Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zo dan.. Ik ben tien jaar ouder..

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Frenk schreef:Nou, sinds het einde van de middag/begin van de avond is Frenk echt weer helemaal zichzelf :cheer:
Spelen, klieren met de baas, naar buiten om de buurt te markeren en een staart als een tornado. Gewoon zoals het hoort :ok:
gelukkig maar :ok:

Kan me voorstellen dat je vreselijk geschrokken bent.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Jaap* schreef:
Frenk schreef:Nee de jeuk niet, maar het slome, apathische wel :19:
Je was toch niet toevallig vlak daarvoor met hem "in discussie" geweest hé?
Want dat wil ook nog wel eens leiden tot apathie :mrgreen: :wink:
:mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Rami schreef:
Innuendo schreef:
Rami schreef:Een tijd terug van iemand waar ik wel eens een stukje mee oploop met de honden, precies zo'n verhaal gehoord. Volgens de da die ze had bezocht had de hond ontlasting van een junk gegeten. Ik heb geen idee of een hond daar ziek van kan worden maar het verhaal lijkt best op wat jij hier van Frenk beschrijft.
mensen die heroine gebruiken kunnen jeuk krijgen, honden misschien ook na het eten van ontlasting van een persoon die heroine heeft gebruikt?
Zou ook het apatische en slome verklaren...

Rotwoord dat junk
Dat mag je best groot schrijven hoor. Een junk/junkie is in de volksmond gewoon een verslaafde.
Maar goed, 'iemand die ernstig verslaafd is aan harddrugs' (niet per se heroïne, ook cocaïne, LSD, speed, amfetamine, opium, ephedera en zo meer behoren tot de harddrugs) mag van mij ook.
'Drugsverslaafde', 'drugsgebruiker', 'iemand die aan verdovende middelen verslaafd' is. Of heel eufemistische alleen 'gebruiker', kan allemaal.
(Ik denk dat ik te lang bewonersvergaderingen in de oude volkswijk waar ik destijds woonde voorgezeten heb... ik lepel alle termen zo weer op :N: :wink: ).
haha ik dacht al, hoe lang zal het duren voor iemand over het woord junk valt. Ik begin steeds meer te denken dat ieder woord wat een label word uiteindelijk als negatief zal worden ervaren.
Maar dat is natuurlijk geheel offtopic.

Fijn dat het weer helemaal goed gaat met Frenk! :ok:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

zo zeg ik lees het nu pas ..... gelukkig goed afgelopen maar dat zal een schrik geweest zijn zeg.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Oef, dat is schrikken geweest :jank:
Gelukkig dat het alweer een stuk beter gaat :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Innuendo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël

Ongelezen bericht door Innuendo »

Gollum schreef:
Rami schreef:
Innuendo schreef:
Rami schreef:Een tijd terug van iemand waar ik wel eens een stukje mee oploop met de honden, precies zo'n verhaal gehoord. Volgens de da die ze had bezocht had de hond ontlasting van een junk gegeten. Ik heb geen idee of een hond daar ziek van kan worden maar het verhaal lijkt best op wat jij hier van Frenk beschrijft.
mensen die heroine gebruiken kunnen jeuk krijgen, honden misschien ook na het eten van ontlasting van een persoon die heroine heeft gebruikt?
Zou ook het apatische en slome verklaren...

Rotwoord dat junk
Dat mag je best groot schrijven hoor. Een junk/junkie is in de volksmond gewoon een verslaafde.
Maar goed, 'iemand die ernstig verslaafd is aan harddrugs' (niet per se heroïne, ook cocaïne, LSD, speed, amfetamine, opium, ephedera en zo meer behoren tot de harddrugs) mag van mij ook.
'Drugsverslaafde', 'drugsgebruiker', 'iemand die aan verdovende middelen verslaafd' is. Of heel eufemistische alleen 'gebruiker', kan allemaal.
(Ik denk dat ik te lang bewonersvergaderingen in de oude volkswijk waar ik destijds woonde voorgezeten heb... ik lepel alle termen zo weer op :N: :wink: ).
haha ik dacht al, hoe lang zal het duren voor iemand over het woord junk valt. Ik begin steeds meer te denken dat ieder woord wat een label word uiteindelijk als negatief zal worden ervaren.
Maar dat is natuurlijk geheel offtopic.

Fijn dat het weer helemaal goed gaat met Frenk! :ok:
Junk is geen label junk betekend afval.
maar als jullie mensen zo willen neerzetten prima.
ik hou me mond wel :ok:

gelukkig gaat het weer beter met frenk
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Innuendo schreef:
Junk is geen label junk betekend afval.
maar als jullie mensen zo willen neerzetten prima.
ik hou me mond wel :ok:
Je hebt het nu over de letterlijke Engelse betekenis die zoveel als zooi, rommel etc. betekend. Maar - zoals ik al schreef - in de Nederlandse volksmond is het een synoniem voor drugsverslaafde. En je hoeft je mond niet te houden hoor. Doe ik ook niet. :wink:
Afbeelding
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Frenk schreef:
SandraH schreef:Dat is wel heel erg veel, Frenk. Voor mijn grote honden gebruik ik hooguit 10 druppels op 1 liter water, liever een stuk of 5 en dan 5 lavendel. Daar doe ik wekenlang mee. Hun koppen spray ik er niet mee in, dat doe ik voorzichtig met een washand, zodat het niet in ogen en neus komt.
Zoals ik zei, ik had in het archief van barfplaats gezocht en daar vond ik 20/30 druppels op 100ml en iemand anders die het over pure druppels op een zeem had en daarmee inwrijven. :19:

Wow, hebben ze geen fout gemaakt en had daar niet 1000 ml. moeten staan? :denken:
Inwrijven met een zeem of washand ken ik......1 druppel per dag...geen druppels, hoor. Liever los je het op en vermeng je het met een andere etherische olie die samen kan om de geur te breken.

