Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zegt het soort halsband iets over eigenaar van je hond???

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Inge O schreef:. of je dan met truttig roze of met stoere spikes loopt maakt op zich nog weinig uit, maar het geeft allebei wel aan dat je graag wil dat je (hond) opvalt.
ben ik niet helemaal met je eens Inge, het zal wel voor een hoop mensen gelden maar zeker niet voor iedereen.

als ik een mooie halsband voor mn honden koop, koop ik die omdat ik het mooi vind bij mn honden of het nu een opvallende halsband is of niet zal me een zorg zijn, en als ik bv een mooie auto, dan koop ik die voor mezelf en niet om op te vallen t.o.v. iemand anders. Mijn honden vallen zoizo vaak op, daar heb ik ze toch ook zeker niet voor gekocht. :wink:

ik koop dingen die ik mooi vind voor mezelf , omdat ik ze wil hebben en niet om op te vallen, het zal me werkelijk een zorg zijn wat een andere ervan vind en of ze het zien of niet :ok:
Laatst gewijzigd door Podenji op 18 nov 2008 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Inge O schreef: of je dan met truttig roze of met stoere spikes loopt maakt op zich nog weinig uit, maar het geeft allebei wel aan dat je graag wil dat je (hond) opvalt.
Die spikes zullen wel opvallen inderdaad :mrgreen: , maar roze of elke andere kleur?

Ik vind mooie halsbanden leuk, maar als ik ergens een enorme hekel aan heb is het aan opvallen :jank: :mrgreen:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Podenji schreef: ik koop dingen die ik mooi vind voor mezelf , omdat ik ze wil hebben en niet om op te vallen, het zal me werkelijk een zorg zijn wat een andere ervan vind :ok:
Hoe harder iemand dat roept, hoe minder ik het geloof :mrgreen: Niemand staat volledig individueel in de wereld, vooral ook niet de mensen die zo hun best doen om dat te zijn :wink:

Over halsbanden: ik ben erg van de banden die er kwalitatief mooi uitzien. Leren goed afgewerkte banden in verschillende kleuren. Niet al te opvallend. Mijn vriend doet altijd Brams meest simpele halsband om: smal en zwart.

Voor de Aussie pup in het voorjaar heb ik al een roze band met hartjes gekregen van Marye. Ik heb namelijk altijd geroepen dat als er een teefje bij komt zij zeker girlie roze dingen om krijgt :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
hovawart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawarts

Ongelezen bericht door hovawart »

Deze topic even snel doorgelezen, en zonder de mensen in vakjes te verdelen het is toch een kwestie van het mooi en prakstisch vinden wat een ieder voor zijn/haar hond kiest.

