Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tot 2x toe maltezers doodbijten

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

MARC_S schreef:Tja, de ene neemt een mini-dwerghond, de ander een hond die afstamt van vechthonden en die dus ontiegelijk sterk zijn. En dan verwachten we allemaal maar dat dat altijd een eeuwig goed moet gaan? :denken:

Eva werd ook een keer heel erg uitgekafferd door een chihuahua teacup gevalletje. Eigenaars lieten de flex ook even lang worden dus konden wij omdraaien en een andere route nemen. Stel dat ze had gehapt dan kon dat hondje dus makkelijk dood zijn. :wink:
en dan had eva volgens sommigen dus dood gemoeten :19:
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Suzanne123 schreef:Hm...
Ik kom even een 'kort door de bocht' antwoord geven...

Ik vind dat 'elke hond' die een andere hond doodbijt, ongeacht ras van bijter en doogebeten hond, moet worden afgemaakt. Her en der zou een uitzondering mogelijk moeten zijn; bijv. als twee honden zwaar vechten en de een legt 'min of meer per ongeluk' het loodje, maar verder...

Ik ben bang dat ik dat nogal zwart/wit zie. De aanvallende hond is in dit geval een gevaar voor de samenleving (overdreven gezegd, maar zoiets voel ik wel).

Of die aanvaller dan een Staff, een Teckel of een Lab was... is mij volstrekt om het even!
Dat er in dit geval sprake lijkt van 'niet goed onder controle hebben' van de aanvaller is 'prima' maar de hond is kennelijk toch behoorlijk eh.. hond-agressief, als hij er er zo op los gaat. Vast en zeker valt de 'houder' dus diegene die de hond uitliet, ook iets te verwijten. Dat moet dan ook zeker niet nagelaten worden en die mag wat mij betreft mooi voor 'kosten' opdraaien...

Goed, dat was het wel zo'n beetje...

Suzanne
even over het rode:
dus stel: je denkt een goede daad te doen en laat de hond van je vriend/kennis uit. niet wetende dat hij doordraait bij het zien van een,in dit geval maltezer, en rukt de riem uit je hand. geheel onverwachts dus.
dan zit je door deze goede daad met een boete. en dus al een dik schuldgevoel. want dit persoon is denk ik toch echt wel flink geschrokken en zal denk ook wel een flink schuldgevoel hebben. lijkt me tenminste.
als het je niet verteld wordt hoe de hond is, en je hebt er niet zoveel verstand van. je denkt gewoon even een hond uitlaten.
ik weet niet hoor. . . moeilijk.
aan de andere kant, je loopt met een hond, dus ben je verantwoordelijk. net als dat je paard rijd op openbare weg. maar ja paarden vallen over het algemeen geen mensen/dieren aan op zo`n manier.
tja. . . .blijft moeilijk.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

massam schreef:
MARC_S schreef:Tja, de ene neemt een mini-dwerghond, de ander een hond die afstamt van vechthonden en die dus ontiegelijk sterk zijn. En dan verwachten we allemaal maar dat dat altijd een eeuwig goed moet gaan? :denken:

Eva werd ook een keer heel erg uitgekafferd door een chihuahua teacup gevalletje. Eigenaars lieten de flex ook even lang worden dus konden wij omdraaien en een andere route nemen. Stel dat ze had gehapt dan kon dat hondje dus makkelijk dood zijn. :wink:
Kom op, jullie kunnen toch niet ontkennen dat er een verschil is tussen een 'correctie-hap' en 'grijpen'?

Het is toch niet raar om echte (hond)agressie als zeer onnatuurlijk en zeer ongewenst te beschouwen :19:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Frenk schreef:
massam schreef:

Kom op, jullie kunnen toch niet ontkennen dat er een verschil is tussen een 'correctie-hap' en 'grijpen'?

Het is toch niet raar om echte (hond)agressie als zeer onnatuurlijk en zeer ongewenst te beschouwen :19:
ja dat vind ik raar.

dat het ongewenst is snap ik daarom moeten honden die dat vertonen (60% van alle in nederland levende intacte reuen van welk ras dan ook? :19: ) een verantwoordelijke baas hebben.

onnatuurlijk is het in ieder geval niet.
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

massam schreef:
Emma schreef:
MARC_S schreef:Ik begrijp overigens ook nog uit het bericht dat de eigenaar op vakantie is oid :jank: Leuk als je oppas de hond laat schieten en vervolgens ergens heen brengt waar ze hem smorgens vroeg in je straat dumpen los. Misschien is de eigenaar wel heel verantwoordelijk. Waarschijnlijk zelfs want anders was die hond al veel eerder in deze situatie gekomen. :boos:

Kom je terug van vakantie is je hond afgepakt en wordt hij misschien wel ingeslapen als de menigte zijn zin krijgt of als hij geen stamboom heeft.
dat was het eerste waar ik aan dacht. lekker voor die eigenaar. maar ja, aan een oppas van 53 jaar geven, is ook beetje onverantwoord ergens.
maar heel erg voor die Maltezers. het is wel een beetje frapant. maar als het echt zo gebeurd is, dat je hondje echt zo verscheurd wordt, dat is echt verschrikkelijk!
ja zeg, iemand van 53 kan echt geen hond bij zich houden :smile:

marc in alles ben ik het volledig met je eens :ok:
nou als het dus een sterk en zwaar trekkende hond is, kan dat voor iedereen lastig zijn. sorry 53 klinkt misschien eehhh iets ouder. als ik erover nadenk valt ook eigenlijk wel mee.
sorry dus, beste mensen :mrgreen:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

massam schreef:

Ik denk dat er dan heel wat forum honden een roze spuit tegemoet konden zien :jank: :N:
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

chrico schreef: Ik zie het niet als aanval hoor, alleen als verkeerd gelezen verhaal.
Kito is een keer gestolen, meegenomen. Ik dacht dat hij weggelopen was want ik ga/ging er niet vanuit dat er zulke debielen rondlopen die mijn hond meenemen.
Maar hij ging toch ook wel eens zelf aan de wandel met zijn maatje de rottweilerteef? Hij liep toch ook los met die honden mee van de mensen waar hij door meegenomen was? Zoals je al merkt, een ongeluk zit in een klein hoekje.
Daarnaast de foto met de lab is hondentaal, duidelijk. Zonder gevolg.
Maar stel dat Kito om de haverklap zou ontsnappen, ik dat niet wil of kan voorkomen en hij bijt in 24 uur gericht 2 honden dood dan weet ik dat ik hem niet kan houden en als hij op last van justitie ingeslapen moet worden dan zou ik het verschrikkelijk vinden maar hij gaat dan echt.
Alleen heb je net het verschil van baas, die kans zou hij niet krijgen.
Daarmee heb ik een goed voorbeeld waar hij wel ontsnapt was, het touw wat wij toen hadden had hij braaf doorgeknaagd en sindsdien heeft hij touw waar hij op kan knagen tot hij een ons weegt
.
Kito heeft een keer schapen gedood, verschrikkelijk. Ondanks trainen vertrouw ik hem voor geen meter met schapen. Stel ik ga op vakantie en ik vraag mijn vriendin om op te passen dan weet ik dat het fout gaat, zij is namelijk schapenboer en ik ken Kito goed genoeg dat hij zo kan manipuleren en vertrouwd over kan komen en gewoon afwacht tot er een foutje gemaakt word.
Dan zijn de drie dikgedrukte zinnen dus precies wat ik bedoel. Kito had dan helaas die schapen gedood. Maar voor sommige mensen is dat al genoeg om een hond in te slapen. Ik bedoel, schaap/maltezer??? Ongelukje zit altijd in een klein hoekje en heel veel rassen zijn potentieel dus erg gevaarlijk. In Duitsland hebben ze in deelstaten wetten over gewicht en grootte van de hond. Dus elke potentieel gevaarlijke hond is altijd aangelijnd en gemuilkorft. De potentie zit hem dan in gewicht en hoogte.
Dan gaan we het omdraaien.
Ik logeer vlakbij jullie in de buurt. Ik laat per ongeluk mijn honden schieten die toevallig jou tegenkomen terwijl je met Eva aan het wandelen bent. Ze jagen Eva op en bijten haar dood. Tegen de tijd dat ik daar ben is het al te laat en gelukkig ben jij zo begrijpelijk dat je zegt van ach Wheer, kan gebeuren, het zijn honden. Ik betaal de schade (zoveel gevoel heb ik nog wel) en ik geef de honden aan de buren want stel dat ik jou weer tegenkom. Die zijn ze na een nacht zat en Dumpen de honden voor mijn tent. Jij die nog helemaal bijkomt van je verdriet om Eva gaat wandelen met Cleo en promt daar zijn ze weer en hetzelfde gebeurd. Dan zeg jij weer een keer van Jemig Wheer, shit hee nu heb je twee honden van mij te pakken gehad, ik wil dat ze nu aan een muilkorf gaan want dit vind ik niet meer lief van jou honden?
Ik kan het ook omdraaien. Stel dat je oppas ze laat ontsnappen omdat de deur niet goed in het slot viel en ze pakken een hondje. Moeten ze dan dood? Elk verhaal heeft twee kanten en ik vind dat als we allemaal zeggen dat een psychopaat nooit de doodstraf mag krijgen we dat ook niet meteen moeten roepen als honden iets doen wat niet door de beugel kan. Als we dat werkelijk zo vinden dan zouden we ook in potentie een verbod op gevaarlijke honden moeten goedkeuren. Overal kan wel eens een deur niet in het slot vallen, een hond schapen pakken of een riem of musketon knappen. :wink:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

