Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
welke dogachtigen zijn leuk?
Moderator: moderatorteam
-
Canecorsosultan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Bullmastiff, waar van ik dit een mooi exemplaar vind:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... edited.JPG
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... edited.JPG
- greatdane
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
- Living XL
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastiff!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
It goes without saying, natuurlijk de Old English Mastiff!!!
Mijn eigenste allerliefste meisje

en hopelijk binnenkort een paar heerlijke kleine frustels erbij...
Mijn eigenste allerliefste meisje

en hopelijk binnenkort een paar heerlijke kleine frustels erbij...
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie

In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie

In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
- greatdane
- Zeer actief
-
Brigitte
- Zeer actief
-
buffy16
- Vaste gebruiker
- Branwen
- Actief
- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Contacteer:
Met stip op 1 de Cane Corso!
Maar ook de Broholmer, de Boerboel (maar niet voor in de stad en in "gewone" handen), de Old English Mastiff en de Tosa Inu. Alhoewel die laatste waarschijnlijk niet onder "leuk" valt, haha. Ik zou nooit een Tosa aanschaffen, omdat die toch wel een te kort lontje heeft (in mijn ogen).
Maar....ik heb een hekel aan kwijl....dus mijn grote vriend de cane corso wordt het vooralsnog niet
.
Maar ik vind het een absolute topper! (Alhoewel ik me besef dat het absoluut valt en staat met de fokker, de lijnen en een stabiele opvoeding).
EDIT: Ik zie dat het om de molossers meer in het algemeen gaat, dan horen hier zéker ook de Grote Zwitserse Sennenhond, de Mastin del Pirineo bij.
Vallen de Kuvasz en Maremma nu onder de herders of hier??? En waar is de Hovawart gebleven ??
Maar ook de Broholmer, de Boerboel (maar niet voor in de stad en in "gewone" handen), de Old English Mastiff en de Tosa Inu. Alhoewel die laatste waarschijnlijk niet onder "leuk" valt, haha. Ik zou nooit een Tosa aanschaffen, omdat die toch wel een te kort lontje heeft (in mijn ogen).
Maar....ik heb een hekel aan kwijl....dus mijn grote vriend de cane corso wordt het vooralsnog niet
Maar ik vind het een absolute topper! (Alhoewel ik me besef dat het absoluut valt en staat met de fokker, de lijnen en een stabiele opvoeding).
EDIT: Ik zie dat het om de molossers meer in het algemeen gaat, dan horen hier zéker ook de Grote Zwitserse Sennenhond, de Mastin del Pirineo bij.
Vallen de Kuvasz en Maremma nu onder de herders of hier??? En waar is de Hovawart gebleven ??
groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
- greatdane
- Zeer actief
Ik ken een stuk of 5 tosa's,mijn dog zijn beste speelmaatje is een tosa(wel een teef)maar de felheid wat veel mensen denken valt best mee.Madelief schreef: en de Tosa Inu. Alhoewel die laatste waarschijnlijk niet onder "leuk" valt, haha. Ik zou nooit een Tosa aanschaffen, omdat die toch wel een te kort lontje heeft (in mijn ogen).
Ik vind het zelfs "tegenvallen".
Ik zie liever een fila

Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Tja, bij mij staat de duitse dog natuurlijk met stip op één!
Dat is echt helemaal mijn ras.
Wat ik verder ook leuke dog-achtigen vind (maar niet zelf zou willen hebben) zijn: de Rottweiler, de Mastino en de Tosa Inu.
Wat ik verder ook leuke dog-achtigen vind (maar niet zelf zou willen hebben) zijn: de Rottweiler, de Mastino en de Tosa Inu.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Oh dan stem ik daar ook op.Inge O schreef:de hovawart moet hier gewoon bij hoorTamara. schreef:Ik was in de veronderstelling dat je een hond bedoelde uit rasgroep 2 (uiteraard met uitzondering van de pinschers en schnauzers)Nanna schreef:Ik ben nog errug van de oude rasgroepindeling, snap niks van die onlogische nieuweTamara. schreef:Waar schaar jij eigenlijk de Hovawart onder?
Bovenstaande lijst is meen ik de lijst di gehanteerd wordt voor de dogachtigen show in Den Bosch, als ik mij niet vergips![]()
Is er ergens een website waar de oude rasindeling nog vermeld staat net alle rassen die daaronder vallen?
Want de Berner Sennen staat dan wel weer in dit rijtje wat ik dan weer niet helemaal logisch vind. Of de Leonberger die ook in de nieuwe 2.2 indeling valt net als de Hovawart: ik stem dus hovawart
.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
-
Githa
- Zeer actief
- Contacteer:
- *Linda*
- Zeer actief
-
Suuz
- Zeer actief
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
-
Naad
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff
- roy_C
- Vaste gebruiker
ik snap niet dat mensen hier dat steeds zeggen. want als je zo gaat kijken kunnen heel veel rassen niet in de stad of net wa. vind het een beetje flauw dat als de boerboel genoemd word er gelijk wordt gezegd van maar niet in de stad, of ervaren hondeneigenarende Boerboel (maar niet voor in de stad en in "gewone" handen),
met stip op 1 de Boerboel(gewoon in een 2 onder een kap in een best druk dorp)
mastino vind ik ook heel mooi zou ze eigenlijk allemaal wel willen hebben
mvg Roy en Don Vito
-
Anna*
Sinds ik de Franse bulldog goed heb leren kennen, ben ik helemaal gevallen voor molossers, vooral voor de 'grote bulldoggen' Bull Mastiff, Boerboel, Tosa Inu, Cane Corso. Geweldige honden lijken het me, waarvan ik er ooit nog wel eens een zou willen hebben. De berghondenrassen spreken me ook wel aan, maar meer om naar te kijken, niet voor de heb.
- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Contacteer:
Het is mijn mening, die ik gevormd heb nadat ik me uitvoerig heb georiënteerd op de boerboel en zijn geschiedenis, functie en afkomst in Zuid-Afrika en omstreken. Kun jij dat wel flauw vinden , of jammer en dat is natuurlijk je goed rechtroy_C schreef:ik snap niet dat mensen hier dat steeds zeggen. want als je zo gaat kijken kunnen heel veel rassen niet in de stad of net wa. vind het een beetje flauw dat als de boerboel genoemd word er gelijk wordt gezegd van maar niet in de stad, of ervaren hondeneigenarende Boerboel (maar niet voor in de stad en in "gewone" handen),
met stip op 1 de Boerboel(gewoon in een 2 onder een kap in een best druk dorp)
mastino vind ik ook heel mooi zou ze eigenlijk allemaal wel willen hebben
Ik ben inderdaad van mening dat er meer rassen zijn die niet in de stad horen. Ik zelf heb een beauceron, ook niet bepaald een stadhond, maar omdat de hond erg slim is (en vooral daar ook wat mee wil doen, want je hoort mij niet zeggen dat een dog niet slim is, ookal houdt hij niet van kunstjes), kun je het stukje erffunctie vervangend aanbieden door hondensport/geestelijk vermaak.
Een Zuidrussische Owcharka, Kuvasz of Maremma in de stad "kan best", maar de hond zal zo'n beetje de hele wijk als zijn territorium gaan zien en dat zou voor mij betekenen dat de hond heel erg tekort wordt gedaan. De hond wil graag meerdere keren per dag zijn erf inspecteren, en een kudde beschermen etc, en al zijn functies kunnen niet.
Tuurlijk kan het, en jij bent het bewijs ervan (voor jezelf dan toch), maar het is iets dat ik zelf niet zie als wenselijk. Ik denk wel dat een goede boerboel beter geschikt is in de stad dan een aantal andere rassen trouwens. Maar ik zelf wil het niet.
En ervaren hoeft een boerboel-eigenaar wat mij betreft niet te zijn; wél moet hij weten wat voor hond hij in huis haalt. Ik zie teveel om me heen gebeuren dat mensen de boerboel net zo makkelijk kiezen als een boxer, en dat vind ik een slecht plan. Maar nogmaals...mijn persoonlijke mening. Wie weet verandert die nog
Maar als jij mag zeggen dat het geen enkel probleem is een boerboel in een woonwijk, dan mag ik toch zeggen dat ik het niks vind?!
groetjes Madelief en Yanthe

- Trippell
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaskan Malamute + twee kruisingen
- Contacteer:
Is een dogachtige een berghond? Dan kies ik voor de Pyrenese Berghond en de Tatrahond.
Ik vind eigenlijk geen enkele dogachtige echt 'wow'. Allez, ik vind er wel knappe honden tussenzitten, maar ik heb er niet echt iets mee. Alleszins geen met gecoupeerde oren, te fel hangend vel of platgeduwde neuzen..
Behalve zwart-witte Duitse doggen, die vind ik wel vaak 'wow'. Ik heb er zo eentje gekend, was een superhond, en 'k denk dat mij dat blijft achtervolgen.
Ik vind eigenlijk geen enkele dogachtige echt 'wow'. Allez, ik vind er wel knappe honden tussenzitten, maar ik heb er niet echt iets mee. Alleszins geen met gecoupeerde oren, te fel hangend vel of platgeduwde neuzen..
Behalve zwart-witte Duitse doggen, die vind ik wel vaak 'wow'. Ik heb er zo eentje gekend, was een superhond, en 'k denk dat mij dat blijft achtervolgen.

"We hadden een klein jacht kunnen kopen van alles dat we aan onze hond, en alle dingen die hij kapot gemaakt had,
besteed hadden. Maar ja, hoeveel jachten liggen de hele dag bij de deur te wachten tot je terugkomt?" (John Grogan)
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
- roy_C
- Vaste gebruiker
dat zeg ik niet heMaar als jij mag zeggen dat het geen enkel probleem is een boerboel in een woonwijk, dan mag ik toch zeggen dat ik het niks vind?!
het hoeft geen probleem te zijn maar ik weet ook dat er boerboelen zijn die zeker niet geschikt zijn voor in de stad
maar wat ik eigenlijk bedoel is dat als hier het woordje boerboel valt er gelijk mensen zijn die zeggen van maar niet in de stad
en als je het zo gaat bekijken is elke hond beter af met een groot stuk land of erf om lekker op te rausen
mvg Roy en Don Vito
- Miss_Liz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
- Maria67
- Actief
- Jolinde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
-
Ellen&Daan
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Franse en de bord
De franse bull en de Bord.dog natuurlijk
Argetijnse vind ik ook wel heeeeeeeel mooi maar kan der echt niet meer bij ..mischien als ik de staat win ofzo 
- marijkemiep
- geregistreerd lid