Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voertarget raakvlakken - update p 3

Moderator: moderatorteam

Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Zoek stok! schreef:
Carma schreef:
Zoek stok! schreef:Ik moet wel eerlijk zeggen dat Bram het raakvlak bij de kattenloop gisteren dus gewoon gemist heeft :jank: Nou had ik het voertarget natuurlijk ook nog maar twee lessen gebruikt, maar ik was toch wel een beetje teleurgesteld :wink:
Heeee, nou niet gelijk mijn roze wolk wegblazen he?! Laat me nou gewoon even hopen dat dit de oplossing is :jank: :wink:
Sorry!! :wink: Ik was er van overtuigd dat Bram er wel in zou trappen dat het ding er zou staan, maar hij twijfelde niet eens :boos: Ik beraad me nu op het vervolg :oeps:

Maar bij Luka werkt het vast binnen no time :mrgreen:
Ik hoop dat ik Luka op deze manier kan leren dat hij moet doorlopen tot het einde en niet vlak voor het raakvlak eraf te springen. Nu heeft hij werkelijk nog geen flauw idee wat eigenlijk de bedoeling is :19:
Ik ga er van uit dat het werkt, want het heeft best veel centjes gekocht :pffff: :wink: Ik hou jullie op de hoogte van de vordering.
Afbeelding
Carma
Zeer actief

schumie schreef:Tess vond de voertarget in elk geval erg leuk :mrgreen: Zo leuk dat we toen we hem gebruikte om de hond vooruit te leren over een hindernis,ze de eerste keer gewoon in haar haast dwars door de hindernis knalde :smile: :smile: Tsjjaa ze is en blijft een stafford en geen border collie :wink:
Voordeel van dit apparaat in tegenstelling tot een touch te gebruiken,is dat als Tess denkt slim te zijn en rechtstreeks naar de voertarget rent,je de beloning weg kan houden,met een andere touch target ben je niet snel genoeg..
Haha, ja dat ging echt lomp! Maar ook zij pakte het heel snel op he? Leuk om Tess eens te zien springen, ik vind dat jullie het echt goed doen voor die paar lessen die jullie gehad hebben en ik vond het heel gezellig :ok:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Maartje schreef:Ik ben daar ook een beetje bang voor bij mijn honden. Omdat het zo'n goed zichtbaar ding aan het eind van een raakvlak is, kan ik mij goed voorstellen dat mijn honden het raakvlak overslaan als het ding weg is. Dus ik lees geinteresseerd mee naar het vervolg :wink:
Ik denk dat ik de mensen die het plankje hebben 'uitgevonden' eens ga mailen. Want Bram zal toch niet de enige hond zijn die het plankje ziet liggen en alleen het plankje koppelt aan doorlopen tot het eind. Ik zal er toch een commando aan moeten koppelen en hem op die manier aanleren dat hij tot het eind doorloopt. Maar ik weet nog even niet hoe. Gisteren tijdens de wedstrijd deed ik het overigens helemaal fout hoor, het ligt dus ook zeker aan mij. Ik was allang blij dat het eind van het parcours in zicht was.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door *Anita* »

Ik heb hem 1x gebruikt tijdens de training en voor de rest thuis er wat mee gespeeld.
Het mooie was dat toen ik het target bij de a schutting had liggen en nog over de katteloop moest hij met het touch commando toch helemaal naar beneden liep. Heb toen maar geclickert want dit is toch wel wat ik wilde bereiken.
Harley pikt het dus wel erg goed op maar of hij dat nu op een wedstrijd ook al zou doen betwijfel ik. Ik denk dat je het daarvoor meer gebruikt moet hebben
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
schumie
Zeer actief
Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff

Ongelezen bericht door schumie »