massam schreef:
Frenk schreef:Kom op, jullie kunnen toch niet ontkennen dat er een verschil is tussen een 'correctie-hap' en 'grijpen'?

ja dat vind ik raar.

dat het ongewenst is snap ik daarom moeten honden die dat vertonen (60% van alle in nederland levende intacte reuen van welk ras dan ook? :19: ) een verantwoordelijke baas hebben.

onnatuurlijk is het in ieder geval niet.
Ik denk dat een wolf wel iets beters te doen heeft dan, om zonder daartoe geprovoceerd te zijn, een andere wolf te grijpen en dood te maken.

Dat kost veel te veel energie en levert niets op.

Het is in mijn ogen dus wel degelijk onnatuurlijk :klaar:

En ongewenst is het al helemaal. Ons land is gewoon te dichtbevolkt om het wel te accepteren. Daarnaast wil ik wel een bron zien voor die 60% die je noemt. Ik kom namelijk nooit hondagressieve honden tegen, terwijl ik er wel een heleboel ontmoet.

Van mij hoeven ze trouwens niet preventief gedood te worden. Ik vind alleen wel dat iedere (hond)agressieve hond in de openbare ruimte een muilkorf zou moeten dragen.

Voorkomen is m.i. beter dan genezen.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

die 60% is mijn persoonlijke inschatting. zal ook nooit toegegeven worden trouwens :neenee:

ach frenk jij het jouwe in het mijne..
voorkomen is wat een goede baas doet.

mijn reu is 5 jaar en had makkelijk die hond in het bericht geweest kunnen zijn (alleen heb ik een staffordshire bull terrier) maar mijn 5 jarige tot voor een week intacte reu heeft nog geen kras op een andere hond kunnen maken.

afspuiten dan maar omdat ie in potentie gevaarlijk is?
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

MARC_S schreef:Kito had dan helaas die schapen gedood. Maar voor sommige mensen is dat al genoeg om een hond in te slapen. Ik bedoel, schaap/maltezer???
Marc, hier stond geen smiley bij, dus ik ga er vanuit dat je dit serieus meent. En als dat zo is, dan vind ik het een schunnige opmerking. Werkelijk beneden alle niveau.

