Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Maar dit was écht een ongelukje!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Gezonde pups platspuiten als ze reeds geboren zijn vind ik persoonlijk erg ver gaan.
Pablo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua & Bull Terrier

Ongelezen bericht door Pablo »

Even offtopic, maar ik hoor iedereen hier zeggen dat als je teef per ongeluk gedekt is, je haar kunt laten castreren...

Ik heb zo'n gevalletje dus vorig jaar bij de hand gehad, vriend was vergeten de honden te scheiden in zijn haast, ik was nog boven en hoorde ineens een oorverdovende gil... Meneer en mevrouw zaten vast, allebei uiteraard in zware paniek, heeft gelukkig 20 minuutjes geduurd waarin ik ze kon kalmeren.
Mijn vriend gebeld, en hartelijk bedankt voor het feit dat ie ze gescheiden had :roll:

Nouja ik belde dus maar meteen de DA, ik zei, ik wil haar dan maar het liefste meteen laten helpen aangezien we dit toch al van plan waren, maar nee, dat was geen optie, dit MOET 3 maanden na de loopsheid gebeuren...
Alternatief was 2 abortusprikken, die we natuurlijk ook gehaald hebben.

Maar uit jullie reacties begrijp ik dus dat ik haar ook gewoon had kunnen later castreren? :denken:
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

iones schreef:
Ennath schreef:Heel gewoon, in deze contreien lopen heel veel honden/katten ongeholpen rond en krijgen nest na nest.
Dat mag je niet voorkomen, want dat is tegen gods plan.
Je mag daarentegen wel de pups verzuipen en de kittens doodsmijten tegen de muur. :19:
Het heeft niets met gevoelsmatig niet kunnen beëindigen te maken.
Want het beëindigen is niet iets waar een probleem mee is.
Neu... het gaat erom dat je niet ingrijpt "in Gods plan"
(en blijkbaar doe je dat wel door een dier onvruchtbaar te maken maar niet door een dier te doden)
En dát zijn in mijn ogen nu "goddeloze" mensen. Maar daar moet je de mensen hier op het forum niet mee vergelijken.
Dat deed ik dan ook niet.
Ik vergeleek de Zierikzeese fokkers die bewust een ongepland nestje lieten komen, en toen tegen de Telegraaf klaagde dat het er wel erg veel waren, met mijn buren.
Moet ik misschien niet doen.
Maar ik wordt erg kregelig van dat "ik kan er niets aan doen dat ze jongen heeft gekregen" gedrag als je het verdomd om iets aan voorzorg te doen.

En deze mensen konden er iets aan doen.
De honden werden op heterdaad betrapt. :19:
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Martijn schreef:
Liesbeth schreef:Ik heb gevraagd wat je zou doen omdat ik nu in een zelfde soort schuitje zit.
Waarom laat je haar niet castreren?
Woensdag a.s. gaat ze onder het mes :wink: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Ennath schreef:
iones schreef:
Ennath schreef:Heel gewoon, in deze contreien lopen heel veel honden/katten ongeholpen rond en krijgen nest na nest.
Je mag daarentegen wel de pups verzuipen en de kittens doodsmijten tegen de muur. :19:
(en blijkbaar doe je dat wel door een dier onvruchtbaar te maken maar niet door een dier te doden)
En dát zijn in mijn ogen nu "goddeloze" mensen. Maar daar moet je de mensen hier op het forum niet mee vergelijken.
Ik vergeleek de Zierikzeese fokkers die bewust een ongepland nestje lieten komen, en toen tegen de Telegraaf klaagde dat het er wel erg veel waren, met mijn buren.
Maar ik wordt erg kregelig van dat "ik kan er niets aan doen dat ze jongen heeft gekregen" gedrag als je het verdomd om iets aan voorzorg te doen.

ja maar als ze vast zitten kun je er weinig meer aan veranderen he...