Z'n kop had ik niet ingesprayed, ik had het alleen licht over z'n rug verstoven. Maar goed, de ene hond kan natuurlijk ook nog gevoeliger zijn dan de andere :19: Of het is dit helemaal niet geweest... Maar ja, om het nou nog eens te proberen :N: :wink:
Nee, dat lijkt me niet handig. Alhoewel ik van mening ben dat je een volgende keer 'beter' een Silverlinde spray kan gebruiken, die speciaal is samengesteld voor o.a. honden en daar echt weinig tot geen reacties op zijn bij normaal uitproberen. Maar fijn dat je kanjer weer in orde is!
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

SandraH schreef:
Frenk schreef:Zoals ik zei, ik had in het archief van barfplaats gezocht en daar vond ik 20/30 druppels op 100ml en iemand anders die het over pure druppels op een zeem had en daarmee inwrijven. :19:

Wow, hebben ze geen fout gemaakt en had daar niet 1000 ml. moeten staan? :denken:
Inwrijven met een zeem of washand ken ik......1 druppel per dag...geen druppels, hoor. Liever los je het op en vermeng je het met een andere etherische olie die samen kan om de geur te breken.
Als je op BP op tea tree oplossing zoekt, dan is dit de 2e in de lijst van gevonden berichten:

"Nog even een vraagje uit de USA. In Nederland had ik voor Balou altijd de spray van de Tuinen en dat was een 20% oplossing van Tea tree. Hier kan ik dat niet krijgen en gebruik ik maar de 100% tea tree. Ik heb zelf het idee dat dat veel beter werkt. Je ruikt het heel veel langer en de vacht wordt welliswaar olieachtig, maar ik denk dat dat wel ok is, want de bio-spray voor in je huis is ook een mengsel van olieen laat ook een vettige film achter. Wat denken jullie, kan ik het gewoon gebruiken of is het te sterk?
------
Wanneer je pure Teatree gebruikt kun je je beperken tot een paar druppels in de nek of staart, of dat je een paar druppels op een vochtige zeem/spons doet en daarmee de vacht lekker in wrijft.
Wil je toch gaan sprayen dan kun je b.v. 20/30 druppels op 100ml. water doen."

Denk je dat ik daar even een reactie achter moet laten over dat het te sterk is wat ze adviseren?
Afbeelding
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Frenk schreef:
SandraH schreef:
Frenk schreef:Zoals ik zei, ik had in het archief van barfplaats gezocht en daar vond ik 20/30 druppels op 100ml en iemand anders die het over pure druppels op een zeem had en daarmee inwrijven. :19:

Als je op BP op tea tree oplossing zoekt, dan is dit de 2e in de lijst van gevonden berichten:

"Nog even een vraagje uit de USA. In Nederland had ik voor Balou altijd de spray van de Tuinen en dat was een 20% oplossing van Tea tree. Hier kan ik dat niet krijgen en gebruik ik maar de 100% tea tree. Ik heb zelf het idee dat dat veel beter werkt. Je ruikt het heel veel langer en de vacht wordt welliswaar olieachtig, maar ik denk dat dat wel ok is, want de bio-spray voor in je huis is ook een mengsel van olieen laat ook een vettige film achter. Wat denken jullie, kan ik het gewoon gebruiken of is het te sterk?
------
Wanneer je pure Teatree gebruikt kun je je beperken tot een paar druppels in de nek of staart, of dat je een paar druppels op een vochtige zeem/spons doet en daarmee de vacht lekker in wrijft.
Wil je toch gaan sprayen dan kun je b.v. 20/30 druppels op 100ml. water doen."

Denk je dat ik daar even een reactie achter moet laten over dat het te sterk is wat ze adviseren?
Ik zou dit zelf nooit op deze manier gebruiken. :denken:
Die 20/30 pure zuivere teatree op maar 100 ml. water zie ik verder nergens geadviseerd worden in een toepassing voor insectenverdrijving op honden. Wel als omgevingssprays, maar dan op 300 ml. verdunning of een drup zuivere tea tree gewreven op bv. plinten waar manden staan. Wel samen met een etherische tegenhanger lavendel en/of eucalyptus en geranium/rozemarijn, maar dan minder hoeveelheden tea tree t.o.v. de rest en sterk verdund op minstens 800 ltr. water. Als dit mijn hondje was, zou ik me wel in mijn recht voelen staan om daar een reactie aan te wagen. Als je dat niet op het forum wilt doen, doe je dat toch gewoon per PB? Het 'hoofd van' wil daar vast wel iets mee doen, lijkt me. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”