Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Red Rottweiler Boran!

Alles over de RAD.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Cleo schreef:
malinois schreef: ik heb het al eerder ergens gezegd, maar ik denk inderdaad dat hij er al lang niet meer is... Ik hoop echt dat ik vreselijk ongelijk heb... maar het zal niet de eerste zijn die ze aan het lijntje houden...
Met rechtszaak en al?
ja hoor... ken je het verhaal van Vasco niet? En van Storm?
Beide waren al ingeslapen zonder dat de eigenaren het wisten.

hier het verhaal van Vasco:
http://www.chrisisaak.nl/storm/krant18.html

en hier van Storm:
http://www.chrisisaak.nl/storm/

En de eigenaar van Vasco ken ik persoonlijk dus ik weet dat elke letter die er staat 100% klopt.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Wat verschrikkelijk! Dit kan toch niet waar zijn :devil:
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Asterix »

Niet te geloven! :devil:

Dat Boran vandaag niet is verschenen zet mij ook aan het denken nu...Ik dacht eerder aan een dwaling van afspraken. Ik hoop van ganse harte dat hij nog wel in leven is. Tja, wie niet..
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
irwi
Zeer actief

Ongelezen bericht door irwi »

Sanne!! schreef:G*DVERD*MME!!!!!!!!!! Lees het net op het forum van de rottweiler.
Wat ozu ik helemaal gek worden als dit mij zou overkomen en richard zelf lijkt er heel rustig onder. Hij is wel boos maar toch ik zou dit echt niet aankunnen hr!!
Ik zou eisen dak me hond wil zien ik zou echt zekerheid willen!! Nu moeten ze were tot 15 oktober gaan wachten totdat ze een uitspraak krijgen.
Ze gingen bij hem kijken vanmiddag en de MS (Weet niet wat dat is: minister???) Die ging dan een verslag schrijven ofzoo...

Ben benieuwd in wat voor staat ze Boran terug zullen krijgen als ze hem ooit terug krijgen...
MS Matthijs Schilder volgens mij.
Het is belachelijk dat ze zo met deze hond omgaan en met de eigenaren.
Dit zijn de praktijken van de laserasielen :devil:
En je loopt altijd met een kop tegen de muur aan als je iets wilt horen. :boos:
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

malinois schreef:
moosje schreef:
Sanne!! schreef:G*DVERD*MME!!!!!!!!!! Lees het net op het forum van de rottweiler.
Wat ozu ik helemaal gek worden als dit mij zou overkomen en richard zelf lijkt er heel rustig onder. Hij is wel boos maar toch ik zou dit echt niet aankunnen hr!!
Ik zou eisen dak me hond wil zien ik zou echt zekerheid willen!! Nu moeten ze were tot 15 oktober gaan wachten totdat ze een uitspraak krijgen.
Ze gingen bij hem kijken vanmiddag en de MS (Weet niet wat dat is: minister???) Die ging dan een verslag schrijven ofzoo...

Ben benieuwd in wat voor staat ze Boran terug zullen krijgen als ze hem ooit terug krijgen...
Misschien een hele stomme opmerking, maar leeft Boran uberhaupt nog wel? Dat ze dit als smoes gebruiken ofzo? Dat de eigenaar hem daarom niet kan/mag zien?
ik heb het al eerder ergens gezegd, maar ik denk inderdaad dat hij er al lang niet meer is... Ik hoop echt dat ik vreselijk ongelijk heb... maar het zal niet de eerste zijn die ze aan het lijntje houden...
Het was dus geen hele rare gedachte van me begrijp ik. :wink: Was een beetje bang dat het verkeerd opgevat zou worden.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

moosje schreef:
malinois schreef:
moosje schreef:

