Ik ben ook erg van het 'omkopen'

. En gelukkig heb ik enorme vreetzakken die als ze het ritselen van het zakje maar horen al kwijlend voor me zitten (ze kunnen sneller dan een windhond rennen als er maar iets lekkers tegenover staat

).
Al wordt de frequentie van het geven natuurlijk verminderd, ik zit nu ongeveer op 1:5x roepen. Maar de verwijtende blikken als ze dus niets krijgen dan een aai over de bol is onbetaalbaar

.
En even op de stelling van Christo reageren dat het geven van voertjes ook een vorm van dwang kan zijn bij een training waar de hond niets aan vindt: mijn Lyndie is een lopende stofzuiger die 24/7 honger heeft (ze krijgt heus 2x per dag te eten

) en mij leek behendigheid voor haar echt geschikt.
Nou dat heb ik geweten, ondanks de speciale trainingsvoertjes heb ik 3 maanden lang voor jan joker gestaan op het veld. Mevrouw liep ónder de horden door, om de A-schutting heen, ging met de k*nt naar de slurf zitten en verdomde het om er iets mee te doen. Ja, de koekjes wilde madam wel maar er iets voor doen, ho maar. En zo na een kwartiertje wandelde mevrouw resoluut het veld af en begaf zich naar de kantine en ging demonstratief met gesloten ogen naast de bar liggen.
En mijn o zo gehoorzame collie (diegene met zo'n grote will-to-please weet je nog wel

) was met geen mogelijkheid van de plaats te krijgen tenzij ik naar de auto ging.
Wij waren het wekelijkse komische duo waar iedereen vreselijk veel lol om had

en uiteindelijk ben ik maar gaan flyballen met haar. Niet om de bal, o nee. Madam heeft geen interesse in de bal. Madam heeft wél interesse als ik een snack in het apparaat doe die ze feilloos opvangt als ze met 4 poten tegelijk op het pedaal springt.
En terwijl ze de snack nog niet eens heeft verorbert, rent ze al als Speedy Gonzales terug, want vrouwtje heeft NOG een koekje

.
We hebben een mechelaar uit de werklijnen in team zitten, maar Lyndie is sneller dat zij, alleen maar omdat ik met voertjes werk en zij hartstikke bang is dat ik het aan iemand anders geef.
En ze heeft gein voor 6 en er komt geen dwang aan te pas

.