Ara loopt zelf met de vorige leren halsband van me Bernersennen om
dat is de enige die hier in huis is.
Wel een tuig nog maar zelf kijk ik naar het praktische en de rest kan me gestolen worden.
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef:Ik vind mooie halsbanden leuk, maar als ik ergens een enorme hekel aan heb is het aan opvallen :jank: :mrgreen:
Ik niet hoor, maar al te veel bling bling staat Bram gewoon niet. Het meest opvallende dat ik heb voor hem is een band plus lijn in zebraprint, dat vind ik nog wel kunnen :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Voor de Aussie pup in het voorjaar heb ik al een roze band met hartjes gekregen van Marye. Ik heb namelijk altijd geroepen dat als er een teefje bij komt zij zeker girlie roze dingen om krijgt :mrgreen:
Ik moet zeggen dat mijn ervaring is dat teefjes meer trekken om van dat soort banden voor te kopen :mrgreen: Het meest 'wilde' wat Moos gehad heeft qua band was een lime-groene, verder gewoon rood of blauw (nylon). Pupje Saar kreeg meteen een gele band met verschillende kleuren bloemen omgehangen. Daarna kwam paars, en inderdaad roze met hartjes enzo :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Moos schreef:Ik vind mooie halsbanden leuk, maar als ik ergens een enorme hekel aan heb is het aan opvallen :jank: :mrgreen:
Ik niet hoor, maar al te veel bling bling staat Bram gewoon niet. Het meest opvallende dat ik heb voor hem is een band plus lijn in zebraprint, dat vind ik nog wel kunnen :mrgreen:
Nouu kan net. :mrgreen: :mrgreen: :wink:
Echt bling bling vind ik lelijk, dat scheelt weer :mrgreen: . En schreef ik net dat Saar de meest bloemige meisjesbanden heeft, ik moet dan ook weer zeggen dat ik dat bij Vera dan dus weer niet vind passen. Daarom lopen ze hier nu allebei met een simpel effen rood bandje :mrgreen:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef:Ik moet zeggen dat mijn ervaring is dat teefjes meer trekken om van dat soort banden voor te kopen :mrgreen: Het meest 'wilde' wat Moos gehad heeft qua band was een lime-groene, verder gewoon rood of blauw (nylon). Pupje Saar kreeg meteen een gele band met verschillende kleuren bloemen omgehangen. Daarna kwam paars, en inderdaad roze met hartjes enzo :mrgreen:
Ik moet me nu al inhouden in de dierenwinkel :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Inge O schreef:
Chione schreef:
Inge O schreef:
Chione schreef: Het hoeft niet echt wat te zeggen, zeker niet wanneer men een diverse smaak heeft. Het is wel mijn ervaring, zie hierboven ergens, dat mensen duidelijk anders reageren op de kleur/vorm halsband/tuig enz. :wink:
ik vind dat er weinig dingen zijn die mensen zeggen, doen of hebben die niks over hun zouden zeggen - alles wat je uit vrije wil doet of hebt zegt iets over je. halsbanden zouden alleen aangeven welke smaak je hebt? ja hoor, maar ook jouw smaak zegt iets over je.
Tuurlijk, maar een smaak kan zeer divers zijn, van spikes tot truttig roze. Afgaan op enkel de spikes of enkel het truttig roze levert dan een verkeerd beeld op en zo zegt het alsnog weinig.
daarom is er ook al verschillende keren gezegd dat je mensen er niet door in hokjes kan indelen, maar dat was toch ook de vraag niet? de vraag was 'zegt het iets over iemand' en dan zeg ik 'ja, zeer zeker'. of je dan met truttig roze of met stoere spikes loopt maakt op zich nog weinig uit, maar het geeft allebei wel aan dat je graag wil dat je (hond) opvalt.
Wellicht praten we totaal langs elkaar heen. M.i. kun je iig niet stellen dat het 'iets' zegt, wanneer je die persoon verder niet kent en dus enkel afgaat op dat moment, terwijl er bij die persoon nog wel 10 andere soorten halsbanden kunnen liggen die iets heel anders kunnen zeggen.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Nanna schreef:
pammetje schreef:voor mijn staffies heb ik tuigen
en dan ook nog leren tuigen
ik vind dat ik matriaal moet hebben waar ik 100% van op aan kan
en dat heb ik helaas met de nylon tuigen niet
daar komen ze hier er uit
Afbeelding
Je maakt mij écht niet wijs dat je dit puur op praktisch inzicht koopt. Je vindt het gewoon mooi en stoer staan ;-)
Er zijn veel groter en sterker honden dan de staff en die zie je nooit in dit soort oorlogstuig. Leg dat maar eens uit :mrgreen:
Maar als je hiervan houdt: be vooral my guest.
Tja.. :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
en die smaak van die baas zégt dus toch ook iets over die baas, of is het nu echt louter toevallig dat het niet jouw smaak is om saar geen stoer spike-tuig aan te doen maar saar wel een roze halsbandje :mrgreen: ?
Oh, zeker weten :ok: :mrgreen:
ik zeg ook niet dat de baas persé wil opvallen, hij wil dat de hónd opvalt. en niet noodzakelijk op een manier dat mensen al van kilometers ver naar die hond wijzen, maar het is wel de bedoeling dat ze hem, inclusief leuk bandje, zien - toch?
Ik ben daar denk ik een beetje raarkronkelige uitzondering in hoor :mrgreen: , maar als de honden hier een nieuwe band hebben loop ik altijd vurig te hopen dat niemand er iets over zegt. Ik word daar ongemakkelijk en verlegen van. Ik doe ze zelfs soms bewust niet om omdat ik dan echt even geen zin heb om eventueel erover aangesproken te worden. Maar ik vind het net te leuk om ze een mooi bandje om te doen dat ik dat er dan maar bij neem.
Zoals ik al zei; raarkronkelig :N: :smile:
Afbeelding
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Inge O schreef: maar het is wel de bedoeling dat ze hem, inclusief leuk bandje, zien - toch?
Mwoah....ik geloof eigenlijk dat het je niet om anderen te doen is
( tenminste dat is het niet in mijn geval :mrgreen: ) maar omdat ik het zelf mooi vindt.
Als ze dan toch een halsband om moeten dan een maar een veilige en een mooie halsband die lekker zit bij de hond en ,mijn inziens dan , mooi bij mijn hond past. :wink:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

