Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Loslaten

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

bianca83 schreef:
Jinx schreef:Maar omdat wij geen afgesloten veld ergens hebben oid wil ik toch gaan kijken wat we kunnen, als er geen andere honden zijn.
Het werkt in elk geval wel verhelderend het even zo te lezen.
Er zijn zat plekken hoor bij jou in de buurt, je moet er alleen wat moeite voor doen en wil je dat niet dan zal je heel vroeg je bed uit moeten of gaan lopen als het schemerig wordt :wink:
Ik doe er meer dan voldoende moeite voor. Ik heb het over een veld met een hek eromheen ofzo. Dat ik op genoeg plekken kan lopen in het donker snap ik ook wel :19:
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Inge O schreef:bram? sjansen?? nahhhhh :pffff: :mrgreen: !
De Hovawart dames klagen er nooit over :pffff:
Quasar versiert normaal alleen he, die wordt niet versiert. Daar had ie moeite mee, hij werd in zijn mannelijkheid aangetast :smile:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Jinx schreef:Quasar versiert normaal alleen he, die wordt niet versiert. Daar had ie moeite mee, hij werd in zijn mannelijkheid aangetast :smile:
En gelijk heeft 'ie :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Jinx schreef:
bianca83 schreef:
Jinx schreef:Maar omdat wij geen afgesloten veld ergens hebben oid wil ik toch gaan kijken wat we kunnen, als er geen andere honden zijn.
Er zijn zat plekken hoor bij jou in de buurt, je moet er alleen wat moeite voor doen en wil je dat niet dan zal je heel vroeg je bed uit moeten of gaan lopen als het schemerig wordt :wink:
Ik doe er meer dan voldoende moeite voor. Ik heb het over een veld met een hek eromheen ofzo. Dat ik op genoeg plekken kan lopen in het donker snap ik ook wel :19:
Je hoeft niet zo fel te reageren hoor het is gewoon goed bedoeld. Afgesloten plekken zijn er zat maar je moet moeite doen om ze te vinden maar ze zijn er zeker wel ook bij jou in de buurt, zelfs bij jou in de wijk :19:
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Inge O schreef:
Jinx schreef:
Zoek stok! schreef:
Inge O schreef:bram? sjansen?? nahhhhh :pffff: :mrgreen: !
De Hovawart dames klagen er nooit over :pffff:
Quasar versiert normaal alleen he, die wordt niet versiert. Daar had ie moeite mee, hij werd in zijn mannelijkheid aangetast :smile:
owwww, sjanste bram met quasar :F: ?
Hij vond Quasar eh...Zeer erotisch.
Het is uiteraard ook een hele knappe man natuurlijk :pffff:
Afbeelding
Mit
Zeer actief

bianca83 schreef:
Jinx schreef:
bianca83 schreef:
Je hoeft niet zo fel te reageren hoor het is gewoon goed bedoeld. Afgesloten plekken zijn er zat maar je moet moeite doen om ze te vinden maar ze zijn er zeker wel ook bij jou in de buurt, zelfs bij jou in de wijk :19:
Ik ken ze niet, waar dan precies? Ken alleen het parkje bij de Wok en langs het kanaal enzo. Verder geen veldjes met hekken eromheen bij mijn weten?
En dan ik fel reageer is vrij logisch, op goede berichten over Q reageer je niet maar gaat het erover dat ik ergens moeite mee heb dan lijk jij het altijd beter te weten. Terwijl je hem al 2 jaar niet wilt zien.
Dat schoot me nu echt effe verkeerd, vandaar.
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Jinx schreef:
bianca83 schreef:
Jinx schreef:
bianca83 schreef: Er zijn zat plekken hoor bij jou in de buurt, je moet er alleen wat moeite voor doen en wil je dat niet dan zal je heel vroeg je bed uit moeten of gaan lopen als het schemerig wordt :wink:
Ik ken ze niet, waar dan precies? Ken alleen het parkje bij de Wok en langs het kanaal enzo. Verder geen veldjes met hekken eromheen bij mijn weten?
En dan ik fel reageer is vrij logisch, op goede berichten over Q reageer je niet maar gaat het erover dat ik ergens moeite mee heb dan lijk jij het altijd beter te weten. Terwijl je hem al 2 jaar niet wilt zien.
Lees nooit iets positiefs van jou over hem hoor alleen dat het niet klikt enzo :19: Het is niet dat ik hem niet wil zien dat weet je zelf ook en ik ga er verder niet over door, er is genoeg over gezegd.
Afbeelding
Mit
Zeer actief