Misschien een hele stomme opmerking, maar leeft Boran uberhaupt nog wel? Dat ze dit als smoes gebruiken ofzo? Dat de eigenaar hem daarom niet kan/mag zien?
ik heb het al eerder ergens gezegd, maar ik denk inderdaad dat hij er al lang niet meer is... Ik hoop echt dat ik vreselijk ongelijk heb... maar het zal niet de eerste zijn die ze aan het lijntje houden...
Het was dus geen hele rare gedachte van me begrijp ik. :wink: Was een beetje bang dat het verkeerd opgevat zou worden.
nee hoor... ik hoop van niet, maar ik heb zo mn twijfels.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Wat een naar bericht, ik weet niet eens meer wat ik er op moet zeggen.
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Ik dacht er ook al eerder aan dat hij er misschien niet eens meer zou zijn maar toen las ik dat ze de test met hond mochten doen ik kreeg were hoop voor dat gezin maar nu na dit...
Heel triest ze hebben ook nog een dochter hoe ga je dit allemaal uitleggen aan haar...
Vreselijk gewoon
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Janneke&Mirtillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basenji
Contacteer:

Ongelezen bericht door Janneke&Mirtillo »

MS is Mathijs Schilder. Als ik het goed lees heeft de eigenaar contact gehad met hem en heeft hij verteld dat de hond nog leeft.

Nu heb ik HC gehad van de Dr. Schilder en hij lijkt me 1. erg vakbekwaam en 2. zeker niet iemand die tegen een eigenaar liegt over het feit of zijn hond nog leeft of niet.

Als een van die twee punten waar is, dan is er zeker nog hoop voor Boran en zijn eigenaar.

Mijn duimen draaien!
Bliksem
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Bliksem »

Wat een vreselijk drama zeg,ik hoorde pas dat zo;n inbeslaggenomen in een hok wordt gesmeten en er alleen met een vangstok wordt uitgehaald en zijn eten wordt toegeschoven totaal geen menselijk contact,weet iemand of dat klopt.
Die verhalen van Vasco en Storm had ik al eens ergens gelezen,ms ook door malinois geplaatst,maar weer wordt ik er gewoon eng van
Chita Randy Xacha Storm Bliksem
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

Laatste nieuws Boran:
Zitting woensdag 15 Oktober zal niet doorgaan omdat Boran een nieuwe test krijgt.
De test zal vermoedelijk op 28 Oktober zijn.

en zo worden er nog minimaal 2 weken aan vast geplakt...

wat een ellende als je dier in beslag genomen wordt... :jank:
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

eddie vedder schreef:Laatste nieuws Boran:
Zitting woensdag 15 Oktober zal niet doorgaan omdat Boran een nieuwe test krijgt.
De test zal vermoedelijk op 28 Oktober zijn.

en zo worden er nog minimaal 2 weken aan vast geplakt...

wat een ellende als je dier in beslag genomen wordt... :jank:
Ongelooflijk! Ik vind dit onacceptabel eigenlijk. Is er iemand die weet waar Boran precies is of is dat op een geheime plaats ofzo?
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Even iets positievers (van het rotweilerforum):
Bij de test moeten wij aanwezig zijn en krijgen we eerst de gelegenheid om te knuffelen. Tevens zal er worden bekeken hoe baas/hond verhouding is en volgt dan de test.

Matthijs Schilder heeft dit aangegeven aan de rechter commissaris n.a.v. de niet uitgevoerde test op 7 Oktober en wilde Boran samen met ons zien werken. Hierdoor is de zitting op 15 Oktober vervallen en komt deze waarschijnlijk op 29 Oktober voor.
Ze moegen erbij aanwezig zijn! Ze krijgen de kans om de hond te knuffelen en gerust te stellen! Dat is tien keer beter dan dat de hond uit zijn hok 'gehengeld' wordt met een vangstok!