Bah. :neenee:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Frenk schreef:
MARC_S schreef:Kito had dan helaas die schapen gedood. Maar voor sommige mensen is dat al genoeg om een hond in te slapen. Ik bedoel, schaap/maltezer???
Marc, hier stond geen smiley bij, dus ik ga er vanuit dat je dit serieus meent. En als dat zo is, dan vind ik het een schunnige opmerking. Werkelijk beneden alle niveau.

wat is er schunnig aan? ik zie het echt niet.

het is heel kut als een hond een hond doodbijt en ook als ie schapen doodbijt en er zijn mensen die in beide gevallen vinden dat de bijter dood moet. dat zegt marc en dat is toch ook zo? :19:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Frenk schreef:

wat is er schunnig aan :denken:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

gotcha schreef:En waarom afwachten of het een pitbullachtige is of niet.Maakt toch niet uit :19:
Deze hond moest direct een spuit gekregen hebben.Nu eerst in een asiel,wat denken ze wel lekker terug plaatsen in een gezin :idea:
Ja, je hebt gelijk! Wel of niet pitbullachtige is toch niet relevant! Want stel dat dit dier nou zou voldoen aan de wetten, dan dient hij TOCH afgemaakt te worden. Want de mensen die hem uitlaten kunnen hem niet aan. Zelfs niet als hij aangelijnd is. Er zullen dus meer slachtoffers onder honden gaan vallen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Frenk
Zeer actief

massam schreef:afspuiten dan maar omdat ie in potentie gevaarlijk is?
Nee dus, want dat schrijf ik net. Ik ben niet voor preventief ruimen. Ik vind baasjes die zeer verantwoordelijk met hun honden omgaan zeer te prijzen. Het lijkt me erg vervelend als je erachter komt dat jouw reu 'zo'n' reu is. Knap dat je daar dan toch mee om weet te gaan en hem niet naar een asiel brengt of wat dan ook.

Ik vind daarentegen wel dat (hond)agressie een eigenschap is die je nooit en te nimmer in stand zou moeten willen houden. En ik kan me dan ook niet voorstellen dat je een hond wil waarbij dat al bijna een gegeven is. Natuurlijk kan bij ieder ras een hond zo geboren of gemaakt worden, maar om er van te zeggen dat het 'gewoon' een raskenmerk is, gaat me nogal kort door de bocht en veel te ver.

Want helaas is 99% (mijn inschatting in deze) van alle baasjes van om hun agressie bekendstaande hondenrassen niet zo verantwoordelijk als jij. En bovendien speelt bij een meerderheid van de mensen die voor dergelijke rassen kiezen die agressie een rol omdat ze daarop kicken en het gaaf vinden. :19:

En ik blijf ook bij mijn standpunt dat het simpelweg tegennatuurlijk is.
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Goed, voor mij en een aantal anderen hoeft de hond dus niet dood.Maar wat dan?Waar plaats je zo'n hond dan en wie bepaald die plaats? Ik zou zelf geen liefde op kunnen brengen voor een hond die andere honden verscheurt.Ik zou hem ook nooit echt vertrouwen.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Massam, nee, niet alleen een hond die in potentie gevaarlijk is. Maar als je een hond hebt die een ander hondje letterlijk uit het niets verscheurd, dan ga je toch geen excuses zoeken?
Ik kan niet geloven dat een hond van het ene op het andere moment van een lammetje verandert in een woesteling die zich zomaar losrukt en dan een ander (klein) hondje tot veters scheurt.
Sorry, er moeten gewoon eerdere incidenten zijn geweest. Dan kun je als verantwoordelijke eigenaar 2 dingen doen: óf altijd aangelijnd/gemuilkorfd naar buiten of de hond weg (dierenasiel met het werkelijke verhaal of da voor een spuitje).
Sorry, de meeste mensen hebben niet de luxe van een vrijstaande woning met enorm veel grond erom heen.
In real life wonen dit soort honden in rijtjeswoningen met heel veel buurthonden. En dat is erg angstaanjagend voor die andere hondeneigenaren om met zo'n agressief dier (die aantoonbaar dus al een ander hondje heeft verscheurd!!!) in dezelfde buurt te wonen.
Wat als het nou jouw hondje is waarvan je de flarden in je handen houdt? Zeg je dan ook begripvol tegen de eigenaar van de andere hond: 'Ach, dit is normaal hondengedrag. Daar kunnen u en uw hond nu eenmaal niets aan doen?'