bianca83 schreef:
Jinx schreef:
bianca83 schreef:
Jinx schreef: Ik doe er meer dan voldoende moeite voor. Ik heb het over een veld met een hek eromheen ofzo. Dat ik op genoeg plekken kan lopen in het donker snap ik ook wel :19:
Lees nooit iets positiefs van jou over hem hoor alleen dat het niet klikt enzo :19: Het is niet dat ik hem niet wil zien dat weet je zelf ook en ik ga er verder niet over door, er is genoeg over gezegd.
Dan heb je een aantal topics gemist waarin ik wel positief ben :wink:
En er is inderdaad genoeg over gezegd dus ik zou het ook op prijs stellen als je discussies over hem gewoon links laat liggen. We zijn 2 jaar verder en hij is niet meer de hond die je hebt achtergelaten :wink:
(helaas eigenlijk, toen was ie nog wel mild :mrgreen: )
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Nouja, over tot de orde van de dag.
Zo'n rollijn, zou die echt sterk genoeg zijn? Ook als hij ineens een sprintje trekt? Aangezien hij al leren politielijnen heeft kapotgetrokken met een sprintje :wink:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Jinx schreef: Zijn die flexi's echt sterk? Meneer heeft al 2 politielijnen doormidden getrokken namelijk..
De flexi is behoorlijk sterk, hier hebben ze aardig wat rukpartijen doorstaan. Wel verwissel ik de knip 1x in de zoveel tijd ivm metaalmoeheid of weet ik het wat :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Mit
Zeer actief

chrico schreef:
Jinx schreef: Zijn die flexi's echt sterk? Meneer heeft al 2 politielijnen doormidden getrokken namelijk..
De flexi is behoorlijk sterk, hier hebben ze aardig wat rukpartijen doorstaan. Wel verwissel ik de knip 1x in de zoveel tijd ivm metaalmoeheid of weet ik het wat :mrgreen:
Da's wel handig ja :mrgreen:
Nouja, supertip in elk geval, wij gaan van de week even naar de winkel voor een Flex maatje DD :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Jinx schreef:
Scooby schreef:
Moos schreef:Want zelfs al loop je op rustige tijden, stel (stel he? :wink: ) hij krijgt dan 1 of 2 keer de kans om een vreemde hond tegen de grond te werken, dan heb je zelf wellicht ook meer een probleem hem de volgende keer wel bij je te houden, of om dat te voorkomen?
Plus dat je eigen hond in bovenstaand geval (Quasar dus) weer twee enorme succeservaringen erbij heeft die Merit en Lars nu juist niet willen, volgens mij?
Klopt dat willen we niet. Maar wat we ook niet willen is hem de rest van zijn leven aan de lijn houden, zeker geen hond die puur dominant is en niet agressief. En we moeten ergens beginnen, anders weet ik het ook niet meer hoor..
Ik zou er voor gaan, doe het volgens je eigen stappenplan en op rustige momenten op overzichtelijke plekken loslaten :wink:
Succes, hij zou jullie zomaar eens kunnen gaan verbazen in positieve zin :ok:
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

Jinx schreef:
chrico schreef:
Nouja, supertip in elk geval, wij gaan van de week even naar de winkel voor een Flex maatje DD :mrgreen: :mrgreen:
Ik zou zelf niet voor een flex gaan maar voor een gewone lange lijn. Op de flex staat altijd druk en Quasar zou daardoor het idee kunnen krijgen dat zijn territorium zover gaat als de flex lang is. Een lange lijn kun je gewoon over de grond laten slierten zodat er geen enkele druk op staat en hij meer een 'los' gevoel heeft. Ik merk aan Kaiou duidelijk verschil met een flex of een gewone lange lijn. Met een gewone lijn is het contact tussen hem en mij beter dan aan de flex, waarschijnlijk omdat hij het gevoel heeft meer 'alleen te staan' :19:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

De giant is geen draad maar een lijn. Of je nu een losse lijn in je hand heb die je laat slingeren of de giant die je niet strak heb staan, Dat maakt geen verschil. He verschil is dat je directer kan ingrijpen met de giant dan met een losse lijn die je moet binnenhalen of zoals mij gebeurde, zo rent de hond voor je en hij rent in in volle vaart precies de andere kant op. Had ik hem aan de giant gehad dan had ik hem af kunnen remmen omdat de lijn zichzelfs snel oprolt maar nu kon ik alleen wachten tot de klap kwam, kreeg vliegles en nog was de hond los.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik heb ook zo'n Giant maar waar die is behoorlijk zwaar.
Ik heb ook zo'n lichte flexi, en die Giant is aanzienlijk zwaarder.
Wél heel fijn met zo'n lint ipv draad.
Merit succes met Quasar, gaat vast lukken, je bent op de goede weg met hem toch? :ok:
Tenminste, dat heb ik in verschillende topics gelezen, dat ie best een stukje toleranter is naar andere honden.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Mit
Zeer actief

Ik denk dat we in eerste instantie voor de flex gaan, om hem beter te trainen op hierkomen en om hem meer bewegingsvrijheid te geven als er even geen honden in de buurt zijn (ook als we gewoon gaan wandelen dan, kan hij toch meer rondhobbelen).
Daarna, als dat heel goedgaat laten we hem los maar wel met lange lijn aan zijn band zodat we, als hij besluit niet te komen, toch in het voorbijgaan op die lijn kunnen gaan staan.
Afbeelding
Kaiou
Zeer actief

Inge O schreef:
Kaiou schreef:
Jinx schreef:
chrico schreef: De flexi is behoorlijk sterk, hier hebben ze aardig wat rukpartijen doorstaan. Wel verwissel ik de knip 1x in de zoveel tijd ivm metaalmoeheid of weet ik het wat :mrgreen:
Ik zou zelf niet voor een flex gaan maar voor een gewone lange lijn. Op de flex staat altijd druk en Quasar zou daardoor het idee kunnen krijgen dat zijn territorium zover gaat als de flex lang is. Een lange lijn kun je gewoon over de grond laten slierten zodat er geen enkele druk op staat en hij meer een 'los' gevoel heeft. Ik merk aan Kaiou duidelijk verschil met een flex of een gewone lange lijn. Met een gewone lijn is het contact tussen hem en mij beter dan aan de flex, waarschijnlijk omdat hij het gevoel heeft meer 'alleen te staan' :19:
ik doelde in mijn eerste antwoord ook op een losse lange lijn (tenzij bij te verwachten problemen natuurlijk :wink: ).
En ik bedoelde een gewone lange lijn, maar niet dat die los over de grond zou slierten maar dat je zelf gewoon de lijn vasthoudt :wink: . Maar inderdaad is er dan dit probleem:
chrico schreef:zo rent de hond voor je en hij rent in in volle vaart precies de andere kant op. Had ik hem aan de giant gehad dan had ik hem af kunnen remmen omdat de lijn zichzelfs snel oprolt maar nu kon ik alleen wachten tot de klap kwam, kreeg vliegles en nog was de hond los.
Dat ken ik ook, ik kon Kaiou gelukkig nog wel vasthouden al lag ik letterlijk languit op het gras :mrgreen: Ik merk dat Kaiou beter in de gaten houdt hoe ver hij weg kan aan de gewone lange lijn dan aan de flex. En ik ben me er inmiddels beter van bewust wanneer ik hem terug moet proberen te roepen :mrgreen:
Afbeelding
Kaiou
Zeer actief

dubbel. excuses.
Laatst gewijzigd door Kaiou op 05 nov 2008 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Jinx, als ik je een tip mag geven. Train niet bij jou in de wijk, maar bij bv. de plas. De strandjes van de Lek zijn vrij leeg, zeker 's ochtends vroeg. Je hond kan daar weinig schade aanrichten en je hebt daar de tijd om aan jezelf te werken en rust over te brengen op het witte gevaarte.
Quesar heeft nog geen binding met de plas en is daar dus ook niet territorum gericht. Dat zijn DE momenten om van zijn gebrek aan zelfvertrouwen te profiteren. Kleine trainingsmomenten, trainen op los/vast, drie maal goed gedaan, biefstuk er in, aanlijnen, even spelen aan de lijn en gewoon weer terug naar huis. Niet de hele plas rond, waardoor je je hond dwingt conflicten op te zoeken die hij niet aan kan.
Niet meteen honden opzoeken, eerst jullie trainingsmomentjes, dan pas conflicten met andere honden opzoeken. Leer hem eerst zichzelf te zijn. Dan pas weer een stap verder.
Als je traint op de 10 meter lijn, zou ik een tuig bij hem omdoen.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Ik train ook met een tuig en een lange lijn van 20 meter, en ja vanmiddag werd ik een beetje gelanceerd :mrgreen: domme hazen die springen op het laatste nippertje pas weg.

Ik vind het handvat van een flex waardeloos vasthouden.