sorry inge maar dat vind ik niet :N:

ik háát warriortuigen, spike halsbanden een meer van zulk SM spul (mijn mening!!! :mann: )

ik vind lola gewoon enorm leuk als ze haar roze halsbandje omheeft. :mrgreen:

maakt mij echt geen reet uit want mensen ervan zeggen. ik loop met lola toch vooral daar waar ik niemand zie, het staat haar gewoon zo leuk :wink:

wél zegt het wat over mijn smaak, da's logisch. maar opvallen? nee dan had ik wel een amstaff gekocht en geen prutshondje als lola :smile:

Afbeelding
Afbeelding
miko
Zeer actief

Ongelezen bericht door miko »

pammetje schreef:voor mijn staffies heb ik tuigen
en dan ook nog leren tuigen
ik vind dat ik matriaal moet hebben waar ik 100% van op aan kan
en dat heb ik helaas met de nylon tuigen niet
daar komen ze hier er uit
Afbeelding
haha, nou nog een lederen petje op en ze kunnen zo bij de Village People :mrgreen:

mijn honden : zwart lederen halsbandje (zonder noppen en toeters en bellen) en zwart nylon riem, da's alles.
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

Fellow is langharig, dus zijn halsband valt nauwelijks op, dus ik kijk alleen erna of hij voldoet.
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
MJ schreef:
Inge O schreef: maar het is wel de bedoeling dat ze hem, inclusief leuk bandje, zien - toch?
Mwoah....ik geloof eigenlijk dat het je niet om anderen te doen is
en toch ben ik ervan overtuigd dat kleding (en net zo goed dus honden'kleding') bedoeld is om op te vallen. niet 'opvallen' in de zin van 'hierrrrrrrr ben ikkkkkkkkkkk :cheer: :boos: :jump1: !!!!' maar wel in de zin van 'kijk, dit is wat ik mooi vind en wie ik ben'.
Ja, maar ik noem dat geen opvallen. Tenminste, dat laatste wat je zegt, ik denk ook dat we dat met kleding en aanverwanten doen, maar vaak (en in het geval van halsbanden bij velen dan) niet om echt bewust mee op te vallen. En als het niet echt bewust is noem ik het niet echt 'bedoelt om mee op te vallen'.
Ik denk dat ons hele doen en laten grotendeels gebasseerd is op laten zien wie we zijn, maar dat vind ik niet bewust opvallen zeg maar.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
Moos schreef:
Inge O schreef:
en die smaak van die baas zégt dus toch ook iets over die baas, of is het nu echt louter toevallig dat het niet jouw smaak is om saar geen stoer spike-tuig aan te doen maar saar wel een roze halsbandje :mrgreen: ?
Oh, zeker weten :ok: :mrgreen:
ik zeg ook niet dat de baas persé wil opvallen, hij wil dat de hónd opvalt. en niet noodzakelijk op een manier dat mensen al van kilometers ver naar die hond wijzen, maar het is wel de bedoeling dat ze hem, inclusief leuk bandje, zien - toch?
Ik ben daar denk ik een beetje raarkronkelige uitzondering in hoor :mrgreen: , maar als de honden hier een nieuwe band hebben loop ik altijd vurig te hopen dat niemand er iets over zegt. Ik word daar ongemakkelijk en verlegen van. Ik doe ze zelfs soms bewust niet om omdat ik dan echt even geen zin heb om eventueel erover aangesproken te worden. Maar ik vind het net te leuk om ze een mooi bandje om te doen dat ik dat er dan maar bij neem.
Zoals ik al zei; raarkronkelig :N: :smile:
je wil niet weten wat een psych daar allemaal uit zou halen :smile: :mrgreen: .
Daarom ga ik daar maar niet heen dan :mrgreen:
Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Caja draagt geen halsband of tuigje.
Heb ik dan geen smaak? :jank:
Afbeelding
marye
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
Moos schreef:Ik moet zeggen dat mijn ervaring is dat teefjes meer trekken om van dat soort banden voor te kopen :mrgreen: Het meest 'wilde' wat Moos gehad heeft qua band was een lime-groene, verder gewoon rood of blauw (nylon). Pupje Saar kreeg meteen een gele band met verschillende kleuren bloemen omgehangen. Daarna kwam paars, en inderdaad roze met hartjes enzo :mrgreen:
Ik moet me nu al inhouden in de dierenwinkel :wink:
Ja, want ze zal dagelijks mijn roze halsband om moeten :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
marye
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
marye schreef:Caja draagt geen halsband of tuigje.
jawel hoor, dezelfde als de mijne :N: :F: .
:N: :N: :N: :N: :N: :mrgreen:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