Eerlijk gezegd zou ik er niet mee kunnen leven als mijn Cody een hondje had doodgebeten, hoe 'honds' zijn gedrag dan ook mag zijn.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

MARC_S schreef:
chrico schreef: Ik zie het niet als aanval hoor, alleen als verkeerd gelezen verhaal.
Kito is een keer gestolen, meegenomen. Ik dacht dat hij weggelopen was want ik ga/ging er niet vanuit dat er zulke debielen rondlopen die mijn hond meenemen.
Maar hij ging toch ook wel eens zelf aan de wandel met zijn maatje de rottweilerteef? Hij liep toch ook los met die honden mee van de mensen waar hij door meegenomen was? Zoals je al merkt, een ongeluk zit in een klein hoekje.
Lieve schat, dat kan als je op het strand zit met een vriendelijke reu die niet vecht of hondjes opeet. Het lijkt mij dat je het verschil wel ziet tussen een hond agressieve hond en 1 die gewoon met elke hond door een deur kan. Het feit dat hij met Anna aan de wandel ging is geen ongelukje, hij liep gewoon los op het stuk strand wat losloopgebied is het hele jaar door
Daarnaast de foto met de lab is hondentaal, duidelijk. Zonder gevolg.
Maar stel dat Kito om de haverklap zou ontsnappen, ik dat niet wil of kan voorkomen en hij bijt in 24 uur gericht 2 honden dood dan weet ik dat ik hem niet kan houden en als hij op last van justitie ingeslapen moet worden dan zou ik het verschrikkelijk vinden maar hij gaat dan echt.
Alleen heb je net het verschil van baas, die kans zou hij niet krijgen.
Daarmee heb ik een goed voorbeeld waar hij wel ontsnapt was, het touw wat wij toen hadden had hij braaf doorgeknaagd en sindsdien heeft hij touw waar hij op kan knagen tot hij een ons weegt
.
Kito heeft een keer schapen gedood, verschrikkelijk. Ondanks trainen vertrouw ik hem voor geen meter met schapen. Stel ik ga op vakantie en ik vraag mijn vriendin om op te passen dan weet ik dat het fout gaat, zij is namelijk schapenboer en ik ken Kito goed genoeg dat hij zo kan manipuleren en vertrouwd over kan komen en gewoon afwacht tot er een foutje gemaakt word.
Dan zijn de drie dikgedrukte zinnen dus precies wat ik bedoel. Kito had dan helaas die schapen gedood. Maar voor sommige mensen is dat al genoeg om een hond in te slapen. Ik bedoel, schaap/maltezer??? Ongelukje zit altijd in een klein hoekje en heel veel rassen zijn potentieel dus erg gevaarlijk. In Duitsland hebben ze in deelstaten wetten over gewicht en grootte van de hond. Dus elke potentieel gevaarlijke hond is altijd aangelijnd en gemuilkorft. De potentie zit hem dan in gewicht en hoogte.
Ja en zo, dus dat is op Kito van toepassing? Jij denkt dat hij niet weet wat het verschil tussen een schaap en een hond is :denken: Het feit dat hij het touw doorgeknaagd heeft, schapen daardoor gedood heeft en daarna de kans niet meer heeft gehad. Ik snap je punt niet echt.
Dan gaan we het omdraaien.
Ik logeer vlakbij jullie in de buurt. Ik laat per ongeluk mijn honden schieten die toevallig jou tegenkomen terwijl je met Eva aan het wandelen bent. Ze jagen Eva op en bijten haar dood. Tegen de tijd dat ik daar ben is het al te laat en gelukkig ben jij zo begrijpelijk dat je zegt van ach Wheer, kan gebeuren, het zijn honden. Ik betaal de schade (zoveel gevoel heb ik nog wel) en ik geef de honden aan de buren want stel dat ik jou weer tegenkom. Die zijn ze na een nacht zat en Dumpen de honden voor mijn tent. Jij die nog helemaal bijkomt van je verdriet om Eva gaat wandelen met Cleo en promt daar zijn ze weer en hetzelfde gebeurd. Dan zeg jij weer een keer van Jemig Wheer, shit hee nu heb je twee honden van mij te pakken gehad, ik wil dat ze nu aan een muilkorf gaan want dit vind ik niet meer lief van jou honden?
Ik kan het ook omdraaien. Stel dat je oppas ze laat ontsnappen omdat de deur niet goed in het slot viel en ze pakken een hondje. Moeten ze dan dood? Elk verhaal heeft twee kanten en ik vind dat als we allemaal zeggen dat een psychopaat nooit de doodstraf mag krijgen we dat ook niet meteen moeten roepen als honden iets doen wat niet door de beugel kan. Als we dat werkelijk zo vinden dan zouden we ook in potentie een verbod op gevaarlijke honden moeten goedkeuren. Overal kan wel eens een deur niet in het slot vallen, een hond schapen pakken of een riem of musketon knappen. :wink:
Dit is geen antwoord op mijn verhaal. Jij zou dus gewoon zeggen shit happens, koop wel een nieuwe dus.