eerlijk gezegd weet ik ook niet wat ik had gedaan als bluf per abuis door finn had gedekt geweest in een moment van onoplettendheid... of als er onverhoopt een hond op haar had gedoken.. ik dacht in eerste instantie ook van goh je hebt toch een morning after pill maar de bijwrkingen en de troep die je daarmee je hond geeft heeft me nu ook wel achter de oren doen krabben ....
En eerlijk gezegd.. vind ik de opmerkingen van goh als hij toch niet mag dekken, waarom castreer je hem dan niet... en waarom is je teef nog niet gesteraliseerd.. is wel zo makkelijk erachteraan gezegd..
Waarom zij niet is omdat ze nog een nestje gaat krijgen, en verder als ze gezond en heel blijft.. waarom zou ik dan laten steraliseren.. en voor hem eigenlijk idem.. hij loopt zijn "pik" niet achterna en hij heeft nog geen last van zijn prostaat... waarom dan een ingreep laten doen denk ik dan..
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

blondie schreef:
Ennath schreef:
iones schreef:

ja maar als ze vast zitten kun je er weinig meer aan veranderen he...

eerlijk gezegd weet ik ook niet wat ik had gedaan als bluf per abuis door finn had gedekt geweest in een moment van onoplettendheid... of als er onverhoopt een hond op haar had gedoken.. ik dacht in eerste instantie ook van goh je hebt toch een morning after pill maar de bijwrkingen en de troep die je daarmee je hond geeft heeft me nu ook wel achter de oren doen krabben ....
En eerlijk gezegd.. vind ik de opmerkingen van goh als hij toch niet mag dekken, waarom castreer je hem dan niet... en waarom is je teef nog niet gesteraliseerd.. is wel zo makkelijk erachteraan gezegd..
Waarom zij niet is omdat ze nog een nestje gaat krijgen, en verder als ze gezond en heel blijft.. waarom zou ik dan laten steraliseren.. en voor hem eigenlijk idem.. hij loopt zijn "pik" niet achterna en hij heeft nog geen last van zijn prostaat... waarom dan een ingreep laten doen denk ik dan..
Nee als ze vastzitten kan je een dekking niet meer voorkomen :mrgreen:
Maar als je ziet dat ze vastzitten kan je de geboorte van de pups nog makkelijk voorkomen hoor.
Er zijn verschillende morning after middelen, misschien niet echt lekker, maar goed.
En je kan op dát moment nog besluiten te castreren.
Hoef je niet eens met grote spoed te doen, -vraag maar aan Liesbeth-
Wat je in ieder geval niet hoeft te doen is de pups laten komen en dan in de krant te klagen over de hoeveelheid pups en de brutaliteit van de reu.

-overigens had ik een deel van de castratie kosten plus de kosten van het kapotte kattenluik wel bij de reu neergelegd-
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ennath schreef: Nee als ze vastzitten kan je een dekking niet meer voorkomen :mrgreen:
Maar als je ziet dat ze vastzitten kan je de geboorte van de pups nog makkelijk voorkomen hoor.
Er zijn verschillende morning after middelen, misschien niet echt lekker, maar goed.
En je kan op dát moment nog besluiten te castreren.
Hoef je niet eens met grote spoed te doen, -vraag maar aan Liesbeth-
Wat je in ieder geval niet hoeft te doen is de pups laten komen en dan in de krant te klagen over de hoeveelheid pups en de brutaliteit van de reu.

-overigens had ik een deel van de castratie kosten plus de kosten van het kapotte kattenluik wel bij de reu neergelegd-
Nee ok maar liesbeth is toch degene waar het koppel dankzij de familie elkaar van binnen ook leerde kennen :mrgreen:
Maar juist nav wat daar allemaal gezegd werd over de morning after pill etc.. krabde ik me achter de oren.. en ik kan niet laten steraliseren omdat er nog een nestje moet komen van de teef
en nog zit ik naar die pens te kijken van oeeeeh ze hebben het toch echt niet stiekum gedaan hee.... :mrgreen:
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Marjoleine schreef:
Ennath schreef:Je hoort gepiep uit de huiskamer.
Je betrapt de vader binnen huis.
En je besluit om de pups dan maar te laten komen.

Dan was het ongelukje ook niet zo ongelukkig hoor.
Je kan de teef óók gewoon aborteren. :19:
Naja, ik snap het allemaal, ik ben geen fan van aborteren.
Er van uitgaande dat je wegspuiten bedoelt.

Castreren en zo laten verdwijnen had gekund maar misschien zijn die mensen daar tegen, dat kan.

Wat ik niet snap is dat als je twaalf (!!) bastaardpups hebt, je die er alle twaalf bij laat.
Dat vind ik dan weer onlogisch.

