Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond mee boodschappen doen?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Nanna schreef:
Zoek stok! schreef:
Bram mag ook mee naar binnen bij de visboer inderdaad. Ik had hem de eerste keer buiten gelaten, maar de eigenares stuurde me gelijk terug naar buiten om Bram mee naar binnen te nemen :wink:
Toch vind ik dat raar. Als ik vies zou zijn van honden (en dat zijn nogal wat mensen) dan zou ik daar niet meer komen om mijn visje te halen.
Ik hoef nl. geen hondenhaar op mijn kibbeling.
Als ik eigenaresse van die tent zou zijn zou ik hartelijk van honden houden maar wel van de clientèle vragen om ze buiten te laten.
Maar jij bent de eigenaresse dus niet, want ik was inderdaad van plan Bram niet mee te nemen :mrgreen: Overigens is de counter zo hoog, dat de enorme harenbende die Bram achterlaat niet bij de vis komt. Dat zal vast de reden zijn dat honden mee naar binnen mogen. Ik krijg ook daar overigens geen vieze blikken van viseters. Ik denk dat het erg aan het gedrag van de hond en eigenaar ligt hoe mensen op honden in winkels (en in het algemeen ook trouwens) reageren.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Nanna schreef:
Zoek stok! schreef:
Ik denk dat het erg aan het gedrag van de hond en eigenaar ligt hoe mensen op honden in winkels (en in het algemeen ook trouwens) reageren.
Interesting point :ok:
Ik denk dat het voor het állergrootste gedeelte aan het UITERLIJK van zowel hond als baas ligt. Ene deftige mevrouw met Chihuahua op de arm zal niet zo snel naar buiten gebonjourd worden als de ongewassen vent met schurftige krabbende Newfoundlander.
:smile:
Maar als eigenaar moet je toch een lijn trekken. Dus niet de één wel en de ander niet. Ik ben idd de eigenaresse niet, maar ik zou kiezen voor niet toelaten. Hoe jammer ook, want op zich zou ik het wel leuk vinden. Maar ja, je moet een omzet draaien. En als klanten wegblijven omdat ze het bij jou vies vinden scheelt dat toch. En nergens staat de noodzaak aangegeven dat jij je hond mee naar binnen moet nemen.
Natuurlijk moet je 1 lijn trekken. Bij de Mitra mogen honden ook naar binnen en daar loopt dus net zo goed een Newfoundlander (die was er toevallig vorige week) naar binnen als 'kleine' Bram. Ik snap heel goed dat eigenaren geen honden binnen willen hebben. In kleine zaken zonder bordje vraag ik het altijd even (net als bij restaurants) en bij grote winkels ga ik er vanuit dat het mag als er geen verboden voor honden bord hangt. Ik heb bij de boekhandel een keer gezien dat een Labrador de hele winkel doorstuiterde, daar irriteren mensen zich dan wel aan. Met Bram willen mensen vaak contact maken.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Je hebt wel eens van die reuen die van alles onder zeiken. DAt vind ik vies. En dat is ook een reden om honden te weren in winkels.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Hier mogen ze ook naar binnen in de viszaak die tevens snackbar is. Vera neem ik (nog) niet mee trouwens, kan wel leukere dingen bedenken dan met een pup gaan staan wachten tot je bestelling klaar is :mrgreen: (alhoewel Vera over het algemeen al heel netjes gaat liggen wachten). Moos en Saar nam ik alleen mee als het zo uitkwam, Saar alleen nam ik altijd mee.