Je bent een beetje aan het zoeken Marc, ik ga ook maar niet meer serieus op je in.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Frenk
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
Frenk schreef:

Dat je een maltezer en een schaap op hetzelfde emotionele plan plaatst vind ik naar baasjes van een maltezer van wel heel bijzonder weinig respect getuigen.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Frenk schreef:
Nee dus, want dat schrijf ik net. Ik ben niet voor preventief ruimen. Ik vind baasjes die zeer verantwoordelijk met hun honden omgaan zeer te prijzen. Het lijkt me erg vervelend als je erachter komt dat jouw reu 'zo'n' reu is. Knap dat je daar dan toch mee om weet te gaan en hem niet naar een asiel brengt of wat dan ook.
ik kwam erachter dat ik zo'n reu zou krijgen vóórdat ik hem kreeg. als je namelijk weet welk ras je koopt weet je ook dat dit kan gebeuren bij een staff. sterker nog. meer regel dan uitzondering is.

de eigenaar is er dan om dit in goede banen te leiden
Afbeelding
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Over dat dergelijk aggressieve honden dood moeten durf ik geen uitspraak te doen.
Ik ben het in grote lijnen wel eens dat dergelijke honden een gevaar zijn voor hun hondenburen, theoretisch dan, want ik denk dat als ik in dat schuitje zou zitten en het zou mijn hond zijn dat ik hem nooit zou kunnen laten doden. Maar ik zou er dan ook werkelijk alles aan doen om dit soort vreselijke dingen te voorkomen.

De baas van de hond uit dit bericht is geen verantwoordelijke hondenbaas, ik vind dat de schuld volledig bij hem ligt.
Als je verantwoordelijk bent, geef je je hond, zeker een dergelijke hond, niet uit handen.
Dus je kan mij niet wijsmaken dat hij nu met z'n handen in het haar in het buitenland zit.
Jouw hond, jouw zorg en die breng je niet naar de eerste de beste oppas als je zo verantwoordelijk bent, dan ga je maar niet op vakantie.
En ja ik zeg, eerste de beste oppas, want een goede oppas had dit niet laten gebeuren, namelijk.

Een ongeluk zit in een klein hoekje, ja maar je moet er alles aan doen om dit soort zaken te voorkomen en daar schort het nogal eens aan.
En dan doet het er echt niet toe of de Maltezer een grote bek had of niet want dat slaat gewoon nergens meer op als het om zulke zware aanvallen gaat dat de Maltezer het loodje legt.
Ook een grote hond is prima in staat om een dwerg ras een correctie te geven zonder dat het meteen einde verhaal is.
Als jouw hond zo hondaggressief is, dan heb je er gewoon alles aan te doen om te voorkomen dat jouw hond in aanraking kan komen met soortgenoten.