Maar goed, dat zal wel hard ende wreed zijn van mij.
Toen ik een jaar of 15 was, werd onze hond thuis ook gedekt. Die pups zijn geboren en het waren er 10. Tegen mij werd gezegd dat ik er 4 bij mocht laten en de rest moest weg. De grootste en sterkste 4 zijn gebleven en de anderen werden dood gegooid...
Dat was toen gewoon zo, nu zou ik een hond laten steriliseren en die pups niet geboren laten worden. Er zijn al genoeg honden op de wereld en deze 12 dragen niks extra's bij.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

nance schreef: Toen ik een jaar of 15 was, werd onze hond thuis ook gedekt. Die pups zijn geboren en het waren er 10. Tegen mij werd gezegd dat ik er 4 bij mocht laten en de rest moest weg. De grootste en sterkste 4 zijn gebleven en de anderen werden dood gegooid...
Dat was toen gewoon zo, nu zou ik een hond laten steriliseren en die pups niet geboren laten worden. Er zijn al genoeg honden op de wereld en deze 12 dragen niks extra's bij.
Echt belachelijk.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

nance schreef:Er zijn al genoeg honden op de wereld en deze 12 dragen niks extra's bij.
Maar 12 honden met stamboom wel?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

nance schreef:
Marjoleine schreef:
Ennath schreef:Je hoort gepiep uit de huiskamer.
Je betrapt de vader binnen huis.
En je besluit om de pups dan maar te laten komen.

Dan was het ongelukje ook niet zo ongelukkig hoor.
Je kan de teef óók gewoon aborteren. :19:
Naja, ik snap het allemaal, ik ben geen fan van aborteren.
Er van uitgaande dat je wegspuiten bedoelt.

Castreren en zo laten verdwijnen had gekund maar misschien zijn die mensen daar tegen, dat kan.

Wat ik niet snap is dat als je twaalf (!!) bastaardpups hebt, je die er alle twaalf bij laat.
Dat vind ik dan weer onlogisch.

Maar goed, dat zal wel hard ende wreed zijn van mij.
Toen ik een jaar of 15 was, werd onze hond thuis ook gedekt. Die pups zijn geboren en het waren er 10. Tegen mij werd gezegd dat ik er 4 bij mocht laten en de rest moest weg. De grootste en sterkste 4 zijn gebleven en de anderen werden dood gegooid...
Nee en de baby van de buren draagt ook niks extra's bij, en de konijnen van je oom ook niet, en de ganzen aan de overkant ook niet. Ik zou ook steriliseren begrijp me goed, maar als er eenmaal pups geboren zijn, en ze zijn allemaal kerngezond, geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om maar een pup dood te gooien, dat is pas walgelijk. Het zou wat zijn als ze dat bij meerlingen ook zouden doen, ja sorry een te veel is toch wel lastig voor moeders, gooi de lelijkste maar dood.
Eva-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Eva-Joy »

ja joh, laten we ze dan maar afmaken :denken: bedoel het draagt toch niks bij... wat dragen wij mensen bij dan? ook van elke elke zwangere vrouw het kind maar aborteren? draagt tenslotte ook niks bij;)

nee dat vind ik een rare reden.. als het nou uit twee honden komt die zelf zwak/zeer ongezond zijn o.i.d.. of de moeder is niet in staat de pups te dragen. Oke dat vind ik een logische reden.. verder is het niet de schuld van de hond dat ze zwanger is geraakt..er zijn altijd wel mensen die met veel liefde zon hondje zouden willen!
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

marian* schreef:
nance schreef:Er zijn al genoeg honden op de wereld en deze 12 dragen niks extra's bij.
Nee die ook niet.
Afbeelding
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

nance schreef:
marian* schreef:
Nee die ook niet.
ik kan hier met mn pet niet bij
dat jullie dat durven te zeggen
om zomaar ff jonge onschuldige pupjes af te maken
als er nu bij zitten die ernstige afwijkingen hebben zeg ik ja oke
maar op het oog gezonde pups!!!!!!!!!!!!!!!!!
nee dat gaat er bij mij niet in
en walg ik van
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
lauraV
Zeer actief

Ongelezen bericht door lauraV »

ze boedoeld toch niet de pups een spuitje te geven na de geboorte :N:

persoonlijk had ik de hond een soort morning after pil gegeven de dag nadat t gebeurd was.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

lauraV schreef:ze boedoeld toch niet de pups een spuitje te geven na de geboorte :N:

persoonlijk had ik de hond een soort morning after pil gegeven de dag nadat t gebeurd was.
die bestaat niet... je hebt alleen een spuit maar daar wordt je ook niet vrolijk van (als die werkt trouwens) want ik ken ook genoeg honden die alsnog een aantal pups hebben geworpen ondanks die spuit.

is en blijft een moeilijk iets... zou dat hier ooit gebeuren (wat bijna niet mogelijk is maar stel) geen idee wat ik zou doen... maar direct voor die spuit gaan sta ik ook niet voor te springen.. gezien de leeftijd van Xena zou ik dan voor castratie gaan denk ik.