Moos nam ik in krappe winkels altijd mee op de arm omdat ik geen zin had om op te letten of hij ergens tegenaan ging piesen eventueel.
Heeft hij 1 keer gedaan omdat ik geen ideeee had dat hij dat kon gaan doen, wat ik uiteraard meteen gemeld heb en toen met een set van twee koffers naar huis ging :boos: :boos: :wink:
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Zoek stok! schreef:
Gollum schreef:
Pak-de-bal schreef:
Reini schreef:Ik neem Vegas niet mee naar winkels waar honden niet zijn toegestaan maar wel naar alle andere winkels. Hij heeft inmiddels aardig wat adressen (bakker, bruna, viskar, benzinestation, snackbar etc.)
bakker en snackbar?
:eek: ik dacht dat honden niet in winkels mogen waar etenswaar verkocht worden.?
Sommige wel, de enige winkel waar ik Gol mee naar toe neem bedenk ik net is de visboer. Daar gaat ze keurig zitten, komt nergens aan en delen we een harinkje :wink:
Bram mag ook mee naar binnen bij de visboer inderdaad. Ik had hem de eerste keer buiten gelaten, maar de eigenares stuurde me gelijk terug naar buiten om Bram mee naar binnen te nemen :wink:
ik doe het niet, omdat ik er zelf niet van hou, als andere honden wèl binnenkomen
en je weet daarom nooit hóe andere klanten daarover denken :19:

maar als de eigenaars zelf dat aanmoedigen?
ja, inderdaad bij de visbier had ik dat laatst ook :wink:
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Ik krijg het al spaans benauwd bij het idee dat ik Xavier een winkel mee binnen moet nemen :N:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Zoek stok! schreef:
Nanna schreef:
Zoek stok! schreef:
Ik denk dat het erg aan het gedrag van de hond en eigenaar ligt hoe mensen op honden in winkels (en in het algemeen ook trouwens) reageren.
Interesting point :ok:
Ik denk dat het voor het állergrootste gedeelte aan het UITERLIJK van zowel hond als baas ligt. Ene deftige mevrouw met Chihuahua op de arm zal niet zo snel naar buiten gebonjourd worden als de ongewassen vent met schurftige krabbende Newfoundlander.
:smile:
Maar als eigenaar moet je toch een lijn trekken. Dus niet de één wel en de ander niet. Ik ben idd de eigenaresse niet, maar ik zou kiezen voor niet toelaten. Hoe jammer ook, want op zich zou ik het wel leuk vinden. Maar ja, je moet een omzet draaien. En als klanten wegblijven omdat ze het bij jou vies vinden scheelt dat toch. En nergens staat de noodzaak aangegeven dat jij je hond mee naar binnen moet nemen.
Natuurlijk moet je 1 lijn trekken. Bij de Mitra mogen honden ook naar binnen en daar loopt dus net zo goed een Newfoundlander (die was er toevallig vorige week) naar binnen als 'kleine' Bram. Ik snap heel goed dat eigenaren geen honden binnen willen hebben. In kleine zaken zonder bordje vraag ik het altijd even (net als bij restaurants) en bij grote winkels ga ik er vanuit dat het mag als er geen verboden voor honden bord hangt. Ik heb bij de boekhandel een keer gezien dat een Labrador de hele winkel doorstuiterde, daar irriteren mensen zich dan wel aan. Met Bram willen mensen vaak contact maken.
Dat denk ik ook, dat het aan het gedrag van eigenaar en hond ligt. Als Gol de hele zaak zou doorstuiteren was het een ander verhaal denk ik. Ik vraag ook wel vriendelijk of mensen haar dan niet willen aaien, want dan komt er wel eens wat haar vanaf.
Het is ook geen noodzaak om m'n hond mee te nemen, maar ik vind het wel erg gezellig om na een wandeling samen een haring te happen. We hebben dan veel bekijks omdat Gol de stukjes van een vorkje eet :mrgreen:
Ohja, en ze gaat ook wel eens mee naar een restaurant (waar het mag). De eigenaar zet dan een bakje water neer en gollum ligt gewoon aan mijn voeten onder tafel, mensen merken niet eens dat ik een hond bij me heb.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Buffy ging als pup wel eens mee op de arm of in een doos in de winkelwagen, gewoon om een beetje de drukte in te zijn. Daarna nooit meer. Er is altijd we wat anders te verzinnen als je in een winkel moet zijn. Je vriend had toch ook op hem kunnen letten of wachten tot je iemand hebt die op hem kan passen? Of je bestelt bij Albert. Tegenwoordig zijn de winkel zo lang open dat er altijd wel iets te verzinnen valt.

Ik zou het niet smakelijk vinden als iedereen zijn hond meenam in een winkel met levensmiddelen. Een witje bij een mevrouw in de scootmobiel is niet erg, een pup op de arm prima, een hulphond vanzelfsprekend, maar verder moet dat niet gaan.