Vingers gekruisd, duimen laten draaien...

http://rottweilerforum.nl/index.php?topic=22927.315
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Wat fijn dat ze erbij mogen zijn!
Afbeelding

Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Dat wordt echt een geweldige test-uitslag, gebaseerd op een op dat moment emotioneel in balans zijnde hond en baas, maar niet heus.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Wil de hond schreef:Dat wordt echt een geweldige test-uitslag, gebaseerd op een op dat moment emotioneel in balans zijnde hond en baas, maar niet heus.
idd, je gaat dan een hond testen die enkele maanden gescheiden is gehouden van zijn baasje en dan op het moment dat je ze weer bij elkaar brengt ga je de hond gelijk testen...... :denken: lijkt me niet het juiste moment....
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Nee, zeker niet als de hond eerst dolblij herenigd wordt met zijn baas, en korte tijd later verplicht weer gescheiden moet worden voor het deel van de test waar de eigenaar er niet bij mag zijn. Het lijkt mij niet ondenkbeeldig dat daardoor alleen al de hond getriggerd wordt en gefrustreerd raakt.

Ik blijf mijn hart vasthouden.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Als ik bekijk hoe ontzettend opgewonden een hond raakt als hij na slechts drie dagen in ons pension weer herenigd wordt met zijn baas dan kan ik met de beste wil van de wereld niet verzinnen dat op zo´n moment die hond klaar is voor een gedragstest die over leven of dood gaat beslissen. Er zijn honden die één of meer dagen nodig hebben om weer tot rust te komen. En dan gaat het hier meestal nog over honden die het bij ons redelijk tot goed naar hun zin hebben gehad, contact met andere honden, mensen, een redelijk interessant dagprogramma.

Om over Boran´s baasje maar te zwijgen, na al deze tijd voor het eerst je lieverd weer zien wetend dat je even mag knuffelen en direct daarna naar de test over leven of dood van je vent mag stappen.

Onmenselijk, onwezenlijk en volledig miskleunend, vanuit gedragstechnisch oogpunt bekeken, gekkenwerk.
Sanne!!
Zeer actief

en dan komt er nog eens bij dat ze al eerder deze afspraak gemaakt hebben dus ze mochten boran al eerder zien en de test doen maar toen was boran te agressief om uit zijn kooi gehaald te worden dus kon de baas boran nog niet zien
vraag me af of ze deze keer de hond wel te zien krijgen om dan nog maar niet te spreken in welke staat ze hem tefruyg krijgen :N:

Mijn duimen draaien weer hard
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Ik duim ook mee voor Boran en voor de vele honden die tijdens de RAD in beslag genomen zijn en die nog steeds niet thuis zijn.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Sanne!! schreef:en dan komt er nog eens bij dat ze al eerder deze afspraak gemaakt hebben dus ze mochten boran al eerder zien en de test doen maar toen was boran te agressief om uit zijn kooi gehaald te worden dus kon de baas boran nog niet zienvraag me af of ze deze keer de hond wel te zien krijgen om dan nog maar niet te spreken in welke staat ze hem tefruyg krijgen :N:

Mijn duimen draaien weer hard
Wie heeft dat gezegd? Die informatie is mij onbekend. En als het al gezegd is, is het waar?

De omstandigheden om de test te doen zijn verre van ideaal, dat zeker. Maar het lijkt me ook dat MS voorzichtig aan de kant van de eigenaar staat, hij is degene die aandrong dat 't baasje de kans krijgt om goed contact te maken, tot aan het laten verzetten van de eerder aangekondigde zitting toe. Dat vind ik een goed teken. En dat hij ook de verhouding tussen baas en hond wil bestuderen geeft hen alleen nog maar meer tijd om de band aan te halen.
Sanne!!
Zeer actief

is op rottweilerforum gezegd. Boran bleek te agressief te zijn en daarbij vervoerden die mensen alleen olifanten en tijgers enzo en geen honden...
Bliksem
geregistreerd lid

hoelang zit Boran nu al opgesloten???Voor moord hoef je geeneens zo lang de cel in
moosje
Zeer actief
Contacteer:

jaa er is nieuws,en eigenlijk goed nieuws :

"Vraag niet hoe of waarom maar er is toch nog een zitting geweest.
Het "OM" kon niet vertellen waarom Boran niet naar Utrecht was te vervoeren(slordig).