Succes met trainen Jinx :ok:

Groetjes Els
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Slek wil best een keer met Quasar wandelen hoor dus meld zich hierbij aan :wink:
Nicobas
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback.
of ook wel Pronkrug
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nicobas »

Het is net als met mensen. Op de een kun je schieten met de ander kun je goed OPschieten. Als je dus met een iemand niet kunt opschieten ga je alle andere mensen toch ook niet uit de weg.
Doe dat met je hond ook niet het is een sociaal dier net zo als wij. (contact nodig)

Reuen vechten eff om de rangorde is zo klaar, teven die vechten is erger,
een reu pakt nooit een teef een teef snauwt een reu alleen af.
Puppies worden in principe nooit gepakt vooropgesteld dat alles goed spoord, (een ongeschreven hondenwet.)

Los laten lopen; misschien moet je je dominanter opstellen om te laten zien da jij toch echt de baas bent. Durven? Je ouders hebben je ook losgelaten (toch?)
vallen en weer opstaan... :wink:

Gr.Nico
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Nicobas schreef:Het is net als met mensen. Op de een kun je schieten met de ander kun je goed OPschieten. Als je dus met een iemand niet kunt opschieten ga je alle andere mensen toch ook niet uit de weg.
Doe dat met je hond ook niet het is een sociaal dier net zo als wij. (contact nodig)

Puppies worden in principe nooit gepakt vooropgesteld dat alles goed spoord, (een ongeschreven hondenwet.)

Los laten lopen; misschien moet je je dominanter opstellen om te laten zien da jij toch echt de baas bent. Durven? Je ouders hebben je ook losgelaten (toch?)

Gr.Nico
ik denk dat jij toe bent aan een ( opfris) cursus aangaande honden gedrag....
sjef
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjef »

Ik vind het heel moeilijk. Wij hadden een bouvier/deense dog die heel erg dominant was naar andere grote reuen. Aan de lijn altijd grommen en dreigen, los met stijve poten erom heen en dan gebeurde er niets. Onze mechelaar/ierse wolfshond had het met bepaalde honden, maakte niet uit groot of klein of wat voor ras. Die lieten we dus gewoon nooit loslopen, maar aan een lange lijn van 5 meter, vond hij ook helemaal niet erg. Het verschilt per hond en uitproberen kan goed gaan of vreselijk verkeerd.
I'm just a common man
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

Nicobas schreef:Het is net als met mensen. Op de een kun je schieten met de ander kun je goed OPschieten. Als je dus met een iemand niet kunt opschieten ga je alle andere mensen toch ook niet uit de weg.

Gr.Nico
hier toch een reu die niet ff vecht en stopt hoor, die knalt er op en gaat door tot de andere niet meer ademt
dezelfde reu klapt zowel op reuen, teven en vreemde pups
oke echt goed gesocialiseerd is hij niet
en hier ook een teef die inderdaad eerst snauwt, houd de (vreemde) reu niet opklapt ze der op, om toch nog ff duidelijk te maken dat ze der niet van gedient is, zij is perfect gesocialiseerd, alleen extreem kieskeurig in haar vriendjes
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Nicobas, allemaal leuk en aardig maar ik durf mijn hand er niet voor in het vuur te steken dat hij "effe vecht en dan kapt". Sterker nog, ik ga er van uit dat deze heer doorgaat, niet voor de kill ofzo maar wel tot de andere partij zich echt overgeeft . En dat kan lang duren.
Buiten dat vind ik het onfatsoenlijk om daar maar vanuit te gaan en andermans hond te duperen.

Maargoed, we gaan vandaag tot maandag weg, heel andere omgeving, heel overzichtelijk. We hebben een flexi giant inmiddels en daar gaan we eens even mee trainen.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Jinx schreef:Maargoed, we gaan vandaag tot maandag weg, heel andere omgeving, heel overzichtelijk. We hebben een flexi giant inmiddels en daar gaan we eens even mee trainen.
Veel plezier, een andere omgeving zou weleens heel fijn trainen kunnen zijn :ok:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Veel plezier, Jinx en wel foto's maken, he?? :ok:
Flo'ke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Flo'ke »

Jinx schreef:Nicobas, allemaal leuk en aardig maar ik durf mijn hand er niet voor in het vuur te steken dat hij "effe vecht en dan kapt". Sterker nog, ik ga er van uit dat deze heer doorgaat, niet voor de kill ofzo maar wel tot de andere partij zich echt overgeeft . En dat kan lang duren.
Buiten dat vind ik het onfatsoenlijk om daar maar vanuit te gaan en andermans hond te duperen.

Maargoed, we gaan vandaag tot maandag weg, heel andere omgeving, heel overzichtelijk. We hebben een flexi giant inmiddels en daar gaan we eens even mee trainen.
Succes en vooral veel plezier meid :ok:
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

Gr.Nico
Kom je ze dat hier ook even vertellen???
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”