Inge O schreef:
wat jij voor het gemak wel vergeet is dat die vretende hond natuurlijk niet kon weten dat saar niks in zin had - zo denken honden niet : je nadert
dus je zal wel iets in zin hebben.
ik vind dit overigens heel erg een storm in een glas water hoor, jee, waar hebben we het hier helemaal over zeg? je zou je hond ook in een glazen stolp kunnen stoppen, maar dan krijgt hij vast weer een glazen-stolp-trauma

(niet naar jou en saar bedoeld, marloes, maar in het algemeen

).
ik kan me nog zo'n stom voorvalletje herinneren dat ik meemaakte tijdens een soesterduinenwandeling een jaar of twee terug. tijdens de wandeling kruiste een man met lab, spelend met een bal, ons pad (ons = alle hondenforumwandelaars). toevallig liep drop vlakbij die lab terwijl die zijn bal daar net lag - drop had geen fluit interesse in bal noch lab maar kreeg daar toen ook uit het niets een dikke lab-snauw. het enige wat zij deed was nog vetter terugsnauwen, in de trant van 'wil jij wel ff dimmen met je grote bek, heb ik iets van je aan misschien

?' en dat was dat.
nu zal elke hond wel anders reageren op wat voor situatie ook, maar als we als baas al een keer wat minder krampachtig elke situatie zouden gaan stukanalyseren om er meteen schuldigen en slachtoffers uit te halen, het zou al een stuk rustiger lopen zijn

.
Het ging om Vera niet Saar
Ik wilde ook niet analyseren hoor

, ik vroeg me alleen echt af hoe mensen ermee omgaan als hun hond zo fel dingen verdedigt buiten omdat het me best lastig lijkt soms
Alleen dan verzand je al snel in analyseren zo blijkt :N: