Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Minimum leeftijd reu?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

PHILA schreef:Markiesjes pups geboren uit 2 VR ouderdieren krijgen van de RvB altijd een VR afstammingsbewijs ongeacht de fokker lid is (en fokt volgens de regels) van de RV.

Markiesjes pups geboren uit ouders waarvan één of beide niet in het VR zijn geregistreerd maar wel zijn geregistreerd in het Markiesjesregister (Clubregister) krijgen een afstammingsbewijs van de RV en kunnen evt. voor het VR aangekeurd worden.
Ha, dat verbaast me niets.

Met andere woorden: de club regelt het aankeuren van honden die geen bekende afstamming hebben.
Dat is logisch, want iemand moet het registreren en het aankeuren doen en het moet in overleg met de Raad, en die doet dat natuurlijk alleen met een door hen erkende club, domweg omdat zoiets op één punt geregistreerd moet worden.

Maar papieren zijn papieren, dus als dat geregeld is, kan iedereen fokken, ook buiten de club, en toch papieren krijgen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
PHILA
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door PHILA »

Marjoleine schreef:
PHILA schreef:Markiesjes pups geboren uit 2 VR ouderdieren krijgen van de RvB altijd een VR afstammingsbewijs ongeacht de fokker lid is (en fokt volgens de regels) van de RV.

Markiesjes pups geboren uit ouders waarvan één of beide niet in het VR zijn geregistreerd maar wel zijn geregistreerd in het Markiesjesregister (Clubregister) krijgen een afstammingsbewijs van de RV en kunnen evt. voor het VR aangekeurd worden.
Ha, dat verbaast me niets.

Met andere woorden: de club regelt het aankeuren van honden die geen bekende afstamming hebben.
Dat is logisch, want iemand moet het registreren en het aankeuren doen en het moet in overleg met de Raad, en die doet dat natuurlijk alleen met een door hen erkende club, domweg omdat zoiets op één punt geregistreerd moet worden.

Maar papieren zijn papieren, dus als dat geregeld is, kan iedereen fokken, ook buiten de club, en toch papieren krijgen.
Klopt helemaal! :wink:
*Anita* schreef:Ik weet alleen dat er buiten de vereniging om gefokt wordt met markiesjes en deze geen officieel afstammingsbewijs krijgen.
Misschien zeg ik nu iets stoms, maar kan dat te maken hebben dat ze in het voorlopig register zitten? Is dit mogelijk ook gekoppeld aan het markiesjesregister?
De pups/honden waar Anita het over heeft zijn niet geregistreerd in het VR en zijn tevens niet geregistreerd bij de RV; het betreft dus stamboomloze honden.
Groetjes, Marian

en natuurlijk de "Veluws Markizaat Markiesjes" & BC Szuka!

Afbeelding

http://www.hetmarkiesje.nl
Nu ook: http://www.webdogs.nl
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”