduitsers worden gefokt op een rechte rug.bri schreef:klopt, i know, maar oudduitse herder hebben niet zo'n aflopende rug..Chiki schreef:Een oudduitse herder is gewoon een duitse herder met lang haar hoorik kan me niet voorstellen dat er echt mensen zijn die die aflopende ruggen mooi vinden bij duitse herders.
doe mij dan maar een oudduitse herder, maar dat is een hele andere discussie.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Ik mag graag een mooie kynologisch gefokte duitse herder zien.
Ik hoop alleen niet dat ze nog verder doorgaan en we van die amerikaanse toestanden hier krijgen. Dát is pas erg, die beesten kunnen inderdaad haast niet lopen.
Dat alle kynoglogisch gefokte duitse herders heup en rugproblemen hebben is een fabeltje. HD zit er bij de werklijnen net zo goed in.
* duitse vergeten voor herders
Ik hoop alleen niet dat ze nog verder doorgaan en we van die amerikaanse toestanden hier krijgen. Dát is pas erg, die beesten kunnen inderdaad haast niet lopen.
Dat alle kynoglogisch gefokte duitse herders heup en rugproblemen hebben is een fabeltje. HD zit er bij de werklijnen net zo goed in.
* duitse vergeten voor herders
Laatst gewijzigd door renee-uk op 23 aug 2008 02:21, 1 keer totaal gewijzigd.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- renee-uk
- Zeer actief
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
- Contacteer:
Het deel heb over Oudduitsers heb ik al eerder voor je gequote, maar ik blijf niet aan de gang.....jidde schreef:Tja daar zijn de meningen verdeeld over hoor. Hoe kan een ODH met dezelfde opa als Tuana WEL een rechte rug hebben danMireillevdw schreef:Oudduitsers worden gefokt op een rechte rug.bri schreef:klopt, i know, maar oudduitse herder hebben niet zo'n aflopende rug..Chiki schreef: Een oudduitse herder is gewoon een duitse herder met lang haar hoor, maar dat is een hele andere discussie.
-
jidde
-
Bliksem
- geregistreerd lid
bij de fotos van renee-uk wordt de hond dus duidelijk zo neergezet en als ie loopt ziet ie er prima gebouwd uit,niks mis mee toch,maar ik zie wel degelijk honden die in hun lopen ook zo afhellen
Wat betreft de filmpjes ik zie werkhonden en showtypes aan het werk,is er verschil in eerder versleten zijn door bouw in het werk????????
Wat betreft de filmpjes ik zie werkhonden en showtypes aan het werk,is er verschil in eerder versleten zijn door bouw in het werk????????
Chita Randy Xacha Storm Bliksem
- renee-uk
- Zeer actief
Daar heb ik nog nooit van gehoord.Bliksem schreef: Wat betreft de filmpjes ik zie werkhonden en showtypes aan het werk,is er verschil in eerder versleten zijn door bouw in het werk????????
Het is niet zo dat bij de werkhonden minder HD voorkomt dan bij de kyno's.
Als dat zo was zou het HD probleem makkelijk op te lossen zijn

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
kwam deze link net ergens anders tegen,
van 1899 tot nu (naar beneden scrollen voor de oudere honden) de evolutie van bekende DHs....
http://www.pedigreedatabase.com/gsd/sie ... nners.html
maak zelf je mening verder maar op .....
van 1899 tot nu (naar beneden scrollen voor de oudere honden) de evolutie van bekende DHs....
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Zo :N: Dat is wel duidelijk. Ik vraag me af wie er ooit op het idee is gekomen dat het mooi is, en functioneel?crutz schreef:kwam deze link net ergens anders tegen,
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
werkelijk geen enkele hond van vroeger heeft van die glijbanen...crutz schreef:kwam deze link net ergens anders tegen,
vind ze ook vreselijk lelijk die kromme ruggen... brrr...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik vind de onderste geen schim van de bovenstaande trotse hond...straalt toch totaal niks meer uit...Nanna schreef:Ik begrijp écht niet dat een eens zo fraaie hond zó kreupel gefokt is gaan worden ,en zo afzichtelijk.
Wat was hier mis mee?
Dat dat omgevormd moest worden tot een soort lachwekkende zielige trol?

- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:

Zie ik nu stroming bij deze Duitsers???
Op deze foto's is wel te zien dat de Duitser ook verwant is aan de Hollander (en de Belg).
Dat zie je nu niet meer terug.
Groetjes Inge

- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
waarom is de duitser op deze manier zo veranderd? Wat was daar het nut van?jidde schreef:En toch blijf ik ze mooi vinden, op de extreme na dan
Als ik oude foto's van een mechelaar bekijk zie je maar heel weinig veranderingen bijvoorbeeld met de huidige... bij de duitser is dit dus heel groot zoals je ziet op de link van Carmen... wat was daar het nut van, van die rug?

