Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bijtmouw voor Benthor

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Gollum schreef:
crutz schreef:
Gollum schreef:Is het niet een idee dat iemand die ipo doet en zo'n mouw heeft Esther eens uit te nodigen om het een keer te proberen? Dan weet Esther gelijk of het handig is zo'n mouw te kopen of niet :idea:
zoals al gezegd, IPO trainen staat niet gelijk aan een mouw hebben....

meer woorden ga ik er niet aan vuil maken, het lijkt me duidelijk genoeg wat hierboven al geschreven is....
Dat weet ik dat ipo meer is dan alleen een mouw hebben, ik dacht misschien kan ze de zwaarte van de mouw uitproberen, Benthor meenemen en gelijk even uittesten wat ze wil :19:
onervaren hond op onervaren geleider laten testen, strak plan :ok:

ik heb hier thuis voor de mijne een bijtkussen, daar mogen ze soms eens in bijten :ok:
k zie me hier echt niet in de tuin staan (of in de kamer) met een mouw aan :N:

bovendien, eigen hond op jezelf laten bijten... nog zo een strak plan :roll:

als iedereen hier aanraadt dat een bijtkussen in deze situatie dé oplossing is, en een mouw absoluut niet, dan lijkt het me toch duidelijk? :19:

bindt dan desnoods dat bijtkussen rond je arm, als je persé een hond wil hebben die op je arm bijt :roll: :roll: :roll:
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

bovendien, eigen hond op jezelf laten bijten... nog zo een strak plan
Leon had het daar pas ook over met zijn baas. Geen goed plan nee.

Maar goed, gewoon lekker een mouw kopen :ok:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Inge schreef:De meeste mensen die IPO trainen hebben helemaal geen mouw in eigen bezit. Ze zijn vrij prijzig en het heeft ook weinig zin er 1 thuis te hebben omdat afgeraden wordt zelf te klooien met een mouw. :wink: Daar zijn verenigingen voor en die schaffen dus ook zelf de mouwen en overtrekken aan. :wink:
precies wat ik bedoelde met mijn opmerking, iemand die IPO traint heeft niet per definitie een mouw en dan nog, al heeft die die wel....dan nog denk ik niet dat een ervaren verstandige trainer zich daar voor leent....
saffie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door saffie »

Inge O schreef:
saffie schreef:Ja maar, als ik pakwerk filmpjes zie dan zie ik een hond die heel hard aan komt rennen, in een mouw gaat hangen en met zijn poten van de grond af komt. Ik kan me goed voorstellen dat daar nekblessures van kunnen komen.
Maar ik kan me dus moeilijk voorstellen dat als je er thuis een gewoon trekspelletje (zonder aan komen rennen en vliegen) mee doet dat daar dan echt kans op is. Wat is dan het verschil voor een hondennek dan als je een trekspelletje met een flos doet? Ik neem aan dat een gemiddelde hond ook lang niet zo fanatiek is als een afgerichte hond, die echt op de mouw is getraind.
zo'n bijtrolletje geeft nog mee, ik heb daar zelfs al één keer veel geluk mee gehad toen drop zich erop stortte : door de kracht waarmee ze dat deed (en ik die de rol te laag vasthad) plooide haar nek helemaal achterover - was dat toen een harde mouw geweest, het had er vast niet mooi uit gezien.

ik denk overigens dat mijn rug na één keer sjorren met zo'n mouw half aan gort is : de kracht zit helemaal asymmetrisch op je wervelkolom, wat je met een dummy of bijtkussen niet hebt.
Okee, ik wist dus echt niet dat trekspelletjes, als het niet heel raar gebeurd, schadelijk konden zijn voor een hondennek. Met Saffie doe ik regelmatig trekspelletjes, maar die is er niet heel erg fanatiek in, ook al vind ze het wel erg leuk. Boy is sterker dan ik ben met trekspelletjes dus daarom doe ik dat niet vaak met hem, hij trekt me zo omver.
Maar echt ernaar springen doen ze niet.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Inge schreef:De meeste mensen die IPO trainen hebben helemaal geen mouw in eigen bezit. Ze zijn vrij prijzig en het heeft ook weinig zin er 1 thuis te hebben omdat afgeraden wordt zelf te klooien met een mouw. :wink: Daar zijn verenigingen voor en die schaffen dus ook zelf de mouwen en overtrekken aan. :wink:
Misschien kan ze dan eens naar zo'n vereniging gaan! :mrgreen:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Gollum schreef:
Dat wil ze niet want ze wil geen IPO doen toch?
Ze wil alleen een mouw om trekspelletjes te doen, terwijl daar heel wat betere dingen voor zijn. :wink: Bijtrol, bijtkussen oid wil ze niet, want dat geeft meer klappen op een pols als een stugge zware mouw. :piew:
Gevalletje eigenwijs. :19:
Maar goed, ook niet zeuren als ze straks in de kreukels ligt met een schouder- of rugblessure en ook niet zeuren als ze haar hond blesseert door zonodig eigenwijs te moeten zijn. :neenee:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Inge schreef: Maar goed, ook niet zeuren als ze straks in de kreukels ligt met een schouder- of rugblessure en ook niet zeuren als ze haar hond blesseert door zonodig eigenwijs te moeten zijn. :neenee:
zolang der pols niet geblesseerd raakt, is het goed :pffff:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