Carma schreef:
schumie schreef:Tess vond de voertarget in elk geval erg leuk :mrgreen: Zo leuk dat we toen we hem gebruikte om de hond vooruit te leren over een hindernis,ze de eerste keer gewoon in haar haast dwars door de hindernis knalde :smile: :smile: Tsjjaa ze is en blijft een stafford en geen border collie :wink:
Voordeel van dit apparaat in tegenstelling tot een touch te gebruiken,is dat als Tess denkt slim te zijn en rechtstreeks naar de voertarget rent,je de beloning weg kan houden,met een andere touch target ben je niet snel genoeg..
Haha, ja dat ging echt lomp! Maar ook zij pakte het heel snel op he? Leuk om Tess eens te zien springen, ik vind dat jullie het echt goed doen voor die paar lessen die jullie gehad hebben en ik vond het heel gezellig :ok:
Tess en ik vonden het harstikke leuk en gezellig!Heel veel geleerd en super trots op tess dat ze dat toch allemaal maar zo snel oppikt.
Was erg leuk om ook Luka zo gemotiveerd te zien,hij heeft er ook veel lol in :mrgreen: :wink:
Was blij dat jij er was,was erg gezellig zo :ok:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Bram heeft 'het plankje' helemaal door.

Afbeelding

Maar ja, nu moet ik voor elkaar zien te krijgen dat ik het plankje kan afbouwen :denken:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Dat gaat heel goed :ok:
Ik zit te bedenken om het ook voor Macho te proberen.
Maar aan de andere kant denk ik weer dat ik het beter eerst zonder kan proberen.
Eerst maar de winterstop, en daarna zien we wel weer :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
schumie
Zeer actief
Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff

Ongelezen bericht door schumie »

Ziet er goed uit,tess zou denk ik alleen nog drie keer terug gerend zijn om te kijken of het plankje al weer gevuld zou zijn :roll: :mrgreen:
Afbouwen lijkt mij wel nodig,anders blijft hij misschien juist hangen in de wedstrijd om te kijken waar het plankje gebleven is?
Afbeelding
Carma
Zeer actief

Ziet er goed uit! Heb jij m ook al geprobeert bij de schutting? Of is dat voor Bram niet nodig?
Ik heb de plank nu 2x bij de katteloop gebruikt en Luka heeft m hier helemaal door. Af en toe gaat het schuifje alleen wat traag open, naar mijn idee omdat Luka wat te zwaar is. Ik zal hierover even contact opnemen met total touch agility. Mijn trainer had het idee om op een gegeven moment de plank wat verder van het raakvlak te leggen, om op deze manier af te bouwen, wat is jullie idee daar over?
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Carma schreef:Ziet er goed uit! Heb jij m ook al geprobeert bij de schutting? Of is dat voor Bram niet nodig?
Ik heb de plank nu 2x bij de katteloop gebruikt en Luka heeft m hier helemaal door. Af en toe gaat het schuifje alleen wat traag open, naar mijn idee omdat Luka wat te zwaar is. Ik zal hierover even contact opnemen met total touch agility. Mijn trainer had het idee om op een gegeven moment de plank wat verder van het raakvlak te leggen, om op deze manier af te bouwen, wat is jullie idee daar over?
Ik gebruik het alleen bij de kattenloop omdat de schutting prima gaat, net als de wip. Maar het lijkt me hetzelfde principe toch? Ja, ik denk ook dat het goed is om het target te verplaatsen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Carma
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Carma schreef:Ziet er goed uit! Heb jij m ook al geprobeert bij de schutting? Of is dat voor Bram niet nodig?
Ik gebruik het alleen bij de kattenloop omdat de schutting prima gaat, net als de wip. Maar het lijkt me hetzelfde principe toch? Ja, ik denk ook dat het goed is om het target te verplaatsen.
Het principe is idd hetzelfde, alleen lijkt het me voor de hond wel wat lastiger om bij de plank te komen bij de schutting dan bij de katteloop, vandaar mijn vraag. Maar ik ga het vast zelf binnenkort ondervinden :wink:
Afbeelding
*Anita*
Zeer actief

Ik wissel af. dan wel dan niet. Als hij er niet ligt beloon ik hem met mijn stem en bal. Tot nu toe loopt Harley bij de katteloop helemaal naar beneden en lijkt verbaasd als hij op het einde van de afloop is en het ligt er niet.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Ik heb even gemaild met de makers van het plankje. Zij zeggen dat het toch 'gewoon' een kwestie is van conditioneren. Dat de hond er dus aan gaat wennen om de gehele kattenloop te nemen. Ze geven ook als tip om het plankje in het raakvlak te leggen zodat de hond het minder goed ziet liggen (ik leg het nu als verlengstuk van het raakvlak neer).

