chrico schreef:
Maar stel,
Jij hoort gegrom in de kamer en de jongste van 8 geeft een gil. Hij/zij is gebeten. Jij overziet de situatie en moet naar het ziekenhuis met hem. De jongste verteld je wat er gebeurd is, hij zat op de bank en de hond kwam op hem af en hij beet in 1 keer.
Hoe ga jij hierop reageren?
Kind wordt geloofd, hond krijgt de schuld. Zo gaat het toch altijd?
truusje schreef:
Tuurlijk wil ik hier antwoord opgeven...
Tis alleen dat ik me in de verste verte niet kan voorstellen dat 1 van mn cockers zo zou handelen.
Maar goed, ik hoor een grom, loop naar de kamer en het kind is gebeten, dan geef ik de hond flink op zn flikker, ja, ook zonder precies te weten wat er nu is gebeurd. Er wordt hier niet gebeten....
zie je wel?
*Linda schreef:
Als je je honden goed kent, en, zoals je zelf als stelt, je kan je het in de verste verte niet voorstellen dat een van je cockers zo zou handelen, vind ik dit een hele oneerlijke reactie van jouw als hondenbaas. De hond is bij jou dus altijd fout en heeft alles maar te pikken anders krijgt hij op zijn flikker

Precies!
Ze zegt dat een hond niet alles hoeft te pikken van een kind, maar in de praktijk handelt ze er dan wel naar.
Ik ken mensen die daarom hun jack russel in hebben laten slapen. Deze hond beet. Overigens niet de eigen kinderen hoor, maar andermans kinderen op het moment dat ze zich aan de hond opdrongen. WAnt de hond zocht hen niet op. Ik vroeg waarom ze de kinderen dan niet waarschuwden, maar ze gaven aan dat ze dat wel deden maar ja, "je kent kinderen he, die luisteren niet altijd". En dus werd de hond afgemaakt.
Zo ken ik de mensen. Het doet me genoegen om hier te zien dat er ook mensen zijn die hun hond eerlijk behandelen ondanks dat ze kinderen hebben.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen