Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat zou je nu anders doen ?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

estelle schreef:
Inge O schreef:
estelle schreef:Ik zal nog meer mijn best proberen te doen om de eventuele volgende pup op te voeden tot een sociale hond richting andere honden. Gewoon omdat het zoveel makkelijker wandeld.
Met een kimba en Woopy loop ik zoveel ontspannender dan met een Hera en Chello.
Maar goed, met Hera heb ik er ook heel veel aangedaan en die is heel lang sociaal geweest.
Ben me er ook wel van bewust dat het toch ook grotendeels aan het karakter ligt, Hera ontploft gewoon heel snel terwijl je bij Kimba toch echt van goede huize moet komen om haar te laten bijten....
ik weet niet of je daar echt veel kan aan veranderen, aan 'het sociaal zijn' zelf dan. je kan wel trainen op hoe ze nog beïnvloedbaar zijn in bepaalde moeilijke situaties, je kan hun reacties voor zijn, eventueel proberen ombuigen, maar ik heb hier iig ook niet de ervaring dat je kan veranderen wat erin zit.

mijn dropje is te vergelijken met jouw kimba, ze is altijd open en makkelijk geweest naar andere honden - tenminste, zolang die maar niet in hun hoofd halen dat ze haar de les moeten spellen.

attack zit er een beetje tussenin, kan wel pinnig zijn soms maar is er echt niet op uit om moeilijk te doen.

sette daarentegen is in bepaalde situaties met andere honden gewoon explosief in haar reacties en dat haal je er niet zomaar even uit. ze was het al van jongsaf aan, ze heeft er gewoon lol in om even ruzie te maken.
het enige wat ik daar kan aan veranderen is hoe ik het probeer te voorkomen, hoe ik haar in de gaten houd en hoeveel grip ik nog heb op haar in spannende situaties :wink: .
Ik zou ook eigenlijk niet weten wat ik anders had moeten doen eigenlijk.
Haar karakter is zo explosief en ze kan zoooo boos worden om een hond die verkeerd kijkt in haar ogen....abnormaal gewoon.
Ze speelt best wel veel met Woopy en dan ineens pats-boem knalt ze bovenop hem. :roll:

Kimba is gewoon totaal anders. Ook als ze gebeten wordt doet ze niks terug. Laatst nog een jack pukkel die vol in haar vloog....ze doet niks terug.

Ik heb bij Hera erg veel tijd en energie gestoken in het luisteren. Ze luisterd dus ook super waardoor ze toch veel los kan lopen. Ze zal nooit zelf op een hond afrennen, ze moeten echt naar haar toe komen. En al zou ze wel onderweg zijn dan is ze terug te roepen. Ze kan ook prima af liggen als haar vijand voorbij loopt op 2 meter.
Bij Chelllo hebben we daar minder op gehamerd en die luisterd dus een stuk minder, die rent wel op een andere hond af e.d.

Ik vind het op het moment ook erg lastig wat ik in de toekomst wil.
Weer een duitseherder uit werklijnen met het risico Hera deel 2 te krijgen of een ander gemakkelijker ras.
In de toekomst lijkt het me gewoon erg fijn weer een Kimba te hebben.
Maar ja, die duutsers hebben toch mn hart gestolen.... :mrgreen:
Herkenbaar die Hera, ik heb dat met Finn, die kan ook inene, van strak de andere hond besnuffelen overgaan tot een grauw en op de rug leggen van de andere hond.. ik let er op en soms denk ik dat het goed gaat maar die fractie van een seconde is het en ik kan dan echt niet zien wat die andere hond in zijn ogen fout doet :devil: bijten doet hij dan weer niet, en net als Hera afliggen of zitten naast me en er is niets aan de hand, zijn zone moeten ze echter niet binnenkomen..
met andere honden, de ene mag ie wel de ander niet..maar om telkens maar te kijken of meneer klikt met de ander is ook weer een te groot risico..dus mag dat helaas niet meer..
Er komt vrijdag een teef bij en ik zal met haar afzonderlijk van Finn wel gaan lopen hier op het veld met een club mensen die daar altijd lopen.. zo kan ik zien hoe zij is met andere honden en haar wel de gelegenheid geven met veel vreemde honden gewoon contact te hebben..(ligt ook weer aan haar karakter natuurlijk, ze is bijna drie]
verder weet ik niet wat ik bij een pup anders zou doen, ik heb nog nooit een pup in huis gehad en ik neem mijn hond vrijwel overal naartoe en streef erna dat ik ook met 2 honden nog bij bepaalde mensen welkom ben haha mits de teef dus net zo makkelijk en rustig is als Finn.. daar moeten we dus aan gaan werken hihi
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Nora: Zo vroeg mogelijk laten loslopen en dit ook volhouden, ook in de puberteit. Heb ik dus met Nilo gedaan.

Nilo: Het gillen uit enthousiasme eerder af leren. Nou zijn we zo ver dat hij niet meer kan concentreren omdat hij zichzelf gek maakt :idea:
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Ik wil geen nieuwe hond meer.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Met een volgende herplaatser ga ik niet naar een basis/gehoorzaamheidscursus. Althans, de eerste tijd niet.
Silka was pas een week bij ons toen we al op het trainingsveld stonden. Zoveel nieuwe indrukken, zo veel honden en bazen, de gedragstest die ze moest ondergaan, het was allemaal veel te veel. Het deed zelfs meer kwaad dan goed, dus dat doe ik echt nooit meer.

Jaren geleden met Bill deed ik alles op eigen houtje. Rustig wennen, kalmpjes aan dingetjes aan- en afleren. Beviel me stukken beter. :wink:
Afbeelding
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Mama Sanneke schreef:Ik wil geen nieuwe hond meer.
Sanneke
en waarom dat ?
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Jamey's puppytijd is bij mijn ouders geweest, maar ik dacht het bij Yore toch wel redelijk te weten. Loslopen en hierkomen ben ik best tevreden over. Het alleen zijn, sja. Daar heb ik helemaal in het begin een stomme 'fout' gemaakt door een keer mijn sleutels te vergeten, waardoor hij ineens heel lang alleen was. Sindsdien lukt het dus niet meer om het alsnog aan te leren. Maarja, kan moeilijk zeggen: een volgende keer ga ik niet mijn sleutels vergeten, want zo expres had ik dat toch al niet gedaan :19:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Freggel16
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Freggel16 »

Bij Freggel heb ik me heel erg aan de "opvoed" regels gehouden, tot ik op een gegeven moment het niet meer zag zitten daar Freggel anders reageerden dan overal beschreven stond. Mijn zusje gaf de gouden tip: Stop ermee, en ga genieten :ok:. Wat een rust, niet meer mijn best doen om de perfect opgevoeden hond te willen krijgen.

Bij de tweede hond dit ook meteen gedaan. Tuurlijk wel overal mee naar toe nemen, zindelijk maken, maar verder me nergens druk om maken: Genieten :mrgreen:

Bij de volgende zou ik weer zo doen.
Made bij *Jolanda*
Afbeelding

Fabulous van hapschaarhove 20-03-2006
Diego Van de Wilde Havana 07-05-2007
puk
Zeer actief

Ongelezen bericht door puk »

ik zou asta er nooit meer bij genomen hebben, of het anders hebben aangepakt, hij was zeker heel lief, maar omdat hij niet betrouwbaar was bij vreemden heb ik als kinderen kwamen spelen beide honden weg gezet.
denk dat birka daardoor ook wantrouwender naar vreemden toe is geworden :19: .
ook het uitvallen aan de lijn heeft birka van hem geleerd, dat heb ik nu gelukkig grotendeels afgeleerd maar of ik dat er nog helemaal uitkrijg?? :denken:

voor de rest ben ik tevreden met mijn hondje :mrgreen:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”