Anne
Pak-de-bal

Re: hond mee boodschappen doen?

xSuzannex schreef:in de auto kan ik hem ook niet een paar minuten achter laten en daarbij was het veel te warm.
waarom kan hij niet in de auto?

vernielt hij dan het dashboard? ( heb ik wel eens gehoord van een hond)
Pak-de-bal

Zoek stok! schreef: Ik heb bij de boekhandel een keer gezien dat een Labrador de hele winkel doorstuiterde, daar irriteren mensen zich dan wel aan
wat dacht je dan van kinderen die elkaar in een boekenwinkel hollend achterna zitten? :roll:

er is hier een leuke grote boekwinkel met coffeeshop erbij
en daar worden op woensdagmiddage de kinderen "losgelaten" ,
dus die rennen ook de hele zaak zo door :eek:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

toen ik happy nog alleeen had ging ze geregeld mee de winkels in
als ik op de camping was gewoon in een doos in het wagentje heeft niemand last van
Afbeelding
xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Contacteer:

Ongelezen bericht door xSuzannex »

Pak-de-bal schreef:
xSuzannex schreef:in de auto kan ik hem ook niet een paar minuten achter laten en daarbij was het veel te warm.

als je had gelezen had je kunnen weten dat het te warm was
misschien niet te warm voor een hond die rustig blijft wachten, maar wel voor een hond die heen en weer springt door de auto, en loopt te piepen
mickey
Zeer actief

Ongelezen bericht door mickey »

Ik neem Mickey absoluut niet mee boodschappen doen, dat vind ik al een rotklus en als ik dan ook nog op een hond moet letten ... :neenee:

Ik neem hem wel zo nu en dan mee naar het winkelcentrum omdat Mickey de neiging heeft om angstig te worden voor geluiden. Sinds de toeters van de week toen Nederland won en het vuurwerk gisteravond toen Turkije won wil hij niet meer mee naar buiten.
Dus ben ik, om hem te 'pesten', daarnet lekker langs een school gelopen die toevallig pauze had en met hem over het winkelcentrum gelopen.
Het begin ging moeilijk later liep hij weer zonder problemen mee.

:wink:
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Pak-de-bal schreef:

omdat ie dan dood op de achterbank ligt voordat het baasje terug komt.

Nooit gelezen dat honden in temperaturen van meer dan 22 graden celsius nogal snel oververhit raken? Zeker in een kleine ruimte als een auto, en ja, ook als de raampjes op een kier staan.
:pop:
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gaia »

Hier in Amsterdam doe ik het dus niet, maar vroegâh met mijn bijna robot achtige Airedale Terrier wel.

Niet de winkel in, maar als we d'r uitgingen laten haalde ik altijd eerst mijn beste vriendin op. Liepen we richting de winkels wat toch wel snel zo'n 3 kwartier lopen was. Hond even af, (als het regende onder het afdakje) voor de winkel. Wij een snack halen en dan via het parkje terug. Hond blij want die vond dat ook leuk, wij blij want wij vonden het heerlijk om terug te lopen met een zak drop oid.

In Amsterdam leg ik haar alleen voor de winkel mits ik direct toezicht heb via raam ofzo en ik niet langer dan 5 minuten in die winkel sta. Laatste keer dat ik keek was Gaia aan het slapen.. Kan niet echt zeggen dat het een traumatische ervaring was voor d'r. :mrgreen:
Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Neem Caja nooit mee naar een supermarkt.
Maar ze gaat soms wel mee naar winkels waar het wel mag als bijvoorbeeld de V&D, groenteman, it's, boekhandel of videotheek.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Pak-de-bal schreef:

Geheel tegen mijn principes in antwoord ik toch maar even.

Een hond laat je in de zomer absoluut niet voor een paar minuten in de auto omdat die dan gewoon doodgaat omdat het te warm wordt.
Incidenteel laat ik Merlijn in de auto wachten in de WINTER als ik voor 3 minuten in een slagerij of bakkerij ben EN ik direct het volle zicht op de auto heb. Of als ik getankt heb en moet afrekenen. Hij zit dan 'vast' op de achterbank (gordel) en kan dus niets mollen.
Vanaf lente tot en met herfst doe ik dat NIET; het risico dat hij doodgaat van de warmte is me te groot.