Maar als ze jonger was geweest zou ik daar ook niet direct voor warmlopen eigenlijk... ligt natuurlijk ook aan welke reu er gedekt heeft.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
lauraV
Zeer actief

Ongelezen bericht door lauraV »

malinois schreef:
lauraV schreef:ze boedoeld toch niet de pups een spuitje te geven na de geboorte :N:

die bestaat niet... je hebt alleen een spuit maar daar wordt je ook niet vrolijk van (als die werkt trouwens) want ik ken ook genoeg honden die alsnog een aantal pups hebben geworpen ondanks die spuit.

is en blijft een moeilijk iets... zou dat hier ooit gebeuren (wat bijna niet mogelijk is maar stel) geen idee wat ik zou doen... maar direct voor die spuit gaan sta ik ook niet voor te springen.. gezien de leeftijd van Xena zou ik dan voor castratie gaan denk ik.

Maar als ze jonger was geweest zou ik daar ook niet direct voor warmlopen eigenlijk... ligt natuurlijk ook aan welke reu er gedekt heeft.

ok , wist niet dat t niet bestond....tja zou ik ff na moeten denken wat ik zou doen.......
Teckel_love<3
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teckel_love<3 »

ik zou me kapot schamen !!!!
Al is de inbraak nog zo snel, de Teckel achterhaald 'm wel
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Als de moederhond gewoon jong genoeg en gezond is en in staat is om gezonde pups ter wereld te brengen, zou ik niet voor kiezen voor hormoonspuiten of een castratie. En zeker geen pasgeboren hondjes af (laten) maken. En of het nou bastaardjes zijn of niet, vind ik helemaal geen reden tot afmaken :devil: .
Ik zou gewoon zorgen voor goede baasjes voor de pups.

't Is mij ooit bij een kat gebeurd. Zij werd maar niet krols, uiteindelijk toch een afspraak bij de da gemaakt voor sterilisatie en 2 dagen voor de afspraak ontsnapte mevrouw uit een bovenlichtje (ik woonde toen 2 hoog). Ze had overigens totaal geen krolsheid laten zien.
Na een week kwam ze terug en toen heb ik er voor gekozen om de kittens te laten komen. Er werden 5 geboren, allemaal verschillend van kleur. Eén heb ik er gehouden (een rode kater), 2 gingen naar mijn zus, 1 naar een broer en 1 naar een vriendin. En ze zijn allemaal goed terecht gekomen en (op mijn Ramses na, die maar 13 is geworden) zijn ze tussen de 17 en 20 jaar geworden. :wink:
Afbeelding
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Pablo schreef:Even offtopic, maar ik hoor iedereen hier zeggen dat als je teef per ongeluk gedekt is, je haar kunt laten castreren...

Ik heb zo'n gevalletje dus vorig jaar bij de hand gehad, vriend was vergeten de honden te scheiden in zijn haast, ik was nog boven en hoorde ineens een oorverdovende gil... Meneer en mevrouw zaten vast, allebei uiteraard in zware paniek, heeft gelukkig 20 minuutjes geduurd waarin ik ze kon kalmeren.
Mijn vriend gebeld, en hartelijk bedankt voor het feit dat ie ze gescheiden had :roll:

Nouja ik belde dus maar meteen de DA, ik zei, ik wil haar dan maar het liefste meteen laten helpen aangezien we dit toch al van plan waren, maar nee, dat was geen optie, dit MOET 3 maanden na de loopsheid gebeuren...
Alternatief was 2 abortusprikken, die we natuurlijk ook gehaald hebben.

Maar uit jullie reacties begrijp ik dus dat ik haar ook gewoon had kunnen later castreren? :denken:
Naar mijn mening kan dit inderdaad! Bij Nebla is het ook gebeurd, baarmoeder dus ook verwijderd. Ik heb nooit geweten of ze nou wel of niet zwanger was, dat konden ze niet zien, mss maar beter ook..
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”