Ik snap de gedachtegang wel, maar ik twijfel nog even of Bram zich 'laat' conditioneren op dit vlak. Ik heb ook tijdenlang de palen met strips getraind. Haalde ik de strips eraf, dan was het een volledig andere oefening voor Bram. Ik ben zo 'bang' dat de kattenloop met plankje voor hem ook een totaal andere oefening is als de kattenloop zonder plankje.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

Zoek stok! schreef:Ik ben zo 'bang' dat de kattenloop met plankje voor hem ook een totaal andere oefening is als de kattenloop zonder plankje.
Kan ik me voorstellen en dat zou ik ook zijn. Je leert je hond iets heel nieuws aan wat, wanneer hij het goed doet, weer moet worden afgeleerd.
Met het risico dat hij daarna het raakvlak gewoon weer niet pakt, net als wat hij deed voor het target. Ik zou het plankje niet gebruiken, maar zelf, zonder nieuw aan te leren hulpmiddelen, proberen om het raakvlak te verbeteren. Heeft er niemand van het instructieteam een ander idee dan dat target?
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Kaiou schreef:
Zoek stok! schreef:Ik ben zo 'bang' dat de kattenloop met plankje voor hem ook een totaal andere oefening is als de kattenloop zonder plankje.
Kan ik me voorstellen en dat zou ik ook zijn. Je leert je hond iets heel nieuws aan wat, wanneer hij het goed doet, weer moet worden afgeleerd.
Met het risico dat hij daarna het raakvlak gewoon weer niet pakt, net als wat hij deed voor het target. Ik zou het plankje niet gebruiken, maar zelf, zonder nieuw aan te leren hulpmiddelen, proberen om het raakvlak te verbeteren. Heeft er niemand van het instructieteam een ander idee dan dat target?
Jawel, ideeën genoeg :wink: Maar het blijkt best lastig te zijn om iets te vinden wat en werkt en geen afbreuk doet aan de motivatie van Bram. Ik ga weer eens even overleggen :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
*Anita*
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Kaiou schreef:
Jawel, ideeën genoeg :wink: Maar het blijkt best lastig te zijn om iets te vinden wat en werkt en geen afbreuk doet aan de motivatie van Bram. Ik ga weer eens even overleggen :wink:
Linda ik denk als je dit target consequent een periode gebruikt dat je hond gewend raakt om volledig naar beneden te lopen.
Als ik zie dat Harley nu na 2 weken getraint te hebben met het target al naar beneden loopt als het er niet ligt. Hij heeft het vooraf niet in de gaten. Ja na drie keer had hij zoiets van doei het ligt er toch niet.
Raakvlaktraining duurt lang voordat er in gebakken zit.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

*Anita* schreef: Linda ik denk als je dit target consequent een periode gebruikt dat je hond gewend raakt om volledig naar beneden te lopen.
Als ik zie dat Harley nu na 2 weken getraint te hebben met het target al naar beneden loopt als het er niet ligt. Hij heeft het vooraf niet in de gaten. Ja na drie keer had hij zoiets van doei het ligt er toch niet.
Raakvlaktraining duurt lang voordat er in gebakken zit.
Ik denk dat ik dit nu echt consequent moet volhouden. Het is een methode die heel geschikt is voor Bram. De reden dat ik van de 'twee poten op gras methode' ben afgestapt, is omdat ik aan hem zag dat hij druk voelde. Ik moet nu inderdaad gewoon even doorzetten. Dankjewel!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Voor de kenners.
Zou het zin hebben om te gaan clicken voor het aanraken van het raakvlak met minimaal 2 poten en dat het plankje dan de beloning is?
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Zoek stok! schreef:
Kaiou schreef:

Zou het met boogjes niet werken? Zo heeft Jip het aangeleerd. Ze moeten tot beneden lopen en leren dus ook dat het niet anders kan dan tot beneden lopen. Ik vond dat echt een supermethode want je houdt de vaart erin. Om het af te bouwen heb ik het gecombineerd met de touch maar misschien kun je dat dan weer combineren met het verder weg leggen van de plank bijvoorbeeld. (ik roep nu ook maar even wat hoor want ik ben echt nog een opperbeginner in het hele behendigheidsgebeuren :mrgreen: )
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Zoek stok!
Zeer actief

Lysette schreef:
Zou het met boogjes niet werken? Zo heeft Jip het aangeleerd. Ze moeten tot beneden lopen en leren dus ook dat het niet anders kan dan tot beneden lopen. Ik vond dat echt een supermethode want je houdt de vaart erin. Om het af te bouwen heb ik het gecombineerd met de touch maar misschien kun je dat dan weer combineren met het verder weg leggen van de plank bijvoorbeeld. (ik roep nu ook maar even wat hoor want ik ben echt nog een opperbeginner in het hele behendigheidsgebeuren :mrgreen: )
Die bogen ken ik inderdaad ook en zag ik ook staan bij een uitleg om raakvlakken zonder stil te staan te leren. Ik denk dat het wel werkt om het plankje geleidelijk wat verder weg te zetten en dan te klikken voor het raakvlak. Bram gaat echt niet van het raakvlak springen als hij een stukje voor zich het plankje ziet. Dat zou dus moeten werken.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Jorda
Actief

film

Ongelezen bericht door Jorda »

Wat ontzettend goed gefilmd zeg!!!!!!! Hahahahaaha.

Groetjes van Jorda.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Re: film

Jorda schreef:Wat ontzettend goed gefilmd zeg!!!!!!! Hahahahaaha.

Groetjes van Jorda.
Ja ja het is een Oscar-waardig product geworden :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Jorda schreef:
Wat ontzettend goed gefilmd zeg!!!!!!! Hahahahaaha.

Groetjes van Jorda.

Ja ja het is een Oscar-waardig product geworden

Dank voor de complimenten voor m'n filmen :mrgreen:

Misschien is het een idee om met Bram naar een IMCA oefenwedstrijd te gaan. Het is een wedstrijd maar je mag belonen bij raakvlakken of dingen over doen. Misschien een idee om daar je voertarget bij de katteloop te leggen. Ik ga morgen met Celtic maar 7 februari is er weer een oefenwedstrijd.
Zoek stok!
Zeer actief

suzan25 schreef: Dank voor de complimenten voor m'n filmen :mrgreen:

Misschien is het een idee om met Bram naar een IMCA oefenwedstrijd te gaan. Het is een wedstrijd maar je mag belonen bij raakvlakken of dingen over doen. Misschien een idee om daar je voertarget bij de katteloop te leggen. Ik ga morgen met Celtic maar 7 februari is er weer een oefenwedstrijd.
Het tweede filmpje (met voertarget) had Jorda gemaakt :wink:

Ik ga eerst even flink trainen op de kattenloop. Vanaf het nieuwe jaar kan ik er twee keer in de week aan werken, dan zou het toch een keer moeten lukken :mrgreen: Jij veel succes morgen :ok:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
suzan25
Zeer actief

Ik bedoelde eigenlijk dat het voor Bram misschien handig is dat er in een wedstrijd een keer een beloning ligt bij het raakvlak. Omdat hij bij zijn vorige wedstrijd niet keek bij het raakvlak of de target er lag.
Bij Celtic bijvoorbeeld gooi ik, om de snelheid er bij hem in te houden, vaak bij de laatste hindernis een bal. Hij is op de training veel meer gebrand op die bal, op een wedstrijd 'weet' hij gewoon dat er geen bal vliegt over die laatste hindernis en is dus niet zo gedreven. Morgen wil ik wel met zijn bal gooien, zodat hij weer even weet dat er bij een wedstrijd ook een bal kan komen in het parcours.
Ik bedoelde dus meer de target in een wedstrijd gebruiken zodat Bram 'weet' dat er dus een target kan liggen. Het was maar een idee, maar ik vond het de vorige keer reuze handig.