Ooit een auto ingestapt nadat die 5 minuten in de zon heeft gestaan Pak-de-Bal???? Dan weet je dat een hond binnen die 5 minutne ook hartstikke dood kan zijn als je 'm daar achterlaat.

Suzanne
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Bakker, slager en kaasboer daar mogen ze mee naar toe. Cujo is helemaal erg als we dor het winkelcentrum lopen wil ze bij die winkels niet verder, nee dan wil ze naar binnen, want ze krijgt altijd een stukje worst en kaas :mrgreen:
Ik bind ze nooit vast voor een winkel, ik ben veel te bang dat iemand ze meeneemt..
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Moet wel zeggen dat Daisy vroeger wel eens mee ging naar de kroeg.
Lekker bij iedereen een knuffel halen, was ze in haar sas! Later nooit meer, naar de kroeg gaan komt trouwens ook niet veel meer voor :wink:
Met Spike zou het al niet handig zijn.

De eigenaar van een tent waar we veel kwamen vond het prachtig, had zelf ook een rott gehad. Nam hij Daisy mee naar achteren, kreeg ze weer een frikandel. :ok:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Onze hond gaat nooit mee winkelen, hij komt geen winkel in en buiten aan een paal binden doe ik ook niet. Kortom, onze hond zit altijd thuis als wij boodschappen doen.

Honden in winkels vind ik zelf ontzettend smerig (ook die van mijzelf) en alleen daarom al zou ik een hond niet meenemen naar een winkel. Bovendien vindt een hond daar ook meestal niets aan, dus ja waarom dan nog meenemen?
Gelukkig heb ik het hier nog nooit gezien dat mensen hun hond een winkel mee in nemen, maar anders hadden ze wel een afkeurende blik gekregen denk ik. :wink:
iones
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
Zoek stok! schreef: Ik heb bij de boekhandel een keer gezien dat een Labrador de hele winkel doorstuiterde, daar irriteren mensen zich dan wel aan
wat dacht je dan van kinderen die elkaar in een boekenwinkel hollend achterna zitten? :roll:

er is hier een leuke grote boekwinkel met coffeeshop erbij
en daar worden op woensdagmiddage de kinderen "losgelaten" ,
dus die rennen ook de hele zaak zo door :eek:
DAar zeg je wat. Als gevolg hiervan zijn er nu al kindervrije restaurants en hotels. Ik vind dat menig hond zich beter gedraagt dan menig kind.

Kan iemand mij uitleggen waarom een hond in een winkel smerig is en in huis niet?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
FrisianOutlawftVera
Actief
Mijn ras(sen): Duitse x Mechelse Herder ( Mei 2005 )
Hollandse x Mechelse Herder ( Dec 2013 )

Ongelezen bericht door FrisianOutlawftVera »

Vera gaat altijd mee te winkelen .
de enigste plekken waar ze niet mee gaat is als ik naar de supermarkt moet of ergens waar etenswaren/voedsel staat / gemaakt word ed. tenzij door de eigenaar gezegd word dat ze wel mee mag.

verder komt ze in iedere andere winkel ( electronica , bouwmarkten , xenos , etc etc ) ook loopt ze mee over de markt . of Kermis ( ja soms ken t niet anders )

Voetbal velden ed ga ik niet met der heen .. muts is te fanatiek op alles wat rond en stuiterd .. ze moet ook alles van dat hebben ook als 't niet van haar is.

ze gaat mee naar de Paarden en de Manege . en begroet dan ook alle paarden ( naja degenen die ik weet die honden niet eng vinden en van de eigenaar mag . de manege paarden ken ik allemaal en de voorzitter aldaar heeft er geen moeite mee . )

Vera komt eigenlijk overal
Frisian Outlaw ft Vera
Frisian Outlaw ft Fardau
Afbeelding
Pak-de-bal

iones schreef:Kan iemand mij uitleggen waarom een hond in een winkel smerig is en in huis niet?
veel mensen denken dat een hond àltijd modderpoten heeft en òp iedreen gaat springen
en vooral in keukens , dus etenswaren-winkels , zijn ze daarom niet geliefd
Pak-de-bal