Als je dus echt zo verantwoordelijk bent ga je gewoon niet op vakantie, je kunt nu eenmaal niet alles hebben :19:

De honden zijn sowieso altijd de grote verliezer in de soort verhalen.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Nee, dat verwacht ik niet. Overigens is dat volgens sommigen ook een foute instelling, want als je er rekening mee houdt dat je mini hond nogal mini is vergeleken bij veel andere honden ben je opeens weer een zeikerd die zich aanstelt met zo'n klein hondje :19:
Maar ik vind dat je toch wel mag verwachten dat andermans 'hond die afstamt van vechthonden' geen mini hondjes dood gaat lopen bijten.
Ja, en stel dat Saar gisteren aan de riem toen ze in een doorntje trapte i.p.v het gras de weg op geschoten was had ze ook aangereden kunnen zijn.
In dit hele verhaal is er geen 'stel dat' meer.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Frenk schreef:

Excuse me? Dat jij vindt dat een hond wel schapen mag doodbijten en geen honden betekent niet dat iedereen zo denkt. Er zijn zelfs honden ingeslapen die een kat doodgebeten hebben. Veel mensen gaan meteen roepen: "wat nou als het een kind was". "De hond heeft bloed geproefd etc" :roll:

Nogmaals, jij komt waarschijnlijk ook eens in de zoveel dagen een aangelijnde hond tegen die jouw hond doodbijt als ze hem per ongeluk laten schieten. Jij hebt een hondje dat voor veel honden niet op een hond lijkt maar een prooi. Hij is veel te klein om zoiets te overleven en dan gebeurd er dus precies wat er met die maltezers is gebeurd. Heel hard maar echt geen onwerkelijkheid hoor. Menig huky zal prooidrift krijgen als jouw hond door hoog gras hupst. Over de greyhounds en podenco's nog maar te zwijgen :N: Die hoeven toch ook niet allemaal dood omdat dat risico er nu eenmaal is? :denken:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

lieke schreef:Wat als het nou jouw hondje is waarvan je de flarden in je handen houdt? Zeg je dan ook begripvol tegen de eigenaar van de andere hond: 'Ach, dit is normaal hondengedrag. Daar kunnen u en uw hond nu eenmaal niets aan doen?'

Eerlijk gezegd zou ik er niet mee kunnen leven als mijn Cody een hondje had doodgebeten, hoe 'honds' zijn gedrag dan ook mag zijn.
Er is niets 'honds' aan. Die (hond)agressie is er bewust door mensen ingefokt en heeft niets met de natuur van een hond te maken.

En wat er door mensen is ingefokt kan er dus ook weer door mensen uitgefokt worden. Dan verklein je de kans op agressieve honden aanzienlijk en dan hou je dus de honden die werkelijk 'per ongeluk' of door slechte ervaringen zo geworden zijn over.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

lieke schreef:
Massam, nee, niet alleen een hond die in potentie gevaarlijk is. Maar als je een hond hebt die een ander hondje letterlijk uit het niets verscheurd, dan ga je toch geen excuses zoeken?
Ik kan niet geloven dat een hond van het ene op het andere moment van een lammetje verandert in een woesteling die zich zomaar losrukt en dan een ander (klein) hondje tot veters scheurt.
Sorry, er moeten gewoon eerdere incidenten zijn geweest. Dan kun je als verantwoordelijke eigenaar 2 dingen doen: óf altijd aangelijnd/gemuilkorfd naar buiten of de hond weg (dierenasiel met het werkelijke verhaal of da voor een spuitje).
Sorry, de meeste mensen hebben niet de luxe van een vrijstaande woning met enorm veel grond erom heen.
In real life wonen dit soort honden in rijtjeswoningen met heel veel buurthonden. En dat is erg angstaanjagend voor die andere hondeneigenaren om met zo'n agressief dier (die aantoonbaar dus al een ander hondje heeft verscheurd!!!) in dezelfde buurt te wonen.
Wat als het nou jouw hondje is waarvan je de flarden in je handen houdt? Zeg je dan ook begripvol tegen de eigenaar van de andere hond: 'Ach, dit is normaal hondengedrag. Daar kunnen u en uw hond nu eenmaal niets aan doen?'

maar nu kom jij dus ook simpelweg op de waarheid uit: de eigenaar is verantwoordelijk.

