Er is in Nederland ook echt geen stichting of iets die 400 honden bij ekaar op een terrein hebben lopen hoorGaia schreef:Maar zou dat dan niet ook de hele reden zijn dat er zoiets als stichtingen bestaan die, die beesten richting Nederland haalt? Als er namelijk echt zoiets is als een stichting die in Nederland 400 honden bij elkaar plempt met veel te weinig vrijwilligers dan begint het bij mij eigenlijk al richting de categorie dierenmishandeling te klinken. In Spanje hebben ze tenminste nog iets van ruimte al heb ik echt geen idee hoe het er daar uit ziet. Daarnaast krijgen sommige juist de hulp van stichtingen uit o.a. Nederland om de voorzieningen etc. beter te maken.
Het is roeien met de riemen die je hebt, maar er bewust voor kiezen om 400 honden bij elkaar te zetten zou ik eerlijk gezegd schandalig vinden, mits je de juiste voorzieningen hebt.
Maar goed, ik zit me veel te veel op te vreten over een stichting die ik niet goed vind, terwijl er genoeg zijn die ik wel goed vind.
In Spanje ligt dat inderdaad anders en zijn er particuliere initiatieven die niet inslapen en wel opvangen. Het adopteren van honden uit een asiel gebeurt in Spanje helaas nog steeds weinig en zodoende stapelen de honden zich in dit soort asiels op. De voorzieningen zijn daar vaak erg mager, maar ja...je moet inderdaad roeien met de riemen die je hebt.
Daarnaast zijn er vanuit de overheid dodingsstations, die hondenvangers in dienst hebben die de zwerfhonden wegvangen van de straten en na 10 dagen inslapen.