Ik verwacht er niet veel van hoor. Vorig jaar was dit voor Celtic zijn eerste wedstrijd en was ik heel trots hoe hij het rondje had gelopen. Je kreeg ook tips en advies van de keurmeester, die vond het alleen ietsje heel veel minder goed gaan als ik dat vond :mrgreen: . Het is geen gedreven Border of Belg, maar ik ga voor de gezelligheid en dat ik kan belonen met de bal in het parcours!
Zoek stok!
Zeer actief

suzan25 schreef:Ik bedoelde eigenlijk dat het voor Bram misschien handig is dat er in een wedstrijd een keer een beloning ligt bij het raakvlak. Omdat hij bij zijn vorige wedstrijd niet keek bij het raakvlak of de target er lag.
Bij Celtic bijvoorbeeld gooi ik, om de snelheid er bij hem in te houden, vaak bij de laatste hindernis een bal. Hij is op de training veel meer gebrand op die bal, op een wedstrijd 'weet' hij gewoon dat er geen bal vliegt over die laatste hindernis en is dus niet zo gedreven. Morgen wil ik wel met zijn bal gooien, zodat hij weer even weet dat er bij een wedstrijd ook een bal kan komen in het parcours.
Ik bedoelde dus meer de target in een wedstrijd gebruiken zodat Bram 'weet' dat er dus een target kan liggen. Het was maar een idee, maar ik vond het de vorige keer reuze handig.

Ik verwacht er niet veel van hoor. Vorig jaar was dit voor Celtic zijn eerste wedstrijd en was ik heel trots hoe hij het rondje had gelopen. Je kreeg ook tips en advies van de keurmeester, die vond het alleen ietsje heel veel minder goed gaan als ik dat vond :mrgreen: . Het is geen gedreven Border of Belg, maar ik ga voor de gezelligheid en dat ik kan belonen met de bal in het parcours!
Ik snap je redenatie, maar ik denk dat het geen 'onwil' is dat Bram het niet doet. Hij snapt het principe gewoon niet. Dus leg ik morgen het target achter de kattenloop in een wedstrijd, dan zal hij keurig naar beneden doorlopen. Doe ik het overmorgen zonder target, dan springt hij. Hij moet de klik gaan maken wat er van hem verwacht wordt en dan gaat hij dat ook keurig doen, ga ik vanuit.

Enneuh....laat je niks wijsmaken hoor. Celtic loopt hartstikke goed :ok:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
suzan25
Zeer actief

Als hij het hele principe nog niet snapt dan is eerst nog even doortrainen handiger :ok:
Ik zag wel dat ze gebruikt werden de voertargets, de honden gebruikte ze heel goed, ze namen het raakvlak helemaal. Ik hou hem in mijn achterhoofd voor Fenja.
lonneke
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door lonneke »

waar hebben jullie de target gekocht want ik heb zoiets ook nodig bij Toby, Djucko en Cooper :wink:
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
Afbeelding
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
Zoek stok!
Zeer actief

Ik heb een placemat van de Ikea gebruikt. Die heb ik van m'n GG trainster gekregen :wink: Het is een rond plastic ding die ik kleiner geknipt heb.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
lonneke
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door lonneke »

ja maar ik bedoel dus zo'n voertarget van jullie filmpjes.
aangezien ik blijkbaar meer uit toby kan halen dan ik denk :N:
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
Afbeelding
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”