Daisy@ schreef:Moet wel zeggen dat Daisy vroeger wel eens mee ging naar de kroeg.
dit zou ik ze qua harde muziek nooit willen aandoen, als ze 500 maal beter horen dan wij ! :eek: :jank:
iones
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
iones schreef:Kan iemand mij uitleggen waarom een hond in een winkel smerig is en in huis niet?
veel mensen denken dat een hond àltijd modderpoten heeft en òp iedreen gaat springen
en vooral in keukens , dus etenswaren-winkels , zijn ze daarom niet geliefd
DAt mensen dat denken is tot daar aan toe. MAar iemand die ZELF een hond in huis heeft en dat niet vies vindt, maar het in de winkel WEL vies vindt, dat vind ik zo raar, tegenstrijdig.
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Als pup is mijn jack husselltje wel eens mee gegaan de supermarkt in. Ik heb toen meerdere keren een doosje in het winkel wagentje gezet, en daar zat hij dan in. Hij ging alleen mee naar de supermarkt, en toen hij wat ouder was, ging hij niet meer mee.

Nu gaan de honden sowieso niet meer mee naar het centrum. Ik vindt het te onhandig, en zet ze buiten absoluut niet vast. Ik ben veels te bang dat ze meegenomen worden.
Muk

iones schreef: Kan iemand mij uitleggen waarom een hond in een winkel smerig is en in huis niet?
Een hond thuis is ook niet altijd even fris, maar daar kies ik zelf voor. Bovendien weet ik hoe ik schoonmaak.
In een winkel wordt vaak maar matig schoongemaakt. En aangezien ik daar geen invloed op heb (wil ik ook niet), vind ik het wel een prettige gedachte dat er geen huisdieren de winkels in mogen. Ik koop toch niet graag mijn voorverpakte en niet voorverpakte levensmiddelen en andere goederen met hondenharen of erger nog hondenkwijl. En dan heb ik het niet eens ver overdraagbare huidziekten of bv vlooien die ook op mensen over kunnen gedragen worden.
Muk

Nanna schreef: Ik vind het niet vies voor mezelf maar voor een ander. Ik zou dus niet rustig lopen met mijn hond door ons overdekt winkelcentrum omdat ik weet dat veel mensen zich daaraan ergeren. Als hondenbezitter vind ik dat ik de plicht heb om zo min mogelijk mensen lastig te vallen met mijn dieren, bovendien wil ik mijn dieren niet lastigvallen met een winkelcentrum (wat móeten ze daar).
:19:
Ook mee eens. Er zijn genoeg mensen die honden (en andere huisdieren) niet fris vinden. Alleen al door het niet meenemen (naar binnen dan) van de hond naar de winkel hou je daar rekening mee. En zorg je niet voor overlast. Daarnaast ken ik genoeg mensen die bang zijn voor honden. Stel dat je dan als hondeneigenaar zo'n persoon tegenkomt in de supermarkt dan is dat toch niet zo handig. Het is een beetje geven en nemen eigenlijk.
puk
Zeer actief

Ongelezen bericht door puk »

nee , daar doe ik niemand een plezier mee en birka zeker niet.
Afbeelding
groetjes anja en birka
iones
Zeer actief

Nanna schreef: Ik vind het niet vies voor mezelf maar voor een ander. Ik zou dus niet rustig lopen met mijn hond door ons overdekt winkelcentrum omdat ik weet dat veel mensen zich daaraan ergeren. Als hondenbezitter vind ik dat ik de plicht heb om zo min mogelijk mensen lastig te vallen met mijn dieren, bovendien wil ik mijn dieren niet lastigvallen met een winkelcentrum (wat móeten ze daar).
:19:
Als ik mijn hond meeneem en andere mensen storen zich daar aan, terwijl mijn hond niemand lastig valt en zich correct gedraagt, dan ligt dat aan die mensen, niet aan mijn hond.

Verder vond mijn vroegere hond het altijd leuk om mee te gaan naar de winkels. Omdat ze daar altijd veel aandacht kreeg van iedereen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”