je kunt niet kiezen, hebt geen doorzettingsvermogen en wil zo dwangmatig geen stempel opgeplakt krijgen dat je daardoor juist een stempel krijgt

zo. dat heb ik ff geregeld!, goed zo inge? :pffff: :smile:
Afbeelding
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Rossi heeft een roze halsband omdat ze een meisje is :pffff:

Mijn man wilde het eigenlijk niet hebben (mannen ...) maar heb het toch gekocht en nu heeft ze hem al een maand of 9.
Toch maar een zwarte erbij gekocht, omdat ze die roze altijd omheeft, beetje afwisseling :mrgreen:

De lederen stafford halsband heb ik gekocht omdat ik hem mooi vind en omdat hij steviger is dan de Ezydogs. Die van Ezydogs heeft ze op cursus een keer bijna af gekregen door achteruit te lopen, en dat kan met die leren halsband niet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
marye
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:
je kunt niet kiezen, hebt geen doorzettingsvermogen en wil zo dwangmatig geen stempel opgeplakt krijgen dat je daardoor juist een stempel krijgt

zo. dat heb ik ff geregeld!, goed zo inge? :pffff: :smile:
:jank: :jank: :jank: :smile:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Jij doet daarmee je best om maar vooral niet bij een groep te horen, dat zegt ook iets :pffff:

En mij dan zo'n roze geval geven, wat zegt dat over hoe jij over mij denkt :smile:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
marye
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
Jij doet daarmee je best om maar vooral niet bij een groep te horen, dat zegt ook iets :pffff:

En mij dan zo'n roze geval geven, wat zegt dat over hoe jij over mij denkt :smile:
:tong:
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
Podenji schreef: ik koop dingen die ik mooi vind voor mezelf , omdat ik ze wil hebben en niet om op te vallen, het zal me werkelijk een zorg zijn wat een andere ervan vind :ok:
Hoe harder iemand dat roept, hoe minder ik het geloof :mrgreen: Niemand staat volledig individueel in de wereld, vooral ook niet de mensen die zo hun best doen om dat te zijn :wink:
dat geldt misschien voor jou dan :wink:

opmerking in het algemeen: waarom moet alles trouwens altijd zo doodgeanalyseerd worden :denken:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
M@scha
Zeer actief

lola had een supercoole meisjes flex. echt rozer dan roze!

en pascal wou er niet mee lopen :boos: :jank:
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:lola had een supercoole meisjes flex. echt rozer dan roze!

je moet hem ook niet bij pascal om doen :neenee:
M@scha
Zeer actief

Podenji schreef:
massam schreef:lola had een supercoole meisjes flex. echt rozer dan roze!

je moet hem ook niet bij pascal om doen :neenee:

:smile: ik denk wat staat dáár nou! :eek: :eek: :smile:
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Podenji schreef: opmerking in het algemeen: waarom moet alles trouwens altijd zo doodgeanalyseerd worden :denken:
omdat het de topicvraag was :idea: :mrgreen: ?
:S:

duidelijk dat ik voortaan maar "blonde" halsbanden voor mn honden moet kopen :smile:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”