Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

honden die bezit verdedigen.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Jaap* schreef:Het "verdedigen" van baasjes heeft denk ik ook vaak te maken met het feit dat de baas lekkers of een bal bij zich heeft :wink:
Ik denk dat meestal het object, waarvan de hond vind dat het van hem is, word verdedigt. en niet zo zeer de baas. Het verdedigen van de baas zal overigens heus voorkomen hoor, om niemand teleur te stellen :mrgreen: :wink:
Dat denk ik ook.
De honden waarvan ik heb gezien dat ze hun 'baas' verdedigde was omdat baas zakken vol koekjes bij zich had of speeltjes.

Hier trouwens ook een hond die enorm fel op haar bal is, daar hou ik ook rekening mee. Maar goed, Hera komt sowieso al niet in contact met vreemde honden.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Nanna schreef:Is toch veel leuker dan dat zij gaat roepen dat ik die teringkuthond bij me moet houden en ik teruggillen dat zij dat valse kreng moet laten afmaken, niewaar :mrgreen:
Daar verschillen de meningen over :mrgreen:
Ik mag het graag aanschouwen :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Jaap* schreef:Het "verdedigen" van baasjes heeft denk ik ook vaak te maken met het feit dat de baas lekkers of een bal bij zich heeft :wink:
Ik denk dat meestal het object, waarvan de hond vind dat het van hem is, word verdedigt. en niet zo zeer de baas. Het verdedigen van de baas zal overigens heus voorkomen hoor, om niemand teleur te stellen :mrgreen: :wink:
Ik zag anders een kerel laatst heel snel het Hemmeland afschieten en ik weet zeker dat het niet was omdat mijn honden zin hadden in verse worst :boos:
Ze verdedigen mij, alhoewel, er waren vermoedelijk wel ballen in het spel :smile: :smile: :smile:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Inge O schreef:
wat jij voor het gemak wel vergeet is dat die vretende hond natuurlijk niet kon weten dat saar niks in zin had - zo denken honden niet : je nadert dus je zal wel iets in zin hebben.

ik vind dit overigens heel erg een storm in een glas water hoor, jee, waar hebben we het hier helemaal over zeg? je zou je hond ook in een glazen stolp kunnen stoppen, maar dan krijgt hij vast weer een glazen-stolp-trauma :19: (niet naar jou en saar bedoeld, marloes, maar in het algemeen :mrgreen: ).

ik kan me nog zo'n stom voorvalletje herinneren dat ik meemaakte tijdens een soesterduinenwandeling een jaar of twee terug. tijdens de wandeling kruiste een man met lab, spelend met een bal, ons pad (ons = alle hondenforumwandelaars). toevallig liep drop vlakbij die lab terwijl die zijn bal daar net lag - drop had geen fluit interesse in bal noch lab maar kreeg daar toen ook uit het niets een dikke lab-snauw. het enige wat zij deed was nog vetter terugsnauwen, in de trant van 'wil jij wel ff dimmen met je grote bek, heb ik iets van je aan misschien :devil: ?' en dat was dat.
nu zal elke hond wel anders reageren op wat voor situatie ook, maar als we als baas al een keer wat minder krampachtig elke situatie zouden gaan stukanalyseren om er meteen schuldigen en slachtoffers uit te halen, het zou al een stuk rustiger lopen zijn :wink: .
Het ging om Vera niet Saar :mrgreen: :mrgreen: :wink:

Ik wilde ook niet analyseren hoor :jank: :mrgreen: , ik vroeg me alleen echt af hoe mensen ermee omgaan als hun hond zo fel dingen verdedigt buiten omdat het me best lastig lijkt soms :wink:
Alleen dan verzand je al snel in analyseren zo blijkt :N: :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Inge O schreef:
en daardoor reageerde ik ook in die zin :mrgreen: .
Ja, haha, dat snap ik :ok: :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”