het is zo simpel gewoon wel. mijn hond kan piepens vrolijk staan kwispelen dat onwetende mensen mijn waarschuwingen niet serieus nemen en hun hond bij de mijne laten. dan is hondje als hondje niet groot is gewoon dood.

verschrikkelijk zal ik dat vinden. maar IK doe er alles aan om dat te voorkomen, roep naar mensen, waarschuw en til mijn hond op. in mijn buurt weten ze dat als ik met lola loop je bij me kunt gaan lopen met je hond en als ik met sam loop we met blikken afspreken wie waarheen gaat.

het werkt super en ik woon tussen veel honden.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Frenk schreef:
S@ndr@ schreef:
Frenk schreef:

Dat je een maltezer en een schaap op hetzelfde emotionele plan plaatst vind ik naar baasjes van een maltezer van wel heel bijzonder weinig respect getuigen.
O ja, stel ik die op hetzelfde emotionele plan? Hoe kom je daarbij?
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Laat ik dan maar iets ongenuanceerd er in gooien. Ik vind namelijk dat een hond die voor de kill gaat niet geschikt is voor de grootstedelijke gebieden in NL. Ja, er zitten hier mensen op het forum die een zeer hondagressieve hond hebben en daar goed mee omgaan. Maar ik heb geen hoge pet op van de gemiddelde hondenbezitter. En een percentage van die gemiddelde hondenbezitter, en zelfs de beneden gemiddelde hondenbezitter, vindt het stoer om met een zeer hondagressieve hond over straat te gaan.

Met als gevolg dat zo links en rechts de kleine witjes populatie inslinkt vanwege ongelukjes die hier dan weer goed gepraat worden. Want het ligt niet aan de hond. Sorry, maar het ligt wel aan de hond. Had de eigenaar in dit verhaal een teckel gehad, dan waren de witjes nu nog in leven geweest.

De hond is zoals hij is en er is een klein percentage hondeneigeraren geschikt om een zeer hondagressieve hond te hebben. Maar het percentage eigenaren dat zo'n hond heeft, ligt veel hoger. En dat dus ten koste van andere honden.

Ik snap niet zo goed dat wel verantwoordelijke hondenbazen zich zo vereenzelvigen met eigenaren uit dit soort verhalen. Als een hond het gezicht van een kind afbijt en mensen schrijven dat de hond een spuitje moet krijgen, voel ik me toch ook niet aangesproken omdat Bram niet zo heel makkelijk met kinderen is? Sterker nog, zou Bram op het eerste de beste kind duiken en in het gezicht hangen, dan is het exit Bram.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Marie-Josée schreef:Goed, voor mij en een aantal anderen hoeft de hond dus niet dood.Maar wat dan?Waar plaats je zo'n hond dan en wie bepaald die plaats?
goede vraag. HOe weet je dat iemand de verantwoording kan dragen bij zo'n hond? En stel dat die persoon een keer een fout maakt, en er valt weer een dode hond?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

massam schreef:
Frenk schreef:

wat is er schunnig aan? ik zie het echt niet.

het is heel kut als een hond een hond doodbijt en ook als ie schapen doodbijt en er zijn mensen die in beide gevallen vinden dat de bijter dood moet. dat zegt marc en dat is toch ook zo? :19:
Omdat Marc hier dingen sugereerd die niet kloppen en het verhaal daarmee een andere richting op wil sturen. Schunnig vind ik het niet, beetje erg niet lief wel.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
S@ndr@
Zeer actief

Frenk schreef:
S@ndr@ schreef:
Frenk schreef:

dat is vanuit het oog punt van het beest niet zo hoor, dat schaap wil net zo graag leven als de swiffer.

allen voor de eigenaar zit er een andere lading op, voor de slachtoffer niet :19:
M@scha
Zeer actief

@whera: mij gaat het er totaal niet om dat het over een van jouw honden gaat. het gaat om die ene zin en daar had ook bello kunnen staan dus daar zie ik het niet in.
Laatst gewijzigd door M@scha op 02 jun 2008 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”