Utrecht maakt nu uit of Boran voor 2~3wkn. naar Martin Gaus mag voor te herstellen alvorens dat de test komt.
Dit is heel positief nieuws, nu krijgt Boran de rust die hij moet hebben en ziet ons dan regelmatig en krijgt dan een eerlijke test omgeving.

Boran zal door mij uit de kennel worden gehaald en samen met begeleider naar MG worden gebracht.
De rechter die vorige zitting zo zwart/wit alles bekeek, had nu meer kleur en bekeek/begreep heel goed wat we wilden.

Er was een Belgische Topafrichter die al 40jaar Rottweilers africht die zich verbaasde hoe het hier in Nederland aan toe gaat.

Nieuwe zitting is op 12 November 2008 om 16:00 aan de sluissingel 20 te Breda."

dat zou super zijn zeg,de hond kan tot rust komen,de eigenaren kunnen hem weer zien,en samen met martin gaus op de rails zetten!!!

www.bokt.nl
Afbeelding

Bliksem
geregistreerd lid

eindelijk iets positiefs
moosje
Zeer actief
Contacteer:

jaa en meer nieuws:

"Matthijs Schilder van de UU is vanmiddag nog op voice-mail gebeld.....
Als het nu goed gaat(snel) dan zou het al voor het weekend kunnen gebeuren.
Maarja, ikke niet meer denken, ikke afwachten op brieffie of belletje.
Belangrijk is dat Boran eerst de nodige rust krijgt, meerdere malen per dag dan therapie krijgt van een vaste therapeut.
Wij kunnen/moeten/mogen erbij zijn om Boran zijn stress weg te halen. "

"Matthijs Schilder is gebeld door mijn Advocate, direct na de zitting.
De fouten die gemaakt zijn, worden door mij/ons zeker niet vergeten.
Fijn is/was dat de rechter nu ook (denk ik) deze mening deelt.
Dat het "OM" niet kon en wist te vertellen waarom Boran niet naar Utrecht kon, lag de rechter zwaar op de maag."

zoo zeg,wat goed,ws voor het weekend,is boran uit het laser asiel weg!!!

www.bokt.nl
Afbeelding

bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

moosje schreef:jaa en meer nieuws:

"Matthijs Schilder van de UU is vanmiddag nog op voice-mail gebeld.....
Als het nu goed gaat(snel) dan zou het al voor het weekend kunnen gebeuren.
Maarja, ikke niet meer denken, ikke afwachten op brieffie of belletje.
Belangrijk is dat Boran eerst de nodige rust krijgt, meerdere malen per dag dan therapie krijgt van een vaste therapeut.
Wij kunnen/moeten/mogen erbij zijn om Boran zijn stress weg te halen. "

"Matthijs Schilder is gebeld door mijn Advocate, direct na de zitting.
De fouten die gemaakt zijn, worden door mij/ons zeker niet vergeten.
Fijn is/was dat de rechter nu ook (denk ik) deze mening deelt.
Dat het "OM" niet kon en wist te vertellen waarom Boran niet naar Utrecht kon, lag de rechter zwaar op de maag."

zoo zeg,wat goed,ws voor het weekend,is boran uit het laser asiel weg!!!

www.bokt.nl
Ik hoop van harte vandaag nog, ieder uur is een uur te lang.
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel

Ongelezen bericht door laura b »

Gelukkig iets positiefs. Echt triest voor Boran en zijn baasjes.
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Gelukkig eindelijk eens beter nieuws!! :wink:
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Oh wat goed dat er schot in het hele verhaal zit en dat er nu meer mensen mee bezig zijn en dat de rechter er ook serieus mee omgaat.
:ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Gesloten

Terug naar “Regeling Agressieve Dieren”