wij hadden er hier 1 omdat mn man pakwerker was maar onze eigen honden hebben er nog nooit op gebeten zonder begeleiding... overigens beten mijn honden ook sowieso niet op hem op de club... alleen op andere pakwerkers.
Zou niet weten wat je eraan bijdraagt zelf te sjorren met zo'n loodzwaar ding... :19: jezelf en de hond in puin helpen is het enige wat ik kan bedenken.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Inge schreef:
Gollum schreef:
Dat wil ze niet want ze wil geen IPO doen toch?
Ze wil alleen een mouw om trekspelletjes te doen, terwijl daar heel wat betere dingen voor zijn. :wink: Bijtrol, bijtkussen oid wil ze niet, want dat geeft meer klappen op een pols als een stugge zware mouw. :piew:
Gevalletje eigenwijs. :19:
Maar goed, ook niet zeuren als ze straks in de kreukels ligt met een schouder- of rugblessure en ook niet zeuren als ze haar hond blesseert door zonodig eigenwijs te moeten zijn. :neenee:
dat gebeurd niet, naja.. wil dr weleens zien als haar hond er net zo bij loopt als onze oude dober... wil er wel een filmpje van maken hoor Marco hoe dat eruit ziet bij een hond... :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Wat een dwaze topic is dit.
is het wel zeker dat zij of hij inderdaad een mouw wil om met haar/zijn hond te spelen of moesten er mensen die IPO ed doen voor gek gezet worden?

Ik kan me echt niet voorstellen dat dit serieus bedoeld is :denken:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Nou zeg :boos: jullie zijn allemaal tegen mij :boos:

Het argument dat Benthor geblesseerd kan raken, deed 't em voor mij. We gaan een andere oplossing zoeken. :mrgreen:
Een bijtkussen lijkt mij wel wat. :ok:
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Beike is soms ook ruw met trekspelletjes en ik maak ze tegenwoordig zelf.

Ik pak dan een oude spijkerbroeken maak daar een stevig iets van.
Dat gaat tijden lang mee.

Maar fijn dat je je bedacht hebt :ok:
LaRep
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tokkel

Ongelezen bericht door LaRep »

puppymouw? :mrgreen: :
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

:denken: :19:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Heel verstandig Esther.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
LaRep
Zeer actief

Esther laat zich niet uit de tent lokken :ok:
Gollum
Zeer actief

EstherK schreef:Nou zeg :boos: jullie zijn allemaal tegen mij :boos:

Het argument dat Benthor geblesseerd kan raken, deed 't em voor mij. We gaan een andere oplossing zoeken. :mrgreen:
Ikke niet hoor, heb nog n poging gedaan je te helpen :smile:
Succes met het bijtkussen :ok:
EstherK
Zeer actief
Contacteer:

Gollum schreef: Ikke niet hoor, heb nog n poging gedaan je te helpen :smile:
Sorry hoor, door al mijn tranen zag ik niet meer dat er tóch nog goede mensen zijn :engel:
EstherK
Zeer actief
Contacteer:

LaRep schreef:Esther laat zich niet uit de tent lokken :ok:
Afbeelding

:mrgreen:
Laatst gewijzigd door EstherK op 24 dec 2008 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
LaRep
Zeer actief

Kruisje...
EstherK
Zeer actief
Contacteer:

LaRep schreef:Kruisje...
nee een tentje :wink:
Ella46
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ella46 »

Verstandig om toch voor een bijtkussen te gaan. wat je kan doen om klappen voor jezelf en de hond op te vangen, is de binnenband van een fietswiel (mountainbike binnenbanden vind ik het stevigst en breedst) aan dat bijtkussen vastmaken en dan hou jij die binnenband vast.
Afbeelding
"Andy" Ground Zero Fifth Av. BH AD TT
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Tuurlijk, gewoon een mouwtje kopen joh, lekker laten trekken en dan kan dat airdale-ding naar Marktplaats, omdat hij in alles bijt, behalve je pols. :ok:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Gollum
Zeer actief

Dingo schreef:

Tuurlijk, gewoon een mouwtje kopen joh, lekker laten trekken en dan kan dat airdale-ding naar Marktplaats, omdat hij in alles bijt, behalve je pols. :ok:
Ehm... volgens mij schrijft ze net dat ze geen mouw koopt? :denken:
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Gollum schreef:
Dingo schreef:

Ehm... volgens mij schrijft ze net dat ze geen mouw koopt? :denken:
Hij of zij, wel of niet, het zal het jaargetijde wel zijn....
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
EstherK
Zeer actief
Contacteer:

Dingo schreef:

Ik wil geen bijtmouw :boos: en Benthor mag niet op internet :boos: en jij bent spuit 11 :boos:

Nu even serieus, Benthor is geen ding. Ga je mond spoelen :pffff:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Dingo schreef:

:smile: :smile: :smile:
CharlesvdBerkt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders

Ongelezen bericht door CharlesvdBerkt »

Ook al is dit een wat ouder topic en is de discussie al "gelopen" toch wil ik ook nog even reageren.

Zelf ben ik jaren IPO pakwerk instrukteur geweest en ben ook nog eens pakwerker geweest en weet dus heel goed waar ik het over heb.

Ik ben het er ook helemaal mee eens dat een mouw geen optie is voor een trekspelletje aan huis.
Je ontziet misschien je pols wel maar je moet behoorlijk kracht ontwikkelen met je biceps om de hond te kunnen controleren terwijl er ook op je rug en bovenbenen een behoorlijke belastingt komt te staan.
Voor je het weet heb je last van je rug.
Wanneer de hond dan ook nog eens de neiging heeft de prooi dood te schudden loop je ook het risico van een schouderblessure.

Op die momenten is er geen enkel trekspelletje meer mogelijk.

Wanneer je daarnaast zo'n mouw ook nog eens verkeerd hanteert loopt ook de hond het risico van een blessure.

Ik vind het dan ook heel wijs dat EstherK heeft afgezien an de aanschaf van een mouw.
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”