-
jidde
Volgens mij staat er hier op forum al meerdere keren de uitleg, dus ik ga het niet nogmaals uitleggen. Ik vind honden die echt giga stijl zijn niet mooi, vooral niet als ze zo stijl zijn aan de voorhand :N: Kwestie van persoonlijke voorkeurmalinois schreef:waarom is de duitser op deze manier zo veranderd? Wat was daar het nut van?jidde schreef:En toch blijf ik ze mooi vinden, op de extreme na dan
Als ik oude foto's van een mechelaar bekijk zie je maar heel weinig veranderingen bijvoorbeeld met de huidige... bij de duitser is dit dus heel groot zoals je ziet op de link van Carmen... wat was daar het nut van, van die rug?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
heb die uitleg nooit gelezen waar staat die dan?jidde schreef:Volgens mij staat er hier op forum al meerdere keren de uitleg, dus ik ga het niet nogmaals uitleggen. Ik vind honden die echt giga stijl zijn niet mooi, vooral niet als ze zo stijl zijn aan de voorhand :N: Kwestie van persoonlijke voorkeurmalinois schreef:waarom is de duitser op deze manier zo veranderd? Wat was daar het nut van?jidde schreef:En toch blijf ik ze mooi vinden, op de extreme na dan
ik vind deze niet giga stijl hoor
ik vind het een hele mooie hond met uitstraling...
Maar dit is dus de reden?
Door de smalle fokbasis en het feit dat men een aflopende rug wilde hebben om de stuwkracht van de achterhand te verbeteren wat achteraf niet het geval was, kreeg je Duitse Herders die gevoelig waren voor HD, hernia en spondylose, een botwoekering bij de rugwervels. Ook het karakter veranderde, er zijn nu instabiele nerveuze foklijnen binnen de Duitse Herder.
http://www.bobstora.info/gazette/corine ... duitse.htm

- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
Natuurlijk heeft iedereen zijn persoonlijke voorkeur, maar inderdaad op de vraag van Malinois zou ik ook wel graag het antwoord weten. Ik heb absoluut geen verstand van de DH en ben ook erg benieuwd naar het nut van zo´n aflopende rug, waarom is er in het verleden voor gekozen om de DH zo te gaan fokken. Kunnen ze met een aflopende rug iets beter doen dan met een rechte rug of zo? Harder rennen, sneller wenden, hoger springen, weet ik wat?malinois schreef:heb die uitleg nooit gelezen waar staat die dan?jidde schreef:Volgens mij staat er hier op forum al meerdere keren de uitleg, dus ik ga het niet nogmaals uitleggen. Ik vind honden die echt giga stijl zijn niet mooi, vooral niet als ze zo stijl zijn aan de voorhand :N: Kwestie van persoonlijke voorkeurmalinois schreef:waarom is de duitser op deze manier zo veranderd? Wat was daar het nut van?Als ik oude foto's van een mechelaar bekijk zie je maar heel weinig veranderingen bijvoorbeeld met de huidige... bij de duitser is dit dus heel groot zoals je ziet op de link van Carmen... wat was daar het nut van, van die rug?jidde schreef:En toch blijf ik ze mooi vinden, op de extreme na dan

- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Volgens mij is de overtuiging dat ze dan beter draven.
Maar goed, als ze in een andere pas niet meer normaal kunnen lopen vind ik dat draven echt van ondergeschikt belang.
Je ziet steeds meer Duitsers die koehakkig zijn, waarvan de hakken zowat tegen elkaar aan komen, die zulke doorgezakte polsen hebben dat het niet meer gezond kan zijn en de karperruggen zijn ook niet zeldzaam. De kynologische lijn is in mijn ogen een karikatuur geworden van het ras.
Maar goed, als ze in een andere pas niet meer normaal kunnen lopen vind ik dat draven echt van ondergeschikt belang.
Je ziet steeds meer Duitsers die koehakkig zijn, waarvan de hakken zowat tegen elkaar aan komen, die zulke doorgezakte polsen hebben dat het niet meer gezond kan zijn en de karperruggen zijn ook niet zeldzaam. De kynologische lijn is in mijn ogen een karikatuur geworden van het ras.
Groetjes Inge

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
waarvoor moeten ze nu nog draven dan? De enige honden die nog werken zijn uit de werkhondenlijn en die hebben dit juist helemaal nietInge schreef:Volgens mij is de overtuiging dat ze dan beter draven.
Maar goed, als ze in een andere pas niet meer normaal kunnen lopen vind ik dat draven echt van ondergeschikt belang.![]()

- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
Waarom moesten ze beter draven? Voor de mooi of voor de sport? Volgens mij is e.e.a. volledig het doel voorbij geschoten. Als het waar is dat er inderdaad verbeterd zou zijn, zou je verwachten dat er immiddels geen lichamelijk verschil in werk- en kynologische lijn meer zou zijn, alleen verschil in karakterInge schreef:Volgens mij is de overtuiging dat ze dan beter draven.
Maar goed, als ze in een andere pas niet meer normaal kunnen lopen vind ik dat draven echt van ondergeschikt belang.![]()

- renee-uk
- Zeer actief
Dat is niet waar, er zijn legio honden uit kynologisch gefokte lijnen die nog werken.malinois schreef:waarvoor moeten ze nu nog draven dan? De enige honden die nog werken zijn uit de werkhondenlijn en die hebben dit juist helemaal nietInge schreef:Volgens mij is de overtuiging dat ze dan beter draven.